Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
Ember, ez egy motor nem a sufnid aminek mind1, hogy milyen szöget versz az oldalába.
igen egy motor amit folyamatosan úgy fejlesztettek hogy az újonnan gyártott alkatrészek visszafele cserekompatibilisek maradjanak minél nagyobb mértékbe. mitgondolsz miért ugyan azt a motort reszelgetik? mikor az alap közel 100 éves. méretszabványok maradnak a tulajdonságok javúltak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
ez az anyagminőségbeni változás nem új a ruszkinál a háború alatt t34/xx széria pl sokkal rosszabb értékekkel rendelkezet mint leadott teljesítményben mind megbízhatóság tekintetébe (amikor a gyors gyártás érdekében és egyéb okokból kevesebb ötvöző anyag került az alkatrészekbe) valami 30% al csökkentek az értékek...)majd a háború utáni újabb sorozat már minőségit kapott akkor javúlt a a korábbi verziók tulajdonsága mint leadott teljesítmény mind élettartam mind üzemidöközi javítás stb tekintetébe....

a t55 a 72 nek hála szerte a világon egy nagyon stabilan és megbízhatóan üzemeltethető típus.... minőségi alkatrészekkel amik a késöbbi leszármazott hk generácíókból származnak hatalmas fejlődés ment végbe az 55 be ezen a téren... ez tagadhatatlan a mai napig folyamatosan javúlnak a mutatói... ez nem azt jelenti hogy kellene vagy bármi hasonló.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 558
113
Csak csendben megjegyzem, hogy a T-55-öt még számtalan országban használják.
Kínában a Type-59-et 1985-ig gyártották, a Type-69/80/88 pedig szintén T-55 klón, csak fejlesztve. 90's években még gyártásban volt.
És mai napig szolgálatban vannak ezek is számtalan országban, alkatrész ehhez is biztosan van.
Iránban a T-55-öt ERA-val Type-72Z néven gyártották 1996-tól....

A T-62-est Észak-Korea licenc gyártja a mai napig, Chonma-ho néven. 1000+ darab készült, értelem szerűen a mai napig van alkatrész gyártása.
Szóval nem hiszem, hogy kifogynának az oroszok az alkatrészekből.

E mellet ne feledjük, hogy az oroszok a T-62-eshez elég rég óta rendelkeznek modernizációs képességekkel.
Pl. a T-62M/MV1-ek azok bizony a T-72-esben használt motorral készültek, ergó ha van alkatrész a T-72-eshez, akkor motorikusan a T-62-öhöz is van.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
írtam hogy új anyagok új gyártásteknológiával de ugyan az a méret ugyan az a szabvány annyi hogy magasabbak a követelmények ezekkel szembe de visszafele kompatibilis... nagyon sok alkatrész csereszabatos keresd fel a Ricsit akár emailba válaszólni fog neked van anyaga bőven. Én őt tudom az országon bellul aki 34 54/55 72 t is rakott már rendbe és "üzemeltetett" (tudok több helyről de személyes ismeretség ide van és ő az aki fix elérhető bárkinek max 1 ismerősön keresztül.)
Ezt nem fogja érteni / nem tudja értelmezni !
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
igen egy motor amit folyamatosan úgy fejlesztettek hogy az újonnan gyártott alkatrészek visszafele cserekompatibilisek maradjanak minél nagyobb mértékbe. mitgondolsz miért ugyan azt a motort reszelgetik? mikor az alap közel 100 éves. méretszabványok maradnak a tulajdonságok javúltak.
Nem érti a kompatibilitás lényegét se ! Ne zavard azzal össze , hogy fentről vagy az alapoktól kompatibilis !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 117
13 547
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 714
28 225
113
Csak csendben megjegyzem, hogy a T-55-öt még számtalan országban használják.
Kínában a Type-59-et 1985-ig gyártották, a Type-69/80/88 pedig szintén T-55 klón, csak fejlesztve. 90's években még gyártásban volt.
És mai napig szolgálatban vannak ezek is számtalan országban, alkatrész ehhez is biztosan van.
Iránban a T-55-öt ERA-val Type-72Z néven gyártották 1996-tól....

A T-62-est Észak-Korea licenc gyártja a mai napig, Chonma-ho néven. 1000+ darab készült, értelem szerűen a mai napig van alkatrész gyártása.
Szóval nem hiszem, hogy kifogynának az oroszok az alkatrészekből.

E mellet ne feledjük, hogy az oroszok a T-62-eshez elég rég óta rendelkeznek modernizációs képességekkel.
Pl. a T-62M/MV1-ek azok bizony a T-72-esben használt motorral készültek, ergó ha van alkatrész a T-72-eshez, akkor motorikusan a T-62-öhöz is van.
Plusz nem szabad elfelejtsük még mindig, hogy az oroszok ezeket a T-55/62-ket az esetek döntő többségében sima repeszromboló malacokkal használják rögtönzött tüzérségi lövegekként meg beásott pozícióban szintén nem hk elleni harcban. Oda meg azért az ilyenek is elmennek és ha az ukránoknak lenne elég harckocsijuk akkor használhatnák erre is a Leo 1-ket de azért a front túloldalán kicsit másabb a helyzet
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 906
35 750
113
Németországban véletlenül titkot adtak ki az Ukrajnának szállítandó tankokról
Thiele német elemző: a Nyugat által Kijevnek szállított tankok fémhulladékok
Elmondása szerint harci készenlétük helyreállítása kilenc hónapig is tarthat. "Ez a termelési láncok hiányának köszönhető. Nincsenek telephelyek, nincs munkaerő, nincsenek pótalkatrészek" – mondta.
Ugyanakkor igenlő választ adott arra a kérdésre, hogy lehet-e "iróniával azt mondani, hogy a Nyugat fémhulladékot szállít Ukrajnának". "Ironikus módon igen, <...> Van egy régi technikánk, amelyet helyesen kell használni ahhoz, hogy hasznos legyen. Ha helytelenül használják, a régi berendezések nagyon gyorsan fémhulladékká válnak Ukrajnában" – hangsúlyozta.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 552
13 642
113
Németországban véletlenül titkot adtak ki az Ukrajnának szállítandó tankokról
Thiele német elemző: a Nyugat által Kijevnek szállított tankok fémhulladékok
Elmondása szerint harci készenlétük helyreállítása kilenc hónapig is tarthat. "Ez a termelési láncok hiányának köszönhető. Nincsenek telephelyek, nincs munkaerő, nincsenek pótalkatrészek" – mondta.
Ugyanakkor igenlő választ adott arra a kérdésre, hogy lehet-e "iróniával azt mondani, hogy a Nyugat fémhulladékot szállít Ukrajnának". "Ironikus módon igen, <...> Van egy régi technikánk, amelyet helyesen kell használni ahhoz, hogy hasznos legyen. Ha helytelenül használják, a régi berendezések nagyon gyorsan fémhulladékká válnak Ukrajnában" – hangsúlyozta.

Mitől olyan nehéz a Leó 1-est harcképessé tenni ? o_O :eek:

Nekem ez inkább kifogások gyártásának tűnik, hogy minél lassabban, és minél később ...