Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ugyanez a kérdés egy szekszárdi vagy mondjuk bajai nézőpontból azért teljesen más!
Tudom, hogy az életmentésnél ez a néhány perc is nagyon fontos, de azért gondolj bele, hogy jelenleg vannak olyan - nem kevésbé fontos - területek, amik teljesen fehér foltok:
- Salgótarján (34 000 lakos) és vonzáskörzete
- Gyöngyös (30 000 lakos) és vonzáskörzete
- Gyula (29 000 lakos)
- a 4-es főút Szolnok-Karcag közötti szakasza, amit nem hiába halálútként emlegetnek
- az ország észak-keleti csücske (Kisvárda, Vásárosnamény)
Vagy érdekes az is, hogy olyan megyeszékhelyek és vonzáskörzeteik fekszenek pont a körök határain, mint Szolnok (71 000 lakos) vagy Békéscsaba (58 000 lakos).
Mindezzel csak arra akartam rámutatni, hogy vannak azért komolyabb problémák is, mint hogy a Horvátországba jócskán átnyúló (!) pécsi helyszín megtartása mellett építsenek-e egy plusz új helyszínt, vagy helyezzék át ezt néhány tíz kilométerrel odébb (Szekszárdra), ezzel szinte tökéletes lefedettséget elérve a környéken.
Itt egy értekezés a témáról, a 7. oldalon a jelenlegi, a 9.-en az esetleges változtatásokkal ábrázolt térkép. Nekem ezen az is feltűnt, hogy Győr-Sopron-m.-ben hatalmas ellátatlan üres terület van, míg a Bfüredi állomásnak alig van "saját" területe (ahová CSAK innen mehet gép menteni mert egyetlen másik bázisról sem elérhető), annyira átfed a szomszédokkal. Szerintem érdemes lenne a füredi bázist valahová Pápa körzetébe helyezni, megszűnne az ÉNY-i fehér folt, és kisebbek lennének a fölösleges átfedések. A szekszárdi áthelyezéssel meg szerintem tényleg csak adnak a szarnak egy pofont, amekkora területet lefednek a D-Alföldön, annyival csökkentik a lefedettséget a D-Dunántúlon.Azt ne monnd, hogy ez jobb mint egy új állomás nyitása. Én ezt írtam. Amúgy az a néhány 10 km inkább 55-60km. És a fehér foltot az alföldről áthelyezed nyugat-baranyába, és dél somogyba. Több állomás kell, nem össze-vissza pakolgatás. 2 PLUSZ állomás kéne, hogy az ország 95-96%-a le legyen fedve, és akkor a lakosság 70%-a 10 percen belüli időre lenne. Az egyik az alföldi fehér régió közepére (ez kb Soltvadkert, a Másik Győr-moson-sopron megye délkeleti csücskébe. És amit el lehetne tolni, az a Budapesti amit Budapest nyugati városszéléről a keleti szélére helyezve optimális lefedettséget érsz el.)
Ezzel lenne a legideálisabb lakosság számmal egyező lefedettséged.
A debrecenit Nyíregyre kellene átrakni, vagy Sámsonba. Akkor a miskolci mehetne Hevesbe. A füredi Pápára, és máris jó lesz a pécsi Szekszárdon.Itt egy értekezés a témáról, a 7. oldalon a jelenlegi, a 9.-en az esetleges változtatásokkal ábrázolt térkép. Nekem ezen az is feltűnt, hogy Győr-Sopron-m.-ben hatalmas ellátatlan üres terület van, míg a Bfüredi állomásnak alig van "saját" területe (ahová CSAK innen mehet gép menteni mert egyetlen másik bázisról sem elérhető), annyira átfed a szomszédokkal. Szerintem érdemes lenne a füredi bázist valahová Pápa körzetébe helyezni, megszűnne az ÉNY-i fehér folt, és kisebbek lennének a fölösleges átfedések. A szekszárdi áthelyezéssel meg szerintem tényleg csak adnak a szarnak egy pofont, amekkora területet lefednek a D-Alföldön, annyival csökkentik a lefedettséget a D-Dunántúlon.
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/szakdolg/2018-bsc/csaszar_peter.pdf
"A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. az első helikopter üzemeltető, aki a flotta teljes üzemeltetését (a karbantartástól a repülési adatokig) digitalizálja az Airbus Helicopters-szel együttműködve. Az erről szóló 3 éves szerződést szerdán írtuk alá a Los Angeles mellett megrendezésre kerülő HAI HeliExpo 2020 rendezvényen. Az újítást elsőként bevezetve úttörőként gyűjthetjük és dolgozhatjuk fel az adatokat, melyeket a helikoptereink mindennapi működése során nyerünk."
Az Airbus sajtóközleménye:
Hungarian Air Ambulance becomes first helicopter operator to fully digitalise its support operation with Airbus
"The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.
Purchases complete end-to-end solution, from digitisation to analytics
Anaheim, 29 January 2020 - Airbus Helicopters is helping Hungary’s largest civilian operator become a digital organisation capable of capturing, storing and then analysing the rich amounts of data generated from its day-to-day helicopter operations.
The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.
“As our operation grows in terms of fleet size, and with the opening of a new base, we aim in parallel to put in place all the bricks of a data-driven organisation, so that we can begin harnessing and learning from our data all along our operational chain, from the pilot to the maintenance technician,” said Dr. Laszlo Gorove, CEO of the Hungarian Air Ambulance.
“Every time an engine starts and with every beat of a rotor blade, a wealth of valuable data streams out of a helicopter,” said Christoph Zammert, Executive Vice President of Customer Support & Services at Airbus Helicopters. “By digitising the processes and tools used to manage Hungarian Air Ambulance’s maintenance, logistics and flight operations, and then applying analytics, we expect our customer will save time, improve data quality and processes, increase fleet availability, enhance operational safety and optimise costs.”
Under this new contract, Hungarian Air Ambulance will roll out the core group of digital services: the Fleet Keeper digital technical logbook; the new Flightastic digital pilot logbook and compliance monitoring system; Airbus’ homegrown Fleet Master maintenance information system (for small and medium-sized operators); and digital log cards, which trace the entire maintenance history of a single component.
"The daily routine checks our crew performs with tablets will be made even more thorough with these additions,” said Akos Boros, electronic flight bag administrator and documentation engineer at Hungarian Air Ambulance.
These tools will enable the emergency medical services operator to convert its data into an easy-to-use digital format, which can then be exploited using data analytics. One of these analytics is Flight Analyser, for which Hungarian Air Ambulance becomes the first customer. Flight Analyser analyses flight data to prevent risky incidents that could have led to accidents.
Today more than 1,000 helicopters are connected to Airbus Helicopters. These include almost every helicopter type in Airbus’ range – H125s, H130s, H145s, H155s, H175s, H215s, and H225s – performing a wide variety of missions including emergency medical services (EMS), public services, tourism, training, private and business aviation, offshore energy and search and rescue."
Nekem az ütötte meg a szemem az indexes cikkben, hogy a mentős szerint nem képeznek csörlőre a mentőszolgálatnál, pedig ugye az "új" gépeken van csörlő.
Tényleg nem szakmám, de az egyik mentőorvos, a másik gk vez. De továbbra is tartom, h a mentőheli arra van, h gyors legyen, bármit is állítasz. Bár ezt a mentésirányítás is tudja. És, h miért sem célszerű csörlővel menteni: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch?v=vTMvhRDP61Q&ved=2ahUKEwiCvKCW2s7qAhXi_CoKHe-8DwEQwqsBMAp6BAgKEAM&usg=AOvVaw3DihyWblBZn6L0Ltf40q4N
Lehet csak rossz lábbal keltél, lehet ilyen a stílusod, nem tudom, de egyik sem az én bajom. Áruld már el, h ki mond olyat, h mindenben a helikopteres mentés a tuti? Továbbra is tartom, h csörlővel nekünk polgári alkalmazásnál felesleges. Mi itt a mucsai vidéken, nem tudjuk,h mi van Budaörsön, de nem is érdekel, hiszen nem ez képezi a vita tárgyát.Nagyon érdekelne az a mentőorvos főleg, hogy hol, min és mennyit vonul. A gyorsaság relatív, nagyban függ a helyszíntől meg a fogadó intézménytől. A helikopter gyors, de ez elsősorban a hatótávolságában jelentkezik, nem pedig a kiérkezési időben (majd írok 1 példát, hogy megértsd és ez nem tankönyvi, hanem valós dolog), nem mellesleg a legnagyobb kompetenciájú ellátókat viszik a helyszínre.
A helikoptereknek elég nagy területük van, szemben a kisebb területű földi egységekkel. Ha minket riasztanak, mint a múltkor 14km-re és párhuzamban küldik a heli-t Budaörsről (nekik kb 25km) mégis mi értünk ki előbb, mert a felszállás és a leszállás elég körülményes és sok idő. A kopternek leginkább elméleti sebessége van ilyenkor, hiszen nem fog végig 250km/ó -val végig repülni és annyival landolni. Minden egyes felszállás előtt körbenézik a gépet, minden leszállás előtt 2x elrepülnek a terület felett. Nagyon sok esetben nem tudnak a címen vagy annak közvetlen közelében leszállni, így vagy a gépkocsivezető megy ki értük vagy rendőrt küldenek (ritkább), aki a címre hozza őket és a felszerelésüket. Ezek mind súlyos percek ám, és nem 1-2... főleg ha felügyelniük kell a beteget. Jobb esetben gyalog, kézben kell odavinni a beteget a helikopterhez, többen viszitek, majd berakni, mindent rögzíteni, ellenőrizni és utána előkészülni a felszálláshoz, majd végig repülni és ott is leszállni. Amelyik kórháznak nincs a tetején helipad ( ha van egyáltalán), akkor oda kiküldenek a betegért és a személyzetért 1 másik mentőt, ami onnan viszi be őket a kórházba! Lehet, hogy gyorsan repül a kopter, de a földön neked kell gyalog menned sok helyen, ugyanis általában nem a közúton száll le, így sokat kell kézben cipelni a beteget, ami sok idő. Nekünk többször volt olyan, hogy egyszerre kezdtük meg a sérültek vagy beteget ellátás utáni mobilizációját (a helyszínről a járműbe), majd onnan kocsival a kórházba.. és hát általában a kopter előtt értünk oda., pedig a 1.9. - 2.1 motorok nem hasítanak ám annyira.. nyilván minél nagyobb a távolság annál "gyorsabb" lesz a heli.
Tudod mi az ami GYORS és az a lényege, hogy gyors legyen? A mentőmotor, na az nagyon hamar ott van szinte bárhol és bármilyen meglepő , az is résztvehet a szállításban, mert a transzport alatt követi a mentőt, ha gáz van félre állnak és már megy is a mentőbe a doki.
Az, hogy a mentésirányítás mit tud.. inkább hagyjuk.. az összefoglaló rájuk " a mentőegyésgekről kibukottak" és ők a "szakmai felettesek"... tudnék mesélni. De hála az istennek van pár kivétel is.
Az meg, hogy miért ne használjuk a csörlőt.. .akkor helit se használjuk, mert az is bármikor lezuhanhat, inkább mindenki csak üljön és ne csináljon semmit. Egyébként az megvan ugye, hogy a csörlő elsődleges feladat a szakszemélyzet és a felszerelése lejuttatása a sérült / beteg mellé , a nehezen vagy nagyon lassan elérhető helyekre?! Onnan meg gerincágyon , rögzítve is ki lehet vinni 1 közeli tisztásra, ahol letud szállni a kopter (ha van ilyen, ha nem akkor merül fel a kiemelés és a lehető legközelebbi helyen leengedni és ott folytatni az ellátást).
Egyébként, hogy mennyire nem ismerem a témát: Éjszakai repülést még mindig csak pedzegetik és az is csak kórházak közötti átszállítás lesz, esetleg a reptérről. Továbbra is fenntartják, hogy éjjel nem lehet normálisan látni a területet (belógó akadályok, talaj minősége) így nem biztonságos a mentés, csak megvilágított, éjszakai üzemre alkalmas helikopterleszállókról. De még azt sem tudni, hogy ezekre a transzportokra mekkora igény lenne (valószínű nem nagy). A csörlőzés meg szóba került , ott a legnagyobb probléma, hogy azt oktatni kell, üzemeltetni, karbantartani és ha lesz is akkor is a Budaörsi "központi" kopteren lesz, mert azzal gyakorlatilag 1 órán belül bárhová el lehet jutni az országban, de erről még nagyon nincs szó. Ami a mentésirányítókat illeti, embere válogatja ki milyen. Tény, h nem orvosok többnyire, ahogy Te sem vagy az. Így őrizkednék, olyan kijelentésektől, h mindenkinél mindent jobban tudsz.
Gondolom az ismerőseid azt is tudják, hogy most már van vér a Budaörsi kopteren teszt jelleggel.