Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Én is imádom az Alfákat, de úgy vagyok velük, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne!" . Nagyon tetszik a GT, a GTV (abból van V6-os) de a titkos szerelmem (most lebuktatom magam) az Alfa SZ Zagato. Sajnos 25 évesen is legalább 50000 euro egy ilyen. Úgyhogy nem lesz... A másik régi kedvencem az Audi ABC motorkódú, faék egyszerűségű (2600ccm, V6, 12 szelep, 150 Le) motorja. Igazi utazókocsiba való motor (volt). A cégnek volt egy ilyen A6-os kombija automata váltóval. Imádtam és semmi baj nem volt vele. Ha szabad volt, mindig azt választottam.

Na igen, az SZ, az igazi suttyóautó megjelenés (no offense!), én is imádom, de nekem a 147 GTA, vagy GTV6 a kedvenceim. Meg a facelift előtti 159 kombiis vagyány. Az SZ nagyon kis szériás ezekhez képest (kb 1036 db), és annak már csak felfele fog menni az ára a kora miatt is. Ahogy emezeknek is.

Amúgy nem annyira rossz birtokolni se, nekem nem volt nagyon gondom vele, azon túl amit hasonló állapotú és korú autótól kapna az ember. Kolléga fiatalabb BMW-vel nagyobbakat szívott, meg ismerős BMW tulajdonosk is számoltak be hasonló apró problémákról (hátsó lámpa földvonalának érintkezője alulméretezett) hasonló korú autókon. Mindbe a BOSCH csinálta ugyanazokat a szarokat. :) Amig az esetek 9%-ában nem is szarok.

Ami fontos, hogy olyan szerelő nyúljon hozzá, aki ismeri az Alfákat, mert van pár finomság a szerelésükben, (meg pár sajátos hülyeség), amiket aki nem ismer kárt is tud tenni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 738
113
Még ehhez a Renault hibridhez két gondolat.
Ugye a hadseregben (HTKA:hadonaszos:) először aszinkron váltós (meg ráadásul egykörös fékrendszerű, meg karos lengéscsillapítós) UAZ-t vezettem.
Tönkre is tettem egy váltót, mire megtanultam a fel duplakuplung, le duplakuplung, közben gázfröccs váltást...
Viszont jól jött később, amikor a második P125-sömnek hosszabb úton járt a kuplungpedálja, mint amit a bovden engedett.
Háromszor jöttem haza a barátnőmtől 30 kilométerről (benne Miskolcon átmenés) tényleg könnyedén kuplung nélkül, mire rájöttünk, hogy csak a pedál alá kell tenni egy határolót, s nem volt több bovden szakadás.
Ez a tudás akkor is jól jött, amikor a kórházi 14 személyes Transitba pórolásból' nem kettőstömegű szettet raktak, hanem szimplát. Aztán persze ment a csodálkozás egy idő után, hogy szó szerint szétrázza az autót, meg csak duplakuplungolással, gázfröccsel lehet váltani.
Jeleztem is az ápolási igazgatónőnek ("logikusan" hozzátartozott a szállítás...), hogy sürgősen cseréljék ki kb. félmillióért, különben minimum másfél millió lesz a kár (váltó, vagy rosszabb esetben akár főtengelytörés)
Értett az összegekből...

Szóval szerintem nem az ördögtől való a Renault rendszere, csak két kínom van vele:
1, Végre megszabadulhatnánk a váltóművektől (lásd ugye Honda CR-V hibrid), erre ne...
2, Öncélú, különutaskodó francia-tempónak érzem, mint már annyi mindent elkövettek így az autózásban...

Szóval nekem továbbra is a Honda C-RV Hybrid (semmi váltómű) a frappáns műszaki esszencia (még ha a Toyotáé még takarékosabb is).

https://www.spritmonitor.de/de/uebe...?fueltype=2&power_s=135&power_e=137&gearing=2
 
T

torsen

Guest
Az etanolos sztoriról nekem annyi a véleményem, hogy alapvetően nem kell tőle félni, az USA-ban nagyon régóta 10 (sőt 15%) az etanol tartalom. Véleménye szerint a mai -gyártásban lévő- autókban nem okoz kárt. Egyedül talán a korai direktbefecskendezéses motoroknál okozhat gondot a nagynyomású szivattyúnál, mert azokat a benzin "keni", már amennyire a benzinnek van kenőképessége, de az etanol kenőképessége még annál is rosszabb.

Kapcsolódnék saját magamhoz... Itt a hivatalos dokumentum:
https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_E10_compatibility.pdf
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
https://index.hu/belfold/2020/01/14/fokertesz_bardoczi_sandor_budapest/
Érdekes mondatok. Mindent megtestesít amiért szeretek és amiért utálok tájépítészekkel dolgozni.
Az is érdekes hogy szerinte a forgalom nem olyan mint a víz, mert mikor a forgalmi modellező kollégákkal beszélgetek mindig megörülnek hogy mennyire hasonlít a mi vizes áramlástani modellezésünk az ő munkájukhoz.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Jelentős mennyiséget, összesen akár száztizenöt villamos mozdonyt akarnak vásárolni. Az első példányok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba.

A vasúttársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint „a MÁV-Start számára kiemelten fontos, hogy utasait egyre magasabb színvonalon legyen képes kiszolgálni”. Ezért közbeszerzési eljárást indított összesen száztizenöt modern, normál nyomtávú, négytengelyes villamos mozdony megvásárlására, keretmegállapodás formájában. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen javul majd a nemzetközi és a minőségi távolsági, azaz a főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala. A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé válik, hogy a MÁV-Start a mai kihívásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő járműveket szerezzen be. Az első mozdonyok legkorábban 2022 első felében állhatnak forgalomba.

http://iho.hu/img/vasut/111213_paks/40a/macs/kb/14041_DSCF2847_190918_.jpg

A belföldi igények kiszolgálása mellett a mozdonyok egy részét nemzetközi vonalakon (többek között Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Csehországban, Szerbiában, Horvátországban), a betáplálási rendszerek határán gépcsere nélkül közlekedtetné a MÁV-Start, ezért a kiírás alapján alkalmasnak kell lenniük a több áramnemről történő üzemelésre és a kétszázas sebességre. Ennek alapján a kiírás kilencven kétáramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes és tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú), valamint huszonöt háromáramnemű (az előzőeken felül három kilovoltos egyenáramú rendszert is ismerő) mozdonyra vonatkozik. A gépeknek minimum 5600 kilowatt névleges vontatási teljesítményre és háromszáz kilonewton indító vonóerőre kell képesnek lenniük.

A jelentős mennyiséget jelentő új flotta beszerzésével lehetővé válik a negyven év átlagéletkorú vontatóállomány megújítása. A technika mai színvonalának megfelelő, korszerű, nagy teljesítményű mozdonyokkal elsősorban az elöregedett, 1963 és 1982 között gyártott, 431-es (korábbi V43-as) sorozatú, százhúsz kilométer per órás maximális sebességgel használható villamos mozdonyokat tervezi kiváltani a MÁV-Start. A vasúttársaság legutóbb 2008-ban vásárolt új mozdonyokat: a huszonöt korszerű Bombardier Traxx villanygép 2011–2012-ben állt hadrendbe.



A GYSEV-nél már tíznél is több Siemens Vectron dolgozik. Néhány éven belül a MÁV-Start flottájában is megjelenik a típus? (fotó: Csanádi Sándor)
Az ajánlatok értékelése során gyakorlatilag csak a kért ár számít, az elérhető hatszázhúsz pontból hatszázat visz. Eredményes eljárás esetén a szerződés megkötése 2020 végére várható, az első új mozdonyok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba. A keretszerződés teljes időtartama az aláírástól számított kilencvenhat hónap, azaz nyolc év. A tervek szerint a jelenlegi árak mellett körülbelül 150-200 milliárd forint értékű beruházást hitelből finanszírozza a vasúttársaság, mivel a 2021–2027 közötti uniós támogatási időszak járműbeszerzésre rendelkezésre álló forráskeretét várhatóan teljesen ki fogja meríteni a negyvenből fennmaradó huszonegy Stadler KISS emeletes motorvonat megvásárlása. A finanszírozáshoz is közbeszerzést írnak majd ki.

A szóba jöhető mozdonytípusok között leginkább a Bombardier újgenerációs Traxx3-asa – ebből azonban eddig még nem rendeltek kétszázas tempóra képes verziót –, valamint a Siemens Vectronja esélyes. Mi egyáltalán nem lennének meglepve, ha az utóbbira esne a választás… Már csak azért sem, mert a GYSEV flottájában is dolgozik már belőlük kilenc saját, plusz négy bérelt.

http://iho.hu/hir/megjelent-a-mav-start-mozdonytendere-200114
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 108
3 149
113
Jelentős mennyiséget, összesen akár száztizenöt villamos mozdonyt akarnak vásárolni. Az első példányok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba.

A vasúttársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint „a MÁV-Start számára kiemelten fontos, hogy utasait egyre magasabb színvonalon legyen képes kiszolgálni”. Ezért közbeszerzési eljárást indított összesen száztizenöt modern, normál nyomtávú, négytengelyes villamos mozdony megvásárlására, keretmegállapodás formájában. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen javul majd a nemzetközi és a minőségi távolsági, azaz a főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala. A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé válik, hogy a MÁV-Start a mai kihívásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő járműveket szerezzen be. Az első mozdonyok legkorábban 2022 első felében állhatnak forgalomba.

http://iho.hu/img/vasut/111213_paks/40a/macs/kb/14041_DSCF2847_190918_.jpg

A belföldi igények kiszolgálása mellett a mozdonyok egy részét nemzetközi vonalakon (többek között Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Csehországban, Szerbiában, Horvátországban), a betáplálási rendszerek határán gépcsere nélkül közlekedtetné a MÁV-Start, ezért a kiírás alapján alkalmasnak kell lenniük a több áramnemről történő üzemelésre és a kétszázas sebességre. Ennek alapján a kiírás kilencven kétáramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes és tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú), valamint huszonöt háromáramnemű (az előzőeken felül három kilovoltos egyenáramú rendszert is ismerő) mozdonyra vonatkozik. A gépeknek minimum 5600 kilowatt névleges vontatási teljesítményre és háromszáz kilonewton indító vonóerőre kell képesnek lenniük.

A jelentős mennyiséget jelentő új flotta beszerzésével lehetővé válik a negyven év átlagéletkorú vontatóállomány megújítása. A technika mai színvonalának megfelelő, korszerű, nagy teljesítményű mozdonyokkal elsősorban az elöregedett, 1963 és 1982 között gyártott, 431-es (korábbi V43-as) sorozatú, százhúsz kilométer per órás maximális sebességgel használható villamos mozdonyokat tervezi kiváltani a MÁV-Start. A vasúttársaság legutóbb 2008-ban vásárolt új mozdonyokat: a huszonöt korszerű Bombardier Traxx villanygép 2011–2012-ben állt hadrendbe.



A GYSEV-nél már tíznél is több Siemens Vectron dolgozik. Néhány éven belül a MÁV-Start flottájában is megjelenik a típus? (fotó: Csanádi Sándor)
Az ajánlatok értékelése során gyakorlatilag csak a kért ár számít, az elérhető hatszázhúsz pontból hatszázat visz. Eredményes eljárás esetén a szerződés megkötése 2020 végére várható, az első új mozdonyok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba. A keretszerződés teljes időtartama az aláírástól számított kilencvenhat hónap, azaz nyolc év. A tervek szerint a jelenlegi árak mellett körülbelül 150-200 milliárd forint értékű beruházást hitelből finanszírozza a vasúttársaság, mivel a 2021–2027 közötti uniós támogatási időszak járműbeszerzésre rendelkezésre álló forráskeretét várhatóan teljesen ki fogja meríteni a negyvenből fennmaradó huszonegy Stadler KISS emeletes motorvonat megvásárlása. A finanszírozáshoz is közbeszerzést írnak majd ki.

A szóba jöhető mozdonytípusok között leginkább a Bombardier újgenerációs Traxx3-asa – ebből azonban eddig még nem rendeltek kétszázas tempóra képes verziót –, valamint a Siemens Vectronja esélyes. Mi egyáltalán nem lennének meglepve, ha az utóbbira esne a választás… Már csak azért sem, mert a GYSEV flottájában is dolgozik már belőlük kilenc saját, plusz négy bérelt.

http://iho.hu/hir/megjelent-a-mav-start-mozdonytendere-200114



A jó öreg Szili...emlékszem 1992 körül a 1221-s ment (legalábbis szerintünk a legjobban) de jó is volt ott elöl lenni...Vecsésnél tolta a legjobban.....dikk mit kaptunk amikor azt mondtuk, hogy kanyar ...meghogy piros a lámpa!!!:D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Szóval szerintem nem az ördögtől való a Renault rendszere, csak két kínom van vele:
1, Végre megszabadulhatnánk a váltóművektől (lásd ugye Honda CR-V hibrid), erre ne...

Nem olyan könnyű az, mert a villanymotoroknak van egy fordulatszám tartománya, ami felett drasztikusan csökken a hatékonysága. Ez a motor konstrukciójától, felhasznált anyagoktól nagyban függ, és városi használatra simán meg lehet lenni egy ez alatt, de nagy szériában simán olcsóbb lehet a váltó, mint a drágább anyagokból készülő megfelelő villanymotor.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

torsen

Guest
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A Mahle az egyik beszállítónk, ez a pre-combustion chamber pedig ezeréves alapkellék a gázmotorok világában.

Ez az előkamra nem az az előkamra amit Te említesz. A gáz-, és diesel motoroknál az előkamra szerepe az, hogy csendesebbé tegye a égést, csökkentse a nyomásfelfutás sebességét. A benzines próbálkozások meg pont ellentétesen, az égés lefolyásának sebesség növelésére irányulnak. (az elméleti körfolyamatoknál a diesel ciklus egy izobar, az otto egy izochor hőbevitelre épít). Az égés sebességének növelését úgy lehetne elérni, hogy a benzin-levegő keveréket felrobbantanánk a sűrítéssel (szakkifejezéssel, térfogai égést okoznánk) Viszont mivel ennek pontosan a felső holtpontba kellene történnie (ha előbb történik, akkor "agyonüti" a forgattyús mechanizmust), ezért erre borzasztó nehéz tervezni. Ez lenne egyébként az úgynevezett HCCI motor, ahol keveréket sűrít a dugattyú, és a keverék elérve az öngyulladási feltételeket detonációsan ég el pont a felső holtpontban. Ezen sokan dolgoznak, ezt említi is a cikk (bár tévesen ide teszi a Honda CVCC motort, ami a rétegzett keverékképzéshez tartozó kategória). Ebben a kérdésben a legtovább a Mazda jutott a SkyactiveX motorokkal, ahol a detonációs égést a gyújtószikrával idézik elő azáltal, hogy a detonációs állapot közelébe jutott keveréknek a nyomását a szikragyújtással előidézett égés a detonációs nyomásra fokozza. De ezt is csak egy szűk fordulatszám tartományban tudják megtenni. A Mahle rendszere a hagyományos frontégéssel dolgozik, de az elégetési időt csökkenti. A frontégésnél a front terjedési sebessége általában nem haladja meg az 50m/s-t, így a keverék elégése relatíve lassú. Ezért azt csinálják a Mahle-nál, hogy a kis előkamrában egy kevés üzemanyag befecskendezése után a gyújtással igen nagy nyomást hoznak létre, és az előkamrából nyíló furatokon így a frontsebességnél sokkal gyorsabb "lángtűk" lövellnek ki, melyek gyorsan elérik a keverékfelhő távoli pontjait is. Így a keverék elégési ideje (frontszerű, tehát tervezhető égés mellett) lerövidül. Meredekebb a nyomásnövekedés, ez közelebb tolható a felső holtponthoz, így a motor teljesítménye növekszik. A Forma-1-ben egyébként több éve használják. Eleinte Turbulent Jet Injection (TJI) volt a neve.