1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. comandante

    comandante Well-Known Member

    "Tudták, hogy a világ legfejlettebb harci gépét repülik, de azért ilyen eredményre nem számítottak"
    Én ezen komolyan elgondolkozva egész más következtetést vontam le. Ezt úgy hívják katasztrófa az F35 üzemeltetőkre nézve komolyabb ellenség esetén.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    ??????
     
    Nagy Csaba and Ocses like this.
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Túl hamar végeznek az ellenséggel?
     
    Ocses and Anti like this.
  5. comandante

    comandante Well-Known Member

    Olvasd el a cikket figyelmesen, és nem imádattal. Mi volt a probléma és mit tettek? Ebből mi következik? Fejlett ellenség esetén?
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. Anti

    Anti Well-Known Member

    Olvastam valahol hogy az izraeliek szerint a Stealth technologia 5-10 even belul elavult lesz. Ennek fenyeben meg annak is hogy Gripenhez kepest eleg primadonna gepnek tunik a dagi, plusz az amerikai tavkapcsolo, lehet meg par evet varnek a beszerzessel.
     
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    Azt azért vegyük figyelembe, hogy az F-35 sem ragad le mai állapotában. Ahogyan a C/D Gripeneket és radarjaik képességeit is jóformán csak szoftveresen meg tudták duplázni, úgy az F-35 is haladni foga korral. Ha az adatbázis, vele az algoritmusok, a DAS és más elektronikai cuccok is lekövetik a változásokat akkor jó ideig csúcsgép marad. Aztán majd eljön egy pont, ahol lehet megint nagyot kell lépni...esetleg egy új géppel, az új igényekhez.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Barkóbázás helyett kifejthetnéd...
    Bár tőleg már megszoktam egyfajta "színvonalat"...

    Nettó marhaság. Csak egyesek imádnak álmodozni és nagyokat mondani minden alap nélkül.

    A stealth 40 éves koncepció és kb. semmi igazán effektívet nem tudtak kitalálni ellene kb. szájkaratét. Egyesek jönnek IRST és mindenféle handabandával, de azt soha nem magyarázták meg, hogy
    • Hol van olyan SAM rendszer, ami area denial képességű lenne IRST-vel...?
    • Hol van egyáltalán SAM rendszer IR keresővel....? A NASAMS-nál létezik ilyen csak éppen nem önálló körkörös célkereséshez.

    A jelenlegi legtöbb, amit a SAM-ek tudnak tenni az kb. batárnagy méteres Nebo radar szerűségek, ahol halvány remény van -30 dBsm esetén karcolgatni zavarásmentes ideális környezetben a 100 km-es felderítési távot.

    Érdekes módon még Zord Gabit sem szokta zavarni, hogy a radarabszorbens festék nélküli modellek az F-35-re és F-22-re is bőven -30 dBsm alatti értékeket hoznak ki. Mondjuk nagyjából ez az "lerontott átlag" +/- 45 fokos aspektus tartományban.

    Még, ha ez működik is, akkor is kb. két módszer marad jelen ismereteink szerint:
    1. IR végfázis vezérlés kell, mert ahhoz bőven elég a Nyebo mérési pontossága is, hogy a végfázisban ráfogjon aztán a célra. Apró hiba, hogy ilyen légvédelmi, de még IR AAM sem létezik. Elméletnek tehát szép.

    2. Aktív radaros végfázis. Ez már zizisebb, mert van vontatott csali is és steath cél ellen olyan pontosan kell vinni a rakétát végfázisig, hogy nem stealth célhoz képest a befogási távolság nagyon kicsi. Mert ezt mondja az antenna egyenlet. Mechanikus legyezéssel és vontatott csali esetén igen sanszos, hogy a szinte 0 pásztázási idő mellett nincs lehetőség semmiféle cél-zavar diszkriminációra. Ha a cél sebessége M0.9 és mondjuk 8 km magasan repül, akkor egy 1-2 tonnás rakéta 50-100 km között még bőven M4 sebességgel repül. A relatív célsebesség laza 1200-1500 m/s úgy, hogy a befogási távolság lehet kb. 2-3 km. Túl sokat pásztázni nem lehet...

      Az Sz-350 Vityáz a saját kisebb rakétáival és az Sz-400 lehet ilyenre képes az 40N6-tal elvi szinten a képességeik és a technika alapelve alapján. Ezt most áll hadrendbe, van belőle egy maroknyi. Nagy távolságon (100 k+m), ha még céljel is, akkor arra számítani, hogy az tartós egy steath gép ellen botorság. Amint bármi észleli az indítást lehet minimalizálni az RCS-t irány változtatással és a rakéta annyival fog mellémenni az utolsó ismert pozíció és prolongálás alapján, hogy a büdös életbe nem fog az semmire ráfogni a végfázisban.

    Az F-117 és B-2 esetén szubszonikusan valósították meg a kis RCS-t, de ma már meg úgy is, hogy lényegesen kisebb aerodinamikai kompromisszumokat kell tenni.
     
    ozymandias, formosa1 and Nagy Csaba like this.
  10. Anti

    Anti Well-Known Member

  11. comandante

    comandante Well-Known Member

    Hát nagyon egyszerű , az a szoftveres hókuszpókusz több ötletet is ilindított bennem, ezt sokkal komolyabban kéne venni Vica verza ! Tudom megint lessz hurrogás de olvassátok át mégegyszer ebből a megközelítésből. Mert ugye a megzavarhatatlan drónok vezérlését bizonyítottan többször átvették, a lehalgathatatlan kommunikációt videót visszafejtik. Akkor ha egy gyakorlaton ilyen szoftveres hókuszpókuszt elöadnak, akkor azért el kéne gondolkodni.
     
    Nemerson likes this.
  12. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Hackelt szofter miatt zuhant le a japán F-35-ös?
    Nem találják a Csendes-óceánba zuhant F-35A-t a japánok, hiába minden erőfeszítésük. A lezuhanáshoz vezető okok között felmerült a fedélzeti számítógépes rendszer hibája is, még konkrétabban annak „feltörése”.

    Az erről szóló híreket a japán Nikkei hírportálon lehetett olvasni: a feltételezések szerint az F-22-esek és F-35-ösök szoftverfrissítése közben kerülhetett sor a hackelésre. A japán hírforrás szerint ezt az opciót az amerikaiak is komolyan veszik, illetve összefüggésbe hozzák az OBOGS hibás működésével (ez a fedélzeti oxigénellátó rendszer, amellyel már korábban is komoly gondok voltak). Az OBOGS által előállított oxigént lélegzi be a pilóta és korábban előfordult, hogy a repülőgép hirtelen manőverekor a folyamatos oxigénellátás megszűnt.

    A japán F-35-össsel akkor szakadt meg az összeköttetés, amikor szűkített süllyedő fordulóba kezdett – ez aránylag nagy túlterheléssel járó manőver. Feltételezik, hogy ekkor szakadt meg az oxigénellátás, ami a repülőgépvezető eszméletvesztését okozhatta és a fedélzeti rendszerek semmilyen vészjelzést nem adtak a kritikus magasságvesztésről és a várható vízfelszínnek ütközésről.

    A cikk kiemeli azt is, hogy mind a japán, mind az amerikai oldal példátlanul nagy erőforrásokat áldoz a roncsok felkutatására. Az egyik ok, ami ezt indokolja, a lezuhanás körülményeinek – azaz a feltételezett műszaki meghibásodásnak – a megismerése, de legalább ilyen erős a félelem, hogy a kínaiak vagy az oroszok találják meg a maradványokat és jutnak felbecsülhetetlenül értékes műszaki információkhoz.

    A kutatásban részt vesz a parti őrség P-8A felderítő repülőgépe, több tengeralattjáró és az USS Stethem romboló is – ez utóbbi rendelkezik többek között a nagy teljesítményű Aegis harci rendszerrel is.


    Forrás: https://vpk.name
    https://www.jetfly.hu/legierok/hackelt-szofter-miatt-zuhant-le-a-japan-f-35-os
     
    Anti and Nemerson like this.
  13. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    neptun892 likes this.
  14. comandante

    comandante Well-Known Member

    Nem rossz cikk kár hogy nem én toltam ide , ki lennék átkozva, hogy mekkora ostobaság, pedig a rendszer minél bonyolultabb annál sebezhető.
     
  15. Anti

    Anti Well-Known Member

    Azért érdekelne hogy mondjuk a Gripen E sebezhetősége ebből a szempontból mennyivel jobb.
     
  16. comandante

    comandante Well-Known Member

    Azt nem értem a hírben hogy egy ilyen korszerű gépben nincs földnek ütközést gátló rendszer? Vagy valami biztonsági rendszer?
     
  17. Anti

    Anti Well-Known Member

  18. migfun

    migfun Active Member

    És ezek nem titkosították 30 évre! A balgák!
     
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

    Irak felett!
    [​IMG]
     
    Horizon and ghostface like this.
  20. comandante

    comandante Well-Known Member

    A beömlők felett egy ideje szaporodnak a kinövések, nem rontja ez a nagy tökéletességet?
     
    svajcibeka likes this.

Ezen oldal megosztása