Légimentés Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 998
113
Megépülhet a szekszárdi légimentőbázis

Akkor így már csak 1 tartalék helikopter marad? Pl. a Hungaroringre az F1 futam miatt mindig 2 helikopternek kell kitelepülni. Ha jól tudom, eddig az osztrák cég biztosított +1 helikoptert arra a hétvégére. Most hogy lesz megoldva?
Kétlem hogy osztrák sógor ingyen adott plusz gépet, műszaki személyzetet és pilótát a F1-hez, nincs ingyen leves!! Pénzért meg most is lehet bérelni.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 680
113
"Tavaly december végétől saját helikopterrel rendelkeznek a Sármelléki Légimentők. A jármű annak a 9 helikopternek az egyike, amit az Állam a norvég légimentőktől vásárolt meg. A gép lélegeztető, újraélesztő, illetve ultrahang berendezésekkel is fel van szerelve."

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and marton

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 680
113
Az új mentőhelikopterek már nem látszanak a flightradar24-en?
Itt repült egy felettem oda-vissza, de nem mutatta.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
285
550
93
"Szolgálatba állt az összes magyar tulajdonú, korszerű mentőhelikopter, kiváltva az eddig bérelt osztrák gépeket - közölte az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) kommunikációs és pr-igazgatója hétfőn az MTI-vel.
És neki is kezdtek vigyázni a nagyértékű technikára. Debrecenben minimum egy hónapja (de inkább kettő) nem lehet bezárni a hangárajtó egyik szárnyát. Bent áll a gép fedett helyen, de félig nyitott ajtónál.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 680
113
A légimentők új pilótái is Németországba járnak szimulátoros oktatásra.

"Szimulátor képzésen a legújabb pilótánk."
Fotó: Magyar Légimentő Nonprofit Kft.



 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 480
4 629
113

Ezzel a lefedettség nő ugyan, de a nagyobb népességű területek 2 perc (Pécs), illetve 5 perc (a másik népesebb város) helyett Pécsre 10 perc a Komló 8 perc lett.
(Pécs az egész körzet magasan legnépesebb városa 120.000 fővel nagyobb mint a 2-ik Szekszárd )

Szerintem ez egy elbaszott húzás volt. Értelmesebb lett volna egy plusz állomást építeni a Szegedi és a Pécsi közé félútra. mondjuk Kiskunhalas és Kecskemét között. Pl.:Soltvadkert kb. ideális helyen fekszik. Kiskunhalas és Kecskemét is kb. 3-4 percre van helikopterrel, és lenne átfedés a területek között, így több esetnél párhzuzamosan lehetne helikopterrel menteni, na meg csökkenne a 15 perces kiérések is, mert sokkal több terület kerülne 10 percen belülre valamelyik állomástól.
 

Janika22

Active Member
2018. augusztus 19.
42
154
33
Ezzel a lefedettség nő ugyan, de a nagyobb népességű területek 2 perc (Pécs), illetve 5 perc (a másik népesebb város) helyett Pécsre 10 perc a Komló 8 perc lett.
(Pécs az egész körzet magasan legnépesebb városa 120.000 fővel nagyobb mint a 2-ik Szekszárd )

Szerintem ez egy elbaszott húzás volt.

Ugyanez a kérdés egy szekszárdi vagy mondjuk bajai nézőpontból azért teljesen más! ;)

Tudom, hogy az életmentésnél ez a néhány perc is nagyon fontos, de azért gondolj bele, hogy jelenleg vannak olyan - nem kevésbé fontos - területek, amik teljesen fehér foltok:
- Salgótarján (34 000 lakos) és vonzáskörzete
- Gyöngyös (30 000 lakos) és vonzáskörzete
- Gyula (29 000 lakos)
- a 4-es főút Szolnok-Karcag közötti szakasza, amit nem hiába halálútként emlegetnek
- az ország észak-keleti csücske (Kisvárda, Vásárosnamény)

Vagy érdekes az is, hogy olyan megyeszékhelyek és vonzáskörzeteik fekszenek pont a körök határain, mint Szolnok (71 000 lakos) vagy Békéscsaba (58 000 lakos).

Mindezzel csak arra akartam rámutatni, hogy vannak azért komolyabb problémák is, mint hogy a Horvátországba jócskán átnyúló (!) pécsi helyszín megtartása mellett építsenek-e egy plusz új helyszínt, vagy helyezzék át ezt néhány tíz kilométerrel odébb (Szekszárdra), ezzel szinte tökéletes lefedettséget elérve a környéken.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and zeal

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 480
4 629
113
Ugyanez a kérdés egy szekszárdi vagy mondjuk bajai nézőpontból azért teljesen más! ;)

Tudom, hogy az életmentésnél ez a néhány perc is nagyon fontos, de azért gondolj bele, hogy jelenleg vannak olyan - nem kevésbé fontos - területek, amik teljesen fehér foltok:
- Salgótarján (34 000 lakos) és vonzáskörzete
- Gyöngyös (30 000 lakos) és vonzáskörzete
- Gyula (29 000 lakos)
- a 4-es főút Szolnok-Karcag közötti szakasza, amit nem hiába halálútként emlegetnek
- az ország észak-keleti csücske (Kisvárda, Vásárosnamény)

Vagy érdekes az is, hogy olyan megyeszékhelyek és vonzáskörzeteik fekszenek pont a körök határain, mint Szolnok (71 000 lakos) vagy Békéscsaba (58 000 lakos).

Mindezzel csak arra akartam rámutatni, hogy vannak azért komolyabb problémák is, mint hogy a Horvátországba jócskán átnyúló (!) pécsi helyszín megtartása mellett építsenek-e egy plusz új helyszínt, vagy helyezzék át ezt néhány tíz kilométerrel odébb (Szekszárdra), ezzel szinte tökéletes lefedettséget elérve a környéken.

Azt ne monnd, hogy ez jobb mint egy új állomás nyitása. Én ezt írtam. Amúgy az a néhány 10 km inkább 55-60km. És a fehér foltot az alföldről áthelyezed nyugat-baranyába, és dél somogyba. Több állomás kell, nem össze-vissza pakolgatás. 2 PLUSZ állomás kéne, hogy az ország 95-96%-a le legyen fedve, és akkor a lakosság 70%-a 10 percen belüli időre lenne. Az egyik az alföldi fehér régió közepére (ez kb Soltvadkert, a Másik Győr-moson-sopron megye délkeleti csücskébe. És amit el lehetne tolni, az a Budapesti amit Budapest nyugati városszéléről a keleti szélére helyezve optimális lefedettséget érsz el.)
Ezzel lenne a legideálisabb lakosság számmal egyező lefedettséged.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 998
113
Azt ne monnd, hogy ez jobb mint egy új állomás nyitása. Én ezt írtam. Amúgy az a néhány 10 km inkább 55-60km. És a fehér foltot az alföldről áthelyezed nyugat-baranyába, és dél somogyba. Több állomás kell, nem össze-vissza pakolgatás. 2 PLUSZ állomás kéne, hogy az ország 95-96%-a le legyen fedve, és akkor a lakosság 70%-a 10 percen belüli időre lenne. Az egyik az alföldi fehér régió közepére (ez kb Soltvadkert, a Másik Győr-moson-sopron megye délkeleti csücskébe. És amit el lehetne tolni, az a Budapesti amit Budapest nyugati városszéléről a keleti szélére helyezve optimális lefedettséget érsz el.)
Ezzel lenne a legideálisabb lakosság számmal egyező lefedettséged.
Itt egy értekezés a témáról, a 7. oldalon a jelenlegi, a 9.-en az esetleges változtatásokkal ábrázolt térkép. Nekem ezen az is feltűnt, hogy Győr-Sopron-m.-ben hatalmas ellátatlan üres terület van, míg a Bfüredi állomásnak alig van "saját" területe (ahová CSAK innen mehet gép menteni mert egyetlen másik bázisról sem elérhető), annyira átfed a szomszédokkal. Szerintem érdemes lenne a füredi bázist valahová Pápa körzetébe helyezni, megszűnne az ÉNY-i fehér folt, és kisebbek lennének a fölösleges átfedések. A szekszárdi áthelyezéssel meg szerintem tényleg csak adnak a szarnak egy pofont, amekkora területet lefednek a D-Alföldön, annyival csökkentik a lefedettséget a D-Dunántúlon.

http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/szakdolg/2018-bsc/csaszar_peter.pdf
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 059
4 304
113
Itt egy értekezés a témáról, a 7. oldalon a jelenlegi, a 9.-en az esetleges változtatásokkal ábrázolt térkép. Nekem ezen az is feltűnt, hogy Győr-Sopron-m.-ben hatalmas ellátatlan üres terület van, míg a Bfüredi állomásnak alig van "saját" területe (ahová CSAK innen mehet gép menteni mert egyetlen másik bázisról sem elérhető), annyira átfed a szomszédokkal. Szerintem érdemes lenne a füredi bázist valahová Pápa körzetébe helyezni, megszűnne az ÉNY-i fehér folt, és kisebbek lennének a fölösleges átfedések. A szekszárdi áthelyezéssel meg szerintem tényleg csak adnak a szarnak egy pofont, amekkora területet lefednek a D-Alföldön, annyival csökkentik a lefedettséget a D-Dunántúlon.

http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/szakdolg/2018-bsc/csaszar_peter.pdf
A debrecenit Nyíregyre kellene átrakni, vagy Sámsonba. Akkor a miskolci mehetne Hevesbe. A füredi Pápára, és máris jó lesz a pécsi Szekszárdon.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 680
113
"A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. az első helikopter üzemeltető, aki a flotta teljes üzemeltetését (a karbantartástól a repülési adatokig) digitalizálja az Airbus Helicopters-szel együttműködve. Az erről szóló 3 éves szerződést szerdán írtuk alá a Los Angeles mellett megrendezésre kerülő HAI HeliExpo 2020 rendezvényen. Az újítást elsőként bevezetve úttörőként gyűjthetjük és dolgozhatjuk fel az adatokat, melyeket a helikoptereink mindennapi működése során nyerünk."



Az Airbus sajtóközleménye:

Hungarian Air Ambulance becomes first helicopter operator to fully digitalise its support operation with Airbus

"The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.



Purchases complete end-to-end solution, from digitisation to analytics

Anaheim, 29 January 2020 - Airbus Helicopters is helping Hungary’s largest civilian operator become a digital organisation capable of capturing, storing and then analysing the rich amounts of data generated from its day-to-day helicopter operations.

The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.

“As our operation grows in terms of fleet size, and with the opening of a new base, we aim in parallel to put in place all the bricks of a data-driven organisation, so that we can begin harnessing and learning from our data all along our operational chain, from the pilot to the maintenance technician,” said Dr. Laszlo Gorove, CEO of the Hungarian Air Ambulance.

“Every time an engine starts and with every beat of a rotor blade, a wealth of valuable data streams out of a helicopter,” said Christoph Zammert, Executive Vice President of Customer Support & Services at Airbus Helicopters. “By digitising the processes and tools used to manage Hungarian Air Ambulance’s maintenance, logistics and flight operations, and then applying analytics, we expect our customer will save time, improve data quality and processes, increase fleet availability, enhance operational safety and optimise costs.”

Under this new contract, Hungarian Air Ambulance will roll out the core group of digital services: the Fleet Keeper digital technical logbook; the new Flightastic digital pilot logbook and compliance monitoring system; Airbus’ homegrown Fleet Master maintenance information system (for small and medium-sized operators); and digital log cards, which trace the entire maintenance history of a single component.

"The daily routine checks our crew performs with tablets will be made even more thorough with these additions,” said Akos Boros, electronic flight bag administrator and documentation engineer at Hungarian Air Ambulance.

These tools will enable the emergency medical services operator to convert its data into an easy-to-use digital format, which can then be exploited using data analytics. One of these analytics is Flight Analyser, for which Hungarian Air Ambulance becomes the first customer. Flight Analyser analyses flight data to prevent risky incidents that could have led to accidents.

Today more than 1,000 helicopters are connected to Airbus Helicopters. These include almost every helicopter type in Airbus’ range – H125s, H130s, H145s, H155s, H175s, H215s, and H225s – performing a wide variety of missions including emergency medical services (EMS), public services, tourism, training, private and business aviation, offshore energy and search and rescue."
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 059
4 304
113
"A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. az első helikopter üzemeltető, aki a flotta teljes üzemeltetését (a karbantartástól a repülési adatokig) digitalizálja az Airbus Helicopters-szel együttműködve. Az erről szóló 3 éves szerződést szerdán írtuk alá a Los Angeles mellett megrendezésre kerülő HAI HeliExpo 2020 rendezvényen. Az újítást elsőként bevezetve úttörőként gyűjthetjük és dolgozhatjuk fel az adatokat, melyeket a helikoptereink mindennapi működése során nyerünk."



Az Airbus sajtóközleménye:

Hungarian Air Ambulance becomes first helicopter operator to fully digitalise its support operation with Airbus

"The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.



Purchases complete end-to-end solution, from digitisation to analytics

Anaheim, 29 January 2020 - Airbus Helicopters is helping Hungary’s largest civilian operator become a digital organisation capable of capturing, storing and then analysing the rich amounts of data generated from its day-to-day helicopter operations.

The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.

“As our operation grows in terms of fleet size, and with the opening of a new base, we aim in parallel to put in place all the bricks of a data-driven organisation, so that we can begin harnessing and learning from our data all along our operational chain, from the pilot to the maintenance technician,” said Dr. Laszlo Gorove, CEO of the Hungarian Air Ambulance.

“Every time an engine starts and with every beat of a rotor blade, a wealth of valuable data streams out of a helicopter,” said Christoph Zammert, Executive Vice President of Customer Support & Services at Airbus Helicopters. “By digitising the processes and tools used to manage Hungarian Air Ambulance’s maintenance, logistics and flight operations, and then applying analytics, we expect our customer will save time, improve data quality and processes, increase fleet availability, enhance operational safety and optimise costs.”

Under this new contract, Hungarian Air Ambulance will roll out the core group of digital services: the Fleet Keeper digital technical logbook; the new Flightastic digital pilot logbook and compliance monitoring system; Airbus’ homegrown Fleet Master maintenance information system (for small and medium-sized operators); and digital log cards, which trace the entire maintenance history of a single component.

"The daily routine checks our crew performs with tablets will be made even more thorough with these additions,” said Akos Boros, electronic flight bag administrator and documentation engineer at Hungarian Air Ambulance.

These tools will enable the emergency medical services operator to convert its data into an easy-to-use digital format, which can then be exploited using data analytics. One of these analytics is Flight Analyser, for which Hungarian Air Ambulance becomes the first customer. Flight Analyser analyses flight data to prevent risky incidents that could have led to accidents.

Today more than 1,000 helicopters are connected to Airbus Helicopters. These include almost every helicopter type in Airbus’ range – H125s, H130s, H145s, H155s, H175s, H215s, and H225s – performing a wide variety of missions including emergency medical services (EMS), public services, tourism, training, private and business aviation, offshore energy and search and rescue."

Belenőttünk az Airbus seggébe. Vagy fordítva.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 680
113
Most repült el az egyik mentőhelikopter a Honvéd korház felől a budaörsi bázisára.
Ez már éjszakai repülésnek számít vagy még nincs elég sötét Budapest felett, hogy csak műszer alapján kelljen repülni?