Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 350
11 233
113
Az, hogy jelenleg a villanyautó egy szűk rétegnek jelent csak alternatívát, annyi biztos (családi házas övezetben lakó, városban ingázó legalább közép-, vagy felső középrétegbe tartozó városi lakosság, maximum 2 gyerekkel és legalább 2 autóval, amelyikből az egyik az elektromos legfeljebb). Újonnan a villanyautók drágasága miatt, nekik se nagyon térül meg, de nekik legalább napi használatra alkalmas. Az, hogy a környezetet mennyire szennyezi, vagy mennyire nem, ebből a szempontból mindegy.
Ez a jelen.
A jövő meg totál képlékeny, jelenleg szerintem nincs ember a Földön, aki meg tudná mondani, mi lesz 20, vagy akár csak 10 év múlva, folyamatosan jönnek ki az új fejlesztések. Ez a rész inkább hit kérdése, annyi biztosnak tűnik azért, hogy ha a villanyautók nagyon elterjednek majd (valszeg azért el fognak, mert esni fog az áruk, és a jelenlegi akkumlátor technológiával is legalább városi és elővárosi közlekedésben jók lesznek), ezzel párhuzamosan az infrastruktúrát komolyan fejleszteni kell, hogy ki tudják ezeket szolgálni.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon szép dolgok ezek, még azt is elhiszem, hogy a következő évtized a villanyautóé lesz - csak (sajnos!) nem Magyarországon!! Nagyon boldog lennék, ha a villanyautónak itt is ugyanolyan jövője lenne mint mondjuk a francúzoknál vagy a németeknél, mert ez azt jelentené, hogy ugyanannyi munkaórával ugyanakkora bért fogunk kapni mint azok!! Addig meg marad a lemaradás, nálunk a kocsiállomány jelentős része második évtizedét futja, a 25 éves, még 6 napig!! érvényes műszakival rendelkező Astrámra 2 vevő szabályosan elkezdett licitálni hogy melyiknek adjam el! Talán ezért is hasonlítgatják sokan a használt kocsik használatának lehetőségeihez a villanyautót, mert itt tömegesen csak erre telik?!!
Ezt senki nem tette, ezt is a villanypápák költötték hozzá a történethez...
Aztán kitalálták, hogy egy jó középkategóriás autó az nem elég jó a tömegeknek, ezért poénból vesznek egy drága új autót mintának. Mert csak. Mert az a tömeges autózás alapja...

Szép, csodálatos az új ID3 VW-villanyautó, de a reklám szerint 80%-ra feltölteni fél óráig tart - 100kW-os töltőnél!! Hány ilyen töltő van most, és hány lesz jövő decemberre nálunk?? Egyébként meg egy bármilyen benzines szekeret 100%-ra (nem 80%-ra!) feltölteni csak 5 perc, és jelenleg lakókörnyezetem 10km-es körzetében van 6 benzinkút/4-6 töltőfejjel, de 0 (azaz NULLA) delej-töltési lehetőséggel!! Szóval nem kicsit fejlődnünk kellene anyagilag meg szolgáltatás/ellátottság tekintetében is, hogy nálunk tömeges legyen a villanyautó használata. Meg az is jól hangzik, hogy az ID3 előállítása csak 60%-ba kerül a korábbi modellhez képest, de mennyi is az ára NEKEM, a vevőnek: 30000 euró a reklám szerint!! Hát bravó ... :( Na szerintem ennyit a magyarországi tömeges villanyautózásról, és ezen nem segít hogy MÁSHOL van akik Rolls Royce-ról szállnak át a helikopterbe ami a yacht-ra viszi őket, az nem itt van ..
Igen, ennyit nem képesek megérteni. De persze, aki nem ért egyet velük érvekkel kifejtve, az csak hülye lehet.

Itt tart ma a szellemi színvonal. Csak így tovább.
Remélem a sok villanypápa azonnal rohan és veszi a 9 millás Leaf-et és közli a boldog fotókat róla. Ne csak prédikáljanak, mutassák akkor az utat.
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 778
18 024
113
Az az oxigénkiszorítás. Ha folyékony, akkor fagyaszt - fizikai hatás. :)
Per pillanat egy etilén-oxid kolona mellett állok, aminek a belső és külső fala között nitrogén van. Nem kell ahhoz folyékony állapot. A nitrogént millió helyen alkalmazzák gáz halmazállapotban és rohadtul veszélyes, pont azért, mert kiszorítja a levegőt és pár szippantás után fekszik az illető...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 650
16 114
113
Szerintem a jövő autója inkább fog hasonlítani Frédi és Béni kocsijához. Tényleg tragikusan nevetséges ez a világszintű elektromosautó-mizéria. Divat, mely le fog csengeni.Lesz jobb, hatékonyabb, kevesebb infrastruktúra-igénnyel vagy a már meglévők kicsi átalakításával. pl. a gáz-, a hidrogén hajtás vagy ha már elektromos, akkor olyan, melyet nem kell órákig töltögetni, hanem a menetszél tölti :) Az éghajlatra a mostaniak sincsenek olyan hatással, mint sokan gondolják.... a szmog meg nem csak az autók miatt van...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 728
113
Ez az a pont, ahol úgy érzem, hogy értelmetlen az egész.
  1. Egy olyan országról (HUN) beszélünk, ahol az autók átlagéletkora 13 év felett van és olyan autóval jár, amire éppen telik.
    (És sok ember jár kocsival, akinek igazából nem telne rá, tehát luxus.)

  2. Erre te és más jöttök olyan drága kocsikkal, amivel újonnan kb. a kereső és aktív réteg, ha 10%, talán jár. Vagy még azok sem. Mutassátok meg azt a tömeget itthon, akik újonnan 10 millás kocsit vesznek.

  3. Semmiféle érvet nem tesztek mellé, hogy az átlagember számára miért kellene a drága és dízeles új Golf, amikor méretben, terhelhetőségben pontosan ugyanott van az új Fabia vagy a Fabia Combi. Mert csak. Ez az egyetlen érvetek. Mert az, hogy összevessz egy drága autót egy másik drágával az nem érv, mert az nem lesz tömeges. Soha.

  4. Amikor a tömeges villanyautózásról megy a vita, akkor nem tűnik fel, hogy tömeges akkor lesz, amikor nem a 10+ milliós új autókat kell leváltani, hanem azokat az embereket kell megcélozni, akik max. 5 millás új, vagy 1-3 millás használt kocsit vesznek? Mert ők a tömeg...?
Na, a 4. pontban tartozó embereknek kellene eladni a méregdrága villanyautót.

Persze amilyen tudatos az átlagpolgár, őket sanszosan át lehet kúrni a palánkon, mert beveszi, hogy olcsóbb lesz.. Csak aki kicsit is elkezdeni számolni az átlagos használat mellett a dolgokat, akkor vakarja a fejét, hogy hol is lesz ez megtérülő...? Úgy, hogy itthon extrém olcsónak számít az áram a benzin és a gázolaj árához képest is.

A villanypápák átlagos távolságával és egy átlagos középkategóriás igen jól felszerelt autó árához képest az államilag támogatott villanyautó jelenleg labdába nem rúg. Ott vannak a számok odafent.

Az külön vicc, hogy szerintetek, akinek telik újonnan 10-11 millás benzines kocsival az számolgatja majd a fogyasztást? Hogy neki ezt tétel? Annak tétel a fogyasztás, akik bontószökevényeket kénytelenek venni és térdre ereszkedve imádkoznak, hogy nehogy valami óra visszatekert, összegányolt szart vegyenek ahol még kell költeni a kocsira. Nekik kellene a villanyautót majd eladni úgy, hogy ha éppen messzire kell vele menni, akkor arra is alkalmas legyen. Majd akkor lesz tömeges villanyautózás. Addig nem.

Ez mondjuk abból a szempontból jó, hogy addig nem terhelik a grid-et, csak akkor meg miről beszélünk, ha igazából elterjedés szempontjából meg a kudarc tesz jót az áramtermelésnek...? :eek::confused:

Nem azért, de itthon az 5 milliós autót sem veszik tömegek.
A tömegek a használt autókat veszik. Amikor meg megjelennek az elektromosból is tömegével a használtak, akkor meg azt fogják venni.
Egyébként meg a teljes világpiacról beszéltem. Ott pedig az emberek

De akkor felteszek én is egy hozzád illő kérdést.
Te miért vetted meg a 150000 vagy 200000 forintos kerékpárt, miért nem volt jó az 50000 forintos?
Az is ugyanannyira terhelhető, mint a drágább.

Ha hiszed ha nem, az elektromos autókat gyártók kapacitásproblémákkal küzdenek.
Nem tudnak annyit gyártani, mint amennyire kereslet lenne. Elhiheted, hogy nem a legolcsóbb modelleket fogják először piacra dobni.
Ahogy egyre többet gyártanak belőlük, úgy megy le az áruk.
És nehogy azt mond, hogy mert kisebb az akkujuk.
Nissan Leaf: 36800 euró, 36 kWh-s akku, 220 km hatótáv.
VW ID3: 30000 euró, 45 kWh akku, 275 km hatótáv.

https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3-Standard-Range
https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf

Egyébként ha már használt autó.
Egy használt elektromossal nehezebben is tudnak átverni.
Hiába tekeri vissza a km-t, elviszed kipróbálni, mész vele amíg lemeríted az akkut és ha jóval kevesebbet bírja az akkuja, mint amennyit kellene bírja, akkor valószínűleg megpróbál átverni. Az akku lesz a leggyengébb láncszem, azt meg eléggé könnyen észreveszi az ember, ha már elhasználódott.
 
M

molnibalage

Guest
Aztán olvasni tudsz-e?

Ezt írtam:

"Csak szólok, hogy 2017-ben MAGYARORSZÁGON annyi BMW-t adtak el mint Skodát, annyi Audit adtak el, mint Renault-t, és Mercedes+Lexusból annyit adtak el, mint a Hyundai+Kia összesen"
Folyamatosan új autókat hasonlítottunk össze. Erre te jössz ezzel.
Bocsánat, de megtennéd azt a szívességet, hogy ezek után csendben maradsz? Hm..? Ha majd sikerül kettő darab kijelentő mondatot értelmezni, akkor gyere vissza.

Pá.
 
M

molnibalage

Guest
De akkor felteszek én is egy hozzád illő kérdést.
Te miért vetted meg a 150000 vagy 200000 forintos kerékpárt, miért nem volt jó az 50000 forintos?
50 ezer forintért normális kerékpár nincs. Az, hogy annyiért is adnak annak csúfolt dolgot, az más tészta.
Ha ennyire nem értesz hozzá miért nem maradsz csendben...?

Az is ugyanannyira terhelhető, mint a drágább.
Egy frászt.
  • Eleve nincs rajta teleszkóp, ami Budapest "csodás" útjai miatt kell. Bár már azzal is sikerült defektet kapni kátyún.
  • Ezen felül magasabb áttétel átfogás van, tehát emelkedőn fel lehet menni vele agy a budai hegyekbe.
  • Tárcsafék, hogy a lejtőn meg is tudjak állni és ne kelljen gyakran féket cserélni.
Ha ezek után azzal jössz, hogy egy 5 millás Fabia az gagyi, akkor elzavarlak melegebb éghajlatra. Mert az 50k-s bringa gagyi. Ez 170k-s defektállós, tárcsafékes, 3x8 áttételes teleszkópos bringálval el lehet lenni már. De az sem egy nagy trvuáj. A röpis csapattársa féjének a bringa váza volt 500k HUF. Na AZ luxusbringa. A 170k-s bringám az nem az.

Az én bringám a Skoda Fabia. Az 500k HUF vázas bringa meg a luxusautó.
Ezek után remélem befejezed ámokfutásod.
Hogy a bingázásról nincs fogalmad, az egészen biztos. Én meg évi 6000 km-et tekerek, hegyre fel, télen, hóban, esőben, 38 fokban. Sima, úton, erdőben, jó úton.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 728
113
Nagyon szép dolgok ezek, még azt is elhiszem, hogy a következő évtized a villanyautóé lesz - csak (sajnos!) nem Magyarországon!! Nagyon boldog lennék, ha a villanyautónak itt is ugyanolyan jövője lenne mint mondjuk a francúzoknál vagy a németeknél, mert ez azt jelentené, hogy ugyanannyi munkaórával ugyanakkora bért fogunk kapni mint azok!! Addig meg marad a lemaradás, nálunk a kocsiállomány jelentős része második évtizedét futja, a 25 éves, még 6 napig!! érvényes műszakival rendelkező Astrámra 2 vevő szabályosan elkezdett licitálni hogy melyiknek adjam el! Talán ezért is hasonlítgatják sokan a használt kocsik használatának lehetőségeihez a villanyautót, mert itt tömegesen csak erre telik?!! Szép, csodálatos az új ID3 VW-villanyautó, de a reklám szerint 80%-ra feltölteni fél óráig tart - 100kW-os töltőnél!! Hány ilyen töltő van most, és hány lesz jövő decemberre nálunk?? Egyébként meg egy bármilyen benzines szekeret 100%-ra (nem 80%-ra!) feltölteni csak 5 perc, és jelenleg lakókörnyezetem 10km-es körzetében van 6 benzinkút/4-6 töltőfejjel, de 0 (azaz NULLA) delej-töltési lehetőséggel!! Szóval nem kicsit fejlődnünk kellene anyagilag meg szolgáltatás/ellátottság tekintetében is, hogy nálunk tömeges legyen a villanyautó használata. Meg az is jól hangzik, hogy az ID3 előállítása csak 60%-ba kerül a korábbi modellhez képest, de mennyi is az ára NEKEM, a vevőnek: 30000 euró a reklám szerint!! Hát bravó ... :( Na szerintem ennyit a magyarországi tömeges villanyautózásról, és ezen nem segít hogy MÁSHOL van akik Rolls Royce-ról szállnak át a helikopterbe ami a yacht-ra viszi
őket, az nem itt van ...

A németeket biztos nem, de ha így mennek a dolgok, mint az utóbbi néhány évben, akkor a mediterán térséget 10 éven belül kenterbe verjük (vásárlóerőparitásban).

https://novekedes.hu/elemzesek/viszik-a-babavarot-mint-a-cukrot-koltekezik-a-magyar-lakossag
Az erőteljes lakossági fogyasztás miatt a kiskereskedelmi értékesítések is kiugró mértékben bővülnek, amely régiós szinten is kimagasló. Az Eurostat adatai alapján tavaly az egész EU-ban hazánkban nőtt a leggyorsabb ütemben a kiskereskedelmi érétkesítések volumene.

Egyébként meg mint írtam, nálunk akkor lesz tömeges a villanyautó, amikor tömegesen hozzák majd be használtan (mint ahogy most is használt a legtöbb belsőégésű is).

Abban is igazad van, hogy nem mindenkinek megfelelő egy villanyautó.
Aki tömbházban lakik, az jelenleg nehezen tudja tölteni.
Viszont nekem pl. az ismeretségi köröm kb. fele házban lakik, azok otthon tölthetik. Ők pont az elektromossal sporolnának meg időt, hisz többüknek fél órába kerül egy tankolás (odaút-tankolás-visszaút).
 
  • Tetszik
Reactions: speziale

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Nagyon szép dolgok ezek, még azt is elhiszem, hogy a következő évtized a villanyautóé lesz - csak (sajnos!) nem Magyarországon!! Nagyon boldog lennék, ha a villanyautónak itt is ugyanolyan jövője lenne mint mondjuk a francúzoknál vagy a németeknél, mert ez azt jelentené, hogy ugyanannyi munkaórával ugyanakkora bért fogunk kapni mint azok!! Addig meg marad a lemaradás, nálunk a kocsiállomány jelentős része második évtizedét futja, a 25 éves, még 6 napig!! érvényes műszakival rendelkező Astrámra 2 vevő szabályosan elkezdett licitálni hogy melyiknek adjam el! Talán ezért is hasonlítgatják sokan a használt kocsik használatának lehetőségeihez a villanyautót, mert itt tömegesen csak erre telik?!! Szép, csodálatos az új ID3 VW-villanyautó, de a reklám szerint 80%-ra feltölteni fél óráig tart - 100kW-os töltőnél!! Hány ilyen töltő van most, és hány lesz jövő decemberre nálunk?? Egyébként meg egy bármilyen benzines szekeret 100%-ra (nem 80%-ra!) feltölteni csak 5 perc, és jelenleg lakókörnyezetem 10km-es körzetében van 6 benzinkút/4-6 töltőfejjel, de 0 (azaz NULLA) delej-töltési lehetőséggel!! Szóval nem kicsit fejlődnünk kellene anyagilag meg szolgáltatás/ellátottság tekintetében is, hogy nálunk tömeges legyen a villanyautó használata. Meg az is jól hangzik, hogy az ID3 előállítása csak 60%-ba kerül a korábbi modellhez képest, de mennyi is az ára NEKEM, a vevőnek: 30000 euró a reklám szerint!! Hát bravó ... :( Na szerintem ennyit a magyarországi tömeges villanyautózásról, és ezen nem segít hogy MÁSHOL van akik Rolls Royce-ról szállnak át a helikopterbe ami a yacht-ra viszi őket, az nem itt van ...
Figyelj! Jelenleg is Európa legnagyobb számban eladott autója a VW Golf közel 350.000db-bal. Ezt egy 1.500.000Ft-os különbségű, gyártón belüli, elektromos konkurencia úgy fogja leradírozni, hogy csak úgy nyekken.
Ami pedig az újautó eladásokat illeti: speziale által berakott KSH statisztika mutatja, hogy idehaza is egyre többen szeretik maguk telefingani a kárpitot.
2010 - 61.324 db
2018 - 295.431 db
Ez majdnem 5x-ös szám. Hagyjuk most a kormány propagandát!
De a saját magam példáján tudom, hogy egyrészt rohadtul megdrágultak a kocsik, másrészt ilyen kereslet mellett az értékesítők nem annyira kapkodják magukat, hogy elhalmozzanak kedvezményekkel. 3 éve, amikor a kocsimat vettem, majdhogynem csak ki nem röhögtek, amikor sokalltam a listaárat. Bezzeg 2008-2012-es időszakban. A fél veséjüket megkaphattad, csak vigyed a szarukat. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: speziale
S

speziale

Guest
Nem tudom Molni, hogy volt-e már valaha, hogy te elismerted volna-e, hogy tévedtél...

Csapongsz egyfolytában az érvelésben, ha valahol kezd kilógni a lóláb, akkor hirtelen megint valami másba kötsz bele...

Te jössz mindig azzal, hogy műszaki tartalomról beszélünk, de most hirtelen már nem fontos, hogy azonos műszaki tartalmakat vessünk össze...hanem jössz azzal, hogy egy átlag magyar mit engedhet meg magának...

Lehet újdonság számodra de a nagy autógyárak nem Mo-ra fejlesztenek. NYEU-ban vagy az USA-ban az ID3 meg a Model3 ára alapján abszolút a tömegkategóriába esik, szóval nem tudom, hogy mit hivatkozol itt állandóan arra, hogy az "átlagmagyar" mit tud megvenni...

az LCD TV is k*rva drága volt kezdetben, az sem az "átlagmagyar" pénztárcához igazodott...aztán most meg...
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom Molni, hogy volt-e már valaha, hogy te elismerted volna-e, hogy tévedtél...

Csapongsz egyfolytában az érvelésben, ha valahol kezd kilógni a lóláb, akkor hirtelen megint valami másba kötsz bele...

Te jössz mindig azzal, hogy műszaki tartalomról beszélünk, de most hirtelen már nem fontos, hogy azonos műszaki tartalmakat vessünk össze...hanem jössz azzal, hogy egy átlag magyar mit engedhet meg magának...

Lehet újdonság számodra de a nagy autógyárak nem Mo-ra fejlesztenek. NYEU-ban vagy az USA-ban az ID3 meg a Model3 ára alapján abszolút a tömegkategóriába esik, szóval nem tudom, hogy mit hivatkozol itt állandóan arra, hogy az "átlagmagyar" mit tud megvenni...

az LCD TV is k*rva drága volt kezdetben, az sem az "átlagmagyar" pénztárcához igazodott...aztán most meg...
Igen, volt. Nem csapongok. Te nem tudsz kettő darab egyszerű mondatot sem értelmezni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ha ezek után azzal jössz, hogy egy 5 millás Fabia az gagyi, akkor elzavarlak melegebb éghajlatra.

Alapfelszereltségben 1 literes, 75 lóerős motor, 15 másodperces gyorsulási értékek, hátul dobfék, önálló felfüggesztés hiánya. Szóval ja, inkább gagyi kategória mint közepes. A VW oda is pozícionálja konszernen belül. Elérhető áru kiskocsi, igénytelen, olcsó műszaki megoldásokkal.
 
S

speziale

Guest
Alapfelszereltségben 1 literes, 75 lóerős motor, 15 másodperces gyorsulási értékek, hátul dobfék, önálló felfüggesztés hiánya. Szóval ja, inkább gagyi kategória mint közepes. A VW oda is pozícionálja konszernen belül. Elérhető áru kiskocsi, igénytelen, olcsó műszaki megoldásokkal.

Pontosan így van...ha már egy kicsit el kezded feljebb konfigurálni nagyon gyorsan a 6,5-7 milla árkategóriába kerülsz...és akkor pl. egy csomó féle vezetéssegédet ami mondjuk egy Octaviához elérhető nem is tudsz rakni bele. És ha jól látom a legerősebb motor amit tudsz bele rakni az a 95 lovas 1.0 tsi...na azzal próbálj előzni egy 2*1 sávos úton...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Pontosan így van...ha már egy kicsit el kezded feljebb konfigurálni nagyon gyorsan a 6,5-7 milla árkategóriába kerülsz...és akkor pl. egy csomó féle vezetéssegédet ami mondjuk egy Octaviához elérhető nem is tudsz rakni bele. És ha jól látom a legerősebb motor amit tudsz bele rakni az a 95 lovas 1.0 tsi...na azzal próbálj előzni egy 2*1 sávos úton...

Pontosan. Tipikus VW árszabás, az alap fapad olcsó, de ha el akarod érni a jó felszereltséget súlyos százezreket fizetsz. A fapad szint megfizethető, minden más kiegészítőből borzasztóan terheli a büdzsét.

Poénból tegnap este elkezdtem konfigurálni Octaviát egy másik, nem Skoda/VW típussal összevetve, hogy elérjem kb. ugyanazt a felszereltséget. Kb. 2,5 milliót kellett volna még a legmagasabb szintű modellhez is hozzátennem. Nemhogy olcsóbb lett volna, hanem lényegesen drágább: kb. 10,5 misi lett volna annak a Skodának az ára, miközben az alap műszaki tartalom (NVH, felfüggesztés, beltér legtöbb anyaga stb.) ugyanolyan, khmm, alapszintű maradt.

Félreértések elkerülése végett nem szídni akarom a típust, mert akinek elég az alapszint (pl. cégek pl.) annak akár jó is lehet, de tekintve a VW / általában a német márkák árazási szokásait, teljesen értelmetlen más gyártók felszereltségi szintjeinek figyelembevétele nélkül direkt összehasonlításokat tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
S

speziale

Guest
Csak még 1 kiegészítés ehhez:

rohadtul nem kell azt gondolni, hogy aki Németből vásárol hazsnáltat az csak valami lefingott kohószökevényt hoz be...legalább is egyik autószerelő ismerősömnek aki foglalkozik ilyennel, nagyon nem ez a tapasztalata...

sokkal inkább az, hogy sokan megvesznek inkább egy 2-3 éves Audi A6-ot 8-8,5 millióért, ami újonnan kerülne 17-20 millióba, mint hasonló összegért egy új octaviát. Csak ha már az "átlagmagyar" gondolkodásnál meg "A-ból B-be a Fabia is tökeletesen elvisz" érveléseknél tartunk...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
S

speziale

Guest
Pontosan. Tipikus VW árszabás, az alap fapad olcsó, de ha el akarod érni a jó felszereltséget súlyos százezreket fizetsz. A fapad szint megfizethető, minden más kiegészítőből borzasztóan terheli a büdzsét.

Poénból tegnap este elkezdtem konfigurálni Octaviát egy másik, nem Skoda/VW típussal összevetve, hogy elérjem kb. ugyanazt a felszereltséget. Kb. 2,5 milliót kellett volna még a legmagasabb szintű modellhez is hozzátennem. Nemhogy olcsóbb lett volna, hanem lényegesen drágább: kb. 10,5 misi lett volna annak a Skodának az ára, miközben az alap műszaki tartalom (NVH, felfüggesztés, beltér legtöbb anyaga stb.) ugyanolyan, khmm, alapszintű maradt.

Félreértések elkerülése végett nem szídni akarom a típust, mert akinek elég az alapszint (pl. cégek pl.) annak akár jó is lehet, de tekintve a VW / általában a német márkák árazási szokásait, teljesen értelmetlen más gyártók felszereltségi szintjeinek figyelembevétele nélkül direkt összehasonlításokat tenni.

Az Octavia hasonló felszereltség mellett kb. Mazda 3 árban van. Annál ugyan jóval praktikusabb egy család számára, viszont azért a beltér minőségében meg futóműben elmarad tőle.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 728
113
50 ezer forintért normális kerékpár nincs. Az, hogy annyiért is adnak annak csúfolt dolgot, az más tészta.
Ha ennyire nem értesz hozzá miért nem maradsz csendben...?

Na látod, neked sem kell 50000-ért kerékpár, pedig annyiért is kapható.
Akkor miért gondolod azt, hogy másnak meg az 5 milliós autó a tökéletes választás?


Egy frászt.
  • Eleve nincs rajta teleszkóp, ami Budapest "csodás" útjai miatt kell. Bár már azzal is sikerült defektet kapni kátyún.
  • Ezen felül magasabb áttétel átfogás van, tehát emelkedőn fel lehet menni vele agy a budai hegyekbe.
  • Tárcsafék, hogy a lejtőn meg is tudjak állni és ne kelljen gyakran féket cserélni.
Ki kell, hogy ábrándítsalak, de mindezek megtalálhatóak még egy 44000-es kerékpáron is.
https://www.emag.hu/laux-jack-b25-2...&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

Most mondjam, azt, hogy rosszul választottál? Nyilván nem, hisz mindenki azt veszi, ami neki tetszik és amire nem sajnálja a pénzt.

Amúgy még a kerékpároknál is megfigyelhető, hogy folyamatosan megy le az áruk (pedig lám-lám már vagy 150 éve léteznek).
Tavaly 60000-ért vettem a bringámat, ami 2 évvel azelőtt, amikor megjelent, még 120000 volt. Most néztem az árát, ma már megvehetném 50000-ért is.
Aluvázas, 3x8-as átét, első teleszkópos, minden Shimano rajta, 3000 km megtétele után még csak annyira nyúltam hozzá, hogy megkentem a láncot.

Ha ezek után azzal jössz, hogy egy 5 millás Fabia az gagyi, akkor elzavarlak melegebb éghajlatra. Mert az 50k-s bringa gagyi. Ez 170k-s defektállós, tárcsafékes, 3x8 áttételes teleszkópos bringálval el lehet lenni már. De az sem egy nagy trvuáj. A röpis csapattársa féjének a bringa váza volt 500k HUF. Na AZ luxusbringa. A 170k-s bringám az nem az.

Nem mondom, hogy gagyi. Csak annyit, hogy ízlések és pofonok. Neked az 50K bringa a gagyi, másnak az 5 millás Fabia.

Az én bringám a Skoda Fabia. Az 500k HUF vázas bringa meg a luxusautó.
Ezek után remélem befejezed ámokfutásod.
Hogy a bingázásról nincs fogalmad, az egészen biztos. Én meg évi 6000 km-et tekerek, hegyre fel, télen, hóban, esőben, 38 fokban. Sima, úton, erdőben, jó úton.

Tudom, senki nem ért semmihez rajtad kívül. 6000-ret ugyan nem, de 4000-ret én is tekertem tavaly. Jah és télen is csak 5-6 hétre szoktam lerakni. Jah és nem csak feléd szokott 38 fok szokott lenni nyáron.