Én ennek ellenkezőjét hallottam, bár nem kimondottan acél, hanem több esetben egyéb femtermekek, ontvenyek stb. Elég fos gyakorlatilag tudtommal, de tapasztaltam is.
Persze mindig van egy egy unikalis példa az ellenkezőjére, pl ugye az örök sláger a Ferrari, csak épp a felhasználók nem Ferrarival találkoznak hanem Alfaval meg Fiattal járnak max. De a Ferrari...
Azért a mai Fiatok meg Alfák nem rosszak. Sőt, pl. az 1.6-os dízeljük messze a legjobb az összes közül.
Az Észak-Olasz gépipar meg kifejezetten fejlett!
Hogy csak egy példát mondjak, majdnem minden valamire való sportkocsiban Graziano váltó van.
Graziano Trasmissioni - Wikipedia
en.wikipedia.org
Autó iparon kívül ott van az Ariston épület gépészetben, Indesit.
Fegyverekben Benelli, Beretta, Augusta, OTO Melara, Selex vagy a teljes Leonardo csoport.
Az átlag magyar sajnos germanofil, nem ismer mást csak "németet" meg német gyártókat.
Miközben egy csomó olyan nagynevű cég van a piacon, akikről hallottál már, de nem is tudod, hogy olasz, svéd, vagy francia.