Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van fejlemény.https://index.hu/belfold/2020/08/11/vertesszolos_sikloernyo_baleset_halalhir/
:-( :-( végtelenül elszomorít ez a történet. Kíváncsian várom a vizsgálat lezárását követő konklúziókat.....
Remélem, most elégedett. (Ő is.)"Siklóernyő-balesetben megsérült mentőtiszt: Ha más nem tette meg, én teszek feljelentést."
Ez sztem inkább ideillik.Vértesszőlősi mentés: maradéktalanul betartották a légiközlekedés szabályait - Honvédelem
A 2020-ban történt vértesszőlősi tragikus helikopteres mentés kapcsán az Origo megírta: a felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait.honvedelem.hu
"A 2020-ban történt vértesszőlősi tragikus helikopteres mentés kapcsán az Origo megírta: a felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait.
Az ügyészség az eljárás során gyanúsítottként hallgatta ki a honvédségi kutató-mentő helikopter pilótáját, az eljárás azonban még folyamatban van, így adott esetben ez további személyek – akár gyanúsítotti – kihallgatását is jelentheti.
A Honvédelmi Minisztérium ismételten részvétét fejezi ki a családnak, a hozzátartozóknak, hiszen mindig a segítségnyújtás, az emberi élet megmentése a szándékuk. Amennyiben az nem sikerül, a mentésben résztvevő katonák nem csak kudarcként, hanem tragédiaként élik meg a történéseket.
A felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait. Így történt ez Vértesszőlősön is. A Pápáról felszálló repülőgép személyzete rádiókapcsolatban volt a honvédségi központtal és a helyszínre érve felvette a kapcsolatot a kárhelyszín parancsnokával is, aki általában a tűzoltóság munkatársa. A kárhelyszín parancsnokának ugyanis olyan személynek kell lennie, aki a speciális esetekre, eseményekre, így a légieseményekre is ki van képezve és fel van készítve. Az Origo tudósításában olvasható: kizárólag a kárhelyszín parancsnoka dönt arról is, hogy az összes körülményt figyelembe véve milyen eszközzel és milyen módszerrel hajtható végre a mentés. Ő felel a helyszínen a mentési feladatok összehangolásáért, a tevékenység irányításáért is.
„A polgári célú légimentés esetén a folyamat azzal kezdődik, hogy valaki felhívja a 112-es, általános segélyhívó számot. Ilyenkor a hívás elemzését követően a Katasztrófavédelmi Főügyelet dönt arról, hogy az adott eseménynél szükséges-e légi segítség” – fogalmazott Bali Tamás ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnokhelyettese. Hozzátette: légimentést Magyarországon csak a Magyar Honvédség képes végrehajtani, más szerveknél nem áll rendelkezésre az ehhez szükséges eszköz és képesség. Mint mondta: a Katasztrófavédelmi Főügyelet a 2020 július ötödikei vértesszőlősi esetben is arról döntött, hogy szükséges a légimentés, így értesítette a Magyar Honvédség Légi Műveleti Vezetési és Irányítási Központját. „Magyarországon általában két, kutató-mentő eszközökkel felszerelt honvédségi helikopter ad folyamatos készenléti szolgálatot, így ezek egyike indult el a feladat végrehajtására. Mivel Vértesszőlős a Dunától nyugatra fekszik, a területileg illetékes, az MH Pápa Bázisrepülőtéren állomásozó kutató-mentő helikopter szállt fel” –részletezi Bali Tamás ezredes. A parancsnokhelyettes kiemelte: az adott baleseti helyszínen vagy mentési területen egy központi személy, a Belügyminisztérium Katasztrófavédelmi Főigazgatóságához tartozó kárhelyszín-parancsnok irányítja a honvédségi egységeket, illetve a tűzoltókat és a mentőket egyaránt, akik szintén az ő utasításai alapján járhatnak el a helyszínen.
A vértesszőlősi tragikus eset után teljes körű vizsgálat indult. A honvédelmi tárcán belül működő Állami Légügyi Főosztály lezárta a vizsgálatot és megállapította: „a légiközlekedésben érdekelt személyek és szervezetek tevékenysége megfelelt a légi közlekedés szabályainak. Mindezzel párhuzamosan a Légiközlekedési Balesetvizsgáló Osztály is eljárást kezdeményezett, azonban az ő vizsgálatuk még nem zárult le” – tette hozzá Bali Tamás ezredes.
Hangsúlyozta: a Magyar Honvédség kutató-mentő alegységének tagjai megpróbálnak minden egyes lehetséges esetre megfelelő eljárásokat felállítani, s emellett folyamatosan gyakorlatoznak annak érdekében, hogy minél felkészültebben legyenek a kutatásra és mentésre.
Az elmúlt évtizedek mentési feladatai nem indokolták a protokoll változtatását, hiszen soha nem történt még ilyen tragédia. Ugyanakkor – mivel más típusú helikopterek álltak hadrendbe a Magyar Honvédségnél – most átdolgozták a mentési protokollt és az eljárásrendet is. Jelenleg az illetékes hatóságok, szervezetek engedélyére vár a honvédelmi tárca ahhoz, hogy az újonnan beszerzett Airbus H145M többcélú könnyű helikopterek is részt vehessenek a légimentési feladatokban."
Elfelejtettem, hogy van ilyen topik.Ez sztem inkább ideillik.
VádemelésVan fejlemény.
A helikopterparancsnokot gyanúsítják a vértesszőlősi katonai mentés ügyében
Elavult és alkalmatlan technika, hozzánemértő katonák, a mindenáron belekontárkodás a civilek dolgába és végül sunnyogás.
Ez esetben azokra a katonákra ez a Btk. paragrafus vonatkozik (a konkrét elkövetőkre és a főnökeikre is!):
Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés
165. § (1) Aki foglalkozási szabály megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
Azért kell boszorkányüldözésbe kezdeni és keményen felelősségre vonni az elkövetőket, hogy meglegyen a társadalmi nyomás a politikai döntéshozókon, hogy orvosolják a súlyos hiányosságokat és ez többet ne fordulhasson elő! Ha nincs kőkemény nyomás, akkor semmi nem fog történni, mert Magyarország egy felelősök nélküli ország.
És mégvalami: nem bűnbakok, hanem bűnelkövetők!
A nem megfelelő eszközzel bevetésre indulást meg kellett volna tagadják kategorikusan. Azért ugyanis semmilyen körülmények között nem lehettek volna felelősségre vonhatóak! Amit ehelyett tettek, azért viszont azok.
Valakin el kell verni a port, hát a pilótán akarják...Vádemelés
A Központi Nyomozó Főügyészség hétfőn jelentette be, hogy vádat emeltek a vértesszőlősi katonai mentés ügyében. A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség légi közlekedés halált okozó gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolja az állami légi jármű parancsnokát, egyben pilótáját.
Vádat emeltek a vértesszőlősi katonai mentés ügyében - PestiSrácok
A Központi Nyomozó Főügyészség hétfőn jelentette be, hogy vádat emeltek a vértesszőlősi katonai mentés ügyében. A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség légi közlekedés halált okozó gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolja az állami légi jármű parancsnokát, egyben pilótáját. A...pestisracok.hu
Szted ki hibázott?Valakin el kell verni a port, hát a pilótán akarják...
Aki odarendelte, és az első behelyezkedési próba után ( amikor látszot, hogy túl erős lesz a rotorszél ) is utasította a feladat végrehajtására úgy, hogy nem volt életveszélyes állapotban a sérült, és úton volt a földi mentőegység, aki gond nélkül lehozta volna pár órával később.Szted ki hibázott?
Tű pontos. És tudtommal nem a pilóta volt az illetékesAki odarendelte, és az első behelyezkedési próba után ( amikor látszot, hogy túl erős lesz a rotorszél ) is utasította a feladat végrehajtására úgy, hogy nem volt életveszélyes állapotban a sérült, és úton volt a földi mentőegység, aki gond nélkül lehozta volna pár órával később.
Itt most pont nem volt igaz, hogy aki időt nyer, életet nyer.
A pilótának meg kellett volna tagadnia a parancsot, ha ez volt a helyzet. A teljes felelősség a pilótáé, ezt semmilyen formában nem tudja lerázni magáról.Aki odarendelte, és az első behelyezkedési próba után ( amikor látszot, hogy túl erős lesz a rotorszél ) is utasította a feladat végrehajtására úgy, hogy nem volt életveszélyes állapotban a sérült, és úton volt a földi mentőegység, aki gond nélkül lehozta volna pár órával később.
Itt most pont nem volt igaz, hogy aki időt nyer, életet nyer.
A pilóta nem tudhatta mindezt. A mentést irányító személy állt kapcsolatban a civil paplanernyősökkel, akik tudták, hogy jön az alpintechnikás segítség, és ezt jelezték is neki. De nyilván nem tudták ezt a pilótával közölni. Egy inkompetens, vagy túlzottan ambíciózus katasztrófavédelmis mentésirányítót próbálnak most kimosni a kakiból a pilóta kárára. Mert egy vezető nem lehet hibás, csak a végrehajtó...A pilótának meg kellett volna tagadnia a parancsot, ha ez volt a helyzet. A teljes felelősség a pilótáé, ezt semmilyen formában nem tudja lerázni magáról.
Ebből látszik, hogy nem tudod mi az a parancsmegtagadás.A pilótának meg kellett volna tagadnia a parancsot, ha ez volt a helyzet. A teljes felelősség a pilótáé, ezt semmilyen formában nem tudja lerázni magáról.
A hadsereg teljes alkalmatlanságát ne próbáld mosdatni! Annak a pilótának ott annyi esze nem volt mint egy tyúknak, ha magától nem jött rá mi fog történni. Az pedig, hogy a Honvédség mentésbe kezd anélkül, hogy kommunikálni tudna a Katasztrófavédelemmel már mindennek a teteje! Egyszerű bűnözők.A pilóta nem tudhatta mindezt. A mentést irányító személy állt kapcsolatban a civil paplanernyősökkel, akik tudták, hogy jön az alpintechnikás segítség, és ezt jelezték is neki. De nyilván nem tudták ezt a pilótával közölni. Egy inkompetens, vagy túlzottan ambíciózus katasztrófavédelmis mentésirányítót próbálnak most kimosni a kakiból a pilóta kárára. Mert egy vezető nem lehet hibás, csak a végrehajtó...