Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 118
113
https://www.origo.hu/gazdasag/20201112-kozut-fejlesztes-felujitas.html
"Megvalósul Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötése, az országhatárig ér az M6 autópálya, felújítanak több mint 80 fő- és mellékútszakaszt a kormány közúti beruházások támogatásáról szóló friss döntései alapján. A kiemelt társadalmi igényeken alapuló hálózatbővítésekre és korszerűsítésekre összesen 587 milliárd forint áll majd rendelkezésre 2024-ig."
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Akkor te sejted, hogy mi a megfejtés:

a) visszahívás
b) szoftveres jégtörés

Igen, a B válasz nyert. Szabályosan végig mentünk a gyász 5 fázisán amíg elkészült, megvolt mind a tagadás, harag, alkudozás, depresszió, elfogadás.

Látva mi megy a német minőségbe, nem tudom, hogy nagyon féljek az olasz ménestől a seggem alatt, vagy inkább azt gondoljam, hogy azt a szintet ez is hozza :D (a tapasztalat szerint amúgy a 2.)

Néha jobb lenne nem tudni hogy készült a "kolbász".
Tesóméknak két autója van, amit ő használ egy F Astrra, ahhoz nem nyúltak programozók jelszóval. Tudna venni másikat, de ez működik.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Tesóméknak két autója van, amit ő használ egy F Astrra, ahhoz nem nyúltak programozók jelszóval. Tudna venni másikat, de ez működik.

Azért ez elég favágó módszer. Nem a programozókkal van általában a probléma...
Programozók állnak a háttérben a mögött is, hogy a Te hsz.-ed eljusson végül az Én képernyőmre. Működik a jelek szerint.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Azért ez elég favágó módszer. Nem a programozókkal van általában a probléma...
Programozók állnak a háttérben a mögött is, hogy a Te hsz.-ed eljusson végül az Én képernyőmre. Működik a jelek szerint.
Tudom.
Ő is tudja, autóra fejleszt szoftvert 15 éve.
Csak ha itt hiba van akkor maximum windows kék halál és újra indítom vagy hasonló nagyságrend.
Autóban ennél tud bosszantóbb is lenni
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Tudom.
Ő is tudja, autóra fejleszt szoftvert 15 éve.
Csak ha itt hiba van akkor maximum windows kék halál és újra indítom vagy hasonló nagyságrend.
Autóban ennél tud bosszantóbb is lenni

Amikor a fájlszerverem windows alapon ment, vagy 5 évig futott bárminemű hasonló probléma nélkül. A fájlszerverem most linux alapú úgy 4 éve, zéró ilyen jellegű problémával.

Az autóknál is hasonló a helyzet. Ha jól van megcsinálva, rendesen letesztelve, akkor nagy baj ott sem lehet.
100%-osan hibátlan megoldás pedig nem létezik.
Nem tudom, miért rosszabb egy programhiba miatt fellépő akármilyen probléma az autóban egy mechanikai (hidraulikai; elektromos) eredetű problémához képest.
Talán annyi, hogy azt jobban megszokták a "régi" felhasználók, ezért jobban elfogadják.

Emlékszem én még az egykörös fékrendszerű régi Zil teherautókra, emlékszem arra, hogy 1998-ban, mikor kijött az első Audi TT, és nagy sebességgel manőverezésbe kezdtek, a kocsi kiszámíthatatlanul viselkedett és visszahívások is voltak erre vonatkozólag (ha jól rémlik utólagosan ESR és ASP beépítésére került sor), a példákat lehet sokáig sorolni. Szóval miért jobb egy mechanikai vagy mondjuk hidraulikus hiba, mint egy programhiba? :confused:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
A gyártók szerint az érintő képernyő piaci igény. Én még nem találkoztam olyan emberrel akinek ez lett volna az igénye.... (tudom, vélemény buborékban élek....)

Ha belegondolok, hogy a fiatalok minő tempóban gépelnek a mobiljuk képernyőjén... :) Lehet megöregedtünk. :rolleyes:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
gafzhu

30-s korosztályba tartozom. Az én korosztályom sem igényli a kocsiban az érintő képernyőt. Legalábbis akiket ismerek azok nem.
A telefonos navigációba is bemondjuk az uticélt, ott sem gépelünk. Viszont gombokkal sokkal gyorsabban és egyszerűbben lehet mindent állítani.
A valódi oka ezeknek az érintős szaroknak az lehet, hogy egy kijelző sokkal olcsóbb, mint sok gomb. Egyszerűbb gyártani.
Aztán ráfogják arra, hogy a vevők ezt igénylik. igényli a f@szom.

A "vezetési segédekről" ugyan ez a véleményem. 0 értelmük van. Tábla meg sávfelismerő? Mi a f@sz?
Aki ezek nélkül nem tud vezetni az inkább ne üljön autóba.... Nagyon megköszönném!
 
M

molnibalage

Guest
A gyártók szerint az érintő képernyő piaci igény. Én még nem találkoztam olyan emberrel akinek ez lett volna az igénye.... (tudom, vélemény buborékban élek....)
Kurvára nincs rá igényem nekem sem. És mérnökként 2 sec felfogni, hogy mekkora ökörség.
Okkal nem érintőképernyő a HOTAS sem...
Az autón is az sok kapcsoló a kormány körül az bizony az, csak nem stick van meg gázkar.

Ha belegondolok, hogy a fiatalok minő tempóban gépelnek a mobiljuk képernyőjén... :) Lehet megöregedtünk. :rolleyes:
Igen és fogalmuk sincs a körülvevő világról, amikor séta közben teszik, oszlopnak sétálnak, meg a bringám elém.
Totál csőlátás és hallás is 0.

Mire számítanak, hogy a kocsiban máshogy lesz?
Hogy ott nem fog beszűkülni a figyelem úgy, hogy az autó még mozog is és úgy kéne eltalálni a képernyőn a dolgokat?
Képtelen vagyok megérteni, hogy mekkora ökörségeket képesek marketing és mindenféle homályos elvek mentén túltolni. Miért akarják újra a kanálban a mélyedést feltalálni, amikor a motoron, vadászgépen és autón is a HOTAS elv működik...? Az érintőképernyőn meg pont semmi? Tapintás helyett mindent látással kell értelmezni? Amikor az ember LEGLASSABB érzékelése a látás?
 
M

molnibalage

Guest

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Amikor a fájlszerverem windows alapon ment, vagy 5 évig futott bárminemű hasonló probléma nélkül. A fájlszerverem most linux alapú úgy 4 éve, zéró ilyen jellegű problémával.

Az autóknál is hasonló a helyzet. Ha jól van megcsinálva, rendesen letesztelve, akkor nagy baj ott sem lehet.
100%-osan hibátlan megoldás pedig nem létezik.
Nem tudom, miért rosszabb egy programhiba miatt fellépő akármilyen probléma az autóban egy mechanikai (hidraulikai; elektromos) eredetű problémához képest.
Talán annyi, hogy azt jobban megszokták a "régi" felhasználók, ezért jobban elfogadják.

Emlékszem én még az egykörös fékrendszerű régi Zil teherautókra, emlékszem arra, hogy 1998-ban, mikor kijött az első Audi TT, és nagy sebességgel manőverezésbe kezdtek, a kocsi kiszámíthatatlanul viselkedett és visszahívások is voltak erre vonatkozólag (ha jól rémlik utólagosan ESR és ASP beépítésére került sor), a példákat lehet sokáig sorolni. Szóval miért jobb egy mechanikai vagy mondjuk hidraulikus hiba, mint egy programhiba? :confused:
A mechanikai problémák általában lassab lefolyásúak, vannak megelőző jelek, mielőtt kritikussá válna (nem mindig). A programhiba lehet katasztrofális megelőző jelek nélkül is.

Megvannak a módszrek a biztonságos sw készítésére, és nem, letesztelni tesztelméletileg sem lehet teljesen a legtöbb nemtriviális programot, inkább izolálni kell az elromolható komponenseket. Pl. több processzoron, különféle architektúrán fut specifikációjában azonos szoftver, amit más csapat fejlesztett, és rendszeresen össze van vetve az állapotuk bizonyos ellenőrző pontokon, és ha eltérés van, a rendszer leáll, és újraindul, olyan szoros határidővel, hogy pl. a kormány esetén egy kavicsra futásnyit érezhetsz csak belőle... Vasútnál 3x redundancia megkövetelt, amiről tudok hazai bizber fejlesztésről ott 2 féle hw architektúrán 3 féle szoftver fut, és 2/3-os többséggel megy a szavazás a beavatkozásokról.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Kurvára nincs rá igényem nekem sem. És mérnökként 2 sec felfogni, hogy mekkora ökörség.
Okkal nem érintőképernyő a HOTAS sem...
Az autón is az sok kapcsoló a kormány körül az bizony az, csak nem stick van meg gázkar.


Igen és fogalmuk sincs a körülvevő világról, amikor séta közben teszik, oszlopnak sétálnak, meg a bringám elém.
Totál csőlátás és hallás is 0.

Mire számítanak, hogy a kocsiban máshogy lesz?
Hogy ott nem fog beszűkülni a figyelem úgy, hogy az autó még mozog is és úgy kéne eltalálni a képernyőn a dolgokat?
Képtelen vagyok megérteni, hogy mekkora ökörségeket képesek marketing és mindenféle homályos elvek mentén túltolni. Miért akarják újra a kanálban a mélyedést feltalálni, amikor a motoron, vadászgépen és autón is a HOTAS elv működik...? Az érintőképernyőn meg pont semmi? Tapintás helyett mindent látással kell értelmezni? Amikor az ember LEGLASSABB érzékelése a látás?
Nem csak mi utáljuk a tapit az autóban:

https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2020/11/12/seat_tarraco_2_0_tdi_alias_vw_dsg/

A következő Octaviában viszont már az sem lesz, csak valami egérgörgő-szerű izé. A P-t kirakták egy gombra, a rögzítőféket meg egy másik P gombra, mert rendes kézifék sem lesz, mekkora baromság. Az idétlen tapipados infotainmentet már nem is ragozom, ott is jobb volt a régi, nyomógombos.

Következőnek inkább egy Focus ST dízelt veszek, az legalább van manuális váltóval!
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
M

molnibalage

Guest
Ezek szerint egysejtű amőbák is tudnak már videót csinálni...
Bár lehet, hogy a humorba kellett volna...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
A "vezetési segédekről" ugyan ez a véleményem. 0 értelmük van. Tábla meg sávfelismerő? Mi a f@sz?
Aki ezek nélkül nem tud vezetni az inkább ne üljön autóba.... Nagyon megköszönném!

A jogsiért elvárt vezetési képesség szerintem a béka ülepe alatt van 2 emelettel. A sávelhagyás-figyelmeztető max arra jó, hogy felébressze az embert, ha elszundít, csak az a baj, akkor is visít, ha a kocsi megközelíti a vonalat, szóval állandóan.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A jogsiért elvárt vezetési képesség szerintem a béka ülepe alatt van 2 emelettel. A sávelhagyás-figyelmeztető max arra jó, hogy felébressze az embert, ha elszundít, csak az a baj, akkor is visít, ha a kocsi megközelíti a vonalat, szóval állandóan.

Én láttam olyat amelyik behülyült, minden sávváltásnál és emelkedőn visított. Élmény volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
35297829_83ad3de298d695a998009811ea0652aa_wm.jpg


Porsche Vision E egyszemélyes elektromos verda, majdnem vadászgép.

https://totalcar.hu/magazin/2020/11/13/sosem_latott_porschek/

35297843_5a4c78ca46543fea22299c600b9bac82_wm.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
gafzhu
30-s korosztályba tartozom. Az én korosztályom sem igényli a kocsiban az érintő képernyőt. Legalábbis akiket ismerek azok nem.
A telefonos navigációba is bemondjuk az uticélt, ott sem gépelünk. Viszont gombokkal sokkal gyorsabban és egyszerűbben lehet mindent állítani.
A valódi oka ezeknek az érintős szaroknak az lehet, hogy egy kijelző sokkal olcsóbb, mint sok gomb. Egyszerűbb gyártani.
Aztán ráfogják arra, hogy a vevők ezt igénylik. igényli a f@szom.

Arra jó a képernyő, hogy kirakd a telcsit Android Autot vagy Apple Carplayen és a megszokott felületen, beállításokkal, kontaktokkal sokkal kényelmesebb egy csomó dolog.

De a "csak érintőképernyő fizikai kezelőszervek nélkül" egy teljesen rosszirány , gombokat, karokat tudsz odafigyelés nélkül is működtetni, a tapiképernyő viszont rákényszeríts, hogy odanézz. Szerencsére 1-2 gyártót leszámítva azért kezdenek rájönni erre, jönnek vissza gombok, tekerők, Mazdanál és BMW-nél, Acuránál láttam is tesztekben, hogy egy iDrive jellegű tekerőgomb van, amivel kezeled ezt a rendszert (viszonylag hamar meg lehet szokni, és nem kell odanézni) és a képernyőt direkt olyan helyre rakják magasan, hogy el se érd.

A "vezetési segédekről" ugyan ez a véleményem. 0 értelmük van. Tábla meg sávfelismerő? Mi a f@sz?
Aki ezek nélkül nem tud vezetni az inkább ne üljön autóba.... Nagyon megköszönném!

Na ezzel viszont nem értek egyet, ezek kifejezetten jól használható támogató rendszerek. Ha arra használod őket, amire valók, amire kitalálták őket (amcsiban az ingázó minden nap letolja ugyanazt az utat a highwayen), akkor kényelmesebbé teszik a közlekedést.