Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Biztos igazad van. De a nagy többségnek (legalábbis vidéken, ahol én élek) nincs 50k forintja sem biciklire. Mégis sokan járnak biciklivel télen-nyáron. Km-ben biztos nem tesznek meg annyit, amenyit Te, mert nincsenek a pestihez fogható távolságok, de mindennapi közlekedésre használják a kerékpárt. Sebességváltó, teleszkóp, meg zselés kímélő ülések nélkül. Fém sárhányóval. Amíg nem ment szét a térdem, minden kerékpáros feladatot megoldottam egy Csepel Marathonnal. Pedig horgászni is azzal jártam, bár tudom, nem arra találták ki. 15-25k használtan. Ez nem igény, hanem lehetőség kérdése sok ember számára. Csak egy szint felett nem látnak lefelé az emberek. ( A városból kiköltözők vesznek >100k-ért teleszkópos-kütyüs csodagépeket, aztán hetente egyszer tekernek vele valamennyit. )
Ez pontosan a 13+ éves átlagos használt autó flotta szintje az átlag feletti életkorral. Azzal járnak, amivel sikerül és imádkoznak, hogy ne essen szét, mert karbantartani sincs pénz.

Nálunk pont annyira nem reális a 175k-s új bringa rendesen felszerelve, mint ahogy az itthoni átlag autósnak bármiféle új autó az álom szintjén van. Vagy akár csak 10 évesnél újabb autó.

Persze én is úgy évi 30k-t elköltök bringaszervizre, az éves generál. Mert az kell, amikor az ember télen, hóban, esőben, stb. megy vele. Így is gyakran látok olyan bringát, hogy az olajat sem képes a tulaj rátenni és elővenném a táskámból a saját kis olajomat, ami mindig nálam van és tennék rá neki. Mert hallgatni is rossz a nyikorgást.

Na kb. eddig tart az átlag bringa és autóhasználó tudatossága is. Csak ne kelljen költeni és foglalkozni vele. Aztán lehet drágán szervizelni, amit szétcseszett.

  • Viszont mindenhol úgy kezdődik a flotta cseréje, hogy új autók kellenek. Ezért hasonlítottam az újat az újjal úgy, hogy a pápák által felvázolt tömeges autózás legyen azért valahol. Ez még az 5-6 millás új autóval is elég muris, de legyen. Itthon nagyítóval kereshető az a réteg, aki új 10+ millás kocsit vesz. Akinek ilyen van, az sokszor céges autó.
  • Ha valaki a használt autó flotta cserét akarja vizsgálni, akkor keressen tömegesen elérhető 10+ éves használt villanyautót, ami elmegy 300-400 km-re. Ja, hogy ilyen nincs. Ergo ilyen összehasonlítást nem is lehet tenni. Majd úgy tíz év múlva.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Persze én is úgy évi 30k-t elköltök bringaszervizre, az éves generál. Mert az kell, amikor az ember télen, hóban, esőben, stb. megy vele. Így is gyakran látok olyan bringát, hogy az olajat sem képes a tulaj rátenni és elővenném a táskámból a saját kis olajomat, ami mindig nálam van és tennék rá neki. Mert hallgatni is rossz a nyikorgást.

Na látod, pont ezt mondom, hogy ami szerinted alap kategória, az másnak lehet, hogy luxuskategóriának számít. Ugyanígy ami neked luxusnak számít autóban, az lehet másnak alap. Ki mit tart fontosnak, azt fizeti meg jobban.
Te vettél egy 170000-res bicajt, amire még évi szinten kiadsz 30000-ret szervízre.
Én annak ellenére, hogy szintén sokat használom, nem tartom olyan jó ötletnek kiadni ennyi pénzt egy kerékpárra.
Vettem egy 60000-rest, amire két év alatt még semmit sem költöttem (na jó, megkentem a láncot, de az amúgy is volt itthon). Vagyis ha 2 évente kidobnám a bicajom és vennék mindig egy újat, még akkor is jobban kijönnék, mint te.
A célnak tökéletesen megfelel, a többi bicajost általában lehagyom vele, pedig nem hajtom agyon magam, 2 év használat után nem nyiszorog, nem zörög, minden tökéletesen működik rajta.
Most akkor mi alapján döntöd el, hogy az enyém gagyi és a tied az átlagos?
Arról nem is beszélve, hogy amikor én 60K-ért vettem, pont ugyanez más online üzletben 80-ért volt eladó, két évvel korábban meg 120-ért árulták ott ahol vettem. Szóval mint mondtam, mindennek viszonylagos az ára és általában minden egyre olcsóbb lesz idővel.
 
M

molnibalage

Guest
Na látod, pont ezt mondom, hogy ami szerinted alap kategória, az másnak lehet, hogy luxuskategóriának számít.
Nézd meg, hogy a tömegek milyen autóval járnak. Szóval mindegy, hogy ki mit gondol. A lényeg az, hogy mire telik. Nehéz ezt megérteni?

Én annak ellenére, hogy szintén sokat használom, nem tartom olyan jó ötletnek kiadni ennyi pénzt egy kerékpárra.
Mert nem is érted meg ezt sem...
  • Nekem ez az autóm és BKV-m a városon belül az év kb. 98%-ban. Évi 7-8 alkalommal veszek napi bérletet és néhány vonaljegy fogy. Az éves BKV bérlet lenne 100k+.
  • Ezen felül ez nekem egyben a hobbi sporteszköz is.
Így már remélem érted, hogy ez a kiadás miért nem sok. Inkább nevetségesen kevés. Mert, ha BKV-nák, akkor hobbiként is ennyit kellene költeni rá. Ennyire nevetségesen kevés pénzből oldom meg a mozgást több éves szinten. Az esőálló ruhám, ami évi 4-5-ször, ha kell az meg volt összesen 8k HUF, de abból a kabátot repülőnapon és túrán is használhatom esőben, tehát nem tétel.

Ehhez képest mennyi is egy autó éves biztosítása? Ej...

Vettem egy 60000-rest, amire két év alatt még semmit sem költöttem (na jó, megkentem a láncot, de az amúgy is volt itthon). Vagyis ha 2 évente kidobnám a bicajom és vennék mindig egy újat, még akkor is jobban kijönnék, mint te.
Te merre jársz és mennyit, ha féket kell sem cserélni két év alatt....?

A célnak tökéletesen megfelel, a többi bicajost általában lehagyom vele, pedig nem hajtom agyon magam, 2 év használat után nem nyiszorog, nem zörög, minden tökéletesen működik rajta.
És hegyre is felmész vele? Lásd hobbim.

Most akkor mi alapján döntöd el, hogy az enyém gagyi és a tied az átlagos?
Hogy a gagyi kerékpár alapfelszereltsége olyan, hogy az én használati mennyiségemmel 3 hónap után csapágyas a pedál, a műanyag pedál semmit nem bír ki, a fékpofák szarok, a tárcsafék gagyi anyagból van és vetemedik. Előttem szervizben nem értette a tag, hogy a 2 hónapos bringán mitől görbült el a tárcsaféke...
A szélesebb pedált is így kértem életemben először, ami fém volt.
Ezek egyenként nem kerülnek annyira sokba, de kb. ez különböztetni meg a 70k-s gagyit a 130k-s nem gagyitól. Lehet, hogy aki évi párszáz km alkalmi tekerő elvan vele évekig, de én kb. 2 nyári hónap alatt hajtom annyira, hogy már gáz.

Arról nem is beszélve, hogy amikor én 60K-ért vettem, pont ugyanez más online üzletben 80-ért volt eladó, két évvel korábban meg 120-ért árulták ott ahol vettem. Szóval mint mondtam, mindennek viszonylagos az ára és általában minden egyre olcsóbb lesz idővel.
Abban igazad volt, hogy a bringák ára azért csökken, bár nálam ez a kifutó modell hatása is lehet. Mert az első Gepidám még hagyományos fékes volt, 2015-ös modell. Az csupaszon asszem 112k volt. A mostani 2016-os, de már tárcsafékes, de tavaly vettem. Az csupaszon volt 125k így fejből. Vagy lehet, hogy 130. Nem emlékszem. De nem hiszem, hogy valóban ennyivel olcsóbb, csak az utolsó darabot én vittem el, nagyon el akarták már adni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 874
72 782
113
Nezegetem kivancsisagbol a Leafokat, megis a 6-7 evesek mit tudnak 70-100000km korul, szinte meg ujak egy atlag magyar autosnak. Atlag 65-75% akku tudas korul vannak, 3,5 millio korul. Ez nyaron ahogy hirdetik 100-130km,telen 80-100km tavra eleg, szoval telen jobb ha nem indulok el vele egy 30-40 km-re levo varosba. Ezeknek a teljesitmenye az kb annyi maxon toltve mintha a benzinesbe negyedig volna a tank. Negyednel meg azt mindig telerakom, szoval furcsa lehet megszokni hogy ahol csak lehet es amikor akkor tolteni kell. Toltesi idore meg irnak olyanokat hogy teljes toltes 6 ora! Normalisak ezek? Aki egy ilyen 6-7 eveset megvesz az nem tiszta, hasznalja meg vagy 4 evig, megy bele meg 80000-et, lesz a kocsiban igy 150-200000, aztan orul majd az 50 km-nek is 4 ev mulva. Annyival meg kinek adja el, es mennyiert? A 40-50km teljesitmenyert is ugyanugy 6 orat tolti majd. Aztan 200000 - nel vege? Akksicsere milliokert vagy inkabb roncstelep? Na de hol van olyan roncstelep ahol ezt leadhatja? Es akkor ha ezeket bontoba kuldik 10-15 evesen szemben a dizel/benzines 20-25 eves 3-400000km-t futott kocsikkal, akkor mennyi hulladek keletkezik a bolygonkon?
Ehh, nem fog ez menni hosszu tavon en mondom, 3,5 millioert kapok uj benzines kocsit, es 200000 km - el meg meg mindig megveszik sokan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nezegetem kivancsisagbol a Leafokat, megis a 6-7 evesek mit tudnak 70-100000km korul, szinte meg ujak egy atlag magyar autosnak. Atlag 65-75% akku tudas korul vannak, 3,5 millio korul. Ez nyaron ahogy hirdetik 100-130km,telen 80-100km tavra eleg, szoval telen jobb ha nem indulok el vele egy 30-40 km-re levo varosba. Ezeknek a teljesitmenye az kb annyi maxon toltve mintha a benzinesbe negyedig volna a tank. Negyednel meg azt mindig telerakom, szoval furcsa lehet megszokni hogy ahol csak lehet es amikor akkor tolteni kell. Toltesi idore meg irnak olyanokat hogy teljes toltes 6 ora! Normalisak ezek? Aki egy ilyen 6-7 eveset megvesz az nem tiszta, hasznalja meg vagy 4 evig, megy bele meg 80000-et, lesz a kocsiban igy 150-200000, aztan orul majd az 50 km-nek is 4 ev mulva. Annyival meg kinek adja el, es mennyiert? A 40-50km teljesitmenyert is ugyanugy 6 orat tolti majd. Aztan 200000 - nel vege? Akksicsere milliokert vagy inkabb roncstelep? Na de hol van olyan roncstelep ahol ezt leadhatja? Es akkor ha ezeket bontoba kuldik 10-15 evesen szemben a dizel/benzines 20-25 eves 3-400000km-t futott kocsikkal, akkor mennyi hulladek keletkezik a bolygonkon?
Ehh, nem fog ez menni hosszu tavon en mondom, 3,5 millioert kapok uj benzines kocsit, es 200000 km - el meg meg mindig megveszik sokan.
Ennek azért nem néztél olyan nagyon utána, ugye?;)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Mert nem is érted meg ezt sem...
  • Nekem ez az autóm és BKV-m a városon belül az év kb. 98%-ban. Évi 7-8 alkalommal veszek napi bérletet és néhány vonaljegy fogy. Az éves BKV bérlet lenne 100k+.
  • Ezen felül ez nekem egyben a hobbi sporteszköz is.
Így már remélem érted, hogy ez a kiadás miért nem sok. Inkább nevetségesen kevés. Mert, ha BKV-nák, akkor hobbiként is ennyit kellene költeni rá. Ennyire nevetségesen kevés pénzből oldom meg a mozgást több éves szinten. Az esőálló ruhám, ami évi 4-5-ször, ha kell az meg volt összesen 8k HUF, de abból a kabátot repülőnapon és túrán is használhatom esőben, tehát nem tétel.

Ehhez képest mennyi is egy autó éves biztosítása? Ej...

Még véletlenül sem írtam, hogy miért vettél 170k-s bringát. A te pénzed, azt veszel rajta amit akarsz. Azt akartam kifejezni, hogy mindenkinek más az ízlése, a prioritása, nem lehet valakinek azt mondani egy használati cikkére, hogy az luxuscikk, minek kell neki?

Te merre jársz és mennyit, ha féket kell sem cserélni két év alatt....?

Már vagy 7 éve évi kb. 3000 km-t. Azelőtt kevesebbet kb. 1000-ret tekertem évente. A tavalyi év kivételesebb volt a maga kb. 4000-vel.

És hegyre is felmész vele? Lásd hobbim.

Alföldön lakom, ezt nem tudhatom. :)
De egyébként 24 sebességes, szóval ha nagyon akarnám valószínűleg alkalmas lenne rá, de nem terepre való gumi van rajta.
Egyébként erről beszélek, csak feketében:
https://www.emag.ro/bicicleta-oras-...&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
Bocs, a román linkért, magyar oldalon nem találtam.
 
M

molnibalage

Guest
Még véletlenül sem írtam, hogy miért vettél 170k-s bringát. A te pénzed, azt veszel rajta amit akarsz. Azt akartam kifejezni, hogy mindenkinek más az ízlése, a prioritása, nem lehet valakinek azt mondani egy használati cikkére, hogy az luxuscikk, minek kell neki?

Te merre jársz és mennyit, ha féket kell sem cserélni két év alatt....?

Már vagy 7 éve évi kb. 3000 km-t. Azelőtt kevesebbet kb. 1000-ret tekertem évente. A tavalyi év kivételesebb volt a maga kb. 4000-vel.

És hegyre is felmész vele? Lásd hobbim.

Alföldön lakom, ezt nem tudhatom. :)
De egyébként 24 sebességes, szóval ha nagyon akarnám valószínűleg alkalmas lenne rá, de nem terepre való gumi van rajta.
Egyébként erről beszélek, csak feketében:
https://www.emag.ro/bicicleta-oras-...&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
Bocs, a román linkért, magyar oldalon nem találtam.
Na, ez leértékelés nélkül 105 ezer Ft lenne. Ez gyak pont annyi, mint a 2015-ben vett bringám. A méret is azonos. Csak erre is áll az, hogy ezen is kell a két defektálló, normális lámpa, ülés és más pedál. És megint ott vagyunk annál az összegnél, amit említettem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem, csak a hasznaltauton meg a jofogason. Van fenn vagy 15 auto ennyi idosen. Szoval 100 km, 6 ora toltes utan 6-7 evesen, mindezt 3,5 millioert, erdekel hogy mi lesz 16-17 evesen.
Mi lenne? Beindul a 3rd party alkatrészgyártás. Amint lesz rá kereslet.
De már maguk a gyártók is elkezdik, a különböző programokat.
Tessék:
Még csak Japánban ugyan de pont a Leafre.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nezegetem kivancsisagbol a Leafokat, megis a 6-7 evesek mit tudnak 70-100000km korul, szinte meg ujak egy atlag magyar autosnak. Atlag 65-75% akku tudas korul vannak, 3,5 millio korul. Ez nyaron ahogy hirdetik 100-130km,telen 80-100km tavra eleg, szoval telen jobb ha nem indulok el vele egy 30-40 km-re levo varosba. Ezeknek a teljesitmenye az kb annyi maxon toltve mintha a benzinesbe negyedig volna a tank. Negyednel meg azt mindig telerakom, szoval furcsa lehet megszokni hogy ahol csak lehet es amikor akkor tolteni kell. Toltesi idore meg irnak olyanokat hogy teljes toltes 6 ora! Normalisak ezek? Aki egy ilyen 6-7 eveset megvesz az nem tiszta, hasznalja meg vagy 4 evig, megy bele meg 80000-et, lesz a kocsiban igy 150-200000, aztan orul majd az 50 km-nek is 4 ev mulva. Annyival meg kinek adja el, es mennyiert? A 40-50km teljesitmenyert is ugyanugy 6 orat tolti majd. Aztan 200000 - nel vege? Akksicsere milliokert vagy inkabb roncstelep? Na de hol van olyan roncstelep ahol ezt leadhatja? Es akkor ha ezeket bontoba kuldik 10-15 evesen szemben a dizel/benzines 20-25 eves 3-400000km-t futott kocsikkal, akkor mennyi hulladek keletkezik a bolygonkon?
Ehh, nem fog ez menni hosszu tavon en mondom, 3,5 millioert kapok uj benzines kocsit, es 200000 km - el meg meg mindig megveszik sokan.
Az első Leaf-ek akssija tudtommal nagyon gagyi volt és ezt ismert probléma. Reméljük a ma gyártottak magasabb szinten vannak. Lehet jó minőségű akksikat is gyártani, lásd Hpasp videóját, csak az autó annyiba kerül, hogy a tömeges autózás ezt nézve a kabaré szint alatt van kettővel négyzetre emelve.

Ennek azért nem néztél olyan nagyon utána, ugye?;)
Szokás szerint semmi érv ugye?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Nezegetem kivancsisagbol a Leafokat, megis a 6-7 evesek mit tudnak 70-100000km korul, szinte meg ujak egy atlag magyar autosnak. Atlag 65-75% akku tudas korul vannak, 3,5 millio korul. Ez nyaron ahogy hirdetik 100-130km,telen 80-100km tavra eleg, szoval telen jobb ha nem indulok el vele egy 30-40 km-re levo varosba. Ezeknek a teljesitmenye az kb annyi maxon toltve mintha a benzinesbe negyedig volna a tank. Negyednel meg azt mindig telerakom, szoval furcsa lehet megszokni hogy ahol csak lehet es amikor akkor tolteni kell. Toltesi idore meg irnak olyanokat hogy teljes toltes 6 ora! Normalisak ezek? Aki egy ilyen 6-7 eveset megvesz az nem tiszta, hasznalja meg vagy 4 evig, megy bele meg 80000-et, lesz a kocsiban igy 150-200000, aztan orul majd az 50 km-nek is 4 ev mulva. Annyival meg kinek adja el, es mennyiert? A 40-50km teljesitmenyert is ugyanugy 6 orat tolti majd. Aztan 200000 - nel vege? Akksicsere milliokert vagy inkabb roncstelep? Na de hol van olyan roncstelep ahol ezt leadhatja? Es akkor ha ezeket bontoba kuldik 10-15 evesen szemben a dizel/benzines 20-25 eves 3-400000km-t futott kocsikkal, akkor mennyi hulladek keletkezik a bolygonkon?
Ehh, nem fog ez menni hosszu tavon en mondom, 3,5 millioert kapok uj benzines kocsit, es 200000 km - el meg meg mindig megveszik sokan.

Egy átlagos akku kb. 1000 töltésciklust bír ki jelentősebb kapacitásvesztés nélkül.
Vagyis 1000-szer tudod teljesen lemeríteni és teljesen feltölteni anélkül, hogy észrevehetően romlana a kapacitása, utána egyre kevesebb km-re lesz elég a kapacitása.
Viszont nem az fog történni, hogy te beleteszel 50 kWh-ot de csak 25-öt fog leadni, hanem eleve csak 25-öt tudsz beletenni abba, aminek újkorában 50 kWh volt a kapacitása.
Üzemanyagtankos példával élve, olyan, mintha az 50 literes tankodban lenne 25 liternyi lerakódás és csak 25 liter üzemanyag férne bele.

Na szóval a tipikus lítium akkuk alapból bírnak kb. 1000 töltésciklust.
Ez azt jelenti, hogy ha 200 km-t tud megtenni egy töltéssel, akkor 200000 km-t fog kibírni.
Igen ám, de az akkuk sokkal bonyolultabbak egy üzemanyagtanknál.
Számtalan módon lehet hosszabbítani, az élettartamát.
A lítium-ion akkuk azt "szeretik", ha nem merítik le és nem is töltik fel őket teljesen.
Továbbá nem szeretik, ha gyorsan vannak feltöltve.
Vagyis ha ritkán használsz gyorstöltőt, ritkán töltöd maxra és ritkán meríted le teljesen, akkor drasztikusan nő az élettartamuk.
Akkor akár az 5X-ére is tud nőni, mint ami volt alapból, ami meg valjuk be, már olyan brutál sok lefutott km, hogy hamarabb fogja megenni a rozsda a karosszériát.
Vagyis akik napi max. 50-60 km-eket ingáznak és otthon esténként vissza tudják tölteni, azok drasztikusan meg tudják növelni az élettartamát a kocsinak.
Akik meg folyton lemerítik és indig gyorstöltőn lógnak, azok úgy járnak, mint az a Tesla tulaj, aki már a 3-dik akkuját cserélteti ki garancia alatt.

Egyébként az autógyártót manapság már önként is próbálják hosszabbítani az élettartamot, úgy vannak megcsinálva az akkuk, hogy a tulaj ne tudja se maximumra feltölteni, se teljesen lemeríteni.
Pl. a Hyundai Kona akkuja valójában 67,1 kWh-s, viszont a kocsit 64 kWh-sként árulják, 3,1 kWh nem "használható" az akkuból, vagyis valójában a tulaj sosem merítheti le és nem is töltheti fel teljesen.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az első Leaf-ek akssija tudtommal nagyon gagyi volt és ezt ismert probléma. Reméljük a ma gyártottak magasabb szinten vannak. Lehet jó minőségű akksikat is gyártani, lásd Hpasp videóját, csak az autó annyiba kerül, hogy a tömeges autózás ezt nézve a kabaré szint alatt van kettővel négyzetre emelve.


Szokás szerint semmi érv ugye?

Nem volt gagyi, csak szigetelést lespórolják, hogy eladható árban legyen, így olyan helyeken ahol előfordul tél-nyár, eső-hó ott lerongyolódik.

Érv mindig van: majd megoldódik. Talán.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Nem, csak a hasznaltauton meg a jofogason. Van fenn vagy 15 auto ennyi idosen. Szoval 100 km, 6 ora toltes utan 6-7 evesen, mindezt 3,5 millioert, erdekel hogy mi lesz 16-17 evesen.

Azóta már elég sokat fejlődött az elektromos autó.
Pl. amit írtam feljebb, ma már nem lehet teljesen lemeríteni, sem feltölteni az akkukat. Régebben ilyen tudtommal nem volt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azóta már elég sokat fejlődött az elektromos autó.
Pl. amit írtam feljebb, ma már nem lehet teljesen lemeríteni, sem feltölteni az akkukat. Régebben ilyen tudtommal nem volt.

De volt.

Alap dolog, hogy vannak tartalék cellák amiket a vezérlés berotál ha egy-egy cella feszültségszintje leesne, kifogyasztást is próbálja egyenletesen elosztani, ezért lehet kimélni azzal ha 40-80% között van használva (2500 ciklus lesz az 1000-ből).

De ezzel megint ott tartunk, hogy vettem 200km-es autót, hogy mehessek vele 80-at.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
.
De volt.

Alap dolog, hogy vannak tartalék cellák amiket a vezérlés berotál ha egy-egy cella feszültségszintje leesne, kifogyasztást is próbálja egyenletesen elosztani, ezért lehet kimélni azzal ha 40-80% között van használva (2500 ciklus lesz az 1000-ből).

De ezzel megint ott tartunk, hogy vettem 200km-es autót, hogy mehessek vele 80-at.

Sokszor írtam már. Aki napi szinten több száz km-t ingázik, annak még nem való az elektromos. Aki meg napi 100 alatt ingázik, annak már megfelelő lehet (persze ha tudja tölteni is valahol).
Annyitól még nem fog tönkremenni az akkuja, ha egy hónapban egyszer elmész a rokonokhoz és közben lemeríted.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De volt.

Alap dolog, hogy vannak tartalék cellák amiket a vezérlés berotál ha egy-egy cella feszültségszintje leesne, kifogyasztást is próbálja egyenletesen elosztani, ezért lehet kimélni azzal ha 40-80% között van használva (2500 ciklus lesz az 1000-ből).

De ezzel megint ott tartunk, hogy vettem 200km-es autót, hogy mehessek vele 80-at.
Jah meg 10-et! ;)
Nem!
Ha veszel egy 200 km-es autót, akkor azzal nem 80-at mész, hanem 200-at.
Szerinted a telefonod akkujának kapacitását te 100%-ban ki tudod használni, amikor kibontod a zsír új dobozt? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
T

Törölt tag 1711

Guest
.


Sokszor írtam már. Aki napi szinten több száz km-t ingázik, annak még nem való az elektromos. Aki meg napi 100 alatt ingázik, annak már megfelelő lehet (persze ha tudja tölteni is valahol).
Annyitól még nem fog tönkremenni az akkuja, ha egy hónapban egyszer elmész a rokonokhoz és közben lemeríted.

Ofc. Ezért várom a 400km-es Ioniq-ot mire csereérett lesz a mostani autó.
Munkába és rokonokhoz is jó lenne, legalábbis nyáron, téligumival már necces lenne egy hosszabb út, pláne ha fűteni is kell.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg