LCS - Littoral Combat Ship - Freedom osztály (USA) / MMSC

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 2361

Guest
hat kar hogy ott amerikaba nincs senki aki jol seggbe rugna a navy es a hajogyarto fokolomposait.
ekkora penz szoras csak amerikaba lehet.

Operational limitations meant that Freedom deployed only once in its career, otherwise being primarily engaged in test and training duties. The first two examples of each subclass were completed to different standards than the subsequent examples, further reducing Freedom's operational relevance. According to Navy officials, it would have cost another $2.5 billion to make the first four ships —two from each class — combat-ready. That’s roughly the cost of buying four brand-new LCSs.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 410
113
Egy érdekes dokumentumot találtam az LCS koncepcióról, és háttérről.
Íme.
Továbbra is az az érzésem, hogy szét kell választani a 2 LCS hajóosztályt, és a Freedomból egy állandó multifunkci korvettet kell csinálni.
Míg az Independence osztályból egy USMC partraszállását támogatni képes hajót kell faragni.
Fedélzetéről elvileg képes üzemelni akár egy Osprey is (mégha talán tárolni nem is!). Ez pedig azt jelenti, hogy előretolt csapatszállítóként - hajó nagy sebességének hála - nagyon messziről képes akár egy könnyű fegyverzetű század erejű erőt is partra rakni.
4-5 hajóval meg mehet egy komplett zászlóalj.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Egy érdekes dokumentumot találtam az LCS koncepcióról, és háttérről.
Íme.
Továbbra is az az érzésem, hogy szét kell választani a 2 LCS hajóosztályt, és a Freedomból egy állandó multifunkci korvettet kell csinálni.
Míg az Independence osztályból egy USMC partraszállását támogatni képes hajót kell faragni.
Fedélzetéről elvileg képes üzemelni akár egy Osprey is (mégha talán tárolni nem is!). Ez pedig azt jelenti, hogy előretolt csapatszállítóként - hajó nagy sebességének hála - nagyon messziről képes akár egy könnyű fegyverzetű század erejű erőt is partra rakni.
4-5 hajóval meg mehet egy komplett zászlóalj.
4-5 hajó egy századot, pompás ötlet...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Olvasd el még egyszer!
Bocsánat, zászlóalj akart lenni.

Tök alkalmatlan erre. Gondold végig, a 4-5 hajó nem képes egyszerre kirakni 1 szazadnyi erőt. Ráadásul amit kirak sem egy nem egy századból van, hanem 4 külön századból 1-1 töredék szakasz...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 410
113
Bocsánat, zászlóalj akart lenni.

Tök alkalmatlan erre. Gondold végig, a 4-5 hajó nem képes egyszerre kirakni 1 szazadnyi erőt. Ráadásul amit kirak sem egy nem egy századból van, hanem 4 külön századból 1-1 töredék szakasz...
Vedd hozzá azt is, hogy nem önállóan üzemelnek. Az új LHA koncepttel kiegészülve igen komoly légideszant műveletet lehet levezényelni.
Közben megnéztem, és elvileg az az érdekes, hogy összehajtogatva az Osprey csak minimálisan igényel (20-30cm es nagyságrend) több helyet, mint egy SH-60. Azaz elvileg el kell hogy tudjon vinni akár 3 Ospreyt is, mert elvileg az Independence osztály hangárja 2 SH-60-at képes fogadni.
A 3. pedig ideiglenes jelleggel maradhat a leszállófedélzeten.
De már 2 Osprey hajónként is azt jelenti, hogy bőven 3-400km távolságból képes lehet egy szakasz kirakására.

Egy deszant műveletnél arra is lehet opció, hogy az egyes hajók Osprey-jai nem a saját fedélzetükön lévő gyalogságot vigyék partra.
Tehát a kötelék repülői sorba ürítik ki a hajókat.
Alapvetően egy LHA hajó is 1200-1600 katonát tud szállítani, de csak kb. 12 MV-22 van a fedélzetén.
Ha belegondolsz, akkor egy 4-5 hajóból álló kötelék megduplázhatja egy LHA hajó deszant képességét.

Az a gond, hogy a hagyományos járműves kirakás esetén túl közel kell menni a parthoz az értékes hajókkal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Vedd hozzá azt is, hogy nem önállóan üzemelnek. Az új LHA koncepttel kiegészülve igen komoly légideszant műveletet lehet levezényelni.
Közben megnéztem, és elvileg az az érdekes, hogy összehajtogatva az Osprey csak minimálisan igényel (20-30cm es nagyságrend) több helyet, mint egy SH-60. Azaz elvileg el kell hogy tudjon vinni akár 3 Ospreyt is, mert elvileg az Independence osztály hangárja 2 SH-60-at képes fogadni.
A 3. pedig ideiglenes jelleggel maradhat a leszállófedélzeten.
De már 2 Osprey hajónként is azt jelenti, hogy bőven 3-400km távolságból képes lehet egy szakasz kirakására.

Egy deszant műveletnél arra is lehet opció, hogy az egyes hajók Osprey-jai nem a saját fedélzetükön lévő gyalogságot vigyék partra.
Tehát a kötelék repülői sorba ürítik ki a hajókat.
Alapvetően egy LHA hajó is 1200-1600 katonát tud szállítani, de csak kb. 12 MV-22 van a fedélzetén.
Ha belegondolsz, akkor egy 4-5 hajóból álló kötelék megduplázhatja egy LHA hajó deszant képességét.

Az a gond, hogy a hagyományos járműves kirakás esetén túl közel kell menni a parthoz az értékes hajókkal.
Ez mindenhogy hülyeség. Nincs olyan némber az US NAVY-ban aki egy századnyi gyalogságot hurcolászni képes hajóval akarjon bohóckodni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 410
113
Ez mindenhogy hülyeség. Nincs olyan némber az US NAVY-ban aki egy századnyi gyalogságot hurcolászni képes hajóval akarjon bohóckodni.
Akkor számold össze, hogy egy időben egy LHA hajóról sem tudsz több gyalogságot partra tenni (légi deszant módszerével), mint egy ilyen 4-5 hajós LCS-ről! Ugyanakkor egy ilyen köteléknek lényegesen nagyobb a hadműveleti mozgékonysága.
Különösen, ha hozzávesszük az Osprey-ok 400+km-es combat radiusát is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Akkor számold össze, hogy egy időben egy LHA hajóról sem tudsz több gyalogságot partra tenni (légi deszant módszerével), mint egy ilyen 4-5 hajós LCS-ről! Ugyanakkor egy ilyen köteléknek lényegesen nagyobb a hadműveleti mozgékonysága.
Különösen, ha hozzávesszük az Osprey-ok 400+km-es combat radiusát is.
Csak az nem 4-5 hajó...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Legyártottak egy halom szar hajót amiket leváltanak ésa próbálnak valami funkciót találni nekik, hogy mégse nézzék őket teljesen hülyének.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 410
113
Legyártottak egy halom szar hajót amiket leváltanak ésa próbálnak valami funkciót találni nekik, hogy mégse nézzék őket teljesen hülyének.
Annyire nem így van, hogy az általam betett tanulmány már egyik fő feladatának említi ezt a funkciót. A dokumentum 2010-es. Ebben az évben bocsátották vízre az első LCS hajókat.
Már az eredeti koncepció is tartalmazta ezt az opciót.
És különben kizárólag így nyer értelmet az Independence osztály kialakítása, a hatalmas egybefüggő mission bay-jel, valamint a szintén hatalmas flight deck-kel.
Az más kérdés, hogy szarul sikerült a műszaki megvalósítás (sorozatos hibák), de megtehették volna, hogy abbahagyják 3-4 évvel ezelőtt a hajók gyártását. Mégsem tették.
Szerintem ez azért elgondolkodtató.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Annyire nem így van, hogy az általam betett tanulmány már egyik fő feladatának említi ezt a funkciót. A dokumentum 2010-es. Ebben az évben bocsátották vízre az első LCS hajókat.
Már az eredeti koncepció is tartalmazta ezt az opciót.
És különben kizárólag így nyer értelmet az Independence osztály kialakítása, a hatalmas egybefüggő mission bay-jel, valamint a szintén hatalmas flight deck-kel.
Az más kérdés, hogy szarul sikerült a műszaki megvalósítás (sorozatos hibák), de megtehették volna, hogy abbahagyják 3-4 évvel ezelőtt a hajók gyártását. Mégsem tették.
Szerintem ez azért elgondolkodtató.
Lecserélik őket és most kapaszkodnak minden szalmaszálba. Ha meg egyik fő feladat akkor 11 év alatt miért nem érdekelt senkit...?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 410
113
Lecserélik őket és most kapaszkodnak minden szalmaszálba. Ha meg egyik fő feladat akkor 11 év alatt miért nem érdekelt senkit...?
Az alap mission modulokat sem sikerült rendesen beüzemelni.
Ahhoz, hogy beküldjék egy ilyen feladatra ezeket, legalább az alap fegyvereknek kell rendesen működnie.
Ezen felül az Osprey is erősen lifegett.
Nem véletlenül kezdte el csak nemrég megkapni a Navy a saját gépeit.
Konkrétan az Osprey egy instabil szar volt egy jódarabig.
Szerintem örültek, ha valahogy le tudták tenni egy kurv@ nagy LHA hajóra. ;)
Arra nem találtam adatot, hogy mióta certifikált a MV-22 az Independence-en.
De maga az Ospreynis csak 2020-ban lett full operation capable.
Különben maga az Osprey - szerintem - hatalmas siker lesz még a későbbiekben, miközben a 2000-es évek elején a katasztrófák miatt majdnem elkaszálták...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 814
113
Az alap mission modulokat sem sikerült rendesen beüzemelni.
Ahhoz, hogy beküldjék egy ilyen feladatra ezeket, legalább az alap fegyvereknek kell rendesen működnie.
Ezen felül az Osprey is erősen lifegett.
Nem véletlenül kezdte el csak nemrég megkapni a Navy a saját gépeit.
Konkrétan az Osprey egy instabil szar volt egy jódarabig.
Szerintem örültek, ha valahogy le tudták tenni egy kurv@ nagy LHA hajóra. ;)
Arra nem találtam adatot, hogy mióta certifikált a MV-22 az Independence-en.
De maga az Ospreynis csak 2020-ban lett full operation capable.
Különben maga az Osprey - szerintem - hatalmas siker lesz még a későbbiekben, miközben a 2000-es évek elején a katasztrófák miatt majdnem elkaszálták...
Semmi nem sikerült, mert az egesz egy nagy halom trágya. Egy rossz koncepció rossz megvalósítása.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Problémás ez a hajóosztály

A cikkben az a mondat a meredek, hogy a 4 éves hajóegység leszerelését javasolja a haditengerészet (az 5 éves USS Detroit mellett), mert az erőátvitel javítása egyszerűen gazdasági totálkárnak felel meg.

Ezer sebből vérzik ez a Freedom-osztály... :confused:

Szép kis tárgyalás lehet, ahol a Lockheeddel tárgyal az US NAVY-vel arról, hogy vajon mennyiért és miből fogják kijavítani azt a rendszert, amit egyébként az US NAVY már egyszer átvett... Kíváncsi lennék a szerződés garanciaérvényesítési pontjára. :)