2) az APS-t a norvégok opcióként kérték...a K2-őn sincs fenn APS...de a trophy egyébként a K2 esetében is ugyanolyan kendácsolás eredménye mint a Leo-nál
Szerintem félre értettél.
Nem azt mondtam, hogy a Leo2A4 után ne lenne óriási harcérték növekedés bármely A7 változat. De itt nem a régi és az új cicát fogják összehasonlítani a tenderen.
add 1, K2
alapból rendelkezik a hidraulikus felfüggesztéssel. Nem véletlenül mutogatták a sajtónak, ahogy cseh földön az ASCOD akkor is magasra emelte a csövét, ha pedig pont nem kérték az ágyúemelés próbát. Mutogatták mindenkinek.
Norvégia 100% hegy, ahogy Korea, nekik létkérdés minden fok, amivel egy pozícióból lefelé tudnak nézni és nem kell "átbukni" a teljes tank testtel, nem teszik ki a hasát az ellenség lövéseinek.
Ez olyan előny a koreaiak részéről, amivel a rajtnál indulnak és ami hátrányt egy jó ajánlattal a németeknek le kell dolgoznia. Függetlenül attól, hogy már a legelején a germánok bele akarták tenni a '70-es években az amcsival közös projektbe, de végül a short cutot választották és egyetlen Leon nem elérhető opció. Ilyet csak a norvégnak gyorsan nem fognak összedobni, de emiatt minden más paraméterben nekik jobbat kell teljesíteniük.
add 2, Szeretném kérni ide, magamhoz a rozsdás bökőt, hogy felvágjam az ereimet, ha ezek a ferde szeműek elküldték a lengyel változatot, ami egyébként ténylegesen versenyzik a tenderen és a koreai személyzet nem egy koreai variánst kezel.
Miért fontos ez? Mert a polákok megszólták, hogy az európai ember átlag magassága nagyobb, mint a keletiek. Ők a sajátjukat magasítással kérték, ahogy a NO variás is így van ígérve. Emiatt a Leohoz közelebbi össztömegre megy fel a teljes súly. Nagyon nagy esélyt látok arra, hogy a versenyben ki fogják hozni, hogy a koreai kevesebb acélból jobb minőséget hoz ki
mindenben. (Ha kevesebb tömegben ugyan olyan erős motor van, akkor gyorsulásban is lehagyja a német vetélytársat, fogyasztásban, mindenhol előjöhet, hogy jobb a mobilitása és a fenntarthatósági adata. És magyarázd meg a versenyt kihirdetőnek, hogy de ezt nem így van és ezt úgy kell számolni!)
add 3, A töltőgép megléte hosszútávon bekorlátozhatja a lőszer fejlesztését. De a tender nem fog vizsgálni modernizációs lehetőségeket. Amit leszállítottak, az lesz. Amit te is leírtál, az lesz. Az RM jobb ágyút hoz, de mint korábban is mondtam, az automata töltést értékelhetik pozitívan vagy semlegesen.
add 4, A koreaiak összekötik a norvég ajánlatot a lengyellel. Függetlenül attól, hogy 100%-ban LengyelFöldön akarják gyártani az utolsó csavarig, gazdasági ellentételezés szempontjából óriási jelentősége van annak, hogy az európai típus első rendszeresítőiként ők kapnák meg az ipari termelés bázisát. (Mondom magyarul. Ezt mind a két országban körülbelül a mi Lynx gyárunkén fogják kínálgatni. És a lengyelekkel már nekik van szándéknyilatkozat aláírva a teljes technológia európai átadásáról. Nem 44 magyar tankról, hanem több száz darabos kezdő megrendeléssel. És Varsónak is -ahogy Oszlónak szintén- nyitott lehetőség a 130-as ágyúval rendelkező K3-as fejlesztésében való részvételre.)
Talán most először nem egy gázturbinás Tábornokkal áll szemben az európai piacon a németek büszkesége, amit majd a nagy vízen túl mi legyártunk te meg csak utald a pénzt! Hanem egy olyan jól összerakott ajánlattal, ami több technológiai mérföldkövet tartalmaz, nagyon jól átgondolt gazdasági előnyöket, amihez képest KMW-nek farigcsálnia kell lefelé a hátrányait. Az elmúlt 20-30 évben azon kellett volna dolgozniuk, hogy amit a '70-es évekbe bele akartak tenni a gépbe, az egy modernizáció során könnyen beleférhessen. Nagyon nagy trükk lenne, ha be tudnák venni a norvégokat az EuroTankba, a franciák kiakadnának azon, hogy megint tovább osztják a tortát, miközben 'ezek' most vesznek új gépeket. Nem fognak azonnal fizetni a francia alkatrészért, ha vége a mérnöki munkának. Miközben a másik oldal most keres új partnereket.
Én nem a K2-nek drukkolok, hanem a Leonak. A norvégok sem hülyék, el lehet magyarázni nekik, hogy a tesztek ezt mutatják, de mi szeretnénk ezt meg ezt hozzá tenni. De egy olyan tankkal versenyez, ami alap tervezés szempontjából olyan előnyökkel rendelkezik, ami tekinthető egy generációs ugrásnak is. Nem plusz páncél, nagyobb fogyasztásért cserében! Szerkezetileg jobb.
Ezért mondtam, hogy biztosan felraktam volna a Trófeát rá, ha le akarja a norvég próbázni, ha nem. Hivalkodnék vele, hogy nekem ez a fejlesztés, integráció már megvan, holnaptól tudom szállítani. Lehet méregetni az oldal páncélt meg a kompatibilis lőszereket. Csak ne felejtsük el, hogy az ellenfél több kritikus paraméterben utcahosszal vezet! (Viszont a XX. század második felében a döntő szempont a páncéltörő rakéták szerepe volt, hiába tudnák a koreaiak is az integrációt relatíve gyorsan abszolválni, ez meg a német oldalon lenne olyan perdöntő dolog, amit mutogatni tudok.)