Minden csak nézőpont kérdése. Magyarországon belül biztos, hogy meghatározó erő MH...amíg más nem jön ide!Az egész honvédség kb egy hadosztály, zsír!
Meghatározó haderő.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Minden csak nézőpont kérdése. Magyarországon belül biztos, hogy meghatározó erő MH...amíg más nem jön ide!Az egész honvédség kb egy hadosztály, zsír!
Meghatározó haderő.
Lengyelek állitolag tobb száz darabb meghoszabítot Rosomak-L-t fognak vásárolni:
https://defence24.pl/sily-zbrojne/setki-rosomakow-dla-wojska-polskiego-w-nowej-wersji-defence24-news
https://www.armadninoviny.cz/polsko-koupi-stovky-bojovych-vozidel-pechoty-rosomak.html
A Számvevőszék egyik legfontosabb feladata az állami költségvetés végrehajtásának éves ellenőrzése. A NIK most ismertette a 2022-es ellenőrzés eredményeit... azaz mekkora a lengyel hadsereg és mennyit költenek rá?
NIK o budżecie, czyli jak duża jest nasza armia i ile na nią wydajemy [ANALIZA]
Jednym z ważniejszych zadań Najwyższej Izby Kontroli jest coroczna kontrola wykonania budżetu państwa. NIK właśnie przedstawiła informację o wynikach tej inspekcji za rok 2022 w części 29 - Obrona narodowa.defence24.pl
Azt hittem a SAAB 340 mint repülőgép már nincs gyártásban...A Saab megrendelést kapott a lengyel Nemzetvédelmi Minisztériumtól két Saab 340 Airborne Early Warning (AEW) repülőgépre. A megrendelés értéke körülbelül 600 millió SEK, a szerződés időtartama 2023-2025
Hat, talan neha a magad irta wiki oldalak helyett el kellene nezni a gyarto oldalara is...Azt hittem a SAAB 340 mint repülőgép már nincs gyártásban...
Ez a tweet nem feltétlenül azt jelenti, hogy (sorozat)gyártásban van. Nézd meg a szerződéses összeget! Az jelenleg 57,7M USD. Az 2db AWACS gépre lópikula.Azt hittem a SAAB 340 mint repülőgép már nincs gyártásban...
Nem, ujak lesznek, es de, gyartjak, ha rendelik, de nincs is igazan olyan, hogy "sorozargyartas", mert csak rendelesre keszul.Ez a tweet nem feltétlenül azt jelenti, hogy (sorozat)gyártásban van. Nézd meg a szerződéses összeget! Az jelenleg 57,7M USD. Az 2db AWACS gépre lópikula.
Itt szerintem biztosan használt gépek átalakításáról van szó. És még a gépeket sem biztos, hogy a SAAB adja az üzlethez.
Minden wikicikkem be van hivatkozva rendesen, hogy melyik infó honnan van. A 340-esről meg nem is írtam semmit.Hat, talan neha a magad irta wiki oldalak helyett el kellene nezni a gyarto oldalara is...
"Although production ceased in 1999, the average Saab 340 is still only at half of its design life."Saab 340B | Saab
Highly dependable and with low operational costs, the Saab 340 has consistently generated profits for a wide range of regional air transport services. These attributes make the Saab 340 an attractive proposition for operators.www.saab.com
Saab 2000, a hosszitott verzio: https://www.saab.com/products/saab-2000-erieye-aewc
Szerintem meg siman epitenek ujat, ha kifizetik. Amiben el tudom kepzelni, hogy kompromisszumot kellene kotni, az olyasmi, amit mar nem is lehet beszerezni. Bar azokbol is, lefogadom, hogy van nekik minimum 10-20 gepnyi spare cucc letarolva,. Szepen lassan kiarulnak, es mindig egyesevel szereznek ujat, ha tudnak."Although production ceased in 1999, the average Saab 340 is still only at half of its design life."
Szóval jól emlékeztem. Régebbi gépből építhetik akkor a lengyel gépet.
Ez a 90-es években tervezett gép ma már nem lenne különösebben korszerű. Ha kis mértű AEW&C gépet akar venni egy haderő akkor a Bombardier vagy EMBRAER platformmal jobban jár.Szerintem meg siman epitenek ujat, ha kifizetik. Amiben el tudom kepzelni, hogy kompromisszumot kellene kotni, az olyasmi, amit mar nem is lehet beszerezni. Bar azokbol is, lefogadom, hogy van nekik minimum 10-20 gepnyi spare cucc letarolva,. Szepen lassan kiarulnak, es mindig egyesevel szereznek ujat, ha tudnak.
Ettol fuggetlenul, ha te berendelnel 10-20 ilyet, szo nelkul ujrainditanak a gyartast.
Abban igazatok lehet esetleg, hogy 2-3 darabert nem feltetlenul tortenik ilyesmi, de szerintem siman van annyi spare cuccuk most is.
3x annyiert, persze.Ez a 90-es években tervezett gép ma már nem lenne különösebben korszerű. Ha kis mértű AEW&C gépet akar venni egy haderő akkor a Bombardier vagy EMBRAER platformmal jobban jár.
De nem kell kulon sor, ertsd meg. Ez nem Airbus, ezeket sosem gyartottak olyan mennyisegben. A 2000-es (a hosszabb 340-es) meg mindig opcio; ezeket mind ugyanott raknak ossze... abban biztos van racio, hogy ha csak 1-2 geprol van szo, es mar nincs meg a speci munkaero, akkor inkabb felujitanak avagy mashonnan vesznek, de az is rendelestol fugg akkor, ugye.Vélhetően a lengyeleknek egy keveset repül és/vagy jó állapotú gépet ajánlottak kedvező áron és ezért döntöttek emellett. Gyorsabban és olcsóbban juthatnak géphez, mint ha nulláról kell építeni az egészet.
Nagyon valószínűtlen hogy a SAAB-340-es gyártósort feltámasszák - nem érné meg. A maga idejében sem fogyott jól a típus, mostanra meg tényleg eljárt felette az idő.