Leopard 2

Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?
Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
 
  • Szomorú
Reactions: Mark1993
A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.

A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.

A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.

tényleg abba kellene már hagyni ezeket az alternatív valóság gyártásokat...

a svéd tender összefoglalójáról csak 50-szer került már be ez:


ebből világosan látszik mely területeken volt jobb a Leopard

(csak megjegyzem a "operation and maintainanace" részben sem azért lett jobb az m1 mert kevesebb hibát produkált, hanem ezért:

"The M1A2 was the only one of the tanks tested to have an operational guidance system. The M1A2's control system could be easily adapted to Swedish requirements. A Leopard 2 Improved with control system in prototype design was borrowed especially for the control tests. This control system was also judged, after certain modifications, to meet the Swedish requirements")

a görög tenderen sem volt egyformán jó az M1 és főképp nem a T-80U...a Leopard valóban csak pár ponttal kapott többet a kiértékelésen mint az M1, de a T-80 a fasorban sem volt....bezzeg gondolom, ha a tender az M1-t hozta volna ki győztesnek, akkor gondolom az lenne a legfőbb bizonyíték, hogy jobb mint a Leopard...

(csak úgy megjegyzem, ezeken kívül, volt 1981-83 között egy svájci tender is, csak mivel az máig titkosítva van, azon kívül, hogy volt ilyen mást nem lehet tudni...már persze a végső eredményén kívül)

az, hogy a peru-i "tendert" egyáltalán idekevered, ékesen bizonyítja ezt...csak az a ciki, hogy erről pont a htka-n is jelent meg egy cikk...
Peruban annyira "komoly" volt a tender, hogy első kézből a kínai tankot hozták ki "győztesnek"....csak a kínaiak valami motor mizéria miatt nem tudtak szállítani, ezt követően viszont egyszerűen csak berendelték a T-90-et....nem volt ott semmilyen tendereztetés....
 
Spanyolországban merre, hol, mennyi katonai bázis van, nem tudnak leereszteni egy félsivatagos / sivatagos, kontinentális területet a Leó 2-eseiknek ?

Nem tudom hogy lenne-e ilyen hely náluk, de nekik a hozzáállásuk is a elég "mediterrán" az állagmegóváshoz, majdnem annyira szar mint itthon.
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
 
Tudtommal a spanyolok átmeneti megoldásnak kapták az A4-eseket. Hasonlóan a miénkhez - csak ők 5 évre lízingelték őket. Abban az állapotban, ahogy voltak, szállították le a németek nekik a kivonásra került darabokat. Valami kicsit mókoltak velük otthon, de el lehet képzelni az eredeti állapotot, ha nem egészen 17M EUR-ért kaptak 108 harckocsit!
Utána meg csak használták. Amikor meg megjöttek az E-k, akkor szépen leállították őket. Gondolom 0 konzerválással. Minek is költöttek volna rájuk, ha ott voltak a vadiúj utódok. A piac tele volt akkoriban A4-gyel pénzt azok már nem hozhattak nekik. Ha meg szakszerűen le akarták volna tárolni, akkor meg inkább vitte volna a pénzt. Így berakták őket egy csarnokba, oszt' pá'.
54-et ma is hasznàlnak az A4-böl is. Csak a felét rohasztottàk el. Nemrég volt nàluk filózàs arról, hogy a haditengerészetnek adjàk àt az M48-ak helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A Spanyol Hadsereg harckocsijai, kronológiai sorrendben: AMX-30E, M60-as Patton, és Leopárd 2A4-es. El Goloso múzeum, Madrid.

Museo_de_Unidades_Acorazadas_de_El_Goloso_%288617057898%29.jpg
 
39df7da6f0b46543f893fe0ae050a7e5.jpg
Ezt fordítsa már le valaki legyen olyan kedves.
Ha képen lévő szöveget akarsz fordítani, töltsd fel a yandex forditóba, az angol-ra fordítas teljesen jó!
Screenshot-2022-08-27-18-40-28-1.png
 
Ha már Leopárd 2-es. Nagyon kevés szó esik a sokáig abszolút legjobbnak számító Leopárd 2-es változatról, az STRV-122-ről.
Ez a változat úgy jött létre, hogy a svédek a 90's években megegyeztek a Leopárd 2A5 licenc gyártásáról, de a német harckocsi páncélzatát gyengének ítélték meg, ezért további acél és mexas kerámia elemekkel erősítették meg a Leopárd 2A5 páncélzatát.
Elsősorban a teknőt és a torony tetejét érintették a változások, de gyakorlatilag minden téren jelentős fejlesztést hajtottak végre.
Pár képben bemutatnám a típust.

e203041127c4f3a64f435e6bbf468383.jpg


4933244450_41f9ae7fbb_b.jpg


Jól látható a képen, hogy masszív előtét páncélt kapott a lövegpajzs, amely kisebb, mint az A4-es típuson lévő:
strv_122_51_of_58.jpg


strv_122_15_of_58.jpg
 
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg
 
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg



Egy mai tandem fejes atgm ezt is nyitja?
 
Motortér a hajtáslánc nélkül. Jól látszik, hogy a többi leopárd típushoz hasonlóan itt is viszonylag vékony lemezek védik a hajtásláncot:
strv_122_01_of_58.jpg


A képen jól látszik a kiegészítő páncélzat amivel megerősítették a páncélteknő felső ívét:
strv_122_53_of_58.jpg


Megerősített oldalsó szoknya:
strv_122_55_of_58.jpg


Jól látszik, hogy az alapból nagyon vékony tetőpáncél a svédeknél komoly megerősítést kapott:
strv_122_24_of_58.jpg


Megnövelt tároló dobozok a tank hátulján. A nagyobb tömegű páncél igényli a nagyobb hátsó ballasztsúlyt, hogy a torony egyensúlya megmaradjon.
strv_122_56_of_58.jpg
Minden harckocsin gyakorlatilag páncélozatlan a motortér. Nem is csoda, mert nincs benne semmi amit védeni kéne. Ha motor helyett sok kis japán emberke hajtaná a lánctalpakat, akkor védenék, mert a harckocsi páncélja nem a harckocsit védi, hanem a kezelőket. A köténypáncél pedig már vagy 40 éve meg van erősítve a hossztengelyhez képest 30 fokos szögnek megfelelően (nem véletlen ér az ék páncél is addig a torony oldalán ameddig). ami a svéd változaton új volt az a kötény feletti teknő oldalpáncélzatának a megerősítése ugyncsak a hossztengelyhez képest 30 foknak megfelelően.