• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
De hát ugye ha a német felfüggesztés jó, és ugratni is tud , akkor szerintük az orosz mitől szar?

Most kire célzol? Mert amennyire követem, ma például csak te hoztad bármire is érvként az ugratást. És ízlés és vérmérséklet szerint lehet ezt nevezni nyekergésnek.
Csak hogy tisztázzuk, hogy jól értem-e, amit mondani szeretnél! Dudiék felhozták azt, hogy szar az orosz felfüggesztés, mert nem bír el 50 tonnánál többet, a német meg 70 tonnát is és amúgy sem egy takarékos, karbantartásnál jó felfüggesztés. Erre hoztad az érvet, hogy de, tud 50 tonnánál többet, mert tud ugratni, ezért strapabíró.
Nyugtassatok meg, hogy nem feldobtál egy labdát a vita margóján, majd amikor senkit nem érdekelt, te elintézted az egész eredeti vitát azzal, hogy ők neked támadtak azzal, hogy a szovjet vasak nem tudnak ugratni, de nem tudtak hozni videót sem orosz, sem német ugratásra! Te meg hoztál mind a kettőre, ezért megnyerted a vitát.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and Wilson

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 374
113
Leopard 2PL-ről pár adat:
- Legénység: 4 férfi

-Méretek:

Hossz: 9670 mm

A fegyverállás magassága a tetejéig: 3 050 mm

Szélesség: 3 750 mm

Harci tömeg (számított): 59 203 kg

Motor: MTU-MB873

Teljesítmény: 1 100 kW

- Teljesítményadatok:

Maximális sebesség: 68 km/h

Gradiens vezetési képesség hosszanti: 60%

Gradiens vezetési képesség keresztirányban: 30%

Terepszög elöl: 31°

Mászóképesség: 1.10 m

Árokátkelési képesség: 3.00 m

Gázlókapacitás: 2,25 m

- Működési tartomány

Közúton: >500 km

Terepen: kb. 300

Fő fegyverzet: Rheinmetall120 mm sima csövű L/44

image.png.01b02cbac22b9264d30919c3253c444a.png


I0PDgH.jpg

I0PN31.jpg


1665112_original.jpg


Elvileg a torony szemből, a fő páncél elemeken jobb védelemmel bír, mint a KWS II-es modellek (Leopard 2A5/6).
A teknő páncélzata viszont alig változott. A felső lemez lett megerősítve és kész. 60 tonna alatt kellet lennie a tömegnek, és csak így jött össze.
Meg nem vàllalták a futómű és teknő megerősítés miatti többletköltséget.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Végre valaki csinált valamit!
Kisebb ugratás mint az orosz, de én elfogadom! ;)

Főleg, hogy én anno 2 perc alatt találtam ilyet XD
A gorka meg a többi meg ezen nyűglődött legalább fél éve :D:D:D

De hát ugye ha a német felfüggesztés jó, és ugratni is tud , akkor szerintük az orosz mitől szar? :rolleyes:


Na várjál, most nem értelek.
Eddig az ugratás volt a "szakmai" érved arra, hogy a Leopard szar, bezzeg az orosz "massziv", tehát az jó.

Mondtuk, hogy nem jól látod, segítünk.
Centiméterekkel kötekedtél, így mentegetve az ostobaságod.

Kaptál másik videót, beégtél, ahogy szoktál ..
:D

Ezért jössz egy másik dologgal, amit eddig SENKI nem vitatott, hogy az orosz azért jó.

Jó. Az is. Csak a terhelhetőségről szólt a beszélgetés, amíg bele nem trollkodtàl valami ideológiai (érzelmi?) alapú autós kártya szintű érveléssel. A magad naiv módján, szokásos nagypofáddal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 339
113
Na várjál, most nem értelek.
Eddig az ugratás volt a "szakmai" érved arra, hogy a Leopard szar, bezzeg az orosz "massziv", tehát az jó.

Mondtuk, hogy nem jól látod, segítünk.
Centiméterekkel kötekedtél, így mentegetve az ostobaságod.

Kaptál másik videót, beégtél, ahogy szoktál ..
:D

Ezért jössz egy másik dologgal, amit eddig SENKI nem vitatott, hogy az orosz azért jó.

Jó. Az is. Csak a terhelhetőségről szólt a beszélgetés, amíg bele nem trollkodtàl valami ideológiai (érzelmi?) alapú autós kártya szintű érveléssel. A magad naiv módján, szokásos nagypofáddal.
Megint beleszaladtál a kis csapdácskájába...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
59 992
113
Dudiék felhozták azt, hogy szar az orosz felfüggesztés, mert nem bír el 50 tonnánál többet, a német meg 70 tonnát is

Csak, hogy nem bírja el a 70 tonnát, ez a bibi. Kétszer lett áttervezve az a futómű ;)
De ott a lengyel Leo2PL esete is, tök jó példa. Kriss-t idézném:
Meg nem vàllalták a futómű és teknő megerősítés miatti többletköltséget.


És megint....
Eddig az ugratás volt a "szakmai" érved arra, hogy a Leopard szar,

Úgy látom még mindig alternatív univerzum alternatív fip-jét olvasod. Ha így el vagy varázsolva minek fárasztasz itt minket hülyeségekkel? o_O

Megint beleszaladtál a kis csapdácskájába...

Amúgy rendszeresen megteszitek XD
Aztán duzzogtok, mint az óvodások :cool:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Csak, hogy nem bírja el a 70 tonnát, ez a bibi. Kétszer lett áttervezve az a futómű ;)
De ott a lengyel Leo2PL esete is, tök jó példa. Kriss-t idézném:

Szóval a Leo2A7 azért nem bírja el a saját súlyát, mert a lengyel A4-es csak a saját súlyát bírja el? Ehhh... Ki kéne majd cserélni a gépeket és kérni tőlük 44 db Leo2PL-t, mert amik most jönnek, azok ezek szerint túl lesznek terhelve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
59 992
113
Szóval a Leo2A7 azért nem bírja el a saját súlyát, mert a lengyel A4-es csak a saját súlyát bírja el? Ehhh... Ki kéne majd cserélni a gépeket és kérni tőlük 44 db Leo2PL-t, mert amik most jönnek, azok ezek szerint túl lesznek terhelve.

Ti amúgy direkt játszotok szellemileg sérültet? o_O
Vagy magyarul nem tudtok?
Lásd:
Csak, hogy nem bírja el a 70 tonnát, ez a bibi. Kétszer lett áttervezve az a futómű ;)

A Leopárd 2 az A4-ig készült adott futóművel. A KWSII keretében kapott egy megerősítést, így a Leopárd 2A5/6 ezen fut.
A második áttervezés az A7-hez kellet.
Ebből sikerült levezetnetek, hogy az A4 futóműve milyen jó, hiszen elbírja a 70 tonnát... Hát nagyon bírja el... Azt, hogy maximum mit bír, arra jó példa a lengyel Leo2PL.
Persze remélem, hogy kínotokban, hiszen az ész érv rendszeretek 0, nyomjátok ezt a stílust.
A másik eshetőség, hogy a túloldalt ilyen figurákkal beszélgetek:
iu

Egyik opció szomorúbb, mint a másik...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 493
59 950
113
Leopard 2PL-ről pár adat:
- Legénység: 4 férfi

-Méretek:

Hossz: 9670 mm

A fegyverállás magassága a tetejéig: 3 050 mm

Szélesség: 3 750 mm

Harci tömeg (számított): 59 203 kg

Motor: MTU-MB873

Teljesítmény: 1 100 kW

- Teljesítményadatok:

Maximális sebesség: 68 km/h

Gradiens vezetési képesség hosszanti: 60%

Gradiens vezetési képesség keresztirányban: 30%

Terepszög elöl: 31°

Mászóképesség: 1.10 m

Árokátkelési képesség: 3.00 m

Gázlókapacitás: 2,25 m

- Működési tartomány

Közúton: >500 km

Terepen: kb. 300

Fő fegyverzet: Rheinmetall120 mm sima csövű L/44

image.png.01b02cbac22b9264d30919c3253c444a.png


I0PDgH.jpg

I0PN31.jpg


1665112_original.jpg


Elvileg a torony szemből, a fő páncél elemeken jobb védelemmel bír, mint a KWS II-es modellek (Leopard 2A5/6).
A teknő páncélzata viszont alig változott. A felső lemez lett megerősítve és kész. 60 tonna alatt kellet lennie a tömegnek, és csak így jött össze.
4 férfi=4fő?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7