• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 990
32 949
113
Hagyjuk már, hülyeség, ennyi.
Ez egy játék, pláne 2023-ban,egy Leopard amúgy se sullyedhet el soha ennyi pénzért. Ne szórakoztunk már.
Ha ezen múlik bármi elsullyedese akkor nagykereszt neki...
Elsúlyed a ruszki is,ne agódj.
Emlékszimég valaki arra,mikor tavaly sárba ragadt muszka tankot aztán tarktorokkal vontatták el a cigányok?
Lusta vagyok kikeresni,de van jégen csúszkáló orosz tankrol is film a YT-on.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 415
113
Elsúlyed a ruszki is,ne agódj.
Emlékszimég valaki arra,mikor tavaly sárba ragadt muszka tankot aztán tarktorokkal vontatták el a cigányok?
Lusta vagyok kikeresni,de van jégen csúszkáló orosz tankrol is film a YT-on.

Láttam olyan youtube videót ahol a mocsárjáró DT-30-as már nem tudott kijönni akkora volt a dagonya.
Mindennel el lehet akadni. Az nem mindegy mikor jön el ez a pont.
Pl. a max. 55 tonnás Leo 2A4-eseknek jó terepjáró képességük volt.
Ma ugyan azon a felületen 70 tonnát cipel... :rolleyes:
Ez viszont nem mindegy.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 990
32 949
113
Láttam olyan youtube videót ahol a mocsárjáró DT-30-as már nem tudott kijönni akkora volt a dagonya.
Mindennel el lehet akadni. Az nem mindegy mikor jön el ez a pont.
Pl. a max. 55 tonnás Leo 2A4-eseknek jó terepjáró képességük volt.
Ma ugyan azon a felületen 70 tonnát cipel... :rolleyes:
Ez viszont nem mindegy.
Ez igy van.
De az orosz tankok se 40 tonnásak már,hanem inkább 50+,a sok pótpáncéllal.És azoknak se lett nagyobb közben a járófelületük.
Nyugati tankok nehezebbek,de nagyobbak is.Valójában nem sokkal rosszabb a talajnyomásuk,mint a muszkáé.
II.vh-ban is a Párduc talajnyomása kisebb volt,mint a T34-é.......
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 415
113
Valójában nem sokkal rosszabb a talajnyomásuk,mint a muszkáé.

A Leopárd 2A4 és a T-72A talajnyomása lényegében hasonló volt. (0.85)
Viszont a Leopárd2A7 talajnyomása 1,05 , a T-90M-é meg 0.98. Nem nagy különbség, de van.
Itt jön be az, hogy vagy mobilitásod van, vagy páncélod. Kettő együtt nem megy.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 990
32 949
113
A Leopárd 2A4 és a T-72A talajnyomása lényegében hasonló volt. (0.85)
Viszont a Leopárd2A7 talajnyomása 1,05 , a T-90M-é meg 0.98. Nem nagy különbség, de van.
Itt jön be az, hogy vagy mobilitásod van, vagy páncélod. Kettő együtt nem megy.
0,07 különbség.....Hát ez igensok........Amit valószinüleg már rég megevett az Ukrajnában felpakolt plusz pótpáncélzat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 415
113
0,07 különbség.....Hát ez igensok........Amit valószinüleg már rég megevett az Ukrajnában felpakolt plusz pótpáncélzat.

Pótpáncéllal 0.98. Amúgy nem mondtam, hogy nagy a különbség.
A Leo2A4 meg a Leo2A7 között nagy a különbség. 0.85 vs. 1,05. Ami 0.9 fölött van az már necces, ami 1-nél nagyobb az kifejezetten szar.
Már a 0.98 sem jó érték.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 460
79 491
113
A Leopárd 2A4 és a T-72A talajnyomása lényegében hasonló volt. (0.85)
Viszont a Leopárd2A7 talajnyomása 1,05 , a T-90M-é meg 0.98. Nem nagy különbség, de van.
Itt jön be az, hogy vagy mobilitásod van, vagy páncélod. Kettő együtt nem megy.
Melyik M-nek?
Ennek?
Russian-T-90-M-Armata-T14.jpg

Ennek?
eaf25a5a863d7b3b7e73b40827f027f1bd3ac297-2-1000x562.jpg

Vagy ennek?
Russia-Unveils-T-90-M-Tank-Upgrade-with-Cope-Cage-for-Enhanced-Drone-Defense-Army-2023-925-001.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Negan

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 248
55 334
113
Önmagában a talajnyomàs értéke lófaszt sem jelent,mindig a könnyebb a a jobb terepjáró,sárjáró,és a könnyebbet könnyebb menteni is.
A hasmahasság is sokat számít, a lánc futófelülete,a gumipárnás a kb lepkefing a sárban,sárban,mély talajban sokkal jobb az Orosz hajtáslánc,azzal könnyebb ugráltatni,kimozgatni,mint az automatával.
A gép súlyelosztása,súlypontja is számít sokat,a farnehéz jobban boldogul a mély talajban.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 460
79 491
113
Önmagában a talajnyomàs értéke lófaszt sem jelent,mindig a könnyebb a a jobb terepjáró,sárjáró,és a könnyebbet könnyebb menteni is.
A hasmahasság is sokat számít, a lánc futófelülete,a gumipárnás a kb lepkefing a sárban,sárban,mély talajban sokkal jobb az Orosz hajtáslánc,azzal könnyebb ugráltatni,kimozgatni,mint az automatával.
A gép súlyelosztása,súlypontja is számít sokat,a farnehéz jobban boldogul a mély talajban.
Egy harckocsi sem farnehéz.
A talajnyomás azért fontos, hogy ne süllyedjen el... A könnyebbet valóban könnyebb kirángat i, de a jobb talajnyomású elnsem süllyed hiába nehezebb. Nem véletlen virsli lánctalpakon gördülnek a harckocsik.
A váltóval kapcsolatban pedig az oroszok sem véletlen terveztek automata váltót az újgenerációs harcjárműveikbe. Bár ha még most szólsz nekik, hogy hülyeséget csinálnak, akkor még talán időben lesznek visszaterni a T-72 váltójához.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: endre and papajoe

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 060
16 231
113
Pótpáncéllal 0.98. Amúgy nem mondtam, hogy nagy a különbség.
A Leo2A4 meg a Leo2A7 között nagy a különbség. 0.85 vs. 1,05. Ami 0.9 fölött van az már necces, ami 1-nél nagyobb az kifejezetten szar.
Már a 0.98 sem jó érték.

Ezek egyszerű tömeg / lánctalpfelület számítások, kemény talajon relevánsak, de puha - folyós talajon már az számít hogy a lánctalp felületén milyen a talajnyomás eloszlása, kialakulnak-e helyi nyomáspontik. A görgő mérete, mennyisége, a lánctalp szerkezete rengeteget számít. Sajnos modern harckocsikra nem láttam ilyen számításokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 990
32 949
113
Egy harckocsi sem farnehéz.
A talajnyomás azért fontos, hogy ne süllyedjen el... A könnyebbet valóban könnyebb kirángat i, de a jobb talajnyomású elnsem süllyed hiába nehezebb. Nem véletlen virsli lánctalpakon gördülnek a harckocsik.
A váltóval kapcsolatban pedig az oroszok sem véletlen terveztek automata váltót az újgenerációs harcjárműveikbe. Bár ha még most szólsz nekik, hogy hülyeséget csinálnak, akkor még talán időben lesznek visszaterni a T-72 váltójához.
Sokkal több mindent meg lehet csinálni kézi váltóval,mint automatával.
Automata kényelmesebb.és nem igényel olyan gyakorlott sofört.De gyakorlott soför a kézi váltóval simán leiskolázza az automatát.
Csakhát az tényleg gyakorlatot,rutint igényel.Egy hk-val sokat gyakorolni meg bizony elég drága dolog.....heti 2000km-t kéne ahoz tekernie a soförnek,vagyis 1 soför magasszintű begyakoroltatásához havi szinten le kéne tekerni egy hk nagyjavitás közti üzemidejét.......
Hát az kicsit drága mulatság.Inkább jöjjön az automata váltó,ami nem igényel olyan gyakorlott sofört,és gyakorlatlan soför esetén meg jobb,mint a kéziváltó.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 460
79 491
113
Sokkal több mindent meg lehet csinálni kézi váltóval,mint automatával.
Automata kényelmesebb.és nem igényel olyan gyakorlott sofört.De gyakorlott soför a kézi váltóval simán leiskolázza az automatát.
Csakhát az tényleg gyakorlatot,rutint igényel.Egy hk-val sokat gyakorolni meg bizony elég drága dolog.....heti 2000km-t kéne ahoz tekernie a soförnek,vagyis 1 soför magasszintű begyakoroltatásához havi szinten le kéne tekerni egy hk nagyjavitás közti üzemidejét.......
Hát az kicsit drága mulatság.Inkább jöjjön az automata váltó,ami nem igényel olyan gyakorlott sofört,és gyakorlatlan soför esetén meg jobb,mint a kéziváltó.
Az emberek 90% ha meggebed sem esz soha jobb mint egy modern automata váltó. Harckocsit meg nem 10%-nak építenek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 990
32 949
113
Az emberek 90% ha meggebed sem esz soha jobb mint egy modern automata váltó. Harckocsit meg nem 10%-nak építenek.
Az emberek 90%-ka jó kiképzéssel és nagyon sok gyakorlással jobb lenne,mint a legmodernebb,legszuperebb automata váltó.
Csak ez a rengeteg gyakorlás tényleg rengeteg gyakorlást jelent.Egyszerűen túl drága-inkább jöjjön a modern automata váltó.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 415
113
Ezek egyszerű tömeg / lánctalpfelület számítások, kemény talajon relevánsak, de puha - folyós talajon már az számít hogy a lánctalp felületén milyen a talajnyomás eloszlása, kialakulnak-e helyi nyomáspontik. A görgő mérete, mennyisége, a lánctalp szerkezete rengeteget számít. Sajnos modern harckocsikra nem láttam ilyen számításokat.

Ez valóban így van. De a legtöbb modern tank esetén ezen a téren kicsi a különbség.
Pl. Az orosz tankok 6 a nyugatiak általában 7 futógörgősek. Viszont utóbbiak pont annyival hosszabb páncéltesttel készülnek arányaiban.
Görgők mérete is hasonló. Hátul hajt szinte mindegyik. Lánctalp szélességek is hasonlóak. Többségük torziós rudas.
Nem nagyon látom a különbséget, még ha részletekben biztosan el is térnek.

Nyomáseloszlásos stb... számításokat én csak II. VH-s tankokra láttam. Maiakra nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 460
79 491
113
Ez valóban így van. De a legtöbb modern tank esetén ezen a téren kicsi a különbség.
Pl. Az orosz tankok 6 a nyugatiak általában 7 futógörgősek. Viszont utóbbiak pont annyival hosszabb páncéltesttel készülnek arányaiban.
Görgők mérete is hasonló. Hátul hajt szinte mindegyik. Lánctalp szélességek is hasonlóak. Többségük torziós rudas.
Nem nagyon látom a különbséget, még ha részletekben biztosan el is térnek.

Nyomáseloszlásos stb... számításokat én csak II. VH-s tankokra láttam. Maiakra nem.
Valószínűleg nem is nagyon fogsz, majd csak 50 év múlva.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 238
67 928
113
A homokzsák felülete nagyobb, a tömege meg kisebb szóval nem...
Bármit ratehetnek, akár egy talpra állított lőszert is, de hadd ne kelljen ez meghatározó mikor hülyeség az egész.
Minden xart felraknak a járművekre, plusz védelmet, exemfaxomat mindent. De van benn üzemanyag és lőszer is változó mennyiségben. Majd akkor egy 50-70 tonnás tanknak pont két nyolcvan kilós katona borítja fel a sulypontjat.