Na most akkor mi lesz? Szétszedik az óriási rendeléseket, vagy megmaradnak?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na most akkor mi lesz? Szétszedik az óriási rendeléseket, vagy megmaradnak?
Több f-35 telik nekik mint az oroszoknak su-57?reLengyelország további 2 f35 századot akar
Így aztán tényleg sokat fognak spórolniLengyelország további 2 f35 századot akar
Ez nagyon jó! A koreai megrendelésre nincs pénz, de a legköltségesebb F-35-ből további 2 századra igen . Ez ellentmondás lenne,ha nem tudnánk, amit tudunk.Lengyelország további 2 f35 századot akar
Redback a lehetséges jelölt, de mivel ott baj volt az elbit tornyával így a saját zssw 30 tornyokat akarnák rá, csak az meg nem fér bele a Redback toronygyűrűjébe így a Redback teljes tetejét át kéne tervezni, de a koreaiak ezt nem akarják finanszírozni, hanem el akarják adni nekik az elbit tornyávalElvileg valami baj van a borz felfüggesztésével és ha nem sikerül záros határidőn belül javítani akkor vesznek készen egy IFV-t
Redback a lehetséges jelölt, de mivel ott baj volt az elbit tornyával így a saját zssw 30 tornyokat akarnák rá, csak az meg nem fér bele a Redback toronygyűrűjébe így a Redback teljes tetejét át kéne tervezni, de a koreaiak ezt nem akarják finanszírozni, hanem el akarják adni nekik az elbit tornyával
Azt akarjak mondani hogy nincs meg az ambicio meg 100 darabra se?
Ott volt az előző oldalon...tovább fokozzák:
https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/poland-aerostat-systems
"WASHINGTON, February 7, 2024 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Poland of Airspace and Surface Radar Reconnaissance aerostat systems and related elements of logistics and program support for an estimated cost of $1.2 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Poland has requested to buy Airspace and Surface Radar Reconnaissance (ASRR) aerostat systems; Airborne Early Warning (AEW) Radars with Identification of Friend or Foe (IFF) capability; electronic sensor systems; mooring systems with powered tether with embedded fiber optics; Ground Control Systems (GCS); associated installation hardware; special tools and test equipment; Basic Issue Items (BII); program management support; verification testing; systems technical support; transportation; spare and repair parts; communications equipment; operators and maintenance manuals; personnel training and training equipment; tool and test equipment; repair and return; publications and technical documentation; Quality Assurance Team (QAT); U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; in-country Field Service Representatives (FSR); and other related elements of logistics and program support. The estimated total program cost is $1.2 billion.
The proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of a NATO Ally that is a force for political stability and economic progress in Europe.
The proposed sale will improve Poland's capability to meet current and future threats of enemy air and ground weapons systems. Poland will use the capability as an airborne early warning system to defend against incoming regional threats. This will also enable Poland to increase its contribution to future NATO operations. Poland will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The principal contractors will be Raytheon Intelligence and Space, of El Segundo, CA; TCOM, L.P., of Columbia, MD; ELTA North America, of Annapolis Junction, MD; and Avantus Federal LLC (a wholly owned subsidiary of QinetiQ, Inc.), of McLean, VA. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.
Implementation of this proposed sale will require contractor representatives to travel to Poland to conduct the Contractor Logistics Support, training, and component assembly support.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
The description and dollar value are for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
All questions regarding this proposed Foreign Military Sale should be directed to the State Department's Bureau of Political Military-Affairs, Office of Congressional and Public Affairs, [email protected]."
WASHINGTON, February 7, 2024
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Poland of Airspace and Surface Radar Reconnaissance aerostat systems and related elements of logistics and program support for an estimated cost of $1.2 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Poland has requested to buy Airspace and Surface Radar Reconnaissance (ASRR) aerostat systems; Airborne Early Warning (AEW) Radars with Identification of Friend or Foe (IFF) capability; electronic sensor systems; mooring systems with powered tether with embedded fiber optics; Ground Control Systems (GCS); associated installation hardware; special tools and test equipment; Basic Issue Items (BII); program management support; verification testing; systems technical support; transportation; spare and repair parts; communications equipment; operators and maintenance manuals; personnel training and training equipment; tool and test equipment; repair and return; publications and technical documentation; Quality Assurance Team (QAT); U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; in-country Field Service Representatives (FSR); and other related elements of logistics and program support. The estimated total program cost is $1.2 billion.
The proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of a NATO Ally that is a force for political stability and economic progress in Europe.
The proposed sale will improve Poland's capability to meet current and future threats of enemy air and ground weapons systems. Poland will use the capability as an airborne early warning system to defend against incoming regional threats. This will also enable Poland to increase its contribution to future NATO operations. Poland will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The principal contractors will be Raytheon Intelligence and Space, of El Segundo, CA; TCOM, L.P., of Columbia, MD; ELTA North America, of Annapolis Junction, MD; and Avantus Federal LLC (a wholly owned subsidiary of QinetiQ, Inc.), of McLean, VA. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.
Implementation of this proposed sale will require contractor representatives to travel to Poland to conduct the Contractor Logistics Support, training, and component assembly support.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
The description and dollar value are for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Ez a lelkes nagy nato fegyverkezés jól hangzik, de senki a világon ( mèg az US sem) nem tud az ilyen méregdrága cuccokból sokat venni, még közptāvon sem. A karbantartásról ne is beszéljünk. Mert a pénzt valhonnan el kellene venni, ennek meg a választó nem fog örülni. Aztàn mi lesz a felépített kapacitāsnöveléssel 8-10 év múlva? Mindennek csak akkor van értelme, ha egy håborúra készülnek, mert akkor nem gond a pénz, a szociàlis kiadåsok visszafogåsa, a választàsok, a sok legyártott cucc elfogyasztása.
Az oroszok akkor csesznek ki igazán a natoval, ha visszafogják magukat és nem reagálnak a várható szüksgszerű nyugati provokāciókra. Mert akkor a nato "kisgömbőc" előbb- utóbb kipukkad vagy impodál.
(Megint szerintem...)
igen és ez egy igensak megfontolandó probléma mert ilyen esetbe ha lengyelország háborúba keveredik a hitelezőnek nincs más választása mint akár további hitel árán is megvédeni a követelést és a kintlévőséget és teljes vállszéllességel beállni a lengyelek mögé.Pár napja olvastam egy érdekes dolgot, hogy azért nem kapkodtak nagyon a lengyel harckocsibeszerzés után, mert azt a megrendelő úgy képzelte el, hogy a győztes majd hitelre adja nekik a gyárat ahol maguknak legyártják szintén a tendergyőztes által adott hitelből a harckocsikat.