1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-22 Raptor

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  2. Roni

    Roni Well-Known Member

    Nagyon szép fordulás ! Ráadásul nem is magasan és alacsony sebességgel (legalább is nem tűnik gyorsnak )
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt a Hoower Pitch -hez hasonló szűk irányváltást ilyen alacsonyan még nem láttam. Vagyis láttam, a Raptorok szoktak ilyesmi látványosságokat produkálni, mikor az amerikai "belpiacos" hétvégi vidéki ersókra megérkeznek. Általában az ilyen helyekre is géppárok mennek és a leszállás előtt szoktak kifogyasztani ezzel a módszerrel (régebben az F-15-ösök dolga volt ez, ők a maguk módján kb 40-45 foking belerántásokkal szórakoztatták a nagyérdeműt). A különbség csak annyi, hogy ezeket a legtöbbször ferde emelkedő fordulóval teszik, így a figura befejeztével ismét a megfelelő magasságra ugranak fel a hosszúfalon, ahonnan vagy egy újabb hasonló miatt jönnek be, vagy abból már a végső bejövetelt csinálják.

    Itt a demoprogram Hoower Pitch-ét láthattuk totál vízszintesen, de igen alacsonyan.
     
  4. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Ez rutin művelet egy pilótának?
     
  5. Fade

    Fade Well-Known Member

    Nagyobb sebességnél sztem rengeteg G lehet.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egy pilótának igen. Egy metróvezetőnek, vagy bányagépkezelőnek már nem annyira.
     
    Nagy Csaba, misinator, zolkas and 3 others like this.
  7. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

  8. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    fishbed, therob, emel and 2 others like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mit látsz benne?
    Nem pontosan ugyanezt láttad élőben is 2017-ben Fairfordban?
    Én a szokás bemutatót látom, csak a videóból ki vannak vágva az unalmas részek.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Fairfordban előadta ezeket a kis sebességű manővereket?
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    RIAT 2017 USAF F-22 RAPTOR

     
    fishbed and molnibalage like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ott is, meg egy az egyben a 2008-as Farnborough-i elemek ezek.
    De ennyit számít a különbség egy jól megvágott videó, egy élőben, de fényképezőn át nézett műsor és a szabad szemmel lekövetett megfigyelés között.
    Ettől még ezek a manőverek továbbra is látványosak és érdekesek, de minden extravaganciájuk ellenére még így is jóval az F-22 Raptor valós manőverezési tartományán belül vannak és minden látszólagos szertelenség ellenére vonalzó mentén, elvágólag repült szigorú koreográfia elemei ezek.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tényleg kb. ugyanaz. A kis sebességű loop az, ami talán picit gyengébb, a többi szinte dekára ugyanaz.

    Ezzel azt akarod mondani, hogy nem mentek közel vagy át sem lépték azt a piros vonalat, amit keleten virtusból sokszor?

    A vonalzó mentén miatt érzem akkor azt, hogy dekára ugyanaz.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Raptor +60/-40 fokos állásszöggel repülhető, +10/-3 g-ig, tehát igazából lehetne vele még meredekebb kunsztokat is gyártani, jóval feszesebb, jóval sűrűbb manőverkombinációkkal, de a földközeli demozásnál az USAF megköveteli, hogy mindegyik egymást követő demopilóta le tudja repülni a programot. És lehetőleg ne is verje oda magát.
    Az F-15-ösből kiindulva akár harminc hosszú éven át, változatlanul.

    Ne feledd, az oroszoknál elsősorban berepülőpilóták bemutatóztak, ahol mindenkinek személyes saját stílusa volt/van, egymás után a különféle években Pugacsov, Kvocsur, Bogdan mind másképp repült a Szu-27-essel. És most csak a Szu-27-esről beszélek.

    De, hogy az USAF demoival ekvivalens analógiát is mondjak, a katonák az oroszoknál is vonalzó mentén repülnek mind a mai napig. Sztrizsi, Vityazi ezer éve ugyanazt a manőverkombinációt mutatja, talán a Szu-30SzM hozott el kb húsz évnyi Szu-27P/UB után pár új szólóelemet és mintha egy hangyányival szorosabb kötelékezést.
     
    Python, fishbed and molnibalage like this.
  16. wankel

    wankel Well-Known Member

  17. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az F-35A idén debütáló demója miatt már hozzá kellett nyúlni a Raptor idén 12 éves programjához, ami nem is baj.
    Még látványosabb lett a felszállás (éles földközeli belerántással a gép a nézők fele fordul be), a high speed pass végre full forszázson megy, amit nem kapcsol ki emelkedés közben se, több lett a nagy állásszögű palástorsó és az intenzív belehúzás, az egész sokkal keményebb lett.

     
    Nagy Csaba, fip7, emel and 3 others like this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az F-22-es állítólagos adatai:

    [​IMG]

    Két dolog. Az F/A-22A jelölés a Raptorra csak egy ihgen rövid ideig élt, sosem volt hivatalos. A másik a sokszor megkérdőjelezett üres tömeg. Mind a mai napig kérdés, hogy, hogyan lehet a Raptor üres tömege több, mint 19 tonna, mikor állítólag a prototípus YF-22-es csak 14 tonna körüli volt. Nos, itt pedig a gép üres szerkezeti tömege 14.3 tonnában van megadva, ami pedig a maximális tömeg fényében érdekes, hiszen az elviekben az YF-22-es 26 tonnájához képest lett 30 tonna. Nem beszélve arról, hogy számos helyen a Raptor maximális tömege 38 tonnában van meghatározva.
     
    Nagy Csaba, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  20. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

Ezen oldal megosztása