F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Értem, a légiharcok nagy részét az F-15 ök, amire mindíg hivatkozás van, TÍPUS szerint berakod TE, vagy berakjam én? Szerintem aki ide rendszeresen írogat, mindenki tudja pont elég jól, hogy miről beszélek. Ne tereljünk már. Az Izraeli légierő a világ egyik/ha nem a legjobban képzett és legtöbbet tapasztalt vadászpilótáiból állt, és jó vezetési rendszerrel volt-van megtámogatva, talpraesett parancsnokokkal, az USA felderítési információinak a birtokában. Szemben meg zömmel arabok voltak. Mig-21/gagyi 23-al, és csapásmérő gépekkel, helikopterekkel. Ez a helyzet.

Had másoljam be újra a hszem hátha:

ember+géptipus:
"de érdemes végignézni az 1970-71es eseményeket is. Szovjet kezelőszemélyzet, szovjet nem export SAMban, szovjet nem export csúcs gépek, szovjet piloták... oszt a vége mi lett? Megent a mészárlás jut eszembe."

Itt kiemelném még, hogy ekkor ugye még nem volt meg a generációs szakadék. Tehát nem F-15 vs Mig-21 volt hanem pl mirage vs mig-21

géptipus:
"Nem hallgatom el, sött direkte ki is hangsúlyoztam 09:11es hszemben. "Igen tudom a lelött gépek nagyja 3gen de ez a generációs difi most is ugyanúgy létezik 5gen US gépek vs 4gen Orosz gépek. "

Ezt a generációs difi ami meg is mutatja mekkora is a difi. :) Hogy miközben F-15ök potyogtak le a sorrol, már exportrta is megy, rendszerben is van addig, a pl Su-27 még rendszerben sem volt. (1985ben állt rendszerbe)

imo ugyanez lenne most az F-22/F-35 vs 4gen gépek esetén. Halomra lőnék őket.
"
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Zsolti
Méregből azért nem kellene vitatkozni, főleg ha kevés igazad van. A radar nélküli MiG-21F-13-ak már a 67-es háborúban elfogytak, minden később harcba vetett típus radaros volt. Ha a mostani AS-hivatkozás neked kevés, akkor keresd vissza a Haditechnika 2008-9-es évfolyamában az egyiptomi-izraeli háborúval, valamint a 2006/5-6 számban az Operacija Kavkaz című cikkeket, ezek talán neked is elég elfogadhatóak lesznek, bár tartok tőle hogy kb. ugyanezeket az adatokat fogod megtalálni (ott megtalálhatod az eredeti OROSZ forrásokat is, úgyhogy ezek nem csak nyugati forrásokra alapulnak) . És túlzásokba azért ne essél, a szovjet MiG-21bisz sose volt nagyobb harcértékű mint az arab MiG-23MF. Még az első export 23MSz is magasabb harcértékű volt mint a 21bisz, ugyanaz a radar és fegyverzet volt rajta, de a fegyverzet korlátozása nélkül tudott 3 póttartállyal felszállni, így eleve nagyobb volt a hatótávja, bevetési időtartama.
Igazad van, ezek tények. Méregből nem jó vitatkozni.

A lényeget tartom akkor is, amiről itt megy oldalakon keresztül a vita, az nevetséges. A Mig-21 ek tömegét, ezekkel azonos fedélzeti avinokikával megvert butított export Mig-23-asokat, elvétve egy egy Mig-25 öt sikerült lepukkantani(+helikoptereket - támadógépeket) amit azért főleg ARABOK repültek, arabok parancsnokok irányítása mellett, mindenféle komoly BVR képesség nélkül, az akkori csúcs F-15 vadászoknak, E-2 AWACS, és akár amerikai felderítési információk birtokában, a világ egyik legjobb pilótái által repülve. Ezt, meg Irakot, Szerbiát felhozni annak alátámasztására, hogy a Keleti fegyverrendszerek semmire sem valók, szerintem vicc kategória. Ez a lényege a mondandómank, 4 oldal óta. Az ideg már tényleg elvitt, de szerintem nem csoda...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Egyébként zsolti, szerinted az USAF miétr rakaszkodik foggal körömmel az F-35A-hoz? Pontosan azon képességek miatt, amennyivel fölé nő a többi gépnek. Egyszerűen nem költséghatékony megtartani bizonyos feladatokra a 4++ gépeket sem, mert borzasztóan törékenyek.

Az F-35A és F-16C Block 50/52 között sokkal, de sokkal nagyobb a szakadék, mint az F-4E és F-15A között volt, vagy az F-16 - F-4 között volt.Európai államoknál az F-104 és F-16 esetén is kisebb.

Miben lépett nagyot előre az F-15/F-16 az F-4/F-5/F-104-hez képest?
  • Repteljesítmény. A manőverező légiharc jellemző tartományában hülyére verték az elődöket. (Szuperszonik profilban a régi gépek jobbak voltak. Mai napig F-4 tartja a zárt körön a szuperszonkiks rekorodot és nem F-15. A Raptor lehet, hogy meg tudná dönteni, de ma ez már senkit nem érdekel.)
  • Autonóm célkeresés, ez főleg az F-15-nél az AN/APG-63 miatt.
  • Kabinból kilátás, akkor WVR-ban a két szép szem igen fontos volt, de SAM-ek ellen is.
  • A hatósugár azonos gépméret esetén javult a jobb hajtómű miatt.
Ezek akkor fontosak voltak az akkori légiharc rakéták képességei és felderítő képességek mellett még az E-3 érkezése után is. Ennek ellenére a 4. gen gépeknél az AIMVAL és ACEVAL kimutatta azt, hogy ha sokan vannak és értelmes all aspect raktéa van, akkor bármilyen gépnek esélye van a sikerre. Ez különösen igaz, ha nem FM vezérelt IR rakéta jön szembe, az FM rakéta ellen az infracsapda még reális esélyt ad a túlélésre. (Erről is szól majd a HT összefoglaló, hogy érdekes módon mindkét oldalon a hh. alatt a MANPAD-on a végén sokkal fejlettebb IR seeker volt, mint a két csúcs légiharc rakétán.)

Ez még ma is igaz. Hányszor linkeljem még ezt...? Szerencsés volt, jó helyen volt. Nem szuper vadász, nincs benne világklasszis radar. Csak éppen az ellfelének is komoly SA bizonytalanságai vannak egy F-35-höz képest.
https://theaviationist.com/2010/05/13/mb-339cd-kill-markings/

Ez nem általános, de sikerülhet. A szír 21-esnek is majdnem sikerült, ha F-16-ot talált volna el, akkor az sanszosan leesik. Az IAF egyik pilótája is visszamlékezésében elmonda, hogy piszok mázlijuk volt, teljes benne volt a pakliban légiharcban gép elvesztése. (SAM lőtt le F-16-ost is 1982-ben.)


Az egész F-35 koncepció arról szól, hogy ezt a helyzetet meg kell szüntetni. Ezért olyan dolgok kerültek az F-35-re és olyan integrációval, ami 20-25 évvel ezelőtt nézve is majdnem sci-fi volot. Mikr ezek? A repteljesítmény növelésének van értelme? Nincs, semmit nem ér a TVC-s AAM és M3-M6 végfázis sebességel és láthatatlanul érkező Sz-300 szintű SAM ellen, ami nem húz hosszú füstcsíkot az utazási fázisban. Na, akkor ehhez mi kell?

AESA radar. Mire jó ez? Pásztázzon villámgyorsan, elevation és azimut szerint bárhol a légtérben vagy akár földi cél ellen. Ha egyszer megtalát bárki egy célt, akkor bármelyik gép képes legyen rámérni és nem elveszteni. Ez a pilóta szemszögéből párhuzamos is képes megtenni földi cél és légi cél ellen is. Viszont állandó radar használat nem jó és nem körkörös. Mi legyen hát?

A válasz a DAS. Az képesség teszi a gépek a közeledő rakéták azonosítására és kellően nagy aspektus esetén akár közeledő repülőgépek észlelésére is. Viszont az időjárás bajos. Mi legyen akkor? Eleve nem akarunk belerepülni a MANPAD és SHORAD-ba, akkor legyen 8-10 km-es harcászati magasság. Ott már ritkán van gond és akkor az AAM és Sz-300/400 sem is felülről jön, emelkedő fázisban nem látja a rakétát nagy távolságon a DAS, ha szar idő van. Amit a DAS meglát és gyanús, akkor az radar rámér, hogy akkor sebesség paraméterből tudja, hogy akkor az most micsoda és merre tart. Mechanikus radarral erre DAS-sal sem lenne képest.

A DAS-sal megtalált célokra a EOTS rá tud nézni és a leváló céljelet képes lehet a DAS értelmezni, ez ma elvileg nem kéne, hogy nagy kunszt legyen. A Patriot radarral 1982-ben képes volt erre. (Abban volt valami 4MHz-es vagy 6MHz CPU meg talán MB nagyságrendű memóra.) A rakéták jellemzően loftolnak tehát égháttéban látszanak legalább gyorsítás ideje alatt.

Ezeket az F-35 nem szólóban teszi, hanemm széthúzva, ezzel biztosítva azt, hogy a a rálátási szögek minél jobbak legyenek. Ehhez kap egy olyan data linket, hogy a Link 16 hozzá képest olyan, mint 4G-s mobiltelefonhoz képest a szikratávíró szintjén van.

Ebből jön össze a páratlan SA ez van a stealth-tel nyakonönve. Fincsi. Viszont a stealth is el tud fogyni, ha sok SAM és ellenséges vadász van. Mit lehet tenni ekkor?

A SARH, SAGG SAM és ARH ellen, ott a vontatott csali. Sok.12 db. A gép a fenti SA alkotás mellett azt is tudja, hogy mikor dobja ki ezt a csalit, mert feleslegsen kitenni nem jó. Egy 4++ gép mindig vontathatja, mert közepes és nagy magasságban csak az nem látja, aki nem akarja. A SOJ segíthet egy darabig, de csodák nincsenek.

Ezért van az, hogy az összes jelenlegi fegyverrendszernek annyira nincs komoly sansza az F-35 ellen, hogy arra szavak alig vannak. A gond akkor lesz F-35-nél, ha ESA ARH SAM/AAM jön majd szembe, az ellen nem működik elvben vontatott csali. A másik baj a kombinálit IR+ARH AAM. A képalkotós IR ellen ma nem tudnak mit tenni, olyan felbontása van analizálási lehetőség van. Az IRIS-T már véde van most is DIRCM ellen és DIRCM-nek híre hamva sincs vadászon méretkorlátok miatt. Képalkotós IR-nél pixelenként lehet végezni analízist.

Apró hiba, hogy a japán AAM-4-en kívül nincs AESA/PESA ARH rakéta. Kombinált radar és IR SAM van, de az sem orosz, hanem nyugati. Az F-35 lépéselőnyban van egyelőre.

Az F-35 HSD-je ezeket mind rápakolja és osztályozza a pilótának. Saját rakéta HMZ-től kezdve irányfüggő fenyegetések ábrázolása, stb. amit akarsz. És midenzt full auto módon. A fals radar kiszűréséről volt már hír.
k64sazgr2u45gf38qmph.jpg
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Miféle általam írt fizika...?
  • Nem én programoztam a BMS4 fizikáját és a fizika az nem szubjektív. Mindenhol azonos módon működik a légellenállás. A probléma mindig az, hogy milyen adatokkal dolgozzon a modell.
  • AIM-7F/M, orosz SAM-eknél és orosz AAM-nél ezek az adatok már elérhetőek. A teljes imp. adatok is elérhetőek a tömegek is.
  • A valós adatok alapján lett visszaszámolva a légellenállás.
  • AIM-7 orosz SAM, tökmindegy melyiket teszem be, a valóságos eredményt kapom vissza. A Sz-75 é Sz-125 esetén a szovjet lőtéri mérések eredményeit 3-5%-on belül hozza, 10 km magasságig igen pontos a pogram. AIM-7F/M esetén közeledő cél ellen a papíron szereplő max. elméleti távolság is kb. ülnek.
Boki forrással megmutatta, hogy adtak el két század MiG-23ML-t Szíriának 1982 előtt.

Most akkor erre mit mondjak..?

Én rémítően jól szórakozok ezen az egészen.
Amikor hozod a fizikát akkor a fizika nem számít. :rolleyes:
Amikor történelemből 1982 a plda akkor nem számít mert generációs difi van a gépek közt.
Amikor megemlítem, hogy nem az van, hogy Oroszok nem adták oda Su-27et hanem az, hogy F-15 1982ben már ment exportra, míg Su-27 majd 1985ben lép hadrendbe 10évvel F-15 rendszereítése után akkor kuss.
Amikor jönnek az 1970-71es történések amikor Szovjet gépben, Szovjet supportal, Szovjet pilota ráadásul nincs generációs szakadék és már nem tudnak mit reagálni akkor jönnek a "parádés mindegyik, komolyan mondom..."

és nem abbahagyják hanem folytatják és vég nélkül fogcsikorgatva bizonygatják elfogultságukat, hozzá nem értésüket. Hibátlan és rendkívül szórakoztató. :cool: Szakmai szempontból persze semmi értelme.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Egyébként zsolti, szerinted az USAF miétr rakaszkodik foggal körömmel az F-35A-hoz? Pontosan azon képességek miatt, amennyivel fölé nő a többi gépnek. Egyszerűen nem költséghatékony megtartani bizonyos feladatokra a 4++ gépeket sem, mert borzasztóan törékenyek.

Az F-35A és F-16C Block 50/52 között sokkal, de sokkal nagyobb a szakadék, mint az F-4E és F-15A között volt, vagy az F-16 - F-4 között volt.Európai államoknál az F-104 és F-16 esetén is kisebb.

Miben lépett nagyot előre az F-15/F-16 az F-4/F-5/F-104-hez képest?
  • Repteljesítmény. A manőverező légiharc jellemző tartományában hülyére verték az elődöket. (Szuperszonik profilban a régi gépek jobbak voltak. Mai napig F-4 tartja a zárt körön a szuperszonkiks rekorodot és nem F-15. A Raptor lehet, hogy meg tudná dönteni, de ma ez már senkit nem érdekel.)
  • Autonóm célkeresés, ez főleg az F-15-nél az AN/APG-63 miatt.
  • Kabinból kilátás, akkor WVR-ban a két szép szem igen fontos volt, de SAM-ek ellen is.
  • A hatósugár azonos gépméret esetén javult a jobb hajtómű miatt.
Ezek akkor fontosak voltak az akkori légiharc rakéták képességei és felderítő képességek mellett még az E-3 érkezése után is. Ennek ellenére a 4. gen gépeknél az AIMVAL és ACEVAL kimutatta azt, hogy ha sokan vannak és értelmes all aspect raktéa van, akkor bármilyen gépnek esélye van a sikerre. Ez különösen igaz, ha nem FM vezérelt IR rakéta jön szembe, az FM rakéta ellen az infracsapda még reális esélyt ad a túlélésre. (Erről is szól majd a HT összefoglaló, hogy érdekes módon mindkét oldalon a hh. alatt a MANPAD-on a végén sokkal fejlettebb IR seeker volt, mint a két csúcs légiharc rakétán.)

Ez még ma is igaz. Hányszor linkeljem még ezt...? Szerencsés volt, jó helyen volt. Nem szuper vadász, nincs benne világklasszis radar. Csak éppen az ellfelének is komoly SA bizonytalanságai vannak egy F-35-höz képest.
https://theaviationist.com/2010/05/13/mb-339cd-kill-markings/

Ez nem általános, de sikerülhet. A szír 21-esnek is majdnem sikerült, ha F-16-ot talált volna el, akkor az sanszosan leesik. Az IAF egyik pilótája is visszamlékezésében elmonda, hogy piszok mázlijuk volt, teljes benne volt a pakliban légiharcban gép elvesztése. (SAM lőtt le F-16-ost is 1982-ben.)


Az egész F-35 koncepció arról szól, hogy ezt a helyzetet meg kell szüntetni. Ezért olyan dolgok kerültek az F-35-re és olyan integrációval, ami 20-25 évvel ezelőtt nézve is majdnem sci-fi volot. Mikr ezek? A repteljesítmény növelésének van értelme? Nincs, semmit nem ér a TVC-s AAM és M3-M6 végfázis sebességel és láthatatlanul érkező Sz-300 szintű SAM ellen, ami nem húz hosszú füstcsíkot az utazási fázisban. Na, akkor ehhez mi kell?

AESA radar. Mire jó ez? Pásztázzon villámgyorsan, elevation és azimut szerint bárhol a légtérben vagy akár földi cél ellen. Ha egyszer megtalát bárki egy célt, akkor bármelyik gép képes legyen rámérni és nem elveszteni. Ez a pilóta szemszögéből párhuzamos is képes megtenni földi cél és légi cél ellen is. Viszont állandó radar használat nem jó és nem körkörös. Mi legyen hát?

A válasz a DAS. Az képesség teszi a gépek a közeledő rakéták azonosítására és kellően nagy aspektus esetén akár közeledő repülőgépek észlelésére is. Viszont az időjárás bajos. Mi legyen akkor? Eleve nem akarunk belerepülni a MANPAD és SHORAD-ba, akkor legyen 8-10 km-es harcászati magasság. Ott már ritkán van gond és akkor az AAM és Sz-300/400 sem is felülről jön, emelkedő fázisban nem látja a rakétát nagy távolságon a DAS, ha szar idő van. Amit a DAS meglát és gyanús, akkor az radar rámér, hogy akkor sebesség paraméterből tudja, hogy akkor az most micsoda és merre tart. Mechanikus radarral erre DAS-sal sem lenne képest.

A DAS-sal megtalált célokra a EOTS rá tud nézni és a leváló céljelet képes lehet a DAS értelmezni, ez ma elvileg nem kéne, hogy nagy kunszt legyen. A Patriot radarral 1982-ben képes volt erre. (Abban volt valami 4MHz-es vagy 6MHz CPU meg talán MB nagyságrendű memóra.) A rakéták jellemzően loftolnak tehát égháttéban látszanak legalább gyorsítás ideje alatt.

Ezeket az F-35 nem szólóban teszi, hanemm széthúzva, ezzel biztosítva azt, hogy a a rálátási szögek minél jobbak legyenek. Ehhez kap egy olyan data linket, hogy a Link 16 hozzá képest olyan, mint 4G-s mobiltelefonhoz képest a szikratávíró szintjén van.

Ebből jön össze a páratlan SA ez van a stealth-tel nyakonönve. Fincsi. Viszont a stealth is el tud fogyni, ha sok SAM és ellenséges vadász van. Mit lehet tenni ekkor?

A SARH, SAGG SAM és ARH ellen, ott a vontatott csali. Sok.12 db. A gép a fenti SA alkotás mellett azt is tudja, hogy mikor dobja ki ezt a csalit, mert feleslegsen kitenni nem jó. Egy 4++ gép mindig vontathatja, mert közepes és nagy magasságban csak az nem látja, aki nem akarja. A SOJ segíthet egy darabig, de csodák nincsenek.

Ezért van az, hogy az összes jelenlegi fegyverrendszernek annyira nincs komoly sansza az F-35 ellen, hogy arra szavak alig vannak. A gond akkor lesz F-35-nél, ha ESA ARH SAM/AAM jön majd szembe, az ellen nem működik elvben vontatott csali. A másik baj a kombinálit IR+ARH AAM. A képalkotós IR ellen ma nem tudnak mit tenni, olyan felbontása van analizálási lehetőség van. Az IRIS-T már véde van most is DIRCM ellen és DIRCM-nek híre hamva sincs vadászon méretkorlátok miatt. Képalkotós IR-nél pixelenként lehet végezni analízist.

Apró hiba, hogy a japán AAM-4-en kívül nincs AESA/PESA ARH rakéta. Kombinált radar és IR SAM van, de az sem orosz, hanem nyugati. Az F-35 lépéselőnyban van egyelőre.

Az F-35 HSD-je ezeket mind rápakolja és osztályozza a pilótának. Saját rakéta HMZ-től kezdve irányfüggő fenyegetések ábrázolása, stb. amit akarsz. És midenzt full auto módon. A fals radar kiszűréséről volt már hír.
k64sazgr2u45gf38qmph.jpg


szigorú imo: a szakmai hszeidnek itt semmi értelme nincs.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Igazad van, ezek tények. Méregből nem jó vitatkozni.

A lényeget tartom akkor is, amiről itt megy oldalakon keresztül a vita, az nevetséges. A Mig-21 ek tömegét, ezekkel azonos fedélzeti avinokikával megvert butított export Mig-23-asokat, elvétve egy egy Mig-25 öt sikerült lepukkantani(+helikoptereket - támadógépeket) amit azért főleg ARABOK repültek, arabok parancsnokok irányítása mellett, mindenféle komoly BVR képesség nélkül, az akkori csúcs F-15 vadászoknak, E-2 AWACS, és akár amerikai felderítési információk birtokában, a világ egyik legjobb pilótái által repülve. Ezt, meg Irakot, Szerbiát felhozni annak alátámasztására, hogy a Keleti fegyverrendszerek semmire sem valók, szerintem vicc kategória. Ez a lényege a mondandómank, 4 oldal óta. Az ideg már tényleg elvitt, de szerintem nem csoda...
Zsolti, megadtam a címeket, olvass utána aztán méregivás helyett gondolkozz kicsit. (A szovjetek komplett MiG-21MF vadászezredeket telepítettek Egyiptomba saját pilótákkal saját irányítással, aztán olvasd el mi lett a vége. Izrael akkor azonos korosztályba tartozó Mirage-III és F-4E gépeket vetett be ellenük.)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Én rémítően jól szórakozok ezen az egészen.
Amikor hozod a fizikát akkor a fizika nem számít. :rolleyes:
Amikor történelemből 1982 a plda akkor nem számít mert generációs difi van a gépek közt.
Amikor megemlítem, hogy nem az van, hogy Oroszok nem adták oda Su-27et hanem az, hogy F-15 1982ben már ment exportra, míg Su-27 majd 1985ben lép hadrendbe 10évvel F-15 rendszereítése után akkor kuss.
Amikor jönnek az 1970-71es történések amikor Szovjet gépben, Szovjet supportal, Szovjet pilota ráadásul nincs generációs szakadék és már nem tudnak mit reagálni akkor jönnek a "parádés mindegyik, komolyan mondom..."

és nem abbahagyják hanem folytatják és vég nélkül fogcsikorgatva bizonygatják elfogultságukat, hozzá nem értésüket. Hibátlan és rendkívül szórakoztató. :cool: Szakmai szempontból persze semmi értelme.
A történelmi példád azt mutatja meg, hogy az Izraeli légierő ott a saját portáján/előtte, USA szupporttal a 60-80 as évek között dominálta a csekély számú SZU tanácsadót, és az Arab pilótákat, a nekik átadott másodvonalbeli fegyverzettel. Ennyit mutatott meg. A Molni által kontextusból sokszor kiragadott fizika, és az hogy mindent elfogad amit a nyugati reklámszlogenek ígérnek, az meg minden, csak nem szakmaiság.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Zsolti, megadtam a címeket, olvass utána aztán méregivás helyett gondolkozz kicsit. (A szovjetek komplett MiG-21MF vadászezredeket telepítettek Egyiptomba saját pilótákkal saját irányítással, aztán olvasd el mi lett a vége. Izrael akkor azonos korosztályba tartozó Mirage-III és F-4E gépeket vetett be ellenük.)
Értem, csak ez hogy jön ahhoz, hogy az F-15 milyen győzelmi statisztikát csinált? Mert ha jól emlékszem(már ebben sem vagyok biztos), itt erre lett pl. kihegyezve hogy 103:0 a "keleti blokk gépek" ellen, és ez lenne a mostani helyzet is a csúcs USA-NATO és Rus gépek között. Innen indult a mutatvány. Erre írtam be, hogy derék ez a 103:0, csak főleg arabok, és/vagy Mig-21/23/szu-22/mi-8 ellen jött össze, az Iraki - Szerb szituknál meg giga létszámfölény, és nagyon nem egyenlő országok vs fél világ szembenállás volt.

Ettől függetlenül, amit írtál, meg fogom nézni, a Haditechnika az már valami. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy TE pl. azon túl, amiben javítottál, mennyire gondolod azt, hogy egy USA-Rus scenáriónál, komplex rendszer részeként, szemben mondjuk a Binkov féle videóval, a Balázs féle verzió igazolódna be, és még létszámhátrányos/támadó konfigban is TAROLNA egy F-35, és labdába nem rúgna az Orosz Szu-35 mint komplex rendszer része, védekező félként, supporttal. Azért ezt szeretném látni, hogy TE mit gondolsz erről...

Várom válaszod...
 
M

molnibalage

Guest
A Molni által kontextusból sokszor kiragadott fizika, és az hogy mindent elfogad amit a nyugati reklámszlogenek ígérnek, az meg minden, csak nem szakmaiság.
Kontextusból kiragadott fizika. Hallod, ebből lassan aranyköpés gyűjtemény lesz... Vagy követed a Trump féle gyök2 vonalat és hamarosan jönnek az alternatív tények?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Kontextusból kiragadott fizika. Hallod, ebből lassan aranyköpés gyűjtemény lesz... Vagy követed a Trump féle gyök2 vonalat és hamarosan jönnek az alternatív tények?
Írd össze az enyémet, és akkor ígérem, veszem a fáradtságot, és én is összeírom a tiédet. Meglátjuk melyik lesz a nevetségesebb...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A történelmi példád azt mutatja meg, hogy az Izraeli légierő ott a saját portáján/előtte, USA szupporttal a 60-80 as évek között dominálta a csekély számú SZU tanácsadót, és az Arab pilótákat, a nekik átadott másodvonalbeli fegyverzettel. Ennyit mutatott meg. A Molni által kontextusból sokszor kiragadott fizika, és az hogy mindent elfogad amit a nyugati reklámszlogenek ígérnek, az meg minden, csak nem szakmaiság.

70-71. Nem arab pilóta hanem Szovjet. Nincs generációs szakadék gen 3 gépek mindkét oldalon. A gép, fegyverzet pedig nem másodvonalbeli hanem a leglegjobb amivel Szovjetek rendelkeztek.
Had idézzek magamtól: "Amikor jönnek az 1970-71es történések amikor Szovjet gépben, Szovjet supportal, Szovjet pilota ráadásul nincs generációs szakadék..."
 
M

molnibalage

Guest
Írd össze az enyémet, és akkor ígérem, veszem a fáradtságot, és én is összeírom a tiédet. Meglátjuk melyik lesz a nevetségesebb...
Láthatólag nem érted. A mondatodnak semmi értelme. Mi a túró az, hogy kontextusból kiragadott fizika...?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
70-71. Nem arab pilóta hanem Szovjet. Nincs generációs szakadék gen 3 gépek mindkét oldalon. A gép, fegyverzet pedig nem másodvonalbeli hanem a leglegjobb amivel Szovjetek rendelkeztek.
Had idézzek magamtól: "Amikor jönnek az 1970-71es történések amikor Szovjet gépben, Szovjet supportal, Szovjet pilota ráadásul nincs generációs szakadék..."
Most arra az Egyiptomi-Izraeli háborúra hivatkozol, ahol volt érintve 275.000 Izraeli katona, és kb. 10-15E Szovjet, a 200+ ezer Arabon túl, és ahol 58!!! fő szovjet veszteséget ír a Wikipedia, egy gyors keresés eredményeként? Erről beszélünk? https://en.wikipedia.org/wiki/War_of_Attrition
Kiváló, azt mutatja meg, ahogy eddig is mondtam, hogy az Izraeli a világ egyik legjobban képzett hadserege, profi vezetéssel, és a humán faktor nagyon sokat számít. Számomra ennyit árul el ez a konfliktus. A Mirage III ennyivel MA MÁR fixre tudjuk, mert erről vannak adatok, nem jobb vadászgép mint a Mig-21, sőt. Az Izreaeli profizmus jött ki, az arabok felett, ez a helyzet. Ahogy amúgy a Szaudiakat is láthatjuk nem 70' ből hozott példán keresztül, hanem a napjainkban CSÚCS nyugati fegyverzettel szenvedi, mezitlábas de egy fokkal ügyesebb arabok ellen. Szerinted a Szaudiak ilyen teljesítményével mit csinálna az IAF? Én megkockáztatom, hogy Szaudi Eurofighter/F-15 ide oda, megennék őket élve a Zsidók...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Értem, csak ez hogy jön ahhoz, hogy az F-15 milyen győzelmi statisztikát csinált? Mert ha jól emlékszem(már ebben sem vagyok biztos), itt erre lett pl. kihegyezve hogy 103:0 a "keleti blokk gépek" ellen, és ez lenne a mostani helyzet is a csúcs USA-NATO és Rus gépek között. Innen indult a mutatvány. Erre írtam be, hogy derék ez a 103:0, csak főleg arabok, és/vagy Mig-21/23/szu-22/mi-8 ellen jött össze, az Iraki - Szerb szituknál meg giga létszámfölény, és nagyon nem egyenlő országok vs fél világ szembenállás volt.

Ettől függetlenül, amit írtál, meg fogom nézni, a Haditechnika az már valami. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy TE pl. azon túl, amiben javítottál, mennyire gondolod azt, hogy egy USA-Rus scenáriónál, komplex rendszer részeként, szemben mondjuk a Binkov féle videóval, a Balázs féle verzió igazolódna be, és még létszámhátrányos/támadó konfigban is TAROLNA egy F-35, és labdába nem rúgna az Orosz Szu-35 mint komplex rendszer része, védekező félként, supporttal. Azért ezt szeretném látni, hogy TE mit gondolsz erről...

Várom válaszod...
Szerintem egy - erősen elméleti* - orosz-USA háborúban a támadó fél hosszú távon és ellenséges légtérben nem tudna akkora létszámfölényt biztosítani magának, hogy ne kölcsönös mészárlás legyen a vége (ne feledjük, az ellen légterében nem csak légi harcászat folyna, ott szerepet kapna a légvédelem is de elsősorban CSAK A VÉDEKEZŐ oldaláról. Viszont hogy is lennének biztonságban pl. egy orosz kombinált rakéta/szárnyasbomba/torpedó-támadás ellen az F-35-bázisok?! Ettől kezdve már csak az a kérdés hogy mikor és melyik fél érné el az atomküszöböt, mert előbb-utóbb odajutnának. Úgyhogy lehet a fütyit méregetni 1:1 felállásnál, csak semmi értelme ennek se, mert döntő lehet az is hogy hol találkoznak a gépek, az orosz határon belül 300km-el vagy azon kívül ugyanannyira? 1:1-ben vitathatatlan az F-35 fölénye (nem véletlen a generáció-váltás!), de ilyen felállás a valóságban nincsen, a másikra felállásra meg inkább nem vagyok kíváncsi.
* Szerintem egyébként azért elméleti jelenleg az orosz-USA felállás, mert Kína még jópár évig nem engedheti meg magának hogy Joe kilője a háta mögül Ivánt, mert utána egyedül maradna a porondon az egész nyugati világgal szemben - de az idő itt Kínának dolgozik!
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Az Izreaeli profizmus jött ki, az arabok felett, ez a helyzet.

Szovjet piloták, szovjet gépben, szovjet supportal. Nem arab pilóták, export gépben, arab supportal.

Hétvégén megyek bevásárolni remélem ehaviban van kővári írása vagy találok még elöző havit.... izgi lesz magyarul olvasgatni. :)
 
M

molnibalage

Guest
1:1-ben vitathatatlan az F-35 fölénye (nem véletlen a generáció-váltás!), de ilyen felállás a valóságban nincsen, a másikra felállásra meg inkább nem vagyok kíváncsi.
Az F-35 képességeinek pont az az alapja, hogy a gépek számának a növekedésével data linken és a szenzorok által a SA nem romlik. A sok v sok esetben az F-35 pilótája képbn marad, mindenki más meg egyre kevésbé majd végül lövésük sincs arról, hogy mi zajlik körülöttük.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Láthatólag nem érted. A mondatodnak semmi értelme. Mi a túró az, hogy kontextusból kiragadott fizika...?
A tényeket, akár azokat is, amik fizikán alapulnak, szereted mindig úgy értelmezni, azt az oldalát kidomborítani, ami téged, a te világképedet igazol/igazolja. Ott volt az AESA-PESA párhuzam, mint nem túl régi példa. Leírtad, hogy az AESA radar csak jobb lehet, mint a PESA, mert az elv annyival korszerűbb, hogy vannak olyan dolgok, amelyeket a másik fizikailag nem tud, és kész. Ez alapból döntő tényezőként lett nálad kezelve innentől, mondtad, vagy csak sugalltad már nem tudom, de egyértelműen kinyilatkoztattál egy relációt: AESA>PESA, bármilyen radarnál. Erre írtam aztán olyanokat, hogy VALÓS harcászati képességben, mi az a behozhatatlan előny jelenleg, ahol a modern PESA olyan hátrányt szenved, hogy fixre vehető, akár az is, hogy egy Irbisz kisebb harcászati értékű, mint pl. a J-11B AESA radarja? Mert LPI -t tud ez az elv is, gyors pásztázást is tud, valamint nagy az Antenna méret, és brutál erős a kisugárzott jel teljesítménye is. Linkeltem egy amerikai radar tervezőtől forrást, ahol leírja a figura, elég érthetően, hogy NINCS ég és föld az AESA, és a modern PESA radarok közt. A jövő valóban az AESA, de majd akkor, ha már tényleg sokkal könnyebb-kisebb radarokból ki lehet hoznia félvezetők miatt nagyobb teljesítményt. Ma még ahogy rámutattam, nem a J-11B kínai AESA-ja, hanem az APG-77 teljesítményének közelébe taksálják a lesajnált Irbiszt, ami BRUTÁL jó... Tőled utána nem jött válasz erre a dologra...

TVC-t is körbeártuk 1000x. Ott is leírtad, hogy lószar, semmire se jó, mert pl. szerinted giga szervízigényes, drága nem kell senkinek(Oroszok azért szeretik, azóta Kínai is vett belőle, Indiának is van egy pár db ilyen gépe), JAAA, és az USA top Air superiority gépe is pont ilyennel repül(ezek tények) és AIM-9X korában amúgy is szarra se való.

Aztán mikor elkezdtem magyarázni, hogy talán azért arra nem rossz, hogy a plusz manőverezőképesség SOHA nem rossz, pláne légritka közegben magasan fent, ahol meg pont arra dobálózól az F-16 P-S görbéiddel, Suplementtel, hogy 8km felett nincs már értelmes fordulókör, meg manőverező képesség, elfogy a tolőerő, kormányfelület, hogy kiegészítse az aerodinamikai felületeket a kitérítéssel, és agilisebben mozogjon fent, ahol viszont jobb a hatósugár, erre sem jött válasz, csak terelés.

Jönnek örökké a bevált gumicsontok, Irakról, Szerbiáról, ahol a fél világ vert agyon egy szem csórót, ahol az első esetben a hadsereg meg sem próbált komolyan ellenállni, menekültek át Iránba, a lélekszám nagy részét adó de elnyomott Siíta katonák megadták magukat boldog boldogtalannak, a második esetben meg egy akkora országról beszélünk, mint Magyarország, akik még így is lőttek le F-16 ot, F-117-et, lehet hogy rongáltak meg B-2-t. DE TE ALTERNATÍV tényezel, megmagyarázol mindent.

A sort folytathatnám, de most untam rá, ennyi elég lesz egyelőre...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Szerintem egy - erősen elméleti* - orosz-USA háborúban a támadó fél hosszú távon és ellenséges légtérben nem tudna akkora létszámfölényt biztosítani magának, hogy ne kölcsönös mészárlás legyen a vége (ne feledjük, az ellen légterében nem csak légi harcászat folyna, ott szerepet kapna a légvédelem is de elsősorban CSAK A VÉDEKEZŐ oldaláról. Viszont hogy is lennének biztonságban pl. egy orosz kombinált rakéta/szárnyasbomba/torpedó-támadás ellen az F-35-bázisok?! Ettől kezdve már csak az a kérdés hogy mikor és melyik fél érné el az atomküszöböt, mert előbb-utóbb odajutnának. Úgyhogy lehet a fütyit méregetni 1:1 felállásnál, csak semmi értelme ennek se, mert döntő lehet az is hogy hol találkoznak a gépek, az orosz határon belül 300km-el vagy azon kívül ugyanannyira? 1:1-ben vitathatatlan az F-35 fölénye (nem véletlen a generáció-váltás!), de ilyen felállás a valóságban nincsen, a másikra felállásra meg inkább nem vagyok kíváncsi.
* Szerintem egyébként azért elméleti jelenleg az orosz-USA felállás, mert Kína még jópár évig nem engedheti meg magának hogy Joe kilője a háta mögül Ivánt, mert utána egyedül maradna a porondon az egész nyugati világgal szemben - de az idő itt Kínának dolgozik!
Ez esetben viszont Emel, TE és én ugyan azt mondjuk. Ha figyelmesen végigolvasod amit írtam, vagy megnézed a Binkov féle Balázs által a vérbe cikizett kis videót, ez a lényege. LEÍRTAM én is, hogy NYILVÁN az F-35 az esélyes hisz generáció váltás van valóban, egy patika tisztaságú, kiragadott, 1:1 laborítúriumi körülmények közötti összecsapásnak. CSAK én azt is mondtam hozzá, hogy nem annyira szarra se való a keleti tech csúcsa, hogy ne lenne kb. közel a valósághoz a videó, amikor azt állítja, hogy védekezőként, saját területhez közel, rendszer vs rendszerben, PLÁNE ha még létszámfölény is van, NEM úgy lenne az, ahogy Balázs szeretné, és PESA semmit nem ér AESA free win, értelmetlen TVC, semmire se való Rus légiharc és légvédelmi rakéták, valamint csoda vontatott csalik. Bizony bőven reális egy olyan scenário, ahol kikapnak az F-35 ök, ilyen körülmények között! A videó, és én sem állíottam mást...

Nincsenek csodafegyeverek!

Abban egyet értünk, hogy sose kerüljön erre sor, hogy meglássuk kinek van - lenne igaza.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Szovjet piloták, szovjet gépben, szovjet supportal. Nem arab pilóták, export gépben, arab supportal.

Hétvégén megyek bevásárolni remélem ehaviban van kővári írása vagy találok még elöző havit.... izgi lesz magyarul olvasgatni. :)
Jó szórakozást az elfogulatlan Kővári írásokhoz :D !