• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 585
132 744
113
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
 
  • Szomorú
Reactions: Mark1993
S

speziale

Guest
A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.

A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.

A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.

tényleg abba kellene már hagyni ezeket az alternatív valóság gyártásokat...

a svéd tender összefoglalójáról csak 50-szer került már be ez:


ebből világosan látszik mely területeken volt jobb a Leopard

(csak megjegyzem a "operation and maintainanace" részben sem azért lett jobb az m1 mert kevesebb hibát produkált, hanem ezért:

"The M1A2 was the only one of the tanks tested to have an operational guidance system. The M1A2's control system could be easily adapted to Swedish requirements. A Leopard 2 Improved with control system in prototype design was borrowed especially for the control tests. This control system was also judged, after certain modifications, to meet the Swedish requirements")

a görög tenderen sem volt egyformán jó az M1 és főképp nem a T-80U...a Leopard valóban csak pár ponttal kapott többet a kiértékelésen mint az M1, de a T-80 a fasorban sem volt....bezzeg gondolom, ha a tender az M1-t hozta volna ki győztesnek, akkor gondolom az lenne a legfőbb bizonyíték, hogy jobb mint a Leopard...

(csak úgy megjegyzem, ezeken kívül, volt 1981-83 között egy svájci tender is, csak mivel az máig titkosítva van, azon kívül, hogy volt ilyen mást nem lehet tudni...már persze a végső eredményén kívül)

az, hogy a peru-i "tendert" egyáltalán idekevered, ékesen bizonyítja ezt...csak az a ciki, hogy erről pont a htka-n is jelent meg egy cikk...
Peruban annyira "komoly" volt a tender, hogy első kézből a kínai tankot hozták ki "győztesnek"....csak a kínaiak valami motor mizéria miatt nem tudtak szállítani, ezt követően viszont egyszerűen csak berendelték a T-90-et....nem volt ott semmilyen tendereztetés....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 341
113
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?

Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 023
73 091
113
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
54-et ma is hasznàlnak az A4-böl is. Csak a felét rohasztottàk el. Nemrég volt nàluk filózàs arról, hogy a haditengerészetnek adjàk àt az M48-ak helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 195
113
A Spanyol Hadsereg harckocsijai, kronológiai sorrendben: AMX-30E, M60-as Patton, és Leopárd 2A4-es. El Goloso múzeum, Madrid.

Museo_de_Unidades_Acorazadas_de_El_Goloso_%288617057898%29.jpg
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 683
17 279
113
39df7da6f0b46543f893fe0ae050a7e5.jpg
Ezt fordítsa már le valaki legyen olyan kedves.
Ha képen lévő szöveget akarsz fordítani, töltsd fel a yandex forditóba, az angol-ra fordítas teljesen jó!
Screenshot-2022-08-27-18-40-28-1.png
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 430
61 362
113
Ha már Leopárd 2-es. Nagyon kevés szó esik a sokáig abszolút legjobbnak számító Leopárd 2-es változatról, az STRV-122-ről.
Ez a változat úgy jött létre, hogy a svédek a 90's években megegyeztek a Leopárd 2A5 licenc gyártásáról, de a német harckocsi páncélzatát gyengének ítélték meg, ezért további acél és mexas kerámia elemekkel erősítették meg a Leopárd 2A5 páncélzatát.
Elsősorban a teknőt és a torony tetejét érintették a változások, de gyakorlatilag minden téren jelentős fejlesztést hajtottak végre.
Pár képben bemutatnám a típust.

e203041127c4f3a64f435e6bbf468383.jpg


4933244450_41f9ae7fbb_b.jpg


Jól látható a képen, hogy masszív előtét páncélt kapott a lövegpajzs, amely kisebb, mint az A4-es típuson lévő:
strv_122_51_of_58.jpg


strv_122_15_of_58.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 430
61 362
113
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 392
58 513
113
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg



Egy mai tandem fejes atgm ezt is nyitja?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 061
85 878
113
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg
Minden harckocsin gyakorlatilag páncélozatlan a motortér. Nem is csoda, mert nincs benne semmi amit védeni kéne. Ha motor helyett sok kis japán emberke hajtaná a lánctalpakat, akkor védenék, mert a harckocsi páncélja nem a harckocsit védi, hanem a kezelőket. A köténypáncél pedig már vagy 40 éve meg van erősítve a hossztengelyhez képest 30 fokos szögnek megfelelően (nem véletlen ér az ék páncél is addig a torony oldalán ameddig). ami a svéd változaton új volt az a kötény feletti teknő oldalpáncélzatának a megerősítése ugyncsak a hossztengelyhez képest 30 foknak megfelelően.