Leopard 1 MBT (Németország)

mirevársz cikkszámra? kérdezz meg egy műszakit hogy mi csereszabatos mi nem nagyon sok minden csereszabatos néz utána a motornak mi meg hogy volt fejlesztésbe (saz alap motorhoz építettek hozzá folyamatosan.)
Amit írsz az a nagy semmi. Vannak olyan alkatrészei amit biztosan használnak még. De miért is? Miert használnának 70 éves szabványú szilenteket, tömítéseket stb?
 
Amit írsz az a nagy semmi. Vannak olyan alkatrészei amit biztosan használnak még. De miért is? Miert használnának 70 éves szabványú szilenteket, tömítéseket stb?
írtam hogy új anyagok új gyártásteknológiával de ugyan az a méret ugyan az a szabvány annyi hogy magasabbak a követelmények ezekkel szembe de visszafele kompatibilis... nagyon sok alkatrész csereszabatos keresd fel a Ricsit akár emailba válaszólni fog neked van anyaga bőven. Én őt tudom az országon bellul aki 34 54/55 72 t is rakott már rendbe és "üzemeltetett" (tudok több helyről de személyes ismeretség ide van és ő az aki fix elérhető bárkinek max 1 ismerősön keresztül.)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány
Csak azért mert ma is gyártanak 3 méretazonos szilentet meg 50 éve is gyártottak még nem lehet beépíteni mindkettőt ugyanabba a motorba.
az újat bizony belehet a régibe a régit nem lehet az újba mert lehet nem bírja a megváltozott értékeket. az újba általába nagyon is jó mert minőséginek számít az osztályos is lefele általába.
 
Ember, ez egy motor nem a sufnid aminek mind1, hogy milyen szöget versz az oldalába.
igen egy motor amit folyamatosan úgy fejlesztettek hogy az újonnan gyártott alkatrészek visszafele cserekompatibilisek maradjanak minél nagyobb mértékbe. mitgondolsz miért ugyan azt a motort reszelgetik? mikor az alap közel 100 éves. méretszabványok maradnak a tulajdonságok javúltak.
 
ez az anyagminőségbeni változás nem új a ruszkinál a háború alatt t34/xx széria pl sokkal rosszabb értékekkel rendelkezet mint leadott teljesítményben mind megbízhatóság tekintetébe (amikor a gyors gyártás érdekében és egyéb okokból kevesebb ötvöző anyag került az alkatrészekbe) valami 30% al csökkentek az értékek...)majd a háború utáni újabb sorozat már minőségit kapott akkor javúlt a a korábbi verziók tulajdonsága mint leadott teljesítmény mind élettartam mind üzemidöközi javítás stb tekintetébe....

a t55 a 72 nek hála szerte a világon egy nagyon stabilan és megbízhatóan üzemeltethető típus.... minőségi alkatrészekkel amik a késöbbi leszármazott hk generácíókból származnak hatalmas fejlődés ment végbe az 55 be ezen a téren... ez tagadhatatlan a mai napig folyamatosan javúlnak a mutatói... ez nem azt jelenti hogy kellene vagy bármi hasonló.
 
Csak csendben megjegyzem, hogy a T-55-öt még számtalan országban használják.
Kínában a Type-59-et 1985-ig gyártották, a Type-69/80/88 pedig szintén T-55 klón, csak fejlesztve. 90's években még gyártásban volt.
És mai napig szolgálatban vannak ezek is számtalan országban, alkatrész ehhez is biztosan van.
Iránban a T-55-öt ERA-val Type-72Z néven gyártották 1996-tól....

A T-62-est Észak-Korea licenc gyártja a mai napig, Chonma-ho néven. 1000+ darab készült, értelem szerűen a mai napig van alkatrész gyártása.
Szóval nem hiszem, hogy kifogynának az oroszok az alkatrészekből.

E mellet ne feledjük, hogy az oroszok a T-62-eshez elég rég óta rendelkeznek modernizációs képességekkel.
Pl. a T-62M/MV1-ek azok bizony a T-72-esben használt motorral készültek, ergó ha van alkatrész a T-72-eshez, akkor motorikusan a T-62-öhöz is van.
 
írtam hogy új anyagok új gyártásteknológiával de ugyan az a méret ugyan az a szabvány annyi hogy magasabbak a követelmények ezekkel szembe de visszafele kompatibilis... nagyon sok alkatrész csereszabatos keresd fel a Ricsit akár emailba válaszólni fog neked van anyaga bőven. Én őt tudom az országon bellul aki 34 54/55 72 t is rakott már rendbe és "üzemeltetett" (tudok több helyről de személyes ismeretség ide van és ő az aki fix elérhető bárkinek max 1 ismerősön keresztül.)
Ezt nem fogja érteni / nem tudja értelmezni !
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
igen egy motor amit folyamatosan úgy fejlesztettek hogy az újonnan gyártott alkatrészek visszafele cserekompatibilisek maradjanak minél nagyobb mértékbe. mitgondolsz miért ugyan azt a motort reszelgetik? mikor az alap közel 100 éves. méretszabványok maradnak a tulajdonságok javúltak.
Nem érti a kompatibilitás lényegét se ! Ne zavard azzal össze , hogy fentről vagy az alapoktól kompatibilis !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A svájci RUAG mégis eldata az olasz Leopardokat az RM-nek, hogy az ukrajnába küldje. A svájci kormány morci...
A terv az lenne, hogy ezeket a harckocsikat modernizálva megkapná Gorogország, amely cserébe a sajátjaiból kuldene Ukrajnának:

https://www.moscowtimes.nl/2023/08/...rd-ukraine-vzamen-nauluchshennie-tanki-a53213

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csak csendben megjegyzem, hogy a T-55-öt még számtalan országban használják.
Kínában a Type-59-et 1985-ig gyártották, a Type-69/80/88 pedig szintén T-55 klón, csak fejlesztve. 90's években még gyártásban volt.
És mai napig szolgálatban vannak ezek is számtalan országban, alkatrész ehhez is biztosan van.
Iránban a T-55-öt ERA-val Type-72Z néven gyártották 1996-tól....

A T-62-est Észak-Korea licenc gyártja a mai napig, Chonma-ho néven. 1000+ darab készült, értelem szerűen a mai napig van alkatrész gyártása.
Szóval nem hiszem, hogy kifogynának az oroszok az alkatrészekből.

E mellet ne feledjük, hogy az oroszok a T-62-eshez elég rég óta rendelkeznek modernizációs képességekkel.
Pl. a T-62M/MV1-ek azok bizony a T-72-esben használt motorral készültek, ergó ha van alkatrész a T-72-eshez, akkor motorikusan a T-62-öhöz is van.
Plusz nem szabad elfelejtsük még mindig, hogy az oroszok ezeket a T-55/62-ket az esetek döntő többségében sima repeszromboló malacokkal használják rögtönzött tüzérségi lövegekként meg beásott pozícióban szintén nem hk elleni harcban. Oda meg azért az ilyenek is elmennek és ha az ukránoknak lenne elég harckocsijuk akkor használhatnák erre is a Leo 1-ket de azért a front túloldalán kicsit másabb a helyzet