• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 383
113
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
 
  • Szomorú
Reactions: Mark1993
S

speziale

Guest
A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.

A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.

A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.



És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.

tényleg abba kellene már hagyni ezeket az alternatív valóság gyártásokat...

a svéd tender összefoglalójáról csak 50-szer került már be ez:


ebből világosan látszik mely területeken volt jobb a Leopard

(csak megjegyzem a "operation and maintainanace" részben sem azért lett jobb az m1 mert kevesebb hibát produkált, hanem ezért:

"The M1A2 was the only one of the tanks tested to have an operational guidance system. The M1A2's control system could be easily adapted to Swedish requirements. A Leopard 2 Improved with control system in prototype design was borrowed especially for the control tests. This control system was also judged, after certain modifications, to meet the Swedish requirements")

a görög tenderen sem volt egyformán jó az M1 és főképp nem a T-80U...a Leopard valóban csak pár ponttal kapott többet a kiértékelésen mint az M1, de a T-80 a fasorban sem volt....bezzeg gondolom, ha a tender az M1-t hozta volna ki győztesnek, akkor gondolom az lenne a legfőbb bizonyíték, hogy jobb mint a Leopard...

(csak úgy megjegyzem, ezeken kívül, volt 1981-83 között egy svájci tender is, csak mivel az máig titkosítva van, azon kívül, hogy volt ilyen mást nem lehet tudni...már persze a végső eredményén kívül)

az, hogy a peru-i "tendert" egyáltalán idekevered, ékesen bizonyítja ezt...csak az a ciki, hogy erről pont a htka-n is jelent meg egy cikk...
Peruban annyira "komoly" volt a tender, hogy első kézből a kínai tankot hozták ki "győztesnek"....csak a kínaiak valami motor mizéria miatt nem tudtak szállítani, ezt követően viszont egyszerűen csak berendelték a T-90-et....nem volt ott semmilyen tendereztetés....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?

Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
54-et ma is hasznàlnak az A4-böl is. Csak a felét rohasztottàk el. Nemrég volt nàluk filózàs arról, hogy a haditengerészetnek adjàk àt az M48-ak helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
A Spanyol Hadsereg harckocsijai, kronológiai sorrendben: AMX-30E, M60-as Patton, és Leopárd 2A4-es. El Goloso múzeum, Madrid.

Museo_de_Unidades_Acorazadas_de_El_Goloso_%288617057898%29.jpg
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 438
113
39df7da6f0b46543f893fe0ae050a7e5.jpg
Ezt fordítsa már le valaki legyen olyan kedves.
Ha képen lévő szöveget akarsz fordítani, töltsd fel a yandex forditóba, az angol-ra fordítas teljesen jó!
Screenshot-2022-08-27-18-40-28-1.png
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 002
113
Ha már Leopárd 2-es. Nagyon kevés szó esik a sokáig abszolút legjobbnak számító Leopárd 2-es változatról, az STRV-122-ről.
Ez a változat úgy jött létre, hogy a svédek a 90's években megegyeztek a Leopárd 2A5 licenc gyártásáról, de a német harckocsi páncélzatát gyengének ítélték meg, ezért további acél és mexas kerámia elemekkel erősítették meg a Leopárd 2A5 páncélzatát.
Elsősorban a teknőt és a torony tetejét érintették a változások, de gyakorlatilag minden téren jelentős fejlesztést hajtottak végre.
Pár képben bemutatnám a típust.

e203041127c4f3a64f435e6bbf468383.jpg


4933244450_41f9ae7fbb_b.jpg


Jól látható a képen, hogy masszív előtét páncélt kapott a lövegpajzs, amely kisebb, mint az A4-es típuson lévő:
strv_122_51_of_58.jpg


strv_122_15_of_58.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 002
113
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 528
113
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg



Egy mai tandem fejes atgm ezt is nyitja?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 342
113
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg
Minden harckocsin gyakorlatilag páncélozatlan a motortér. Nem is csoda, mert nincs benne semmi amit védeni kéne. Ha motor helyett sok kis japán emberke hajtaná a lánctalpakat, akkor védenék, mert a harckocsi páncélja nem a harckocsit védi, hanem a kezelőket. A köténypáncél pedig már vagy 40 éve meg van erősítve a hossztengelyhez képest 30 fokos szögnek megfelelően (nem véletlen ér az ék páncél is addig a torony oldalán ameddig). ami a svéd változaton új volt az a kötény feletti teknő oldalpáncélzatának a megerősítése ugyncsak a hossztengelyhez képest 30 foknak megfelelően.