Leopard 2

Hagyjuk már ezt a LEopardot az ukránoknak dolgot. Soha a büdös életben nem fognak pár tucatnál többet kapni és nem azért mert nincs, hanem azért mert nem akarnak nekik Leopardot adni.
be lettek ugratva a németek.
Észtország bármilyen vadászgépet hajlandó átadni ukrajnának. deők nem rendelkeznek ilyennel.
 
Milyen számítás ez? Európában csak a németek meg az oroszok gyártanak tankot. Az előbbieknek nem nagyon van megrendelése így minek is lenne képes sok tankot gyártani? Az utóbbi meg nem képes annyit gyártani amennyit vesztenek, nem véletlen került elő a 60 (!!!) éves T-62.
Európában az oroszok és a görögök gyártanak tankot, a görögök német megrendelésre. :rolleyes: Szerintem ez így pontosabb.
 
Mennyit ? 400-at ? Mert amit számolgattam, nagyjából megvannak.

Ausztria nincs a felsorolásban, de annak is a 114 Leopárd 2-ese azok mind ex-holland gépek.

Vagy a finn flottában is 100 gépet a hollandoktól szerváltak.
Megosztod velünk a szâmolást? Komolyan érdekelne.
 
Ralf Ketzel, a KMW főnök: A termelés jelentős növelése lehetséges...

Alig érkezett megrendelés eddig.

A hidegháború idején a KMW körülbelül 300 Leopard tankot gyártott évente, ami munkanaponként körülbelül egyet jelent. Ezt követően az üzleti modell megváltozott. Legutóbb volt egy gyártási projekt évi 50 új Leopard tank nagyságrendjében. Létezik egy Upgrade program is, amelynek keretében évente 60 vagy 70 jármű kerül frissítésre. Körülbelül 50 másik jármű érkezik javításra és karbantartásra.
 
Ralf Ketzel, a KMW főnöke: A termelés jelentős növelése lehetséges...

Alig érkezett megrendelés eddig.

A hidegháború idején a KMW körülbelül 300 Leopard tankot gyártott évente, ami munkanaponként körülbelül egyet jelent. Ezt követően az üzleti modell megváltozott. Legutóbb volt egy gyártási projekt évi 50 új Leopard tank nagyságrendjében. Létezik egy Upgrade program is, amelynek keretében évente 60 vagy 70 jármű kerül frissítésre. Körülbelül 50 másik jármű érkezik javításra, azaz javításra és karbantartásra.
Néhány kiemelés még:

  • "Egy év átfutási időnk van az összeszerelés és az integráció megkezdéséig." - vagyis ennyit várnak alkatrészre az összeszerelés megkezdéséig.
  • A Ketzel egy-két évre becsüli egy második gyártó beindítását – akár külföldön, akár németországi kiegészítő gyártósorként.ű
  • "Ha most van megrendelésünk, akkor biztosíthatjuk, hogy az első rendszereket két éven belül leszállítjuk."
  • Ketzel hangsúlyozza, hogy a KMW - az autó- vagy számítógépgyártókkal ellentétben - nem működik szabadon a piacon. "Mindenre vonatkozik a hadifegyver-ellenőrzési törvény. Ez leegyszerűsítve. Mindenekelőtt tilos a hadifegyverek gyártása, aztán vannak külön engedélyek. Ha hadifegyver gyártását akarjuk elkezdeni, akkor engedély kell." mondja.
  • Tárgyalnak a BW-vel újabb harckocsikról, de "nem 3 jegyű számokról"...
Szóval tud a KMW viszonylag gyorsan (2 év alatt) harckocsit gyártani - ha vevő így kéri...
 
Néhány kiemelés még:

  • "Egy év átfutási időnk van az összeszerelés és az integráció megkezdéséig." - vagyis ennyit várnak alkatrészre az összeszerelés megkezdéséig.
  • A Ketzel egy-két évre becsüli egy második gyártó beindítását – akár külföldön, akár németországi kiegészítő gyártósorként.ű
  • "Ha most van megrendelésünk, akkor biztosíthatjuk, hogy az első rendszereket két éven belül leszállítjuk."
  • Ketzel hangsúlyozza, hogy a KMW - az autó- vagy számítógépgyártókkal ellentétben - nem működik szabadon a piacon. "Mindenre vonatkozik a hadifegyver-ellenőrzési törvény. Ez leegyszerűsítve. Mindenekelőtt tilos a hadifegyverek gyártása, aztán vannak külön engedélyek. Ha hadifegyver gyártását akarjuk elkezdeni, akkor engedély kell." mondja.
  • Tárgyalnak a BW-vel újabb harckocsikról, de "nem 3 jegyű számokról"...
Szóval tud a KMW viszonylag gyorsan (2 év alatt) harckocsit gyártani - ha vevő így kéri...
Nem gyártana akkor sem, mert nem éri meg 50 harckocsit 1 év alatt legyártani, hogy utána álljon a gyárzósor
 
Nem gyártana akkor sem, mert nem éri meg 50 harckocsit 1 év alatt legyártani, hogy utána álljon a gyárzósor
A cikk szerint sok munkájuk van: felújítások többnyire és átalakítások. Szóval akkor sem zárnak be ha keés új hk-ra van igény.

Ha jön egy ország hogy kell egy zászlóaljnyi Leoaprd-2A7 max 3-4 év alatt különben K2, akkor azt is megoldanák. Szóval nem feltétlen kell annyit várni mint amit mi vártunk a Leokra...
 
Ralf Ketzel, a KMW főnök: A termelés jelentős növelése lehetséges...

Alig érkezett megrendelés eddig.

A hidegháború idején a KMW körülbelül 300 Leopard tankot gyártott évente, ami munkanaponként körülbelül egyet jelent. Ezt követően az üzleti modell megváltozott. Legutóbb volt egy gyártási projekt évi 50 új Leopard tank nagyságrendjében. Létezik egy Upgrade program is, amelynek keretében évente 60 vagy 70 jármű kerül frissítésre. Körülbelül 50 másik jármű érkezik javításra és karbantartásra.
1 év alatt a német kormány még semmilyen új megrendelést nem adott le. (Sőt ami volt PUMA program megvágták, leállították a hibákra hivatkozva.)

Érdekes lett volna tudni a gyár teljes kapacitását. A Leopárd mellett mennyi Pzh, PUMA, Boxer, Leguan, stb.aprósagok a gyár teljes kapacitása.

Láttam a gyárról képeket a 80-as évekből és most. Lehet megtévesztő sok minden, de kísértetiesen hasonló képek. Ezek a fejlesztések hiányáról tanúskodnak. Nah, lehet ezért kell új telephely, gyartóbázis. Az látszik ezen ők is gondolkodnak, tervek tuti vannak.

Az RM-nek valószínűleg ezért jött kapóra az állami pénzből felhúzott, visszabérelt zalai bázis.
 
A cikk szerint sok munkájuk van: felújítások többnyire és átalakítások. Szóval akkor sem zárnak be ha keés új hk-ra van igény.

Ha jön egy ország hogy kell egy zászlóaljnyi Leoaprd-2A7 max 3-4 év alatt különben K2, akkor azt is megoldanák. Szóval nem feltétlen kell annyit várni mint amit mi vártunk a Leokra...
A müncheni gyár per alatt van. A tesztpályát a helyiek egy része meg az önkori be akarja záratni, arra hivatkozva nincs megfelelő engedélye. Ha KMW veszít a járműösszeszerelés rész költözni fog.