• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 799
35 989
113
Megtetszett nekik a múltkori M1 Abrams-es produkció... :)

FHtMI9tXoAUbCl8
Borulna az egész, ha most elsütnék az ágyút? :D
 
  • Vicces
Reactions: Pogány
S

speziale

Guest
találtam egy ilyet arról, hogy milyen acélokat hazsnálhattak a Leo2 korai (B tech páncél) változataiban:

C20NDfF.jpg

Ez alapján a standard páncél olyan 360 BHN keménységű volt, míg a NERA blokkban használtak 420-500 bhn közötti keménységűek
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
W

Wilson

Guest
Először az arénában: Leopard 2A7NO vagy nem NO?

Január 9-én a Krauss-Maffei Wegmann végre kissé fellebbentette a titkolózás fátylát a norvég harckocsitenderben részt vevő téli teszteléséről, amikor két Leopard 2 járművet szállítottak a tengeren Oslóba.

A TheDeadDistrict Twitter-fiók, amely egy fotót és egy rövid videót tett közzé, azonnal Leopard 2A7NO-nak nevezte ezeket a tankokat.

01
German-made Leopard 2A7NO Main Battle Tanks © Twitter by The Dead District

02
© Twitter by The Dead District


Az ismert Twitter-blogger, Ronkainen @ronkainen7k15 azonban azonnal ésszerű kételyeit fejezte ki ezzel kapcsolatban:


Feltételezem, hogy ezek a harckocsik még mindig a korábban Magyarországon kiállított Leopard 2A7+ harckocsik, és nem a speciálisan módosított Leopard 2A7NO. Figyeljük meg a lövész páncélozatlan optikáját, az eredeti PERI-R17A2 optikát, a SPECTUS többcsatornás optika helyét a vezető számára.


04
© Twitter by Ronkainen


05

Szeretném még hozzátenni, hogy a Leopard 2A7NO-ban ígért izraeli APS Trophy hiányzik.

Colonelcassad



 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 134
73 674
113
Először az arénában: Leopard 2A7NO vagy nem NO?

Január 9-én a Krauss-Maffei Wegmann végre kissé fellebbentette a titkolózás fátylát a norvég harckocsitenderben részt vevő téli teszteléséről, amikor két Leopard 2 járművet szállítottak a tengeren Oslóba.

A TheDeadDistrict Twitter-fiók, amely egy fotót és egy rövid videót tett közzé, azonnal Leopard 2A7NO-nak nevezte ezeket a tankokat.

01
German-made Leopard 2A7NO Main Battle Tanks © Twitter by The Dead District

02
© Twitter by The Dead District


Az ismert Twitter-blogger, Ronkainen @ronkainen7k15 azonban azonnal ésszerű kételyeit fejezte ki ezzel kapcsolatban:


Feltételezem, hogy ezek a harckocsik még mindig a korábban Magyarországon kiállított Leopard 2A7+ harckocsik, és nem a speciálisan módosított Leopard 2A7NO. Figyeljük meg a lövész páncélozatlan optikáját, az eredeti PERI-R17A2 optikát, a SPECTUS többcsatornás optika helyét a vezető számára.


04
© Twitter by Ronkainen


05

Szeretném még hozzátenni, hogy a Leopard 2A7NO-ban ígért izraeli APS Trophy hiányzik.

Colonelcassad



Valaki itt a fórumon már a kecskeméti repülőnap után mondta hogy szerinte a kiállított 2A7 az a norvégoknak készült...
 
W

Wilson

Guest
:):).....

15 plusz tonna? Nos, lássuk csak... 153.000 korona lesz. Köszönöm!.......

02

Norvégiában a közutakon 63 tonna a maximális súlyhatár. A Norvég Közúti Közlekedési Hatóság az új év elején négy éjszakán át két ellenőrzőpontot hozott létre az E6-os autópályán, Jessheimben és Minnesundban.

Bjørn Uno Rogneby felügyelő arról számolt be, hogy összesen 125 nehéz tehergépjárművet ellenőriztek. Az eredmény 41 vezetéstől való eltiltás és a különböző szabálysértések miatt kiszabott bírságok hosszú listája. Bjørn Rogneby nyilvánvalóan szándékosan egy igazán nagy halat tett a lista végére, amelyet a "hálójukkal" fogtak ki, és rekordfogást értek el:

- Egy német közúti szerelvény egy tankot vitt Wren táborába. Itt kiderült, hogy a pótkocsi körülbelül 15.000 kilogrammal többet nyomott a megengedettnél, és 153.000 NOK
(kb. 18.000 dollár - A.K.) bírságot kapott .Az is kiderült, hogy a szállítás illegális volt, mert a fuvarozó cégnek nem volt engedélye rá. A harckocsit szállító pótkocsit lecsatlakoztattàk és az út szélén leparkolták, majd egy másik szállító felvette és elszállította Rena-nak.


Vektgebyr på 153.000 kroner - og anmeldt for ulovlig kabotasje
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 799
35 989
113
Miért rúgnák ki? Nem állhat meg minden pocsolya előtt, hogy megnézze nem túl mély-e véletlenül a tanknak. :D
Inkább vicc volt...lásd a smájli....
Ott sincsenek ezer szám talonban a kiképzett harckocsizók, szóval nyilván nem rúgják ki.
Inkább csak jól letolják legfeljebb, meg a kollégái cikizik kicsit. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 042
113
:):).....

15 plusz tonna? Nos, lássuk csak... 153.000 korona lesz. Köszönöm!.......

02

Norvégiában a közutakon 63 tonna a maximális súlyhatár. A Norvég Közúti Közlekedési Hatóság az új év elején négy éjszakán át két ellenőrzőpontot hozott létre az E6-os autópályán, Jessheimben és Minnesundban.

Bjørn Uno Rogneby felügyelő arról számolt be, hogy összesen 125 nehéz tehergépjárművet ellenőriztek. Az eredmény 41 vezetéstől való eltiltás és a különböző szabálysértések miatt kiszabott bírságok hosszú listája. Bjørn Rogneby nyilvánvalóan szándékosan egy igazán nagy halat tett a lista végére, amelyet a "hálójukkal" fogtak ki, és rekordfogást értek el:

- Egy német közúti szerelvény egy tankot vitt Wren táborába. Itt kiderült, hogy a pótkocsi körülbelül 15.000 kilogrammal többet nyomott a megengedettnél, és 153.000 NOK
(kb. 18.000 dollár - A.K.) bírságot kapott .Az is kiderült, hogy a szállítás illegális volt, mert a fuvarozó cégnek nem volt engedélye rá. A harckocsit szállító pótkocsit lecsatlakoztattàk és az út szélén leparkolták, majd egy másik szállító felvette és elszállította Rena-nak.


Vektgebyr på 153.000 kroner - og anmeldt for ulovlig kabotasje
Valaki tudja meg nagyon gyorsan, hogy hány kg volt az ominózus pótkocsi tömege amit leparkoltattak.