F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

A több alatt azt értem, hogy talán vastagabb titánelemeket kellett használniuk. Az acélon kívül, amiből elvileg csak minimális mennyiséget használtak, a titánötvözetek sűrűsége a legnagyobb az ennél a gépnél használt szerkezeti anyagok közül. Ergo, ha többet kellett használniuk, mint tervezték akkor a gép üres tömege is nőni fog.

ugye ezt itt vitznek írtad ide?
 
Ki mondta, hogy bármilyen titánötvözet nehezebb lesz?
Nem értelek, de tényleg.

Az acélon kívül, amiből elvileg csak minimális mennyiséget használtak, a titánötvözetek sűrűsége a legnagyobb az ennél a gépnél használt szerkezeti anyagok közül. Ergo, ha többet kellett használniuk, mint tervezték akkor a gép üres tömege is nőni fog.
Ezek szerint szerinted nincs acél a gépben...?:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ezek szerint szerinted nincs acél a gépben...?:confused:

"Az acélon kívül"

Elvileg 7% (gondolom tömegszázalék) acélt használtak csupán.

https://cdn.ymaws.com/titanium.org/resource/resmgr/2005_2009_papers/Phelps2006.pdf

A titánötvözetek sűrűsége pedig az acélon kívül minden más (szénszál-kompozitok, aluötvözetek, stb.) és jóval nagyobb mennyiségben ott használt szerkezeti anyag sűrűségénél nagyobb. Vagyis, ha mondjuk akartak használni 1 köbméter titánt, de kiderült, hogy akár a nem megfelelő tervezés, akár a nem megfelelő minőségű gyártástechnológia miatt, a megfelelő teherbíráshoz 1.5 köbméternyi (vastagabb elemek) kell, akkor ez jobban megdobja az össztömeget, mintha mondjuk aluból kéne plusz fél köbméternyi megerősítés.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
"Az acélon kívül"

Elvileg 7% (gondolom tömegszázalék) acélt használtak csupán.

https://cdn.ymaws.com/titanium.org/resource/resmgr/2005_2009_papers/Phelps2006.pdf

A titánötvözetek sűrűsége pedig az acélon kívül minden más (szénszál-kompozitok, aluötvözetek, stb.) és jóval nagyobb mennyiségben ott használt szerkezeti anyag sűrűségénél nagyobb. Vagyis, ha mondjuk akartak használni 1 köbméter titánt, de kiderült, hogy akár a nem megfelelő tervezés, akár a nem megfelelő minőségű gyártástechnológia miatt, a megfelelő teherbíráshoz 1.5 köbméternyi (vastagabb elemek) kell, akkor ez jobban megdobja az össztömeget, mintha mondjuk aluból kéne plusz fél köbméternyi megerősítés.
Mea culpa. Homályos emlékeim szerint a szárnyaknál is kompozitot akartak használni, mint a stabilizátornál (?), de a sérüléses tesztek után kellett kicserélni titánra néhányat.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Én még mindig csak azt tudom mantrázni, hogy lehet, hogy dezinfó a Raptor hatalmas szerkezeti tömege, de gyanúsan combos lábai vannak.
140302-F-EY492-178.JPG
 
Plusz a "sima" alumínium + szénszál kombó sem játszik, mivel ott az alumínium elkezd rohadni a feszültség-korrózió miatt, csak titánt tudnak használni. Továbbra is fenntartom, hogy a titán lesz a ludas. Ha most választanom kellene egy bonyolult csomópont tervezésénél alumínium helyett (bizony, még az izostatikusan sajtolt alu esetén is) messze a titán lenne, ha csúcsteljesítményt kell kihoznom.

(apró mellékzönge, hogy Warren Buffet szinte az összes amerikai titánnal komolyabb szinten foglalkozó cégben jelentős hányaddal van bent, pl. PCC és társai)
 
"A repüléseket a BAE Systems tesztpilótája, Peter Wilson és a RAF századosa, Andy Edgell végzi, de részt vesz a műveletekben a USMC képviseletében Michael Lippert őrnagy is (aki az F-35B első éles bevetését is teljesítette), így az a helyzet áll elő, hogy az amerikaiak tanulnak a britektől hajófedélzeti praktikákat."

Nem az első eset. Az F4U Corsair hajófedélzeti üzemét és a megemelt pilótaülését is a britek fejlesztették ki és onnan vették át az amik, akik addig nem tudták használni a Corsaireket a saját laposaikon. A ferde fedélzetről nem is beszélve.
 
https://htka.hu/2018/10/29/kulonleges-leszallasi-modot-tesztel-a-kiralyi-haditengereszet-video/
Tudtommal Harrierek is szálltak le így, ha a decken volt hozzá elég hely. Mintha a kereket találnák fel újra. Ok, értem tesztelni kell ezt is, de hogy nem számoltak (?) eleve ilyen lehetőséggel, az számomra fura.
Erre gondoltam én is, főleg a mai fejlett vezérlőrendszerekkel a fedélzeten. Vajon ezt nem lehet leprogramozni egy leszállító rendszerben? Űrrepülőgépek - sőt már rakéták - térnek vissza teljesen automata üzemben már évtizedek óta, jó tudom az egy másik "kávéház", de gondolom az sem egyszerű feladat.
 
Lebukott a Lockheed! A briteknek az F-35 speciális, szupertitkos változatát szállítják:

2ea03ddd1d71d0f45e4e7dd87a9f844c.jpg


Ezzel már biztosan nem lesz gond a függőleges fel- és leszállás!
Na ja, ezzel csak annyi a "picike kis" gond, hogy pont most derült ki, miszerint az ángliusok nem akarnak se fel se leszállni vele függőlegesen!! Szóval a Lockhhed jól kicseszett velük, ráadásul biztos piszok drágán is!! :D:p
 
  • Tetszik
Reactions: borisz