Mondjuk, ha egy tenger közeli bázison tárolták, akkor sós-neves levegő és "latinos hanyagság" biztos betett nekik...
Feltehetően Honvédségi tanfolyamon vettek részt, üzemeltetési kultúra címszó alatt, a 90 évek végén.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondjuk, ha egy tenger közeli bázison tárolták, akkor sós-neves levegő és "latinos hanyagság" biztos betett nekik...
Mediterrán![]()
![]()
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
Mert pénzbe került volna...És itthon miért szarnak bele a témába ?
Mert pénzbe került volna...
A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.
A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.
A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.
És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
54-et ma is hasznàlnak az A4-böl is. Csak a felét rohasztottàk el. Nemrég volt nàluk filózàs arról, hogy a haditengerészetnek adjàk àt az M48-ak helyett.Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
Ő is onnan tudja, hogy Tiger I-ben feltételezhetően elég sokat ült, a Leopard 2-t meg kipróbálta (gondolom senki nem mondta neki, hogy bocs tata ez nem neked való).ezt össze lehet most is hasonlítani mert van még tiger 1 es .![]()
Ha képen lévő szöveget akarsz fordítani, töltsd fel a yandex forditóba, az angol-ra fordítas teljesen jó!Ezt fordítsa már le valaki legyen olyan kedves.![]()
Gombokért...Igen. Voltak is kint de kuka volt az.egesz. mondjuk egyesek itt azota is toljak, hogy miert nem.azokat ujjitjuk fel.csilllagrombolo tamogato harckocsiva. Akarmit is jelentsen ez.
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
![]()
A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
![]()
Megerősített oldalsó szoknya:
![]()
Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
![]()
Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
![]()
Minden harckocsin gyakorlatilag páncélozatlan a motortér. Nem is csoda, mert nincs benne semmi amit védeni kéne. Ha motor helyett sok kis japán emberke hajtaná a lánctalpakat, akkor védenék, mert a harckocsi páncélja nem a harckocsit védi, hanem a kezelőket. A köténypáncél pedig már vagy 40 éve meg van erősítve a hossztengelyhez képest 30 fokos szögnek megfelelően (nem véletlen ér az ék páncél is addig a torony oldalán ameddig). ami a svéd változaton új volt az a kötény feletti teknő oldalpáncélzatának a megerősítése ugyncsak a hossztengelyhez képest 30 foknak megfelelően.Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
![]()
A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
![]()
Megerősített oldalsó szoknya:
![]()
Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
![]()
Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
![]()