Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
Nem tudom, de sanszosan pár éve én is azt írtam volna Molninak, mint István.
Ma már nem.

Kezdjük a kályhától: Gyerekkoromban nem volt autónk, (hogy miért, az sem gyenge sztori...), de engem kifejezetten érdekeltek az autók, az autózás.
Mondjuk ez a háromhengeres kisturbo, minden csak érintőképernyővel, meg hitvány álkróm már még nekem is kezdi leépíteni az érdeklődésem...

Na szóval alig vártam, hogy legyen jogsim és vezessek!!! (1987)
Ugye saját autóval ez roppant kevés volt a fizetéshez képest drága tankolás miatt, így azt sem bántam, hogy aszinkron váltós, karos lengéscsillapítós UAZ (Néphadsereg), vagy Nysa mikrobusz (kórház), csak vezessek!
Aztán ugye vezettem is eleget (írtam erről már túl sokat is).
Tizenéve már a céges autók is, meg a saját is végre szervokormányos, meg befecskendezős, meg nem rövid áttétellel üvöltő négy gangos, a cégesek meg klímásak is.
Minden fontosabb vágy kipipálva.
Aztán valami mégsem stimmelt...
Rengeteg időt töltöttem a volán mögött, s hazaérve este a híradóban csak az én szakmámat láttam a híradóban (elütötte, elnézte, a rendőrség két éve vizsgálja, stb., stb.)
...ennyi pénzért...bármikor a börtönbe kerülni...csak idő kérdése ennyi vezetéssel töltött idővel nagyot hibázni...

Megúsztam.

...jött ugye az egészségem megromlása (Na, azt nem úsztam meg), most már csak kivételes esetben ülök kocsira a munkahelyen, max. egy rövid út erejéig.

A kirándulások jöhetnek akár egész napos vezetéssel is, de...

...de motoszkált bennem, hogy valami, valami nem stimmel...az autó csendes...láb és kézujjheggyel vezethető, mi nem stimmel?
Miért nem élvezem annyira, mint az első Nagypolszkimat, ami a 14 évével (mint minden ilyen korú KGST kocsi) egy kalandot ígért minden hosszabb úton (ékszíj, feszszabályzó, gázrudazat, gyújtás, karburátor; végtelenig sorolható időzített bombák), komplett szerszámkészlet és tartalékalkatrészek nélkül el sem indultunk akkoriban egy távoli lagziba...
A mai autómba a 14 évével most kezdek "halmozni" (awab bilincs, kötöző).

Miért nem élvezem, miért nem...megvan!
Mert a kilencvenes évek fordulóján egy kirándulás más megyébe - bár akkor úgy láttuk, hogy tele volt az út a 60-70-el vánszorgó Trabantokkal, Zsukokkal, Roburokkal - valójában egy kikapcsolódás volt: Mentél nyolcvannal, kilencvennel, százzal (piha!), az ablak letekerve, élvezted a Polák motor szívászaját, a kipufogó baritonját, nézelődtél jobbra-balra, néha meg utolértél valakit, oszt' megelőzted a fölényes erejű bitumenhez ragadóval:D.
A városokban persze verseny volt, mert a "győzelem" motorbeállításon (az autók többsége szarul volt beállítva) és zsonglőrképességeken múlt pl. a viharosan gyorsuló, de lassan váltó Wartburgok felett.
Budapest más volt, ott mindenki tépett, mint állat a vizes macskaköveken a Dózsa György úton.

Mi van ma?
Van már turbó, van már "póver", meg 6-10 gangos automata, már nincsenek csigalassú Zsukok...
...de nincs egy perc, amit úgy tudnál megtenni, hogy vagy közvetlenül előtted, vagy közvetlenül mögötted ne lenne másik autó, hogy egy pár másodpercre is kinézhetnél a tájra.
Ha elmész egy kirándulóhelyre (Lillafüred, Szilvásvárad, stb.), akkor ott fogsz araszolni másik száz autós között, mintha pápalátogatás lenne Máriapócson...
Van már start-stop, meg adaptív tempomat, meg sávon tartó, de a városi autózásod nagy része dugóban zajlik, s lassan nincs kereszteződés közlekedési lámpa nélkül.
Van már változó rásegítésű szervo (Lada Kispolszki kormánnyal birkózással megvan?), meg parkolóradar, tolatókamera, de megállni, balra kanyarodni, megfordulni mindenhol tilos, minden záróvonal, meg forgalom elöl elzárt terület, zóna. Parkoló meg nincs, de legalább térfigyelő kamera van.
De ha van parkoló, akkor fizetőparkolás!
Félreértés ne essék; ennyi autóhoz, ennyi közlekedő autóhoz ezek kellenek.

Van már GPS, de senki nem tud eligazítani.
Régen megálltál az alföldi város templománál (ott volt a főtér, tehát a kocsma is), s rögtön tudta mindenki, hogy hol van a TSZ melléküzemága, meg hol lakik a nagybátyád.
Mindenki rohan, mert dolgozni megy, onnan jön, tehát acsarkodik, beszúr, nem enged (Miskolc)
Van 9-től délután 13-ig egy kegyelmibb időszak, amikor valamivel jobb, de ennyi.

Engem ezek se vezetéstechnikailag, sem tájékozódásilag nem fognak meg, de ez már nem vezetés, ez már nem vezetésélmény
(A tévés autós reklámokban az autó mindig kihalt, üres városokban,utakon közlekedik, figyeljétek meg, de ilyen a valóságban max hajnalban van)

Mert ez már barbár favágás.

A vezetés (kinek hamis, kinek nem) múlt századi romantikája elmúlt.


Molni, ne bánd, hogy nem vezetsz.

Ui: Kritikát csak attól fogadok el, aki legalább annyi időt vezetett, mint én!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Én is így vagyok vele: imádok vezetni, de utálok közlekedni! Közelre marad a bringa, messzire meg vasút vagy repülő. (pláne úgy, hogy egy fapados jegyárból a benzin negyede se jönne ki!)
 
T

torsen

Guest
Nem mindig ilyen könnyű azért. A szervónál amin dolgoztunk pl. nem tudtunk mindenhova elég hőmérőt tenni, költsék, hely, processzor I/O miatt, ezért kellett néhány mérési pontból extrapolálni a nyák más helyeire. Nyilván a modell paraméterek nem hasból lettek kitalálva. Egész jól működött.

Kedvencem az volt, amikor egy szar csapágy befagyott északon, és a megoldás az lett, hogy szoftverrel törjük össze a jeget, és melegítsük fel a csapágyat :D (Ki lehet találni, vagy vajon amikor ezt hallottunk, és hangosan röhögtünk, utána meg lett-e csinálva végül SW-el csinálva, vagy visszahívás lett belőle?)

Nyilván vannak olyan esetek, amikor nem lehet szenzorosan érzékelni valamit. De amiket én írtam azok nem ilyenek, ezért dühítőek. De az autóipar minden pontján látszik az iszonyatos pénzspórolás. Ma valahogy úgy működik a dolog, hogy megveszel egy autónak látszó tárgyat, de valójában csak egy fél autót veszel, mert annyi alkatrésznek van szűk csereperiódusa, hogy az észbentarthatatlan. Ha meg túlszaladsz az élettartamon és gebasz van, akkor nyilván Te vagy a költségviselő. Például régen kaptál az autóval egy hűtőfolyadék szivattyút (azért írtam így, hogy megtiszteljem). Ma kapsz egy vízpumpát, amit ki kell cserélned a vezérműszíjjal együtt. Nyilván fejleszteni, legyártani egy ilyen vízpumpát sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint kifejleszteni és legyártani egy hűtőfolyadék szivattyút. Nem baj, az új kocsiban benne van, majd a tulaj kicseréli. A régi kettős tömegű lendkerékben középen ipari csapágy volt (kétsoros, golyós) ma egy jobb esetben bronzpersely, rosszabb esetben műanyag persely. A régi kibírt 400e km-t, ezek meg 120e-t. I tak dáljse... ahogy a művelt orosz mondja.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nem tudom, de sanszosan pár éve én is azt írtam volna Molninak, mint István.
Ma már nem.

Kezdjük a kályhától: Gyerekkoromban nem volt autónk, (hogy miért, az sem gyenge sztori...), de engem kifejezetten érdekeltek az autók, az autózás.
Mondjuk ez a háromhengeres kisturbo, minden csak érintőképernyővel, meg hitvány álkróm már még nekem is kezdi leépíteni az érdeklődésem...

Na szóval alig vártam, hogy legyen jogsim és vezessek!!! (1987)
Ugye saját autóval ez roppant kevés volt a fizetéshez képest drága tankolás miatt, így azt sem bántam, hogy aszinkron váltós, karos lengéscsillapítós UAZ (Néphadsereg), vagy Nysa mikrobusz (kórház), csak vezessek!
Aztán ugye vezettem is eleget (írtam erről már túl sokat is).
Tizenéve már a céges autók is, meg a saját is végre szervokormányos, meg befecskendezős, meg nem rövid áttétellel üvöltő négy gangos, a cégesek meg klímásak is.
Minden fontosabb vágy kipipálva.
Aztán valami mégsem stimmelt...
Rengeteg időt töltöttem a volán mögött, s hazaérve este a híradóban csak az én szakmámat láttam a híradóban (elütötte, elnézte, a rendőrség két éve vizsgálja, stb., stb.)
...ennyi pénzért...bármikor a börtönbe kerülni...csak idő kérdése ennyi vezetéssel töltött idővel nagyot hibázni...

Megúsztam.

...jött ugye az egészségem megromlása (Na, azt nem úsztam meg), most már csak kivételes esetben ülök kocsira a munkahelyen, max. egy rövid út erejéig.

A kirándulások jöhetnek akár egész napos vezetéssel is, de...

...de motoszkált bennem, hogy valami, valami nem stimmel...az autó csendes...láb és kézujjheggyel vezethető, mi nem stimmel?
Miért nem élvezem annyira, mint az első Nagypolszkimat, ami a 14 évével (mint minden ilyen korú KGST kocsi) egy kalandot ígért minden hosszabb úton (ékszíj, feszszabályzó, gázrudazat, gyújtás, karburátor; végtelenig sorolható időzített bombák), komplett szerszámkészlet és tartalékalkatrészek nélkül el sem indultunk akkoriban egy távoli lagziba...
A mai autómba a 14 évével most kezdek "halmozni" (awab bilincs, kötöző).

Miért nem élvezem, miért nem...megvan!
Mert a kilencvenes évek fordulóján egy kirándulás más megyébe - bár akkor úgy láttuk, hogy tele volt az út a 60-70-el vánszorgó Trabantokkal, Zsukokkal, Roburokkal - valójában egy kikapcsolódás volt: Mentél nyolcvannal, kilencvennel, százzal (piha!), az ablak letekerve, élvezted a Polák motor szívászaját, a kipufogó baritonját, nézelődtél jobbra-balra, néha meg utolértél valakit, oszt' megelőzted a fölényes erejű bitumenhez ragadóval:D.
A városokban persze verseny volt, mert a "győzelem" motorbeállításon (az autók többsége szarul volt beállítva) és zsonglőrképességeken múlt pl. a viharosan gyorsuló, de lassan váltó Wartburgok felett.
Budapest más volt, ott mindenki tépett, mint állat a vizes macskaköveken a Dózsa György úton.

Mi van ma?
Van már turbó, van már "póver", meg 6-10 gangos automata, már nincsenek csigalassú Zsukok...
...de nincs egy perc, amit úgy tudnál megtenni, hogy vagy közvetlenül előtted, vagy közvetlenül mögötted ne lenne másik autó, hogy egy pár másodpercre is kinézhetnél a tájra.
Ha elmész egy kirándulóhelyre (Lillafüred, Szilvásvárad, stb.), akkor ott fogsz araszolni másik száz autós között, mintha pápalátogatás lenne Máriapócson...
Van már start-stop, meg adaptív tempomat, meg sávon tartó, de a városi autózásod nagy része dugóban zajlik, s lassan nincs kereszteződés közlekedési lámpa nélkül.
Van már változó rásegítésű szervo (Lada Kispolszki kormánnyal birkózással megvan?), meg parkolóradar, tolatókamera, de megállni, balra kanyarodni, megfordulni mindenhol tilos, minden záróvonal, meg forgalom elöl elzárt terület, zóna. Parkoló meg nincs, de legalább térfigyelő kamera van.
De ha van parkoló, akkor fizetőparkolás!
Félreértés ne essék; ennyi autóhoz, ennyi közlekedő autóhoz ezek kellenek.

Van már GPS, de senki nem tud eligazítani.
Régen megálltál az alföldi város templománál (ott volt a főtér, tehát a kocsma is), s rögtön tudta mindenki, hogy hol van a TSZ melléküzemága, meg hol lakik a nagybátyád.
Mindenki rohan, mert dolgozni megy, onnan jön, tehát acsarkodik, beszúr, nem enged (Miskolc)
Van 9-től délután 13-ig egy kegyelmibb időszak, amikor valamivel jobb, de ennyi.

Engem ezek se vezetéstechnikailag, sem tájékozódásilag nem fognak meg, de ez már nem vezetés, ez már nem vezetésélmény
(A tévés autós reklámokban az autó mindig kihalt, üres városokban,utakon közlekedik, figyeljétek meg, de ilyen a valóságban max hajnalban van)

Mert ez már barbár favágás.

A vezetés (kinek hamis, kinek nem) múlt századi romantikája elmúlt.


Molni, ne bánd, hogy nem vezetsz.

Ui: Kritikát csak attól fogadok el, aki legalább annyi időt vezetett, mint én!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Papa, szerintem kéne az Albea mellé valami hátvégi/kirándulós/szerelgetős autó, amibe nem azért akarsz beülni, hogy eljuss valahova, hanem azért, hogy kaland legyen az utazás. Egy kis kanyarvadászat Egerig át a hegyen, kis forgolódás a frissen leesett hóban az Auchan parkolójában, vagy egy kis sarazás a kertek alatt. Te tudod mire vágysz.
Az, hogy a mindennapos autózástól várod az élményt, ahol nem az utazás, nem az autó a lényeg, hanem a megérkezés, az nem lesz jó, abban soha nem fogod megtalálni az örömödet. Vegyél valamit, amiben hallod a motort dolgozni, akkor is, ha kifelé araszolsz a városból, valamit, amitől akkor sem kapsz agybajt, ha megkotlik útközben, valamit amiben még gépészkedni kell, valamit ami még nem egy steril közlekedőedény, valamit aminek még lelke van. Az Albeát használd mindennapos oda kell érni autónak, ha meg autózni akarsz egy jót, vedd elő a másikat. Ne hétvégi autót vegyél, amivel el kell menni a rokonokhoz, hanem olyan autót, amivel azért indulsz el, hogy kicsit meghajtsd. Az a jó, ha nincs is úti cél, csak tekeregsz egy kicsit a Hortobágyon vagy Szlovákiában a határ mentén, néha, ha olyan helyen jársz picit megtekered, vagy elrakod a seggét.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Nem mindig ilyen könnyű azért. A szervónál amin dolgoztunk pl. nem tudtunk mindenhova elég hőmérőt tenni, költsék, hely, processzor I/O miatt, ezért kellett néhány mérési pontból extrapolálni a nyák más helyeire. Nyilván a modell paraméterek nem hasból lettek kitalálva. Egész jól működött.

Kedvencem az volt, amikor egy szar csapágy befagyott északon, és a megoldás az lett, hogy szoftverrel törjük össze a jeget, és melegítsük fel a csapágyat :D (Ki lehet találni, vagy vajon amikor ezt hallottunk, és hangosan röhögtünk, utána meg lett-e csinálva végül SW-el csinálva, vagy visszahívás lett belőle?)
Csak nem a Thyssenkrupp?
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Hiába próbálom, nem megy át az üzenet. :(
  1. Ha nem vagy rendszeres vezető, akkor nincs gyakorlatod. Tehát tök jó, hogy télen szép, de szerinted egy kezdő vezetőnek télen kéne a hegyekbe menni kocsival...?
  2. Ha lenne autóm akkor sem használnám rendszeresen, mert hétköznap nincs értelme. Nem ugrasz el sehova csak úgy főleg, ha városi forgalom van és a városból kifelé kéne menni a tömeggel... Az a "kiugrasz egy óra alatt" azt jelenti, hogy Biatorbágyig nem jutsz el sokszor Pestről...

  3. Tehát valójában annak a költsége időben és pénzben, hogy gyakorlott vezető legyen az, aki alapból nem vezet az nagy. Aki céges kocsival megtanul kvázi ingyen vezetni, az örüljön neki. Vagy, ha saját kocsi, saját költségen, de muszáj, akkr hát muszáj. Csak nekem nem kell. (A céges kocsit meg nem engedték vezetni a gyakorlott társak, mikor megtudták, hogy kezdő vezető vagyok...)


    Viszont hogy csak azért vezessek a (a tetves városon át...) heti legalább 2 órát és tartsam fent a kocsit, mert évente párszor nyaralni megyek eléggé drága hobbinak tűnik. Még akkor is, ha én sem török meg senkit és engem sem.

Ezzel teljesen egyetértek, szép dolog a szabadság.
De, ha én elutazok valahova, akkor úgyis több napra megyek. Vagy bevállalom azt, hogy tovább tart. Az saját szabadidőmmel fizetek, de igen sok pénz spórolok. Ez van. Mert a jövő felélése lenne ez a "szabadság".

Számomra kicsit felfoghatatlan, hogy a sok Rockefellernek honnan telik dolgokra.
Röpködnek itt a 8-9 milliós új kocsik, az, hogy akkor 70 nm vagy 90 nm-es ház legyen. Hitel hitel hátán?

Annak teljes fajlagos időköltsége, hogy egy nap le, majd este fel p. Balatonra - a tömeggel = órákig tartó szopás a dugóban - szintén vállalhatatlanul nagy. És nem mondd, hogy nem így van. Látom a város forgalmát és nyáron futottak még kategóriájú hír, hogy mekkor dugó van az M7-et. Én mondjuk eleve úgy tervezem meg az utazások többségét, hogy ellentétesen mozgok a tömeggel. Tehát pl. Vasárnap le és szombaton haza.

Ezen felül külföldre menésnél a saját autó megléte gyak. indifferens.
Ha havi 60k+ költségből hányszor is lehet külföldre utazni, ha az az ingerenciája valakinek? :)

Mondjuk én sosem voltam nagy utazó. Voltam pl. barátnővel Szegeden. Jó volt, mert ő is ott volt, de igazából szinte semmiben sem tért el attól, hogy ha Bp belvárosában sétálsz. Így nézve nagyon kevés olyan hely van, ahova elutaznék, mert nem érzem szükségét annak, hogy minden helyre elmenjen az ember, ami máshogy is láthat és megismerted. Nagyon sok mindenre igaz, hogy ha "egyet láttad, mindet láttad". Ezért nem értem az állandóan utazgató embereket. Persze az emberek különbözőek.

A természet szépségei inkább megérik ezt az utat, de ott is igaz, hogy azért egy idő után az n+1-dik hasonló hely között nagy difi nincs. Semmivel nem volt másabb élmény a Bakonyban túrázni, mint a Mátrában. A Tátra vs Mátra más más. De Tátrához képest, akkor már kb. az Alpok jön. Szerintem.


A legnagyobb problémám az, ha EU-n kívülre kell menni, mert oda nem tudom, hogy pl. bérautót hogyan lehet vinni.


Barátnő, feleség, gyerekek? Hogy tolerálják az állandó tömegközlekedést?

Autó szerintem azért jó, ha van, mert úgy sokkal könnyebb és szebb az élet.. sok éven át minden nap 2 óra busz, majd megint csak pár éven át minden nap máv... Belehaltam? Nem... iskola, munka az még nagyon szerencsés is, ha ezeket tudja az ember kocsi nélkül intézni, ha mondjuk városban él és a munkahelye is ott van. Rendkívül szerencsés, akinek nem kell ingáznia.

Na de egy nagybevásárlás? Kirándulás? Rokonok, szülők meglátogatása? Terhes barátnő/feleség vizsgálatokra, kórházba juttatása? Beteg szülő, nagyszülő ellátása, bevásárlás nekik, vagy kórházba szállításuk vizsgálatokra? Ezek a feladatok előbb-utóbb mindenkire várnak.

Ezeket elég nehéz megoldani autó nélkül..

Néha auchanba szoktam járni és látok embereket, hogy várják az auchanos buszt két teli vásárolt málhás szatyorral +1 lcd tv-vel... ha nincs egészségügyi oka, és van jogositványa az embernek én biztos nem csinálnám ezt...pláne munka után.. valakinek félnapos program a bevásárlás. Akinek meg autója van, fél óra, óra.

Az meg, hogy hülyék vannak az utakon és ezért tartasz a vezetéstől....hülyék voltak is, vannak is és lesznek is mindig. Nem csak az utakon, hanem mindenhol. Ezért én nem mondanék le semmiről, mert vannak hülyék.. sem a vezetésről, sem bármi másról.

Persze értem az érveid.. ha a belvárosban laknék és alig mozdulnék ki a városból, arra mondjuk tényleg felesleges, hogy a ház előtt álljon egy autó... bár ez nekem túl ingerszegény élet lenne és a barátnőm sem tolerálná sokáig szerintem, hogy soha nem megyünk sehova, kell a kikapcsolódás egy végiggürizett hét után mindenkinek, hogy ott legyünk bárhol, viszonylag gyorsan és kényelmesen, nem a vonaton, buszon nyomorogva barátnővel,később feleséggel, gyerekekkel, családdal. Ez csak kocsival megy... Dobogó-kőre, Egerszalókra, Pannonhalmára, Zalakarosra, Szilvásváradra, Lillafüredre stb, nagyon sok olyan hely van, ahova csak autóval lehet még mindig eljutni úgy, hogy kb ajtótól ajtóig.. nem még várni a csatlakozásra vagy a taxira.

Szóval lehet, hogy a mostani életformád lehetővé teszi, hogy mellőzd az autót, de ne vegyél rá mérget, hogy a későbbiekben is így lesz. :)
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A legnagyobb problémám az, ha EU-n kívülre kell menni, mert oda nem tudom, hogy pl. bérautót hogyan lehet vinni.

Mért akarod vinni? Ami EUn kivül van az 99%ban messze van. Még Kijev is. Repülő olcsó, gyors és kint 99%ban reptéren bérelsz. Ha olyanod van előre le is foglalhatod. Árak változóak. Kis autó Polo, Fiesta.... amiben ketten + gyerek kényelmesen elfér napi 5-15eurból meg szokott állni. Persze ez biztosítás nélkül és tankolást is te állod. Aki nem rutinos vezető annak nem fo ennyiből kijönni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Barátnő, feleség, gyerekek? Hogy tolerálják az állandó tömegközlekedést?

Autó szerintem azért jó, ha van, mert úgy sokkal könnyebb és szebb az élet.. sok éven át minden nap 2 óra busz, majd megint csak pár éven át minden nap máv... Belehaltam? Nem... iskola, munka az még nagyon szerencsés is, ha ezeket tudja az ember kocsi nélkül intézni, ha mondjuk városban él és a munkahelye is ott van. Rendkívül szerencsés, akinek nem kell ingáznia.

Na de egy nagybevásárlás? Kirándulás? Rokonok, szülők meglátogatása? Terhes barátnő/feleség vizsgálatokra, kórházba juttatása? Beteg szülő, nagyszülő ellátása, bevásárlás nekik, vagy kórházba szállításuk vizsgálatokra? Ezek a feladatok előbb-utóbb mindenkire várnak.

Ezeket elég nehéz megoldani autó nélkül..

Néha auchanba szoktam járni és látok embereket, hogy várják az auchanos buszt két teli vásárolt málhás szatyorral +1 lcd tv-vel... ha nincs egészségügyi oka, és van jogositványa az embernek én biztos nem csinálnám ezt...pláne munka után.. valakinek félnapos program a bevásárlás. Akinek meg autója van, fél óra, óra.

Az meg, hogy hülyék vannak az utakon és ezért tartasz a vezetéstől....hülyék voltak is, vannak is és lesznek is mindig. Nem csak az utakon, hanem mindenhol. Ezért én nem mondanék le semmiről, mert vannak hülyék.. sem a vezetésről, sem bármi másról.

Persze értem az érveid.. ha a belvárosban laknék és alig mozdulnék ki a városból, arra mondjuk tényleg felesleges, hogy a ház előtt álljon egy autó... bár ez nekem túl ingerszegény élet lenne és a barátnőm sem tolerálná sokáig szerintem, hogy soha nem megyünk sehova, kell a kikapcsolódás egy végiggürizett hét után mindenkinek, hogy ott legyünk bárhol, viszonylag gyorsan és kényelmesen, nem a vonaton, buszon nyomorogva barátnővel,később feleséggel, gyerekekkel, családdal. Ez csak kocsival megy... Dobogó-kőre, Egerszalókra, Pannonhalmára, Zalakarosra, Szilvásváradra, Lillafüredre stb, nagyon sok olyan hely van, ahova csak autóval lehet még mindig eljutni úgy, hogy kb ajtótól ajtóig.. nem még várni a csatlakozásra vagy a taxira.

Szóval lehet, hogy a mostani életformád lehetővé teszi, hogy mellőzd az autót, de ne vegyél rá mérget, hogy a későbbiekben is így lesz. :)

Ha jól tudom nincs gyerek és BP. Lazán el lehet lenni autó nélkül.
Ha meg évente kell 10napra autó bérel. Olcsobb.

Persze ha gyerek van, vidék akkor nagyon nehéz, kvázi lehetetlen autó nélkül.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Nem, én építőmérnök vagyok, de tesó ott kódol.
Akkor te sejted, hogy mi a megfejtés:

a) visszahívás
b) szoftveres jégtörés

Igen, a B válasz nyert. Szabályosan végig mentünk a gyász 5 fázisán amíg elkészült, megvolt mind a tagadás, harag, alkudozás, depresszió, elfogadás.

Látva mi megy a német minőségbe, nem tudom, hogy nagyon féljek az olasz ménestől a seggem alatt, vagy inkább azt gondoljam, hogy azt a szintet ez is hozza :D (a tapasztalat szerint amúgy a 2.)

Néha jobb lenne nem tudni hogy készült a "kolbász".
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 773
113
Papa, szerintem kéne az Albea mellé valami hátvégi/kirándulós/szerelgetős autó, amibe nem azért akarsz beülni, hogy eljuss valahova, hanem azért, hogy kaland legyen az utazás. Egy kis kanyarvadászat Egerig át a hegyen, kis forgolódás a frissen leesett hóban az Auchan parkolójában, vagy egy kis sarazás a kertek alatt. Te tudod mire vágysz.
Az, hogy a mindennapos autózástól várod az élményt, ahol nem az utazás, nem az autó a lényeg, hanem a megérkezés, az nem lesz jó, abban soha nem fogod megtalálni az örömödet. Vegyél valamit, amiben hallod a motort dolgozni, akkor is, ha kifelé araszolsz a városból, valamit, amitől akkor sem kapsz agybajt, ha megkotlik útközben, valamit amiben még gépészkedni kell, valamit ami még nem egy steril közlekedőedény, valamit aminek még lelke van. Az Albeát használd mindennapos oda kell érni autónak, ha meg autózni akarsz egy jót, vedd elő a másikat. Ne hétvégi autót vegyél, amivel el kell menni a rokonokhoz, hanem olyan autót, amivel azért indulsz el, hogy kicsit meghajtsd. Az a jó, ha nincs is úti cél, csak tekeregsz egy kicsit a Hortobágyon vagy Szlovákiában a határ mentén, néha, ha olyan helyen jársz picit megtekered, vagy elrakod a seggét.

Papa???:eek::eek::eek:
Ötven vagyok hetven éves elmével:D:D:D


Kalandos út? Ezt figyeld!

Ha hiszed, ha nem, ennek a rövid tengelytávú gnómnak pont az a baja, hogy nem ott használom rendszeresen, ahol elemében van, ahol jól érzi magát; az ívelős, kanyargós országúton:confused:o_O

1, Hosszú ehhez a motorhoz városba a váltó áttételezése, de országúton hibátlan. Ahol pl. kicsi körforgalomban a szánalmasan röviden áttételezett Golf IV. 1.416v vidáman elmegy harmadikban, (a világ legnyomorultabb 1.6 16v motor kategória nyertese meg ugyanebben a Golfban ugyanezzel a végáttétellel meg nem...) az Albea szigorú kettő.
Beforduláskor jobbra pl. sok helyen inkább becuppanós visszaszúrás egybe (viszont szépen vissza is veszi fékkel, és/vagy duplakuplunggal). Igen; botlábúak, botfülűk szerint elbírja, de én meg megőrülök a motormorgatóktól, s mégis szeretem ( vitán felül szocializációs okokból) a kis fordulaton erőtlen, de fentebb vidámabban forgó keresztöblítéses nyolcszelepes motorokat (Pl. Nagypolák is iyen volt), s szenvedek az inkább az egy oldalon szívócsöves/leömlős motorokra jellemző halottságtól. ( pl. hátsókerekes Ladák utcai motorja)
Természetesen elrettentő/üdvözítő kivételek minden elrendezésre vannak.
A motor hangja az az igazi kis olasz négyhengeres a hatvanas hetvenes évekből. Meg is szoktak lepődni, akik nem erre számítanak.

Gondolkoztam a hatos váltón, de aztán maradt a gyári.

2, Ezzel a gyösszel 100-as benzinnel, no meg az ijesztgető futóművel, (megbillen, aztán amikor azt hiszed, hogy mind meghalunk, akkor letámaszt)
beállítva, 4: 05-ig:eek::D
meg öt személlyel itt 3:10-ig:eek::D
olyan, de olyan szépen, élménydúsan lehet szerpentineket vadászni (Miskolc-Eger, Mátra), hogy nem is hinnéd. Nyilván nem az MX-5-ös Mazdához kell mérni, hanem a kategóriatársakhoz (Fabia, Cordoba stb.) de azok egy idő után rendre lemaradnak:eek::(
Egyszer Winkler mondta? (Írta?), hogy mennél tökéletesebb egy autó futóműve, annál unalmasabb.
Némely esetben van benne valami.


Elrakni a seggét?
25 évig raktam el a seggét télen a havas úton utasokért menve (tehát üresen) napi háromszor az MkIII Transitoknak (rövid tengelytávú szívódé, hosszú tengelytávú turbódé) pl. felfele itt, (nyilván, ha se gyalogos, se autó a közelben)
https://www.google.hu/maps/@48.1050...4!1sbYVmO5e1CA8nQEn6dS1Rsw!2e0!7i16384!8i8192

Egy dadogós, de nőfaló, életművész barátom szokta mondani: Én o-o-onnan...j-jövök, a-ahova ti...t-tartotok!:D
Kívánom, hogy mindenkinek legyen az életének olyan szelete, amiről jogosan ezt mondhassa el!

Ui: A mondás eleje ismeretlentől, a folytatás ma reggelről tőlem:
A gázolaj a Sátán üzemanyaga, a benzin a kisördögé;)

(Aki meg elektromos autóval jár, az meg már érthetően csak elnézően legyint)
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas
T

Törölt tag 1711

Guest

Tesla 3 típusú személygépkocsi sofőrje menet közben kívánta az érintőképernyőn beállítani az ablaktörlő működését, és eközben közúti balesetet okozott.

a bíróság jogellenesnek minősítette a sofőr vezetés közbeni érintőképernyő használatát, ezért őt 200 eurós bírsággal sújtotta és egy hónapra eltiltotta a járművezetéstől


Alakul ez :D
Mondjuk akkor hogy kaphat behozatali engedélyt egy olyan jármű amivel az ablaktörlő kapcsolásához (is) meg kell állni a hatályos jogszabályok szerint.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Ha már annyira szokás Brüsszelben a kedves autógyártók megszexualizálása, lehet itt kéne kezdeni kivágva a bizonyítottan balesetveszélyes, Kola-félszigeti szupermély fúrással felérő bonyolultságú érintőképernyős buherálásokat, minthogy utópisztikus kibocsátási normákat várjanak el miközben a lignites/barnaszenes erőművel tankolt elektromosok magát a hegyi levegőt képezik le. Mondjuk ahhoz már némi logika, fókusz és agy is kéne aminek jelét nehezen látom onnan
 
M

molnibalage

Guest

Alakul ez :D
Mondjuk akkor hogy kaphat behozatali engedélyt egy olyan jármű amivel az ablaktörlő kapcsolásához (is) meg kell állni a hatályos jogszabályok szerint.
Na ezért kérdeztem. A gyártók olyan szarokkal árasztják el a piacato, amit gyakorlatilag nem lehet szabályszerűen használni...?
Melyik ostoba "mérnöknek" jutott eszébe az ablaktörlőt érintőképernyő (!), almenübe (!!) tenni? Ehhez mennyire kell hülyének lenni...?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Lehet, full automatának tervezték.
Full automatában inkább PKM-et vagy MG-42-t fogadnék el, az ablaktörlőt nem árt ha tudom kezelni. Nem egyszer van automatára állítva, mikor vagy túl gyorsan vagy túl lassan mozgatja a lapátokat (asszem egy esőszenzor van a szélvédő mögé építve ami alapján érzékeli) és nem látok ki rendesen. Na meg mikor hirtelen menet közben megjön az ónos eső a szoftver azzal sem tud igazán mit kezdeni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Full automatában inkább PKM-et vagy MG-42-t fogadnék el, az ablaktörlőt nem árt ha tudom kezelni. Nem egyszer van automatára állítva, mikor vagy túl gyorsan vagy túl lassan mozgatja a lapátokat (asszem egy esőszenzor van a szélvédő mögé építve ami alapján érzékeli) és nem látok ki rendesen. Na meg mikor hirtelen menet közben megjön az ónos eső a szoftver azzal sem tud igazán mit kezdeni.

Én is arra gondoltam, hogy speciális beállításokat rejthettek a menüben a többi automata, aminek vannak korlátai (pl. szitáló esőben éjjel). Én is a "HOTAS" pártján állok, érintőképernyő vezetés elviszi az összes figyelmet és lassú.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger