Már írtam de igazából megérdemeltem. Előtte való meccsen volt egy R-73 ami konkrétan keresztül repült a gépen, utána meg 16G-t rántottam bele azt egy másik R-27 elszállt a gép mellett..
A rakéta és célpont közötti szög, ha túl van a gimbal limiten, akkor újabb bizonyíték arra, hogy mekkora fostaliga a DCS...
Te is láttad a videót, gyakorlatilag a merge pillanatában indított szval még az indítás pillanatában is több mint 90 fokos eltérés volt, nem hogy azután hogy a rakéta ténylegesen elhagyta a gépet. Azt, hogy ezt hogy sikerült összehozni, az számomra rejtély, viszont ha a rakéta ténylegesen kapott indítási instrukciót, akkor abban látok rációt, hogy ha valami memória van benne, akkor matematikai esély van arra, ami történt. Láthatóan a kezdeti manővert nagyjából kitartva repültem, szóval ha csak az onnantól számított utolsó intercept pointra fordul akkor "elvileg" oda tud fordulni. Mondjuk a videón látható rakéta által berepült pálya illetve a nem látható de a földön hagyott füstcsóva alapján sejthető szakasz felteszi a kérdést, hogy ugyan hogyan nem csapódott a földbe a rakéta.. már olyat is sokszor láttam, hogy földön keresztül repültek a fegyverek gond nélkül.
Most láttam olyan 73 indítást is, hogy kb. függőlegesen szlalomozott a gép mögött. Először alá repült, utána felrántotta, a gép fölé került, aztán megint rántott egyet lefele és belerepült a földbe. Mondjuk arra nem emlékszek, hogy azt hogyan indították, de vicces volt nézni.
Egyébként ezeknek szerintem egy nagy része nem kizárólag a rávezetési / AFM hibákból ered. Mostanában pl. lecserélték a net codet amire sokan panaszkodnak. A régi elég penge volt, viszont baromi érzékeny volt a magas válaszidőre illetve az instabil kapcsolatokra, és ha valakinél szakadozott a net akkor akár 10-100 kmes nagyságrendekben is össze vissza teleportált. Amennyire észrevettem az új egy olyan kompromisszum, ami strapabíróbb, viszont a gépek helyzetét nem viszonozza olyan gyorsan és pontosan.
Az AIM-54 hajtómű adatai, tolóerő, égésidő és hajtóanyag tömege ismert. Ennél fényében pusztuljanak meg, ha nem képesek rendesen modellezni...
Az AIM-7M akkor dual thrustos most már?
A HMZ diagramok a DLZ értékét mutatják úgy, hogy cél és indító azonos magasságon van és mindkét gép M0,8-M1,0 táján repül. Ha írsz PM-et, akkor mutatok valamit.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=191034
Itt van egy a LN által készített anyag. Elég jól végzik a dolgukat, úgyhogy bizakodó vagyok. Viszont a guidance részbe szerintem semmi beleszólásuk nincs. Legalábbis egyelőre nem tudok arról, hogy lenne lehetőség 3rd party guidancet írni a fegyvereknek.
Amennyire tudom az AIM-7 dual thrust úgy lett elintézve, hogy a legacy kódban ilyet nem lehet csinálni, ezért egyelőre kb. úgy lőtték be, hogy összességében olyan legyen, mintha lenne dual thrust. Nyilván ennek vannak hibái..
Igazából ez a része számomra nem is meglepő, én is találkoztam már olyan kéréssel amire a legacy kód ismeretében annyi volt a reakció, hogy egyszerűen kivitelezhetetlen.
Egyébként elvileg a vita azon megy, vagy ment, nem tudom, hogy most mi a helyzet, hogy a DLZ-n látható Rmax az a rakéta földbe való becsapódása, vagy a legtávolabbi pont, amin még a célt el tudja találni a fegyver.. állítólag fejlesztők szerint az előbbi, viszont ennek a pilóta szemszögéből semmi értelme, az egész DLZ-t meg minden szart azért találtak ki a pilótafülkében, hogy a pilótának jó legyen.
A valóságban indítás után ha a rakéta elveszti a célpontot (pl egy ilyen helyzetben, mint ami a videódon is látszott), és más forrásból nem kapja meg a cél helyzetét, olyankor csak elmegy előre a semmibe vagy mepróbálja megtippelni a gép mozgása és utolsó ismert helyzete alapján a jövőbeli helyzetét és arra fordul hátha megtalálja 120 fokkal arrébb?
Sejthetően kb. igen, az utolsó ismert adatok alapján elvileg képesek extrapolálni a jelenlegi manővert egy találkozási pontra. Az AMRAAM biztosan tud valami ilyesmit, a többit nem tudom.
Nem biztos, hogy ebben a topikban volt, de nem is akarok újat nyitni neki, mert csak egy rövid kérdés, lényegtelen hová szúrom be.
Pár napja szó volt egy olyan rakétáról amit 360 fokos körben lehet(ett) indítani egy vadászgépről. Akkor voltak akik szerint ennek a harci hasznossága gyakorlatilag nulla. Azt szeretném kérdezni, hogy biztosan nincs-e értelme egy ilyen rakétának akkor ha egy üldözött gép indítja az üldözőjére? A szír gép jutott eszembe amit lelőtt az F-18-as. Ugye ő két rakétát indított mert az első nem "sült". Mi lett volna ha, vagy mi lenne egy olyan szituációban amikor a megtámadott gép képes kilőni egy ilyen rakétát egy félig-meddig mögötte lévő célpontra? Ha a megtámadott ki tudja védeni az első találatot, a támadónak - ha nem is okoz benne kárt az indított rakéta - talán már nem lesz lehetősége egy második indításra mert ő is a védekezésre fókuszál, a megtámadott gépet elveszti szem, radar elől, esetleg épp erősítés érkezik a megtámadott gépnek.
Feltételezem ez sok mindentől függ, de a pont amire utalok szerintem érthető. Elképzelhetetlen-e, hogy egy ilyen fegyver akár védelminek is megfeleljen, hiszen lefoglalja az ellenséget aki így nem tud X ideig újra támadni. Persze lehet nem ez a legjobb módja, gondolom igen értékes függesztési pontot foglalhat el egy potensebb rakétától amit viszont nem lehet ilyen módon használni?
Elméletileg van értelme, de a gyakorlatban az az alapvető probléma, hogy ha valaki direktben mögötted van, akkor csak az AIM-9X kategóriájú TVC-s közelharci fegyverek jönnek szóba, mert egy AMRAAM kategóriájú fegyver egyszerűen nem képes ekkorát fordulni.
Ebben az esetben viszont a fegyver "energiájának" ( = égésidő, sebesség stb) arra fog elmenni, hogy ledolgozza az ellenkező irányú indítási sebességvektort, valahogy megforduljon, aztán még utána célba is kell találni. Ez elég durván lecsökkenti a hatótávot, és ezek a fegyverek amúgy sem a nagy hatótávukról ismertek. Ebből következik egy másik probléma: ha egy másik gép mögötted van ilyen távolságon akkor egy AMRAAM kategóriás BVR rakétával sanszosan le tud lőni.
Egyébként meg nem túl jellemző az, hogy csak úgy a semmiből hirtelen a hátad mögé kerül valaki. Azt megjósolni, hogy ugyanez igaz lesz-e 5. generációs gépek között elég nehéz, de szerintem ebben a szituban ugyan az az alapigazság megáll: ha már sikerült ilyen pozícióba kerülnie akkor nagy eséllyel attól függetlenül, hogy mit csinálsz le fog lőni. Ilyen helyzetben talán a legjobb esély ha elbújsz, vagy meglógsz előle (nyilván ehhez kell egy minimális kezdő távolság, ha ez nincs meg akkor all in aztán lesz ami lesz, ez már korábban is így ment).