F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ezzel a mentalitással is tele van a tököm. Ennek semmi köze nincs a hithez és a valláshoz.

  1. A videón tisztán látszik, hogy orbitálisan nagy távolságról - harcászati értelemben - képes a DAS kiszúrni a rakéta indítást és a radar rá is mér.
  2. Ellenben az észrevétlenül M1.9 sebességgel full AAM-es Szu-35 az kb. a népmese kategória. Tessék már megnézni az F-16C envelope görbéjét full AAM konfiggal és ECM pod nélkül. A DI legyen megengedően csak 50 (a teljes full AAM ennél lényegsen nagyobb), mert jó fej vagyok és megengedő. M0.8-ról M1.75-re kb. 28000 ezer font tömeggel - =kb. 70% kero, nincs semmilyen pod, se póttank, csak 6xAAM) - kb. 120 sec alatt gyorsít fel a gép. Ehhez kb. 30 tengeri mérföld nyílegyenes repülés kell és kb. 1700 font keró. A gép teljes kapacitása 72000 font. Ezek alajpán mindenki fantáziájára bízom azt, hogy miféle realitása van az M1.9-es full AAM-os Szu-35-nek jammer pod-dal..
  3. Hogy közben a DAS miért is nem szúrja ki a gépet az örök rejtély, de bezzek az orosz csoda IRST az utánégető nélkül közeledő gépet egyes hívők szerint szemből látja 50 km-ről is. Aha...
  4. A DAS képességeiről legalább néhány videó van... Az orosz IRST-ről meg szép marketing prospektus.
A kapacitás el van írva, 7200 font.
 
M

molnibalage

Guest
Vagy akkor legyen ennek a videónak a hibáiról is egy hosszabb cikk..? Adhatnék én rá akárhány forrást, modellt és számítást, de akkor is csak kötekednél...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
Azt nem értem, hogy ha ekkora szád van, akkor miért nem alkotsz te is valamit? Folyamatosan csak fröcsögsz és telibeszarod azt is, amit az igazi vadászpilóták mondanak. Ehelyett folyamatosan személyeskedsz és most is leszarod azt az SA-t, amivel az F-35 bír és az Szu-35 nem.

Egyébként meg én sem érek rá mindent megcsinálni, csak rámutattam a videó téveszémire...

Egyébként meg nehogy azt hidd, hogy az értelmetlen zavarás egyedi eset lenne. Az IAF nem merte használni a jenkiktől kapott ALQ-119-et a Kub ellen, mert nem voltak meggyőződve arról, hogy a monopulzus CW radar ellen bármi hatása lenne vagy éppenséggel nem csak segítené a rávezetést...

Balázs, volt már amit alkottam, el is lehet olvasni, bent az NKE központi könyvtárában, egyenruhásoknak, fényképet TILOS róla készíteni, ki nem hozhatod, ide nem tölthetem fel. Többek közt rádióhullámokat és vezetéstechnikai rendszereket érint a tárgya, jelesre lett értékelve.

Maradok tisztelettel!
 
M

molnibalage

Guest
Balázs, volt már amit alkottam, el is lehet olvasni, bent az NKE központi könyvtárában, egyenruhásoknak, fényképet TILOS róla készíteni, ki nem hozhatod, ide nem tölthetem fel. Többek közt rádióhullámokat és vezetéstechnikai rendszereket érint a tárgya, jelesre lett értékelve.

Maradok tisztelettel!
És ennek mi köze ahhoz, hogy a videó egyes részei nettó ökörségek, amire rámutattam?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
És ennek mi köze ahhoz, hogy a videó egyes részei nettó ökörségek, amire rámutattam?
Ehhez természetesen semmi köze, szimplán válaszoltam egy egyszerű kérdésedre. Illetve TOVÁBBRA is tartom, hogy egy önjelölt műkedvelő szakértő vagy, aki MINDIG MINDEN élethelyzetben úgy csavarod a tényeket, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG azt fogadod el bármilyen videóból, cikkből, tanulmányból valósnak, ami a te vélt-vagy valós világképednek megfelel. Legyen az bármi, csak az NEM NETTÓ ÖKÖRSÉG, ahol az jön ki, hogy a neked kedves fegyverrendszerek bár így ki nem mondod soha, de UTALSZ rá, néha elég egyértelműen, LEGYŐZHETETLENEK.

SZÁ-NAL-MAS!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
NEM FADE, nem, nem és nem. Azért mészárolják halomra az elmúlt 30 évben a keleti technikát, mert ORBITÁL látszámfölény volt mind az Irak, mind a Szerbek ellen, valamint nézd már meg a jó ég áldjon meg, hogy 2 generációval régebbi ÉS nem ritkán csapásmérő gépekből jött össze a FANTASZTIKUS F-15 sikerszéria.

Mi más lehetett volna az eredény, amikor ARAB pilóták repülte Mig-21/Szu-22 mindenféle cirkálórakétákkal megsemmisített-szétzilált hátország(nincs vadászirányítás-AWACS-légi utántöltés, semmi) van létszámhátrányban az akkori csúcs modern gépekkel felszerelt, LÉTSZÁMFÖLÉNYBEN játszó AWACS és tanker flottával megtámogatott NATO pilóták ellen?

Néha olyan elfogultak vagyotok, hogy a pofám leszakad...

Akkor legyen plda is. pl https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mole_Cricket_19

Létszámfölény Szír oldalon.
Végeredmény:
Szír veszteségek:
82[6]–86 fighter aircraft shot down[7][8]
30 SAM batteries destroyed

Izraeli veszteségek:
Two F-15 damaged[4]
At least one UAV shot down[5]

de érdemes végignézni az 1970-71es eseményeket is. Szovjet kezelőszemélyzet, szovjet nem export SAMban, szovjet nem export csúcs gépek, szovjet piloták... oszt a vége mi lett? Megent a mészárlás jut eszembe.

Elfogultságot nem tudom mire vélni, amikor 100+:0át írtam F-15 vs Mig/Su az statisztisztika. Amikor pldat hozok pl Mole Cricket az megtörtént. Amikor attritiont hozom pldanak az is megtörtént. Lehet belemagyarázni, hogy de létszámfölény de ld pldat. hogy arab pilota de a végeredmény uaz lett Szovjet pilotával is, hogy ...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
Akkor legyen plda is. pl https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mole_Cricket_19

Létszámfölény Szír oldalon.
Végeredmény:
Szír veszteségek:
82[6]–86 fighter aircraft shot down[7][8]
30 SAM batteries destroyed

Izraeli veszteségek:
Two F-15 damaged[4]
At least one UAV shot down[5]

de érdemes végignézni az 1970-71es eseményeket is. Szovjet kezelőszemélyzet, szovjet nem export SAMban, szovjet nem export csúcs gépek, szovjet piloták... oszt a vége mi lett? Megent a mészárlás jut eszembe.

Elfogultságot nem tudom mire vélni, amikor 100+:0át írtam F-15 vs Mig/Su az statisztisztika. Amikor pldat hozok pl Mole Cricket az megtörtént. Amikor attritiont hozom pldanak az is megtörtént. Lehet belemagyarázni, hogy de létszámfölény de ld pldat. hogy arab pilota de a végeredmény uaz lett Szovjet pilotával is, hogy ...
Nagyon szépen elhallgattad megint azt az amúgy nem mellékes tényt, hogy abban a konfliktusban az izraeli F-15 ösök Mig-21 eseket - Szu-22 eseket és BVR képtelen Mig-23 asokat lőttek halomra. Az hogy Oroszok repülték őket, vagy Arabok, én meg nem tudom ítélni, neked meg bemondásra csak simán nem hiszem el, hogy a volt SZU krémje lett feltrancsírozva Mig-21 ben ülve, madárnak ne nézzél már...
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez természetesen semmi köze, szimplán válaszoltam egy egyszerű kérdésedre. Illetve TOVÁBBRA is tartom, hogy egy önjelölt műkedvelő szakértő vagy, aki MINDIG MINDEN élethelyzetben úgy csavarod a tényeket, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG azt fogadod el bármilyen videóból, cikkből, tanulmányból valósnak, ami a te vélt-vagy valós világképednek megfelel. Legyen az bármi, csak az NEM NETTÓ ÖKÖRSÉG, ahol az jön ki, hogy a neked kedves fegyverrendszerek bár így ki nem mondod soha, de UTALSZ rá, néha elég egyértelműen, LEGYŐZHETETLENEK.

SZÁ-NAL-MAS!
Nem csavarta semmin sőt, a videó az, ami inkább csavargatja saját szájíze szerint a dolgokat, ezekre hívtam fel a figyelmet. Sőt, inkább nettó hülyeségek vannak benne.
  • Hol van a DAS és data link képessége a videóban az AESA ráméréssel? Ja, bocs, sehol...
  • Mitől képes pillanatok alatt nem reális sebességre gyorsítani a Szuhojok? Olyan távolság kellene a gyorsításhoz, ami a rakéta indítás NEZ többszöröse. Olyan sebességet képzel el a készítő, ami nettó hülyeség. Nézzed már meg, hogy a Streak Eagle milyen gyorsítás után ért el M2.2-őt úgy, hogy fegyvertelen volt a gép, könnyítve volt és 1/3 üzemanyaga sem volt.
  • Mitől nem szúrja ki a DAS a 10 méteres utánégetővel repkedő Szuhot a DAS ami ennél hosszbb forró gázsugarat húz? Csak, hogy lásd az arányokat utánégető esetén.
A DAS-on az utánégetővel oldalról akkora cél lenne, hogy összeszarod magad. És minden F-35 igyel és osztja meg egymással az adatokat. Ezek után a videó kihozza azt, hogy oldalról belopakszik a Szuhoj... Baszod...

Soroljam még a videóben levő hibákat, vagy ennyi elég lesz? És ezekre mind forrást adtam. Te meg itt vergődsz össze vissza és személyeskedsz.Nem is értem, hogy miért nem vagy már a banamákon...

Az F-35 egész koncepcijóra arról szól, hogy az SA-t uralja a többi géphezképest és nem megy be ilyen helyzetekbe és nem a pilóta rakja össze fejben a helyzetképet, hanem mögöttö a rendszer. Emiatt csúszik az egész, mert szotveres hibák vannak, erről szólt az a hír, hogy egyes célokata rendszer duplán érzékelt, mert nem sikerült az adatok szinkronizálásása.

A szánalmas szó meg elkoptatott lett, főleg a te szádból. Nézzél már tükörbe , ha kérhetlenk. Ha Így folytatod visszacsaplak igronrba, mert tartalmat nem sikerül a kommenteidbe tenni. Semmilyen szinten.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon szépen elhallgattad megint azt az amúgy nem mellékes tényt, hogy abban a konfliktusban az izraeli F-15 ösök Mig-21 eseket - Szu-22 eseket és BVR képtelen Mig-23 asokat lőttek halomra. Az hogy Oroszok repülték őket, vagy Arabok, én meg nem tudom ítélni, neked meg bemondásra csak simán nem hiszem el, hogy a volt SZU krémje lett feltrancsírozva Mig-21 ben ülve, madárnak ne nézzél már...
Vigyázó szemedet vest az AS legutóbbi vagy eggyel korábi számára is. Mikor a nagy szovjetek meg akarták mutatni Izraellel szemben, hogy mit tudnak az első összescsapás még az F-15 korszak előtt is egy gyors és sima 0:5 lett. A csúcs BVR akkor az F-4E + AIM-7E volt. Mégis szétrúgták a seggüket.

Valahogy mindig csak a kifogás van, hogy miért csapták le a szovjet technikával üzemelő gépeket.
Az meg külön vicces, mikor én is elismertem, hogy akkor lehetett MiG-23ML 1982-ben, mert adtak rá forrást hirtelen te benyögöd, hogy BVR képtelen arab gépek voltak. És akkor még én csavargatom a tényeket. Hallod, ez már tényleg epic vastagbőr...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Nagyon szépen elhallgattad megint azt az amúgy nem mellékes tényt, hogy abban a konfliktusban az izraeli F-15 ösök Mig-21 eseket - Szu-22 eseket és BVR képtelen Mig-23 asokat lőttek halomra. Az hogy Oroszok repülték őket, vagy Arabok, én meg nem tudom ítélni, neked meg bemondásra csak simán nem hiszem el, hogy a volt SZU krémje lett feltrancsírozva Mig-21 ben ülve, madárnak ne nézzél már...

Nem hallgatom el, sött direkte ki is hangsúlyoztam 09:11es hszemben. "Igen tudom a lelött gépek nagyja 3gen de ez a generációs difi most is ugyanúgy létezik 5gen US gépek vs 4gen Orosz gépek. "

Ezt a generációs difi ami meg is mutatja mekkora is a difi. :) Hogy miközben F-15ök potyogtak le a sorrol, már exportrta is megy, rendszerben is van addig, a pl Su-27 még rendszerben sem volt. (1985ben állt rendszerbe)

imo ugyanez lenne most az F-22/F-35 vs 4gen gépek esetén. Halomra lőnék őket.
 
M

molnibalage

Guest
Nem hallgatom el, sött direkte ki is hangsúlyoztam 09:11es hszemben. "Igen tudom a lelött gépek nagyja 3gen de ez a generációs difi most is ugyanúgy létezik 5gen US gépek vs 4gen Orosz gépek. "

Ezt a generációs difi ami meg is mutatja mekkora is a difi. :) Hogy miközben F-15ök potyogtak le a sorrol, már exportrta is megy, rendszerben is van addig, a pl Su-27 még rendszerben sem volt. (1985ben állt rendszerbe)

imo ugyanez lenne most az F-22/F-35 vs 4gen gépek esetén. Halomra lőnék őket.
A vicc az, hogy zsolt a saját kommenjeinek ellentmondásást sem látja...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
Vigyázó szemedet vest az AS legutóbbi vagy eggyel korábi számára is. Mikor a nagy szovjetek meg akarták mutatni Izraellel szemben, hogy mit tudnak az első összescsapás még az F-15 korszak előtt is egy gyors és sima 0:5 lett. A csúcs BVR akkor az F-4E + AIM-7E volt. Mégis szétrúgták a seggüket.

Valahogy mindig csak a kifogás van, hogy miért csapták le a szovjet technikával üzemelő gépeket.
Az meg külön vicces, mikor én is elismertem, hogy akkor lehetett MiG-23ML 1982-ben, mert adtak rá forrást hirtelen te benyögöd, hogy BVR képtelen arab gépek voltak. És akkor még én csavargatom a tényeket. Hallod, ez már tényleg epic vastagbőr...
Hagyjad már az Aranysasra, meg Kővárira + az általad írt fizikára a Falcon 4.0 BMS-re hivatkozást, mert parádés mindegyik, komolyan mondom...

Miket lőttek szarrá? Radar nélküli Mig-21/export butított 23/szu-22 támadó gépeket, és Mi-8 helikoptereket, vagy az akkor a Szu-ban elérhető Top vadászgépeket/fegyverrendszereket? A Szu-ban lévő Mig-21 nagyobb harcértékkel bírt, mint az eladott Mig-23 ak! Ezen kívül nekik volt azért más is már akkor is. Hova akarjátok ezt elcsavarni még, de most komolyan? Illetve KINEK a statisztikáit fogadjuk el, az Izraeli-USA adatokat, vagy a volt SZU jelentéseket? Melyiket tartsuk most igaznak?

Áhhh, javíthatatlanok vagytok, mindketten...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
Csak mindig kételkedik, mint Scully az X-aktákból. :D:D
S simán lehet, hogy Scullynak igaza van, az X-aktából, és nem vagyunk egyedül :p. Itt Balázs az, aki fixre állítja, hogy rajtunk kívül idegenek márpedig NINCSENEK, mert kiszámolta, tudja, és mindenki kretén aki nem ért vele egyet, plusz nem olvasta az által erről írt tanulmányt. Kb. ez a helyes analógia, sajnos...
 
M

molnibalage

Guest
Hagyjad már az Aranysasra, meg Kővárira + az általad írt fizikára a Falcon 4.0 BMS-re hivatkozást, mert parádés mindegyik, komolyan mondom...

Miket lőttek szarrá? Radar nélküli Mig-21/export butított 23/szu-22 támadó gépeket, és Mi-8 helikoptereket, vagy az akkor a Szu-ban elérhető Top vadászgépeket/fegyverrendszereket? A Szu-ban lévő Mig-21 nagyobb harcértékkel bírt, mint az eladott Mig-23 ak! Ezen kívül nekik volt azért más is már akkor is. Hova akarjátok ezt elcsavarni még, de most komolyan? Illetve KINEK a statisztikáit fogadjuk el, az Izraeli-USA adatokat, vagy a volt SZU jelentéseket? Melyiket tartsuk most igaznak?

Áhhh, javíthatatlanok vagytok, mindketten...
Miféle általam írt fizika...?
  • Nem én programoztam a BMS4 fizikáját és a fizika az nem szubjektív. Mindenhol azonos módon működik a légellenállás. A probléma mindig az, hogy milyen adatokkal dolgozzon a modell.
  • AIM-7F/M, orosz SAM-eknél és orosz AAM-nél ezek az adatok már elérhetőek. A teljes imp. adatok is elérhetőek a tömegek is.
  • A valós adatok alapján lett visszaszámolva a légellenállás.
  • AIM-7 orosz SAM, tökmindegy melyiket teszem be, a valóságos eredményt kapom vissza. A Sz-75 é Sz-125 esetén a szovjet lőtéri mérések eredményeit 3-5%-on belül hozza, 10 km magasságig igen pontos a pogram. AIM-7F/M esetén közeledő cél ellen a papíron szereplő max. elméleti távolság is kb. ülnek.
Boki forrással megmutatta, hogy adtak el két század MiG-23ML-t Szíriának 1982 előtt.

Most akkor erre mit mondjak..?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
Miféle általam írt fizika...?
  • Nem én programoztam a BMS4 fizikáját és a fizika az nem szubjektív. Mindenhol azonos módon működik a légellenállás. A probléma mindig az, hogy milyen adatokkal dolgozzon a modell.
  • AIM-7F/M, orosz SAM-eknél és orosz AAM-nél ezek az adatok már elérhetőek. A teljes imp. adatok is elérhetőek a tömegek is.
  • A valós adatok alapján lett visszaszámolva a légellenállás.
  • AIM-7 orosz SAM, tökmindegy melyiket teszem be, a valóságos eredményt kapom vissza. A Sz-75 é Sz-125 esetén a szovjet lőtéri mérések eredményeit 3-5%-on belül hozza, 10 km magasságig igen pontos a pogram. AIM-7F/M esetén közeledő cél ellen a papíron szereplő max. elméleti távolság is kb. ülnek.
Boki forrással megmutatta, hogy adtak el két század MiG-23ML-t Szíriának 1982 előtt.

Most akkor erre mit mondjak..?
Azt, hogy az egy század RADARRAL ellátott Mig-23 ML az mennyit ér a teljes amerikaiak által megtámogatott F-15 el felszerelt Izraeli légierővel, illetve ezekből a valóban legalább NEM radar és mindenféle besugrázásjelző nélküli ML-gépekből mennyi lett lelőve arányaiban, és mennyi volt az F-15 ök áldozatai között a besugárzásjelző és/vagy radar nélküli - BVR képtelen Mig-21/ buta 23, vagy egyenesen nem légiharcra tervezett Szu-22, Mi-8, egyebek. Ezt mond meg kérlek.
 
M

molnibalage

Guest
Azt, hogy az egy század RADARRAL ellátott Mig-23 ML az mennyit ér a teljes amerikaiak által megtámogatott F-15 el felszerelt Izraeli légierővel, illetve ezekből a valóban legalább NEM radar és mindenféle besugrázásjelző nélküli ML-gépekből mennyi lett lelőve arányaiban, és mennyi volt az F-15 ök áldozatai között a besugárzásjelző és/vagy radar nélküli - BVR képtelen Mig-21/ buta 23, vagy egyenesen nem légiharcra tervezett Szu-22, Mi-8, egyebek. Ezt mond meg kérlek.
25 db F-15 volt összesen 1982-ben Izraelnek és az F-4-et nem használták már vadász feladatokra. Minden más gép WVR légihac képességgel bírt

Four FSD F-15As (serial numbers 72-0116/0118 and 72-0120) were delivered to Israel beginning on December 10, 1976 under a Foreign Military Sales project known as Peace Fox. It has been reported that the Israeli Labour Party government under Prime Minister Yitzhak Rabin later fell because these four planes happened to arrive in Israel during the Sabbath.

These were followed in Peace Fox II by the delivery of 19 F-15As (76-1505/1523) and two F-15Bs (76-1524/1525). They entered service with 133 Squadron at Tel Nof in late 1978. The F-15A/B is known as Baz (Eagle) in IDF/AF service.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 547
45 140
113
25 db F-15 volt összesen 1982-ben Izraelnek és az F-4-et nem használták már vadász feladatokra. Minden más gép WVR légihac képességgel bírt
Értem, a légiharcok nagy részét az F-15 ök, amire mindíg hivatkozás van, TÍPUS szerint berakod TE, vagy berakjam én? Szerintem aki ide rendszeresen írogat, mindenki tudja pont elég jól, hogy miről beszélek. Ne tereljünk már. Az Izraeli légierő a világ egyik/ha nem a legjobban képzett és legtöbbet tapasztalt vadászpilótáiból állt, és jó vezetési rendszerrel volt-van megtámogatva, talpraesett parancsnokokkal, az USA felderítési információinak a birtokában. Szemben meg zömmel arabok voltak. Mig-21/gagyi 23-al, és csapásmérő gépekkel, helikopterekkel. Ez a helyzet.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hagyjad már az Aranysasra, meg Kővárira + az általad írt fizikára a Falcon 4.0 BMS-re hivatkozást, mert parádés mindegyik, komolyan mondom...

Miket lőttek szarrá? Radar nélküli Mig-21/export butított 23/szu-22 támadó gépeket, és Mi-8 helikoptereket, vagy az akkor a Szu-ban elérhető Top vadászgépeket/fegyverrendszereket? A Szu-ban lévő Mig-21 nagyobb harcértékkel bírt, mint az eladott Mig-23 ak! Ezen kívül nekik volt azért más is már akkor is. Hova akarjátok ezt elcsavarni még, de most komolyan? Illetve KINEK a statisztikáit fogadjuk el, az Izraeli-USA adatokat, vagy a volt SZU jelentéseket? Melyiket tartsuk most igaznak?

Áhhh, javíthatatlanok vagytok, mindketten...
Zsolti
Méregből azért nem kellene vitatkozni, főleg ha kevés igazad van. A radar nélküli MiG-21F-13-ak már a 67-es háborúban elfogytak, minden később harcba vetett típus radaros volt. Ha a mostani AS-hivatkozás neked kevés, akkor keresd vissza a Haditechnika 2008-9-es évfolyamában az egyiptomi-izraeli háborúval, valamint a 2006/5-6 számban az Operacija Kavkaz című cikkeket, ezek talán neked is elég elfogadhatóak lesznek, bár tartok tőle hogy kb. ugyanezeket az adatokat fogod megtalálni (ott megtalálhatod az eredeti OROSZ forrásokat is, úgyhogy ezek nem csak nyugati forrásokra alapulnak) . És túlzásokba azért ne essél, a szovjet MiG-21bisz sose volt nagyobb harcértékű mint az arab MiG-23MF. Még az első export 23MSz is magasabb harcértékű volt mint a 21bisz, ugyanaz a radar és fegyverzet volt rajta, de a fegyverzet korlátozása nélkül tudott 3 póttartállyal felszállni, így eleve nagyobb volt a hatótávja, bevetési időtartama.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and zsolti