Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Valaki tud valamit az "új", (asszem') ex-norvég mentőhelikről?
Nem találkoztam mostanában hírrel velük kapcsolatban, viszont az előbb kb. Kőbánya felett megjelent a HA-HBG (fr24 szerint; színre biztosan más volt, mint a megszokott).
2019 április 1-től a mentőhelikopterek Szentesen, Debrecenben és Budaörsön állomásoznak.
Éjszaka és/vagy felhőben repülve azzal tudják a zivatarokat meg az intenzívebb csapadékzónákat kikerülni a levegőben lévő nedvességről visszaverődő jelek alapján. Itt egy igen alapos dokumentum az időjárásradarról és használatáról:Az időjárásradar tulajdonképpen mire jó?
Éjszaka és/vagy felhőben repülve azzal tudják a zivatarokat meg az intenzívebb csapadékzónákat kikerülni a levegőben lévő nedvességről visszaverődő jelek alapján. Itt egy igen alapos dokumentum az időjárásradarról és használatáról:
https://www.google.com/url?sa=t&sou...Vaw1Ry91A9f9UcmCPUs7iKmDC&cshid=1573082285182
Nemcsak 50km-re repülnek, mert lehet hogy csak KB. akkora körzetben szedik fel a betegeket, de mindig abba a kórházba szállítják, ami az állapotuknak/sérülésüknek kezelésére legmegfelelőbb. Esőzónában pl. külső hőmérséklet függvényében a hajtóművek légszívótorka a szívás hatására könnyen eljegesedhet, ez akár csak egy 10-15km-es zivatarzónán átrepülve is jelenthet akkora teljesítményvesztést hogy lezuhanás lehet a vége. Na meg életveszélyes állapotban lévő beteget/sérültet szállítva nem igazán tennének jót egy zivatarzónán átrepülve a durva rázkódást, vibrációt okozó sűrűn változó légáramlatok. Volt már olyan gép Magyarországon ami durva zivatarzónába belerepülve egyszerűen szétszakadt a levegőben.Egy kb. 50 km-re néhány száz méter magasan el- és visszarepülő mentőhelikopteren mire jó?
Nemcsak 50km-re repülnek, mert lehet hogy csak KB. akkora körzetben szedik fel a betegeket, de mindig abba a kórházba szállítják, ami az állapotuknak/sérülésüknek kezelésére legmegfelelőbb. Esőzónában pl. külső hőmérséklet függvényében a hajtóművek légszívótorka a szívás hatására könnyen eljegesedhet, ez akár csak egy 10-15km-es zivatarzónán átrepülve is jelenthet akkora teljesítményvesztést hogy lezuhanás lehet a vége. Na meg életveszélyes állapotban lévő beteget/sérültet szállítva nem igazán tennének jót egy zivatarzónán átrepülve a durva rázkódást, vibrációt okozó sűrűn változó légáramlatok. Volt már olyan gép Magyarországon ami durva zivatarzónába belerepülve egyszerűen szétszakadt a levegőben.
Nem véletlen tettem idézőjelbe amit írtam. A heliben alig van hely dolgozni és nem lehet vele félreállni sem mint egy autóval, amíg valami komolyabb beavatkozást csinál az orvos. A helikopter nem indul el csak stabil beteggel.Ennek azért nézz utána alaposabban...
A mentőhelikopterek a legmagasabb, azaz a ROKO ellátási szintjét tudják biztosítani. Fedélzetén mentőorvos!!! (nem mentőtiszt) lát el szolgálatot.
Miért, szerinted a rohamkocsi a beteg stabilizálása nélkül elindul?A helikopter nem indul el csak stabil beteggel.
A helikopterbe csak olyan beteget teszel be aki jó eséllyel kibírja az utat. Autóval elviszel bárkit aki akár össze is omolhat közben. Olyankor egyszerűen félreállsz és tudsz dolgozni.Miért, szerinted a rohamkocsi a beteg stabilizálása nélkül elindul?
Úgy gondolom, hogy senki nem kérte számom a csörlőt, meg a mentőorvosoktól a kötélen himbálózást, hiszen eddig sem volt. Csak mindenhol az lett beharangozva az új gépekkel kapcsolatban, mint az egyik nagy előrelépés, hogy: "és alkalmasak lesznek kötéltechnikai mentésekre is azokon a helyeken, ahol nem tudnának leszállni."- A csörlőt számon kérni egy EMS mentő géptől, kb olyan dolog, mint hogy az utcai mentőautóban miért nincsen hidraulikus erővágó. Igen, arra ott vannak a tűzoltók.
Itt is a csörlős dolgot a honvédség SAR gépei fogják ellátni. Ezekben a H135-ös gépekben egy mentőorvos dolgozik. Kis is röhögnének, ha annyi pénzéért, amennyit kapnak, még csörlőn való akrobatikázást is kellene csinálni...
Akkor tisztázzuk!Úgy gondolom, hogy senki nem kérte számom a csörlőt, meg a mentőorvosoktól a kötélen himbálózást, hiszen eddig sem volt. Csak mindenhol az lett beharangozva az új gépekkel kapcsolatban, mint az egyik nagy előrelépés, hogy: "és alkalmasak lesznek kötéltechnikai mentésekre is azokon a helyeken, ahol nem tudnának leszállni."
Szerintem emiatt jogos, hogy agyaltunk azon, hogy mit takarhat a fenti kijelentés: csörlőt, vagy csak egy kampót.
Itt a link:
https://magyarnemzet.hu/belfold/megujul-a-legimentes-hazankban-6411851/
NEM! Hidd el a helikopterbe pontosan ugyan olyan betegeket teszel be, mint egy rohamkocsiba (ez a legmagasabb ellátási szint).A helikopterbe csak olyan beteget teszel be aki jó eséllyel kibírja az utat. Autóval elviszel bárkit aki akár össze is omolhat közben. Olyankor egyszerűen félreállsz és tudsz dolgozni.
Az sbo az nem a helikopter rövidítése. Inkább olyan dolgozót kellene megkérdezni, akik a heliken dolgoznak.Feleslegesen bizonygatnod nekem az ellenkezőjét. Az SBO-n is dolgozó, korábban mentőtiszt feleségemnek jobban hiszek!
Ehh... Ezt mondom én is, 3 fővel sokkal jobban pörög a munka.A H145-öt viszont már ajánlják SAR feladatokra (mégsem hülye németek), csörlővel, egészségügyi felszereléssel, és 3 fős személyzettel (+pilóta).
A 4. év után még csak a mentőtiszti (át)képzés kezdődik, de csak 5 befejezett év után dolgozhatnak.de az orvosi egyetemen 4 év után egy különbözeti vizsgával már mentőzhetnek a hallgatók.
Nálunk is régen volt már ez, de majd megkérdezem a pontosság kedvéért (csak reggelre lessz eredmény ). Simán lehet az 5-öd év is!A 4. év után még csak a mentőtiszti (át)képzés kezdődik, de csak 5 befejezett év után dolgozhatnak.
A gyógyszertan szigorlatnak meg kell lennie és az az ötödév végén van.Nálunk is régen volt már ez, de majd megkérdezem a pontosság kedvéért (csak reggelre lessz eredmény ). Simán lehet az 5-öd év is!