nem
, az hogy a lengyeleket jól lehúzták azért ne tévesszen meg, ők most csinálják a saját kis dolgukat ... hagyjuk őket , ott is mmmmég változhat pár dolog (pl a darabszám
)
onnan hogy tudom mennyi lenne az annyi
oké ez már jobb érvelés , tehát , kezdjük azzal hogy elfogadjuk azt a tényt (amit Te is megteszel csak a tisztázás kedvéért mondom) hogy nem csak a vasakat vettük 1,5 milliárdért , oké, namármost , a harckocsinak van egy gyártási költsége , minél nagyobb a darabszám a fix költségek annál jobban oszlanak el , nyilván profit lesz rajta de a fix költségeket, ezálltal az árat/darab hk is lehet csökkenteni , főleg úgy hogy mostanában azért a KMW meg az RM új hk-kat max qatarnak adott el előttünk ha jól emlékszem , mármint tényleg újakat, inkább csak az upgrade programjuk ment az is félgőzön, namármost hogy jött új rendelés azt a bizonyos kereket el kellett indítani újra és bizony ahhoz kell a pénz mert van egy fix költsége, de msot hogy beindult a kerék vagyis a gyártás, a fix költséget a darabszám növelésével jobban eltudjuk osztani, pl ha 100 forint a fix költséged és veszel 10 hkt, neked 10 forint fix költséged lesz egy hk-ra , + akkor profit stb kijön hogy 15ft /hk , de ha te nem 10-et veszel hanem 50-et akkor 2 forint fix költséged van és arra jöna profit és már csak 7 forint/hk
de akkor nézzük a másik oldalt az egyszeri tételeket amik egy kövi adagnál már nem játszanának
maga a kiképzés/átképzés (és most nem csak a harckocsizókról beszélek hanem műszakiakról is) elsőre pézbe kerül (ez lehet kevés és lehet sok, esetünkben sok mert vsz rutinról és üzemeltetési kultúráról indulunk, nyilván nem egy hk ára a képzés de jelentős összeg) na ezt másodjára már rögtön nem fizeted mert itthon csinálod jóval kevesebb költséggel , ebben szintén benne van a szimulátorok költsége ami szintén egyszeri tétel , ott vannak az esetleges oktató járművek ,aztán a szerszámok, javító kit-ek , emelők, hamár emelők akkor infrastruktúra , garázsok , műhelyek stbstb
HD truckból sem fog vszeg több kelleni elsőre , aztán pótalkatrész sem fog annyival több kelleni csak a basic support csomagot kell rájuk/hozzájuk megvenni ,logisztikai költséged sem lenne dupla mert vszeg egy nagyobb raktárból szolgálnák ki az összes hk-t, ilyen és ehhez hasonló egyszeri tételek a másodikban már nem lenne
nyilván, természtesen HA nem tatán lenne a második zlj , akkor az infrastruktúrális költség megint jelentkezne igen de pl azt nem nagyon lehet kikerülni , akkor már ink berakod tatára ha elférnek mert ott úgy is most megy a nagy felújítás és fejlesztés VAGY amíg megjönnek 1-2-3 év addig megcsinálod 3 évre leosztva mondjuk