Légimentés Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 051
113
Mentők 1984-ben Niza 522
19185741_original.jpg

Azért volt már Mercedes is
19186009_original.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 877
91 406
113
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 877
91 406
113

"A 2020-ban történt vértesszőlősi tragikus helikopteres mentés kapcsán az Origo megírta: a felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait.

Az ügyészség az eljárás során gyanúsítottként hallgatta ki a honvédségi kutató-mentő helikopter pilótáját, az eljárás azonban még folyamatban van, így adott esetben ez további személyek – akár gyanúsítotti – kihallgatását is jelentheti.
A Honvédelmi Minisztérium ismételten részvétét fejezi ki a családnak, a hozzátartozóknak, hiszen mindig a segítségnyújtás, az emberi élet megmentése a szándékuk. Amennyiben az nem sikerül, a mentésben résztvevő katonák nem csak kudarcként, hanem tragédiaként élik meg a történéseket.

A felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait. Így történt ez Vértesszőlősön is. A Pápáról felszálló repülőgép személyzete rádiókapcsolatban volt a honvédségi központtal és a helyszínre érve felvette a kapcsolatot a kárhelyszín parancsnokával is, aki általában a tűzoltóság munkatársa. A kárhelyszín parancsnokának ugyanis olyan személynek kell lennie, aki a speciális esetekre, eseményekre, így a légieseményekre is ki van képezve és fel van készítve. Az Origo tudósításában olvasható: kizárólag a kárhelyszín parancsnoka dönt arról is, hogy az összes körülményt figyelembe véve milyen eszközzel és milyen módszerrel hajtható végre a mentés. Ő felel a helyszínen a mentési feladatok összehangolásáért, a tevékenység irányításáért is.

„A polgári célú légimentés esetén a folyamat azzal kezdődik, hogy valaki felhívja a 112-es, általános segélyhívó számot. Ilyenkor a hívás elemzését követően a Katasztrófavédelmi Főügyelet dönt arról, hogy az adott eseménynél szükséges-e légi segítség” – fogalmazott Bali Tamás ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnokhelyettese. Hozzátette: légimentést Magyarországon csak a Magyar Honvédség képes végrehajtani, más szerveknél nem áll rendelkezésre az ehhez szükséges eszköz és képesség. Mint mondta: a Katasztrófavédelmi Főügyelet a 2020 július ötödikei vértesszőlősi esetben is arról döntött, hogy szükséges a légimentés, így értesítette a Magyar Honvédség Légi Műveleti Vezetési és Irányítási Központját. „Magyarországon általában két, kutató-mentő eszközökkel felszerelt honvédségi helikopter ad folyamatos készenléti szolgálatot, így ezek egyike indult el a feladat végrehajtására. Mivel Vértesszőlős a Dunától nyugatra fekszik, a területileg illetékes, az MH Pápa Bázisrepülőtéren állomásozó kutató-mentő helikopter szállt fel” –részletezi Bali Tamás ezredes. A parancsnokhelyettes kiemelte: az adott baleseti helyszínen vagy mentési területen egy központi személy, a Belügyminisztérium Katasztrófavédelmi Főigazgatóságához tartozó kárhelyszín-parancsnok irányítja a honvédségi egységeket, illetve a tűzoltókat és a mentőket egyaránt, akik szintén az ő utasításai alapján járhatnak el a helyszínen.

A vértesszőlősi tragikus eset után teljes körű vizsgálat indult. A honvédelmi tárcán belül működő Állami Légügyi Főosztály lezárta a vizsgálatot és megállapította: „a légiközlekedésben érdekelt személyek és szervezetek tevékenysége megfelelt a légi közlekedés szabályainak. Mindezzel párhuzamosan a Légiközlekedési Balesetvizsgáló Osztály is eljárást kezdeményezett, azonban az ő vizsgálatuk még nem zárult le” – tette hozzá Bali Tamás ezredes.


Hangsúlyozta: a Magyar Honvédség kutató-mentő alegységének tagjai megpróbálnak minden egyes lehetséges esetre megfelelő eljárásokat felállítani, s emellett folyamatosan gyakorlatoznak annak érdekében, hogy minél felkészültebben legyenek a kutatásra és mentésre.
Az elmúlt évtizedek mentési feladatai nem indokolták a protokoll változtatását, hiszen soha nem történt még ilyen tragédia. Ugyanakkor – mivel más típusú helikopterek álltak hadrendbe a Magyar Honvédségnél – most átdolgozták a mentési protokollt és az eljárásrendet is. Jelenleg az illetékes hatóságok, szervezetek engedélyére vár a honvédelmi tárca ahhoz, hogy az újonnan beszerzett Airbus H145M többcélú könnyű helikopterek is részt vehessenek a légimentési feladatokban.
"
Ez sztem inkább ideillik.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Én biztos vagyok benne, hogy ebben a formában, ha el is tudna indulni, nem lenne fenntartható.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 877
91 406
113
Van fejlemény.
A helikopterparancsnokot gyanúsítják a vértesszőlősi katonai mentés ügyében
Vádemelés

A Központi Nyomozó Főügyészség hétfőn jelentette be, hogy vádat emeltek a vértesszőlősi katonai mentés ügyében. A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség légi közlekedés halált okozó gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolja az állami légi jármű parancsnokát, egyben pilótáját.

 
  • Hűha
Reactions: enzo

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 085
26 649
113
Elavult és alkalmatlan technika, hozzánemértő katonák, a mindenáron belekontárkodás a civilek dolgába és végül sunnyogás.
Ez esetben azokra a katonákra ez a Btk. paragrafus vonatkozik (a konkrét elkövetőkre és a főnökeikre is!):

Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés
165. § (1) Aki foglalkozási szabály megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,



Azért kell boszorkányüldözésbe kezdeni és keményen felelősségre vonni az elkövetőket, hogy meglegyen a társadalmi nyomás a politikai döntéshozókon, hogy orvosolják a súlyos hiányosságokat és ez többet ne fordulhasson elő! Ha nincs kőkemény nyomás, akkor semmi nem fog történni, mert Magyarország egy felelősök nélküli ország.

És mégvalami: nem bűnbakok, hanem bűnelkövetők!

A nem megfelelő eszközzel bevetésre indulást meg kellett volna tagadják kategorikusan. Azért ugyanis semmilyen körülmények között nem lehettek volna felelősségre vonhatóak! Amit ehelyett tettek, azért viszont azok.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Vádemelés

A Központi Nyomozó Főügyészség hétfőn jelentette be, hogy vádat emeltek a vértesszőlősi katonai mentés ügyében. A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség légi közlekedés halált okozó gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolja az állami légi jármű parancsnokát, egyben pilótáját.

Valakin el kell verni a port, hát a pilótán akarják... :(
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Szted ki hibázott?
Aki odarendelte, és az első behelyezkedési próba után ( amikor látszot, hogy túl erős lesz a rotorszél ) is utasította a feladat végrehajtására úgy, hogy nem volt életveszélyes állapotban a sérült, és úton volt a földi mentőegység, aki gond nélkül lehozta volna pár órával később.
Itt most pont nem volt igaz, hogy aki időt nyer, életet nyer.
 
M

molnibalage

Guest
Aki odarendelte, és az első behelyezkedési próba után ( amikor látszot, hogy túl erős lesz a rotorszél ) is utasította a feladat végrehajtására úgy, hogy nem volt életveszélyes állapotban a sérült, és úton volt a földi mentőegység, aki gond nélkül lehozta volna pár órával később.
Itt most pont nem volt igaz, hogy aki időt nyer, életet nyer.
Tű pontos. És tudtommal nem a pilóta volt az illetékes
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 085
26 649
113
Aki odarendelte, és az első behelyezkedési próba után ( amikor látszot, hogy túl erős lesz a rotorszél ) is utasította a feladat végrehajtására úgy, hogy nem volt életveszélyes állapotban a sérült, és úton volt a földi mentőegység, aki gond nélkül lehozta volna pár órával később.
Itt most pont nem volt igaz, hogy aki időt nyer, életet nyer.
A pilótának meg kellett volna tagadnia a parancsot, ha ez volt a helyzet. A teljes felelősség a pilótáé, ezt semmilyen formában nem tudja lerázni magáról.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
A pilótának meg kellett volna tagadnia a parancsot, ha ez volt a helyzet. A teljes felelősség a pilótáé, ezt semmilyen formában nem tudja lerázni magáról.
A pilóta nem tudhatta mindezt. A mentést irányító személy állt kapcsolatban a civil paplanernyősökkel, akik tudták, hogy jön az alpintechnikás segítség, és ezt jelezték is neki. De nyilván nem tudták ezt a pilótával közölni. Egy inkompetens, vagy túlzottan ambíciózus katasztrófavédelmis mentésirányítót próbálnak most kimosni a kakiból a pilóta kárára. Mert egy vezető nem lehet hibás, csak a végrehajtó... :(
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 281
14 198
113
A pilótának meg kellett volna tagadnia a parancsot, ha ez volt a helyzet. A teljes felelősség a pilótáé, ezt semmilyen formában nem tudja lerázni magáról.
Ebből látszik, hogy nem tudod mi az a parancsmegtagadás.:rolleyes:
Az is szabályozva van,mikor mit lehet megtagadni.

Ő max jelezheti a felettesének a problémákat amiket észlel.
Ha ezt nem tette meg, hibázott, de vicc hogy ráverik az egészet.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 085
26 649
113
A pilóta nem tudhatta mindezt. A mentést irányító személy állt kapcsolatban a civil paplanernyősökkel, akik tudták, hogy jön az alpintechnikás segítség, és ezt jelezték is neki. De nyilván nem tudták ezt a pilótával közölni. Egy inkompetens, vagy túlzottan ambíciózus katasztrófavédelmis mentésirányítót próbálnak most kimosni a kakiból a pilóta kárára. Mert egy vezető nem lehet hibás, csak a végrehajtó... :(
A hadsereg teljes alkalmatlanságát ne próbáld mosdatni! Annak a pilótának ott annyi esze nem volt mint egy tyúknak, ha magától nem jött rá mi fog történni. Az pedig, hogy a Honvédség mentésbe kezd anélkül, hogy kommunikálni tudna a Katasztrófavédelemmel már mindennek a teteje! Egyszerű bűnözők.