Te most arról beszélsz, hogy mi van a az 1979 óta rendszerben lévő Leopard 2-ben. Várjuk meg, hogy mi lesz az új motorban (mert az biztosan lesz az RM csodájában es az EMBT-ben is). Alpvető és folyamatos tévedésed, hogy munkagépekkel párhuzamosítod a harckocsikat, de ez hibás. A munkagép folyamatos egyenletes igénybevételt végez döntő többségében. Na a harckocsi nem ilyen. A harckocsi ilyen szempontból inkább versenygép mintsem munkagép. Munkagéppel olyat nem csinálsz, hogy egész éjszaka áll, majd beröffented és mindenféle melegíts stb nélkül palógázon mész pár száz métert ott satu fék, fél perc múlva megint padló gáz aztán megint satu fék és ezt ismétled 30 percig utána meg újra motor kikapcs várakozunk tovább x órán keresztül. A harckocsi motorjának igénybevétele a szélső értékek közti folyamatos és drasztikus ingázás nem pedig egy optimumon való folyamatos "ketyegés". Persze van amikor le kell "kocsikaznod" 40km-et de nem erre van kondícionálva a rendszer, mert ahogy a nevében is benne van (harckocsi) a harc megvívása közbeni igenybevétel a legfontosabb.
Nem.
És pontosan ezért,meg a baromi kihegyezett voltuk miat olyan nevetségesen rövidek a nagyjavitásközi üzemidők.
Nem.
A fizikát nem lehet meghágni. Ha egy motort és váltót üzemszerűen gyilkolsz, akkor az hamar meg fogja adni magát.
Nem.
A Leo a6-ig bezárólag,asszem 2018-as gyártású motorrol találtam burkolat nélküli képet,az minden,csak nem egy versenymotor,hanem ahogy sokszor elmagyaráztam már egy foshatár szar.
A németek, meg az Oroszok is tudnak megbízható,tartós dízelmotorokat gyártani, kb mindenbe amibe akarnak.
Valamiért a tankokba nem akarnak, most, hogy gondolkotam rajta 2 másodpercet,felelősségem teljes tudatában kijelenthetem,hogy a a Leopard, meg az Orosz hk motorok-gondolom- pénzügyi okokból direkt nevetséges üzemidőre vannak gyártva a civil motorokhoz képest,ahogy ezt már sejtettem/sugalltam.
A 100%-ig civil technikájú rendőr,mentő,tűzoltó,stb gépjárművek sokszoros élettartama,a tankokokkal kb megegyező üzemeltetési körülmények között is.
A munkagépeknek sem derékig keljfel,konkrétan 20x annyit vannak maximális terhelésen mint a tankmotorok,tízszeres,harmincszoros üzemidő mellett .
Nem.kötekszem,vagy okoskodok,a 30+ éves civil tapasztalatom,meg itt a fórumon olvasott,tankmotorokról szóló infók alapján ez a véleményem.
A szovjet motorok vonatkozásában annyit tennék hozzá,hogy-véleményem szerint- annó ennyit tudott a szovjet gépipar,illetve ez is megfelelt,vagy erre volt keret,mostanra meg kb ellopják a fejlesztési pénzeket,azért tud csak annyit a V46 motor,mert kb maradt az 50 éves technológia,anyagok.
Egy 2 generációval ezelőtti bmw dízelmotor,felszorozva a lökettérfogatot olyan 5000 lóerő,és 8000+ nm- tud,olyan 12x üzemidő mellett, ha nem vagy láma,és időben megcsapágyazod,megláncozod,akkor 2x ennyi üzemidőt is tud.
Ismervén a z ilyen kategóriás,új bmw vásárlók műszaki, vezetéstechnikai jártasságát,tehetségét,nem sokkal könnyebb az élete a nevezett motoroknak,mint a tankmotoroknak.
Ezekhez a bmw motorokhoz 20 éve bármit meg lehet venni a polcról,bármelyik autósboltban,és 3/4-ed részegen,szerelmi bánatban is összerakom fél nap alatt a hinta mell,az árnyékban,bográcsozás közben,és hozza a gyári értékeket újra.
Részemről ennyi, úgyhogy nyugodtan megkoitálhatja az összes mbt motor gyártó cég a szomszéd kutyáját,a mocskos, hazaáruló,tolvaj tróger,hogy 50x áron mérik a szemetet az adófizetők kárára,idértve a velük kokettáló,állami alkalmazásban lévő,hmm,urakat is.
Szép napot.