Mondjuk, ha egy tenger közeli bázison tárolták, akkor sós-neves levegő és "latinos hanyagság" biztos betett nekik...
Feltehetően Honvédségi tanfolyamon vettek részt, üzemeltetési kultúra címszó alatt, a 90 évek végén.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondjuk, ha egy tenger közeli bázison tárolták, akkor sós-neves levegő és "latinos hanyagság" biztos betett nekik...
Mediterrán
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
Mert pénzbe került volna...És itthon miért szarnak bele a témába ?
Mert pénzbe került volna...
A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.
A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.
A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.
És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
54-et ma is hasznàlnak az A4-böl is. Csak a felét rohasztottàk el. Nemrég volt nàluk filózàs arról, hogy a haditengerészetnek adjàk àt az M48-ak helyett.Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
Ő is onnan tudja, hogy Tiger I-ben feltételezhetően elég sokat ült, a Leopard 2-t meg kipróbálta (gondolom senki nem mondta neki, hogy bocs tata ez nem neked való).ezt össze lehet most is hasonlítani mert van még tiger 1 es .
Ha képen lévő szöveget akarsz fordítani, töltsd fel a yandex forditóba, az angol-ra fordítas teljesen jó!Ezt fordítsa már le valaki legyen olyan kedves.
Gombokért...Igen. Voltak is kint de kuka volt az.egesz. mondjuk egyesek itt azota is toljak, hogy miert nem.azokat ujjitjuk fel.csilllagrombolo tamogato harckocsiva. Akarmit is jelentsen ez.
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
Megerősített oldalsó szoknya:
Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
Minden harckocsin gyakorlatilag páncélozatlan a motortér. Nem is csoda, mert nincs benne semmi amit védeni kéne. Ha motor helyett sok kis japán emberke hajtaná a lánctalpakat, akkor védenék, mert a harckocsi páncélja nem a harckocsit védi, hanem a kezelőket. A köténypáncél pedig már vagy 40 éve meg van erősítve a hossztengelyhez képest 30 fokos szögnek megfelelően (nem véletlen ér az ék páncél is addig a torony oldalán ameddig). ami a svéd változaton új volt az a kötény feletti teknő oldalpáncélzatának a megerősítése ugyncsak a hossztengelyhez képest 30 foknak megfelelően.Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
Megerősített oldalsó szoknya:
Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.