L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG Skyfox (Aero, Csehország)

Irak is az L-39NG-t választja?​

Újabb exportesély az L-39NG előtt?

A Juma Inad védelmi miniszter által vezetett iraki delegáció a közelmúltban tett látogatást a cseh Aero Vodochody repülőgépgyárban. Újabb exportesély az L-39NG előtt?


Az Aero tájékoztatása szerint a látogatás középpontjában az L-159 modernizációs projekt prezentálása, az L-39NG prototípus bemutatása, valamint az OMNIPOL Csoport és Irak közötti kereskedelmi kapcsolatok továbbfejlesztése állt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Malinak adtak az oroszok.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Áthelyeztem ide, mert ezekhez valószínűleg nem sok köze lesz az Aeronak, az oroszok megoldják az üzemeltetés támogatását is.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
L-39-es repülés az USA-ban. Látványos a felvétel, bár a műszerfal tetején tárolt vizespalackot, meg az oktató sisakhiányát nem értem. Nem tudom, hogy odakint lehet-e aktív katapult civil tulajdonban, de ez így sehogy se tűnik biztonságosnak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az L-39MSz (későbbi jelöléssel L-59) kifejlesztésének története:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A második rész a látványosabb:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ebben láthatjuk a csehszlovák-szovjet (szlovák-ukrán) DV-2-es hajtómű kifejlesztését, kipróbálását egy szovjet Tu-16LL-en, de úgy, hogy az egész törzs van a gépre fügesztve(!), füves, havas fel-leszállásokat, katapult tesztet és éleslövészetet HUD videóval.
 
@PavolR .
Ezt az utolsó bekezdést lefordítjátok pls., nekem zavaros.

V budoucnu bychom chtěli s letounem L-39NG nabídnout něco i z L-159. Představuje pro nás příležitost, jak se v modernizaci našich strojů posouvat vpřed, abychom si architekturu letounu dělali v budoucnu sami. Původní bitevník je americko-český. Postupně se chceme orientovat na českou modernizaci, třebaže nový L-39NG má špičkový americký motor.
Azt vettem ki belole, hogy egyrészt megpróbálják felhasználni a L-159 bizonyos elemeit (gondolom leginkább fegyverzet), és ho sokkal inkább csehesítik, bár a motor vélhetoen marad amerikai.

----
A L39NG tervezoje kituntetést kapot:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/k...riant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

----
A vietnami verzió orosz fegyvereket lesz képes használni:
http://czechairforce.com/news/v-aeru-vodochody-sestikovali-prvni-engecko-urcene-pro-vietnam/

Az L-39NG-n azonban a repülési és navigációs adatok fent említett "keleti" megjelenítése mellett a vietnami megrendelő teljes orosz nyelvű megjelenítést és orosz fegyverek alkalmazásának lehetőségét is kérte. Ez logikus követelmény, hiszen a vietnami pilóták angolról fejlett Yak-130-as kiképző-harcgépekre, majd erős Szu-30MK2-es harci gépekre váltanak, ahol természetesen minden kijelző orosz nyelvű. Az Aero ezért fejlesztette ki a kifejezetten Vietnamnak szánt úgynevezett "keleti" változatot, amely a szabványos GENESYS avionikát veszi alapul, de az orosz kijelzőt és nyelvet egy speciális fedélzeti DP-39-es számítógép kezeli. Ehhez a vietnami L-39NG-hez "keleti" típusú fegyvertartókat és fegyvervezérlő rendszert fejlesztenek, hogy a vietnami Engéčka az orosz fegyverzet alaphatótávját tudja használni. Ugyanakkor valószínűsíthető, hogy a vietnami L-39NG-k pilótafülkéi a vietnami pilóták által általánosan használt orosz magashegyi berendezések használatára is alkalmasak lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
FmqSBa3XkAAvuy6

FmqSBbRWIAAwBie

FmqSBdFWAAEMp8j

Az Alpok felett...