1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Ráadásul már régebben írtam is, a legnagyobb elem, a centroplán az biztos hogy full titán szerkezet. A cég (Alcoa) gyártotta és a hegesztés utáni hőkezeléssel rá is pacsáltunk, mert kikerült pár hibás hőkezelésű darab, amit saját költségen kellett cserélnünk, + a gépek szétszedése/újra építése költség.....
     
  2. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    ugye ezt itt vitznek írtad ide?
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Szu-34-es komplett kabinszekcióját is 17mm-es titán burkolja.
     
    Python, nyugger, fishbed and 3 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor tévedtem, köszi javítást. Bár az okát nem igazán értem.
     
  5. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Molni! Ne bosszants már te is! Hol a picsába írtam én olyat, hogy nagyobb a sűrűsége, mint az acélnak?

    ?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Milyen titánötvözet lesz nehezebb acélötvözetnél...?
     
  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Ki mondta, hogy bármilyen titánötvözet nehezebb lesz?
    Nem értelek, de tényleg.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek szerint szerinted nincs acél a gépben...?:confused:
     
    Nagy Csaba likes this.
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    "Az acélon kívül"

    Elvileg 7% (gondolom tömegszázalék) acélt használtak csupán.

    https://cdn.ymaws.com/titanium.org/resource/resmgr/2005_2009_papers/Phelps2006.pdf

    A titánötvözetek sűrűsége pedig az acélon kívül minden más (szénszál-kompozitok, aluötvözetek, stb.) és jóval nagyobb mennyiségben ott használt szerkezeti anyag sűrűségénél nagyobb. Vagyis, ha mondjuk akartak használni 1 köbméter titánt, de kiderült, hogy akár a nem megfelelő tervezés, akár a nem megfelelő minőségű gyártástechnológia miatt, a megfelelő teherbíráshoz 1.5 köbméternyi (vastagabb elemek) kell, akkor ez jobban megdobja az össztömeget, mintha mondjuk aluból kéne plusz fél köbméternyi megerősítés.
     
    molnibalage likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mea culpa. Homályos emlékeim szerint a szárnyaknál is kompozitot akartak használni, mint a stabilizátornál (?), de a sérüléses tesztek után kellett kicserélni titánra néhányat.
     
    wolfram likes this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én még mindig csak azt tudom mantrázni, hogy lehet, hogy dezinfó a Raptor hatalmas szerkezeti tömege, de gyanúsan combos lábai vannak.
    [​IMG]
     
    Nagy Csaba, Python and fishbed like this.
  12. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Plusz a "sima" alumínium + szénszál kombó sem játszik, mivel ott az alumínium elkezd rohadni a feszültség-korrózió miatt, csak titánt tudnak használni. Továbbra is fenntartom, hogy a titán lesz a ludas. Ha most választanom kellene egy bonyolult csomópont tervezésénél alumínium helyett (bizony, még az izostatikusan sajtolt alu esetén is) messze a titán lenne, ha csúcsteljesítményt kell kihoznom.

    (apró mellékzönge, hogy Warren Buffet szinte az összes amerikai titánnal komolyabb szinten foglalkozó cégben jelentős hányaddal van bent, pl. PCC és társai)
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Last edited by a moderator: 2018. október 28.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Last edited by a moderator: 2018. október 28.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    laca likes this.
  16. laca

    laca Active Member

    "A repüléseket a BAE Systems tesztpilótája, Peter Wilson és a RAF századosa, Andy Edgell végzi, de részt vesz a műveletekben a USMC képviseletében Michael Lippert őrnagy is (aki az F-35B első éles bevetését is teljesítette), így az a helyzet áll elő, hogy az amerikaiak tanulnak a britektől hajófedélzeti praktikákat."

    Nem az első eset. Az F4U Corsair hajófedélzeti üzemét és a megemelt pilótaülését is a britek fejlesztették ki és onnan vették át az amik, akik addig nem tudták használni a Corsaireket a saját laposaikon. A ferde fedélzetről nem is beszélve.
     
  17. laca

    laca Active Member

    Erre gondoltam én is, főleg a mai fejlett vezérlőrendszerekkel a fedélzeten. Vajon ezt nem lehet leprogramozni egy leszállító rendszerben? Űrrepülőgépek - sőt már rakéták - térnek vissza teljesen automata üzemben már évtizedek óta, jó tudom az egy másik "kávéház", de gondolom az sem egyszerű feladat.
     
  18. beta

    beta Well-Known Member

    Lebukott a Lockheed! A briteknek az F-35 speciális, szupertitkos változatát szállítják:

    [​IMG]

    Ezzel már biztosan nem lesz gond a függőleges fel- és leszállás!
     
    KoviUbi, arcas and Phoenix like this.
  19. arcas

    arcas Well-Known Member

    :eek: Jaj ne! Oda a csökkentett észlelhetőség :D
     
    torsen likes this.
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Na ja, ezzel csak annyi a "picike kis" gond, hogy pont most derült ki, miszerint az ángliusok nem akarnak se fel se leszállni vele függőlegesen!! Szóval a Lockhhed jól kicseszett velük, ráadásul biztos piszok drágán is!! :D:p
     
    borisz likes this.

Ezen oldal megosztása