A Freedom osztályú változat utolsó példányának vízrebocsátása közben történt némi incidens: a vízbe eresztett LCS-16 éppenhogy, de eltrafálta az egyik segédkező vontatóhajó tatját. A videón látszik, hogy a vontató túl közel van a parthoz a vízrebocsátás megindításakor. Kommunikációs hibát neveztek meg az incidens okaként. Senki nem sérült meg és a leendő USS Cleveland is csak minimális kárt szenvedett.
Ez a vízre bocsátás volt egyébként az utolsó ilyen sólyáról "vízbe döntős" eseménye a Marinette Marine hajógyárnak. Az olasz Fincantieri birtokában lévő hajógyár 2020 végén kötött szerződést a Pearlson Shiplift Corporation-nel az új megoldás szállításáról. Shiplift rendszerről van szó. Mondanám, hogy hajólift, de azt elvileg másra használja a magyar nyelv. Van ennek vajon magyar megnevezése. Mindenesetre 500 láb hosszú lesz és közel 10 000 tonnás hajókat tudnak majd a segítségével a mostani megoldásnál sokkal kontrolláltabban és finomabban vízre tenni. Elvileg ez lesz az USA-ban a legnagyobb ilyen.
Csináltak a BAE-nek is ilyet Floridában:
Watch: USS Cleveland Hits Tug During Side-Launch
The launch of the latest Freedom-variant Littoral Combat Ship (LCS), the USS Cleveland (LCS 31), encountered a minor mishap last weekend when the vessel collided with a tugboat during its...
gcaptain.com
Ez a vízre bocsátás volt egyébként az utolsó ilyen sólyáról "vízbe döntős" eseménye a Marinette Marine hajógyárnak. Az olasz Fincantieri birtokában lévő hajógyár 2020 végén kötött szerződést a Pearlson Shiplift Corporation-nel az új megoldás szállításáról. Shiplift rendszerről van szó. Mondanám, hogy hajólift, de azt elvileg másra használja a magyar nyelv. Van ennek vajon magyar megnevezése. Mindenesetre 500 láb hosszú lesz és közel 10 000 tonnás hajókat tudnak majd a segítségével a mostani megoldásnál sokkal kontrolláltabban és finomabban vízre tenni. Elvileg ez lesz az USA-ban a legnagyobb ilyen.
Csináltak a BAE-nek is ilyet Floridában: