• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 349
55 896
113
Az emberek 90% ha meggebed sem esz soha jobb mint egy modern automata váltó. Harckocsit meg nem 10%-nak építenek.



Egy harckocsiban sincs modern automa váltó,mert nem kell.
Egy olyan motyò lesz benne,ami a munkagépekbe 60 éve van.
Egy.modern automata váltóban van 8 fokozat,kapcsolatban van a motorvezérlővel,a kerekellel,a fékekkel,a diferenciálmű(vek)kel,van saját vezérlője is,és ha elmegy az áram,vagy egy szenzor,kevés az olaj,rossz a kontakt,akármi,akkor hirtelen felindultságában vészmódba vágja a bicajt,és gyök kettővel fog harcolni a tank,esetleg meg sem mozdul.
A tankokba lesz egy sima fékszalagos/bolygóműves faék,esetleg egy fokozatonkénti nedves kuplungos váltó,egy előtét irányváltóva,ha több sebesség is van hátra,akkor annyi plusz nedves kuplunggal.
Dózerokban,földgyalukban ,ahol ugyanannyi fokozat van előre,mint hátra,csak egy irányváltó szelep van a hidrodinamikus tengelykapcsoló előtt,ami megfordítja az olaj irányát,és visszafelé hajt.
Elve fogalmi zavar a "modern" automa váltó,egy nem elektronikusan vezérelt motor után, a Leo a6 még adagolós, ahogy a T-14 is.
Szóval igen,egy dkg,vagy egy robotizált váltó,egy sportkocsiból sokat tudhat,mármint tizedmásodpercen belül cserél fokozatot,de a tankokban nem lesz ilyen, mert nem kell.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 757
80 186
113
Egy harckocsiban sincs modern automa váltó,mert nem kell.
Egy olyan motyò lesz benne,ami a munkagépekbe 60 éve van.
Egy.modern automata váltóban van 8 fokozat,kapcsolatban van a motorvezérlővel,a kerekellel,a fékekkel,a diferenciálmű(vek)kel,van saját vezérlője is,és ha elmegy az áram,vagy egy szenzor,kevés az olaj,rossz a kontakt,akármi,akkor hirtelen felindultságában vészmódba vágja a bicajt,és gyök kettővel fog harcolni a tank,esetleg meg sem mozdul.
A tankokba lesz egy sima fékszalagos/bolygóműves faék,esetleg egy fokozatonkénti nedves kuplungos váltó,egy előtét irányváltóva,ha több sebesség is van hátra,akkor annyi plusz nedves kuplunggal.
Dózerokban,földgyalukban ,ahol ugyanannyi fokozat van előre,mint hátra,csak egy irányváltó szelep van a hidrodinamikus tengelykapcsoló előtt,ami megfordítja az olaj irányát,és visszafelé hajt.
Elve fogalmi zavar a "modern" automa váltó,egy nem elektronikusan vezérelt motor után, a Leo a6 még adagolós, ahogy a T-14 is.
Szóval igen,egy dkg,vagy egy robotizált váltó,egy sportkocsiból sokat tudhat,mármint tizedmásodpercen belül cserél fokozatot,de a tankokban nem lesz ilyen, mert nem kell.
Te most arról beszélsz, hogy mi van a az 1979 óta rendszerben lévő Leopard 2-ben. Várjuk meg, hogy mi lesz az új motorban (mert az biztosan lesz az RM csodájában es az EMBT-ben is). Alpvető és folyamatos tévedésed, hogy munkagépekkel párhuzamosítod a harckocsikat, de ez hibás. A munkagép folyamatos egyenletes igénybevételt végez döntő többségében. Na a harckocsi nem ilyen. A harckocsi ilyen szempontból inkább versenygép mintsem munkagép. Munkagéppel olyat nem csinálsz, hogy egész éjszaka áll, majd beröffented és mindenféle melegíts stb nélkül palógázon mész pár száz métert ott satu fék, fél perc múlva megint padló gáz aztán megint satu fék és ezt ismétled 30 percig utána meg újra motor kikapcs várakozunk tovább x órán keresztül. A harckocsi motorjának igénybevétele a szélső értékek közti folyamatos és drasztikus ingázás nem pedig egy optimumon való folyamatos "ketyegés". Persze van amikor le kell "kocsikaznod" 40km-et de nem erre van kondícionálva a rendszer, mert ahogy a nevében is benne van (harckocsi) a harc megvívása közbeni igenybevétel a legfontosabb.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 209
113
Te most arról beszélsz, hogy mi van a az 1979 óta rendszerben lévő Leopard 2-ben. Várjuk meg, hogy mi lesz az új motorban (mert az biztosan lesz az RM csodájában es az EMBT-ben is). Alpvető és folyamatos tévedésed, hogy munkagépekkel párhuzamosítod a harckocsikat, de ez hibás. A munkagép folyamatos egyenletes igénybevételt végez döntő többségében. Na a harckocsi nem ilyen. A harckocsi ilyen szempontból inkább versenygép mintsem munkagép. Munkagéppel olyat nem csinálsz, hogy egész éjszaka áll, majd beröffented és mindenféle melegíts stb nélkül palógázon mész pár száz métert ott satu fék, fél perc múlva megint padló gáz aztán megint satu fék és ezt ismétled 30 percig utána meg újra motor kikapcs várakozunk tovább x órán keresztül. A harckocsi motorjának igénybevétele a szélső értékek közti folyamatos és drasztikus ingázás nem pedig egy optimumon való folyamatos "ketyegés". Persze van amikor le kell "kocsikaznod" 40km-et de nem erre van kondícionálva a rendszer, mert ahogy a nevében is benne van (harckocsi) a harc megvívása közbeni igenybevétel a legfontosabb.
És pontosan ezért,meg a baromi kihegyezett voltuk miat olyan nevetségesen rövidek a nagyjavitásközi üzemidők.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 349
55 896
113
Te most arról beszélsz, hogy mi van a az 1979 óta rendszerben lévő Leopard 2-ben. Várjuk meg, hogy mi lesz az új motorban (mert az biztosan lesz az RM csodájában es az EMBT-ben is). Alpvető és folyamatos tévedésed, hogy munkagépekkel párhuzamosítod a harckocsikat, de ez hibás. A munkagép folyamatos egyenletes igénybevételt végez döntő többségében. Na a harckocsi nem ilyen. A harckocsi ilyen szempontból inkább versenygép mintsem munkagép. Munkagéppel olyat nem csinálsz, hogy egész éjszaka áll, majd beröffented és mindenféle melegíts stb nélkül palógázon mész pár száz métert ott satu fék, fél perc múlva megint padló gáz aztán megint satu fék és ezt ismétled 30 percig utána meg újra motor kikapcs várakozunk tovább x órán keresztül. A harckocsi motorjának igénybevétele a szélső értékek közti folyamatos és drasztikus ingázás nem pedig egy optimumon való folyamatos "ketyegés". Persze van amikor le kell "kocsikaznod" 40km-et de nem erre van kondícionálva a rendszer, mert ahogy a nevében is benne van (harckocsi) a harc megvívása közbeni igenybevétel a legfontosabb.



Nem.

És pontosan ezért,meg a baromi kihegyezett voltuk miat olyan nevetségesen rövidek a nagyjavitásközi üzemidők.
Nem.


A fizikát nem lehet meghágni. Ha egy motort és váltót üzemszerűen gyilkolsz, akkor az hamar meg fogja adni magát.


Nem.
A Leo a6-ig bezárólag,asszem 2018-as gyártású motorrol találtam burkolat nélküli képet,az minden,csak nem egy versenymotor,hanem ahogy sokszor elmagyaráztam már egy foshatár szar.
A németek, meg az Oroszok is tudnak megbízható,tartós dízelmotorokat gyártani, kb mindenbe amibe akarnak.
Valamiért a tankokba nem akarnak, most, hogy gondolkotam rajta 2 másodpercet,felelősségem teljes tudatában kijelenthetem,hogy a a Leopard, meg az Orosz hk motorok-gondolom- pénzügyi okokból direkt nevetséges üzemidőre vannak gyártva a civil motorokhoz képest,ahogy ezt már sejtettem/sugalltam.
A 100%-ig civil technikájú rendőr,mentő,tűzoltó,stb gépjárművek sokszoros élettartama,a tankokokkal kb megegyező üzemeltetési körülmények között is.
A munkagépeknek sem derékig keljfel,konkrétan 20x annyit vannak maximális terhelésen mint a tankmotorok,tízszeres,harmincszoros üzemidő mellett .
Nem.kötekszem,vagy okoskodok,a 30+ éves civil tapasztalatom,meg itt a fórumon olvasott,tankmotorokról szóló infók alapján ez a véleményem.
A szovjet motorok vonatkozásában annyit tennék hozzá,hogy-véleményem szerint- annó ennyit tudott a szovjet gépipar,illetve ez is megfelelt,vagy erre volt keret,mostanra meg kb ellopják a fejlesztési pénzeket,azért tud csak annyit a V46 motor,mert kb maradt az 50 éves technológia,anyagok.
Egy 2 generációval ezelőtti bmw dízelmotor,felszorozva a lökettérfogatot olyan 5000 lóerő,és 8000+ nm- tud,olyan 12x üzemidő mellett, ha nem vagy láma,és időben megcsapágyazod,megláncozod,akkor 2x ennyi üzemidőt is tud.
Ismervén a z ilyen kategóriás,új bmw vásárlók műszaki, vezetéstechnikai jártasságát,tehetségét,nem sokkal könnyebb az élete a nevezett motoroknak,mint a tankmotoroknak.
Ezekhez a bmw motorokhoz 20 éve bármit meg lehet venni a polcról,bármelyik autósboltban,és 3/4-ed részegen,szerelmi bánatban is összerakom fél nap alatt a hinta mell,az árnyékban,bográcsozás közben,és hozza a gyári értékeket újra.
Részemről ennyi, úgyhogy nyugodtan megkoitálhatja az összes mbt motor gyártó cég a szomszéd kutyáját,a mocskos, hazaáruló,tolvaj tróger,hogy 50x áron mérik a szemetet az adófizetők kárára,idértve a velük kokettáló,állami alkalmazásban lévő,hmm,urakat is.
Szép napot.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
A fizikát nem lehet meghágni. Ha egy motort és váltót üzemszerűen gyilkolsz, akkor az hamar meg fogja adni magát.
Ok, de abban igaza van @antigonosz -nak, hogy a fos szerviz intervallumokat békeidőben is ugyan úgy produkálják ezek a hajtóművek. Márpedig azért a döntő üzemidő mennyiség békeidős üzemben jön össze.
Pedig azért békeidőben nem azok az üzemeltetési gyakorlatok, mint amiket fentebb leírtal.
Reggel van idő bemelegíteni, és a gyakorlatok korlátos időintervallumai nem engedik, hogy túlhűljön nap közben a motor.
Ezek hatalmas motorok, a hőtehetetlenségük sem civil autókhoz hasonlítható.
Különben nem tudom, hogy a modern gépekbe beépített APU-k hűtési rendszere független-e a fő hajtásétól.
Csak mert ha van kapcsolat a kettő között, akkor azzal tovább lehet javítani a fő rendszerek optimális hőmérsékleten tartását.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 757
80 186
113
Nem.


Nem.





Nem.
A Leo a6-ig bezárólag,asszem 2018-as gyártású motorrol találtam burkolat nélküli képet,az minden,csak nem egy versenymotor,hanem ahogy sokszor elmagyaráztam már egy foshatár szar.
A németek, meg az Oroszok is tudnak megbízható,tartós dízelmotorokat gyártani, kb mindenbe amibe akarnak.
Valamiért a tankokba nem akarnak, most, hogy gondolkotam rajta 2 másodpercet,felelősségem teljes tudatában kijelenthetem,hogy a a Leopard, meg az Orosz hk motorok-gondolom- pénzügyi okokból direkt nevetséges üzemidőre vannak gyártva a civil motorokhoz képest,ahogy ezt már sejtettem/sugalltam.
A 100%-ig civil technikájú rendőr,mentő,tűzoltó,stb gépjárművek sokszoros élettartama,a tankokokkal kb megegyező üzemeltetési körülmények között is.
A munkagépeknek sem derékig keljfel,konkrétan 20x annyit vannak maximális terhelésen mint a tankmotorok,tízszeres,harmincszoros üzemidő mellett .
Nem.kötekszem,vagy okoskodok,a 30+ éves civil tapasztalatom,meg itt a fórumon olvasott,tankmotorokról szóló infók alapján ez a véleményem.
A szovjet motorok vonatkozásában annyit tennék hozzá,hogy-véleményem szerint- annó ennyit tudott a szovjet gépipar,illetve ez is megfelelt,vagy erre volt keret,mostanra meg kb ellopják a fejlesztési pénzeket,azért tud csak annyit a V46 motor,mert kb maradt az 50 éves technológia,anyagok.
Egy 2 generációval ezelőtti bmw dízelmotor,felszorozva a lökettérfogatot olyan 5000 lóerő,és 8000+ nm- tud,olyan 12x üzemidő mellett, ha nem vagy láma,és időben megcsapágyazod,megláncozod,akkor 2x ennyi üzemidőt is tud.
Ismervén a z ilyen kategóriás,új bmw vásárlók műszaki, vezetéstechnikai jártasságát,tehetségét,nem sokkal könnyebb az élete a nevezett motoroknak,mint a tankmotoroknak.
Ezekhez a bmw motorokhoz 20 éve bármit meg lehet venni a polcról,bármelyik autósboltban,és 3/4-ed részegen,szerelmi bánatban is összerakom fél nap alatt a hinta mell,az árnyékban,bográcsozás közben,és hozza a gyári értékeket újra.
Részemről ennyi, úgyhogy nyugodtan megkoitálhatja az összes mbt motor gyártó cég a szomszéd kutyáját,a mocskos, hazaáruló,tolvaj tróger,hogy 50x áron mérik a szemetet az adófizetők kárára,idértve a velük kokettáló,állami alkalmazásban lévő,hmm,urakat is.
Szép napot.
Az egy 70-es években tervezett motor, persze hogy elavult 2023-ban. A Leopardban 1979 óta nem cseréltek motort. De ettől még annak a motornak az üzeme olyan mint egy versenymotor üzeme.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 465
11 554
113
Te most arról beszélsz, hogy mi van a az 1979 óta rendszerben lévő Leopard 2-ben. Várjuk meg, hogy mi lesz az új motorban (mert az biztosan lesz az RM csodájában es az EMBT-ben is). Alpvető és folyamatos tévedésed, hogy munkagépekkel párhuzamosítod a harckocsikat, de ez hibás. A munkagép folyamatos egyenletes igénybevételt végez döntő többségében. Na a harckocsi nem ilyen. A harckocsi ilyen szempontból inkább versenygép mintsem munkagép. Munkagéppel olyat nem csinálsz, hogy egész éjszaka áll, majd beröffented és mindenféle melegíts stb nélkül palógázon mész pár száz métert ott satu fék, fél perc múlva megint padló gáz aztán megint satu fék és ezt ismétled 30 percig utána meg újra motor kikapcs várakozunk tovább x órán keresztül. A harckocsi motorjának igénybevétele a szélső értékek közti folyamatos és drasztikus ingázás nem pedig egy optimumon való folyamatos "ketyegés". Persze van amikor le kell "kocsikaznod" 40km-et de nem erre van kondícionálva a rendszer, mert ahogy a nevében is benne van (harckocsi) a harc megvívása közbeni igenybevétel a legfontosabb.

Kiemeltem vastagon, hogy tisztában vagyok a szövegkörnyezettel.

...vagy három hete egy baráti párral autóztunk szabadtéri termálfürdőzni (tudom; fene a jó dolgunkat;)). Olyan magas volt a belvíz, mi több bugyogott fel Bükkábrány határában, hogy volt ahol már csak egy centi hiányzott, hogy átbukjon az úton.
Egy kanyar után pillantottam meg egy autót - menetiránnyal szemben - a jobboldali, vízzel teli árokba. Még mozgott körülötte a víz, kb. húsz másodperccel odaérkezésünk előtt történt a baleset.
(Apa éjszakai műszakja után vitte volna a család a gyermekeit Mikulás ünnepségre.)
Csak az anya tudott kiszállni az egyre mélyebben beágyazódó autóból - cserébe már ömlött be az ajtón a víz.
Beültettük magunkhoz a hölgyet (rajtunk kívül senki nem állt meg) és vagy egy kilométerre a helyszíntől találtunk egy fuvarozó vállalkozást - karbantartó napot tartottak - ahol volt markolókanalas traktor.
Azonnal beindította a láthatóan és hallhatóan hideg motort a kezelője, s semennyit sem várva tolta a hidromotoros(?) jószágnak padlógázon, hogy jöjjön segíteni.
A helyszínen még a markolószerkezettel is dolgoznia kellett, hogy az árok túloldalán útban levő kidőlt fatörzseket odébb tologassa, majd kivonszolja a dágványból a Kia Carenst (benne az apával és a gyerekekkel).
Közben érkeztek oda arra járó rendészek és rendőrök, így már ránk tovább nem volt szükség, mentünk tovább.

Láttam már eleget építkezéseken és építőanyag kereskedésben is, hogy beröffentik a hideg munkagépet és terhelik egyből rendesen.
Nem csak abból áll egy munkagép élete, hogy reggel beindítják, ketyeg órákig - csakhogy menjen bele az üzemóra - s néha dolgoznak az üzem meleg motorral, hajtáslánccal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 757
80 186
113
Kiemeltem vastagon, hogy tisztában vagyok a szövegkörnyezettel.

...vagy három hete egy baráti párral autóztunk szabadtéri termálfürdőzni (tudom; fene a jó dolgunkat;)). Olyan magas volt a belvíz, mi több bugyogott fel Bükkábrány határában, hogy volt ahol már csak egy centi hiányzott, hogy átbukjon az úton.
Egy kanyar után pillantottam meg egy autót - menetiránnyal szemben - a jobboldali, vízzel teli árokba. Még mozgott körülötte a víz, kb. húsz másodperccel odaérkezésünk előtt történt a baleset.
(Apa éjszakai műszakja után vitte volna a család a gyermekeit Mikulás ünnepségre.)
Csak az anya tudott kiszállni az egyre mélyebben beágyazódó autóból - cserébe már ömlött be az ajtón a víz.
Beültettük magunkhoz a hölgyet (rajtunk kívül senki nem állt meg) és vagy egy kilométerre a helyszíntől találtunk egy fuvarozó vállalkozást - karbantartó napot tartottak - ahol volt markolókanalas traktor.
Azonnal beindította a láthatóan és hallhatóan hideg motort a kezelője, s semennyit sem várva tolta a hidromotoros(?) jószágnak padlógázon, hogy jöjjön segíteni.
A helyszínen még a markolószerkezettel is dolgoznia kellett, hogy az árok túloldalán útban levő kidőlt fatörzseket odébb tologassa, majd kivonszolja a dágványból a Kia Carenst (benne az apával és a gyerekekkel).
Közben érkeztek oda arra járó rendészek és rendőrök, így már ránk tovább nem volt szükség, mentünk tovább.

Láttam már eleget építkezéseken és építőanyag kereskedésben is, hogy beröffentik a hideg munkagépet és terhelik egyből rendesen.
Nem csak abból áll egy munkagép élete, hogy reggel beindítják, ketyeg órákig - csakhogy menjen bele az üzemóra - s néha dolgoznak az üzem meleg motorral, hajtáslánccal.
Nem is kizárólagosságot írtam, de amíg a munkagép élete nagy részében nem ezt csinálja addig a harckocsi igen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 757
80 186
113
Néhány tömegadat amikre most találtam rá:

Leopard 2A5:
  • Harci tömege*: 59.9 tonna
  • Üres tömege: 57.7 tonna
  • Torony harci tömege: 21 tonna
  • Torony üres tömege: 19.8 tonna
  • Torony üres pórpáncél nélküli tömege: 18,4 tonna
  • Teknő harci tömege: 38,9 tonna
  • Teknő üres tömege: 37,9 tonna
Leopard 2A4:
  • Harci tömege: 55 tonna
  • Üres tömege: 52 tonna
  • Torony üres tömege: 16 tonna
  • Teknő üres tömege: 36 tonna

Ui.: A harci tömeg a jármű üres tömegének, teljes üzemannyag és lőszerkészleténk össztömege.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and BJani

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 757
80 186
113
Azoknak akik bele vannak szerelmesedve az automatat töltőbe a figyelmükbe ajánlanám a Leopard 2 egyik prototípusának a PT 14mod tornyos változatát:
Fotfzvk-X0-AAGB4-Q.jpg

Fotfy-X-WAAA4-Rs.jpg
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 267
8 192
113
Azért a mai Fiatok meg Alfák nem rosszak. Sőt, pl. az 1.6-os dízeljük messze a legjobb az összes közül.
A common-rail dízel is az Alfában volt először, meg multitronic váltó.
Az Észak-Olasz gépipar meg kifejezetten fejlett!
Konkrétanlegalább olyan fejlett, mint Bajorország. Csak a németeknél van más, hasonló fejlettségű régió is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 757
80 186
113
Néhány tömegadat amikre most találtam rá:

Leopard 2A5:
  • Harci tömege*: 59.9 tonna
  • Üres tömege: 57.7 tonna
  • Torony harci tömege: 21 tonna
  • Torony üres tömege: 19.8 tonna
  • Torony üres pórpáncél nélküli tömege: 18,4 tonna
  • Teknő harci tömege: 38,9 tonna
  • Teknő üres tömege: 37,9 tonna
Leopard 2A4:
  • Harci tömege: 55 tonna
  • Üres tömege: 52 tonna
  • Torony üres tömege: 16 tonna
  • Teknő üres tömege: 36 tonna

Ui.: A harci tömeg a jármű üres tömegének, teljes üzemannyag és lőszerkészleténk össztömege.
Bár az A5-nél valami nem kerek, nem csak 1 tonnányi lőszer és gázolaj kerül a teknőbe.