Jé, a rendszer érdekes, megmutatja egyes esetekben az ignored contentet Ezért egy részre most válaszolok, mert tisztán látszik, hogy nem értetted miről van szó...
Azzal viszont nálam borul a hidegvér, mikor mindent látó F-35 ről, csodaszer vontatott csalikról, szuper Amraamról, vak Szu-35 ről, hatástalan Hibinről és R-77-ről filozofál.
Nem mindent lát, a DAS keretein, felbontásán és időjárás limitjén belül körkörösen. Kérdem én, hogy a prezentált videóból neked mi jön le? Az, hogy a DAS vak? A többi DAS videót nem nézted meg, ahol a rendszer különbséget tud tenni, AAA/SAM/ágylövés között is? Tehát úgy szeretném megkérdezni, hogy a DAS+EOTS+AESA radar által adott hálózatos felderítési képesség melyik elemét is mivel cáfolod? Hm...? (Ezzel szemben a persze minden orosz rendszernek mágikus rejtett képességei vannak nálad valahogy...) És ez a DAS mai felbontása mellett van. Már most túlhaladta ezt a technika, csak be kell tenni valamit a gépbe. A gép szolgálati ideje alatt a rendszer felbontása nőhet ezzel szögfelbontása = érzékenysége is.
Én régen EO/IR szkeptiksu voltam, de ez ebben formában kezd kicsit durva lenni. A szólóban előrer IRST-s keresés ehhez képest kutyafüle...
A Hinbini nem mint Hibini hatástalan, hanem gyakorlatialg
minden zavaró ami a célgépen van lassan semmit nem ér önmagában, csak a régi SAM-ek ellen. (Mondom, ez már 40 éve is előfordult, az ALQ-119-et az IAF nem merte a Kub ellen használni.) A vontatott csali lényege az, hogy az is aktívan zavar, csak éppen
nem a célgépen van és együtt tud dolgozni a gépen levő zavaróval is amennyire lehet tudni. Ez az, amit te nem értettél meg láthatólag. A semmin vergődsz, mert nem értetted meg az, hogy gépen levő ECM a legtöbb korszerű eszköz ellen, ha már indítottak rá (vagy előtte is) erősen kétélű eszkök. Ebből te meg azt vezetted le, "szar orosz". Pedig igazából a tartalma "minden szar". Oda se neki... Ezért furcsa az, hogy az F-15 GE-n nincs még vontatott csali. Az folyamatosan húzhatja maga után. Az F-22 esetén bajosabb, mert az DAS nélkül nem tudja, hogy mikor dobja ki a csalit...
A SAGG ellen a célgépről zavarni elvileg értelmetlen tevékenység, mert a rakéta és a megvilágító radar is vesz és kiháromszögel. És ezzel nincs egyedül. A Patriot 30+ éve képes volt a zavaró cél háromszögelésére és az AVR is itthon a kőkorszaki P-xx radarokkal. A SOJ zavarás is úgy működik, hogy a SOJ gépet magát tudod mérni, de a többi gépet nehezebb észlelni.
Mit jelentett ez a gyakorlatban? A Kub ellen is azt tudták tenni a Sivatagi Vihar alatt, hogy az EW radarokat zavarták, hogy a Kub minél hosszabb megvilágítási időket produkáljon vagy később indítson, ezáltal a HARM-okkal több idő legyen dolgozni. Ez lenne ma is, csak a bibi az, hogy ha valakinek 150- 250 km-es HMZ-űj rakétája is van, akkor a SOJ gép nem tud közel menni, ergo az is eléggé ineffektív lesz, mert korlátozott antenna mérettel tud zavarni ekkora távolságon. Ha meg közel megy, akkor lekapható ARH-s SAM-mel de még SAGG-gal is. (Sz-300V-nek is van ilyen üzemmódja az AMB rakétájával és a Patriotnak is SOJ-os gép ellen már régen is nagyobb HMZ-je volt, mint nem zavaró gép ellen. Hoppá.)
Ezért lenne az élesben, hogy több gép felvátlva zavar szakaszosan több irányból. Nézd meg az EDC hadműveletet, hogy ott is hány gép és hány irányból zavart... De ez a SOJ gépek feladata, azért van az, hogy egy EF-111-en is embertelen mennyiségű antenne volt, mert egy EF-111-nek rohadt sokat kellett zavarni, mert nem egyszerre zavart mindenki. Vagy egy célra több antenna is ránézhetett. Ott vannak a gép alján a forgatható antennák.
A vontatott csali meg nem csodaszer, mert azok is elfogyhatnak és idő kell az alkalmazáshoz. Csak éppen az F-35-nél levő DAS+ETOS+AESA ponotsan azt az infót ad meg, hogy mikor használd. A jenlegli tudásunk szerint hardveres okok miatt a mechanikus ARH rakéták és a TVM+SAGG is megkajálja ezeket. A SAGG rakétánál a PESA vevő elvileg már elég lehetne a sikerhez, de ilyenről sem tudunk, és ettől csak drágább lesz a rakéta is. Az AESA ARH/SAM meg az aranyár. Az SM-6 árát is nézd meg az SM-3-hoz képest. Húzós difi. Viszont ez ilyen sport...
Amikor ezek jönnek, akkor az F-35 is eléggé törékennyé válhat amikor már képesek dolgozni rá. A képalkotós IR ellen meg pont annyira védett NEZ-n belül a gép, mint egy 60 éves MiG-21 bisz. Semennyire. Ezért is gyúrtak rá annyira erősen a fenti trióval a SA-ra. Mert nem szabad bemenni a SR IR AAM zónába, mert akkor neked annyi. Csak imádkozni lehet, hogy kifordulva kinematic defeat lesz. Viszont ezek hol vannak? Hát, egyelőre sehol. És jó drágák lesznek ezek. Ha lesz is ilyen, akkor az orosz szokás szerint először magának, aztán exportra. Tehát proxy konflikusokban F-35 ezzel mikor találkozna először? 2035-40-ben?
Régen a szovjetek 5-6 év után már exportálták az újabb dolgaikat a VSz-be. (Szu-35SZ export is 5 éves csúszásban van.) Ehhez képest az S-400 10 éves és 2022 előtt export fel sem merül úgy, hogy 12 helyett 8 indítós szállítások vannak és nem fognak 1:1-be leváltani minden Sz-300 osztályt. Miért? Mert nincs rá pénz... Mondom, ez van, mikor egy olasz GDP-s ország akar fegyverkezési versenyt játszani a világ no.1 gazdasági nagyhatalalával...
Ennek fényében gondolkodj el már végre azon is, hogy az F-35 pusztán a programra költött pénz súlyával részben agyonnyomja az ellen tett lehetséges lépéseket úgy, hogy most éppen előnyben van. Vietnámban a történet még arról szólt, hogy SOS-ban raktak össze RWR-t, mert a SAM ekkora előnyben volt. Most fordult a kocka...
A másik felét sem értetted meg. Ha orosz gépeken lenne vontatott csali, akkor a jenki is igencsak rázhatná az öklét az AIM-120-szal,
mert elvileg az is megkajálja ám... Apró hiba hogy nem nagyon látni ilyet.
Viszont az AIM-9X koncepciója megvan? Közeli célra TVC, szemből meg LoAL + képalkotós IR. Szemből közeledő célra az AIM-9X HMZ-je semi BVR a sokkal kisebb légellenállása miatt. A LoAL képesség nem azért van, hogy a gép a segge mögé lölvöldözzön, ez egy off design képesség. A lényege az, hogy a radat által megfogott 20 km-re levő cél ellen is indítható és a LoAL-lal megfogja majd és 8-10 km-nél szembe találkozhat a céllal. És mindenzt füstmentesen, ebből semmit nem érzékel az ellen. Az F-35 ez már látná elvileg az EOTS-szal és MAWS-szal, és ekkor full AB és hátraarc lenne az egyetlen megoldás meg ideális süllyedés és emelkedési profillal összeomlászatása a NEZ-nak.
És igen, az teljes más dimenzió data linkjéval és a szenzorokak az F-35-höz képes a Szu-35 gyakorlatilag vak. De nem csak a Szu-35,
minden 4++ gép is. Super Hornet AESA radarral is, F-16C mechanikus radarral főleg és az F-15 Golden Eagle is. Még az F-22 Raptor is elmarad ezen téren az F-35-höz képest. Tehát megint az van, mint a ECM esetén. Nem a Szu-35 szar SA téren az F-35-höz mérve, hanem
minden szar. Persze 4++ gépekbe is lehetne utólagos DAS építéssel és AESA radarral próbálkozni, de minek tenné ezt a jenki, mikor van új, 0 órás stealth airframe...? Csak egy F-15GE modernizáció sanszosan harmadannyi, mint egy F-35A és oda bőven elég rendet tenni, ahol nem mindenből up to date fenyegetés van. A régi elemek egy részét amúgy is le kell cserélni, mert nincs support. Lásd AIM-120.
http://legiero.blog.hu/2017/02/04/airpowernews_47_2017_feb/full_commentlist/1#c32307770