Volt már többször is a fórumon ez téma.Akkor még egyszer vegyük át!
Amit az alváztól kezdve a XXI. században terveztek teljes egészében, azok szinte mind öntöltősök.
A Leopárd2A7 nem egy önálló harckocsi tervezés, hanem a Leo2 sorozat utolsó eleme. Ha autotöltőt akarsz bele, akkor a németek meg fogják neked csinálni. Körülbelül olyan árban, mint egy 130 milis ágyúval rendelkező, az alapoktól kezdve újonnan tervezett hk tervrajzát.
Más a költség kicserélni egy szenzort, főleg ha az kisebb is méretben, nem csak erősebb a réginél. De ha itt-ott csiszolni kell a kasznin, az sem lehetetlen feladat. Viszont felszámolni a tank testben lévő lőszer tartását, felköltöztetni a toronyba, ami helyére megy, azt meg levarázsolni a teknő belsejébe... és ettől a pillanattól kezdve elkezdheted átgondolni nem csak a töltő mechanikus részt, hanem belenyúlsz ezzel a legénység küzdőterébe és hogyan szabályozod le azt, hogy senkinek a karját ne harapja le egy gépi kar...
Remélem szemléletes és érthető, hogy miért nem ugyan az a nagyságrendű mérnöki munka egy autoload kérése, mint A6-ról átállni A7-re. A következő MBT -mondja ha lesz valami abból, amit a franciákkal közösen kezdtek el- már nem kézi töltős lesz.
Az amerikaiak és a németek azért döntöttek anno a kézi töltés mellett, mert az első néhány lövésnél gyorsabbnak találták. Márpedig az első néhány lövés eldöntheti a csatát. Ezen kívül a töltőkezelőnek egyéb feladatai is vannak, nem csak a gépet helyettesíti.