Leopard 2

Úgy gondolom, hogy ez a kép sokaknak ismerős:
259b79e82cf4bfdd901403e797ef7a0b.jpg


De talán ez nem annyira:

9f0177a60a2293845287160ade679130.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

FAMAE, a company operated by the Chilean Army, has selected OIP Land Systems (an Elbit Systems company) to modernise the fire control system (FCS) of the service’s LEOPARD 2A4s, and their associated simulators, plus the sighting and targeting systems of the MARDER 1A3 fleet. Aselsan has also been selected to provide new internal Communications systems for both vehicles. In a parallel move, FAMAE plans to develop its own FCS for the Army’s M109 self-propelled howitzers, collaborating with Chilean company Village and basing the new system on the NEKULPAN fire C2 system (SMCF), already in Service on the LARS 160 rocket artillery systems and the TRALCAN 70mm MLRS.
OIP must therefore develop the basic and conceptual engineering, before making the modifications that allow installation of the new observation and targeting system.
A mid-life upgrade has been planned for the LEOPARDs (approx. 170) and MARDERs (approx. 280) since their acquisition some 15 years ago. In 2018, the Army’s Directorate of Projects and Investigations (DIPRIDE) initiated the ‘PROACO’ programme, to develop modernisation plans for the upgrades noted above. An estimated budget of $7 million (€5.9 million) was approved for development of prototypes and in 2020 the Army assigned the project to FAMAE.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
ide-defea-leo.jpg


INTRACOM Defense görög vállalat a DEFEA 2021 védelmi kiállításon bemutatta a görög hadsereg számára készült Leopard 2A4 harckocsi modernizációs csomagját.

GenAirCon Hybrid Energy System
WiSPR Evoulution
Rheinmetall DRIVE
Valpak multispektrális álcázórendszer
...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
Kösz.

Azt hittem, hogy az öntöltő rendszerek elterjettebbek a hk-nál...
Elterjedtek, csak nem az 1980 előtt tevezett harkocsiknál, kivéve, ha szovjet.
1980 előtt csak a T-64, T-72 és T-80 voltak automata töltősek.

francia Leclerc
koreai K2
Japán Type 10

mind a 80-as évek után tervezett nyugati MBT és automata töltős.

Lényegében a török Altay és az idiai Arjun az, am maradt kézi töltésű.
 
Elterjedtek, csak nem az 1980 előtt tevezett harkocsiknál, kivéve, ha szovjet.
1980 előtt csak a T-64, T-72 és T-80 voltak automata töltősek.

francia Leclerc
koreai K2
Japán Type 10

mind a 80-as évek után tervezett nyugati MBT és automata töltős.

Lényegében a török Altay és az idiai Arjun az, am maradt kézi töltésű.
Akkor az A7 miért nem automata?
 
Akkor az A7 miért nem automata?
Mert a Leopard 2 alap változata 70-es években tervezett. A Leo2A7 is "csak" egy Leo2 modifikáció.
Ahogy már mondtam, ilyen átalakítást SOHA nem kapott semmilyen régi harckocsi.
Sem az M1, sem a Leo2, sem a Challener 1-es hk-ból soha nem lett automata töltős.

Az angol hülye osztott lőszer miatt eleve problémás is lenne. Cserébe meg szar, a pontosságot is rontja.
Bár a Chally 2-ők új löveget kapnak, németet, de nem tudok róla, hogy átmókolnál automata töltésűre.
 
Elterjedtek, csak nem az 1980 előtt tevezett harkocsiknál, kivéve, ha szovjet.
1980 előtt csak a T-64, T-72 és T-80 voltak automata töltősek.

Akkor az A7 miért nem automata?

Akkor még egyszer vegyük át!

Amit az alváztól kezdve a XXI. században terveztek teljes egészében, azok szinte mind öntöltősök.

Nem tudok olyan harckocsiról, ahol ezt utólag megváltoztatták volna.
Készültek ilyen tervek az M1 számára, de nem lett belőle semmi.


A Leopárd2A7 nem egy önálló harckocsi tervezés, hanem a Leo2 sorozat utolsó eleme. Ha autotöltőt akarsz bele, akkor a németek meg fogják neked csinálni. Körülbelül olyan árban, mint egy 130 milis ágyúval rendelkező, az alapoktól kezdve újonnan tervezett hk tervrajzát.
Más a költség kicserélni egy szenzort, főleg ha az kisebb is méretben, nem csak erősebb a réginél. De ha itt-ott csiszolni kell a kasznin, az sem lehetetlen feladat. Viszont felszámolni a tank testben lévő lőszer tartását, felköltöztetni a toronyba, ami helyére megy, azt meg levarázsolni a teknő belsejébe... és ettől a pillanattól kezdve elkezdheted átgondolni nem csak a töltő mechanikus részt, hanem belenyúlsz ezzel a legénység küzdőterébe és hogyan szabályozod le azt, hogy senkinek a karját ne harapja le egy gépi kar...
Remélem szemléletes és érthető, hogy miért nem ugyan az a nagyságrendű mérnöki munka egy autoload kérése, mint A6-ról átállni A7-re. A következő MBT -mondja ha lesz valami abból, amit a franciákkal közösen kezdtek el- már nem kézi töltős lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Autodidaktakatona
Akkor az A7 miért nem automata?
Mert a Leopard 2 alap változata 70-es években tervezett. A Leo2A7 is "csak" egy Leo2 modifikáció.
Ahogy már mondtam, ilyen átalakítást SOHA nem kapott semmilyen régi harckocsi.
Sem az M1, sem a Leo2, sem a Challener 1-es hk-ból soha nem lett automata töltős.

Az angol hülye osztott lőszer miatt eleve problémás is lenne. Cserébe meg szar, a pontosságot is rontja.
Bár a Chally 2-ők új löveget kapnak, németet, de nem tudok róla, hogy átmókolnál automata töltésűre.

Prototípus szinten megoldották a 120 mm RM ágyú automata töltőjét, szóval nem tartana nekik sokból megoldani nekik ismételten a dolgot.
 
Akkor még egyszer vegyük át!

Amit az alváztól kezdve a XXI. században terveztek teljes egészében, azok szinte mind öntöltősök.




A Leopárd2A7 nem egy önálló harckocsi tervezés, hanem a Leo2 sorozat utolsó eleme. Ha autotöltőt akarsz bele, akkor a németek meg fogják neked csinálni. Körülbelül olyan árban, mint egy 130 milis ágyúval rendelkező, az alapoktól kezdve újonnan tervezett hk tervrajzát.
Más a költség kicserélni egy szenzort, főleg ha az kisebb is méretben, nem csak erősebb a réginél. De ha itt-ott csiszolni kell a kasznin, az sem lehetetlen feladat. Viszont felszámolni a tank testben lévő lőszer tartását, felköltöztetni a toronyba, ami helyére megy, azt meg levarázsolni a teknő belsejébe... és ettől a pillanattól kezdve elkezdheted átgondolni nem csak a töltő mechanikus részt, hanem belenyúlsz ezzel a legénység küzdőterébe és hogyan szabályozod le azt, hogy senkinek a karját ne harapja le egy gépi kar...
Remélem szemléletes és érthető, hogy miért nem ugyan az a nagyságrendű mérnöki munka egy autoload kérése, mint A6-ról átállni A7-re. A következő MBT -mondja ha lesz valami abból, amit a franciákkal közösen kezdtek el- már nem kézi töltős lesz.
Volt már többször is a fórumon ez téma.

Az amerikaiak és a németek azért döntöttek anno a kézi töltés mellett, mert az első néhány lövésnél gyorsabbnak találták. Márpedig az első néhány lövés eldöntheti a csatát. Ezen kívül a töltőkezelőnek egyéb feladatai is vannak, nem csak a gépet helyettesíti.
 

Prototípus szinten megoldották a 120 mm RM ágyú automata töltőjét, szóval nem tartana nekik sokból megoldani nekik ismételten a dolgot.
Elvileg a k2 töltőrendszere ebből született.
 
Sem az M1, sem a Leo2, sem a Challener 1-es hk-ból soha nem lett automata töltős.
Abrams esetén ez nem teljesen igaz... Kifejlesztettek hozzá töltőgépet, tökéletesen működött. Csak az idióta politikusoknak nem kellett...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Abrams esetén ez nem teljesen igaz... Kifejlesztettek hozzá töltőgépet, tökéletesen működött. Csak az idióta politikusoknak nem kellett...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tehát? Egyik sem lett az.
A prototípus nem = képesség a harctéren.

Olyan, mintha ez alapján azt mondanád, hogy az F-14 AGM-84 képest volt.
dail1vk-cded8a14-e9ca-4d6e-bb23-9ed76c4e02ab.jpg