1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Az F-35B-ből? Szerintem egy se, hacsak nem veszünk egy tengerészgyalogsági deszanthajót is alájuk! :D:p
     
    alfa74 and SilvioD like this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szuperhordozót veszünk a Balatonra!!!
     
    Anti, fishbed, Ocses and 4 others like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem "olyan" sok a támogatás. De a R&D rá eső költségét mindenkinek ki kell fizetni.
    Nem az amerikaiak hozzáállásával van gond, mert ők fillérre kiszámolják a költségeket, bontva, bekeretezve. A summa jel utáni számokkal van a probléma...;)
    És akkor még az infrastruktúrális fejlesztések még benne sincsenek. Mert értelemszerűen pl. a Gripenek hangárjai sem lennének jók nekik.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Még csak az év eleje van, de már ömlik a hülyeség.

    Mit olyan istentelenül nehéz abban azt megérteni, hogy a USAF flyaway cost, amiben az van benne, hogy "kitoljuk a gyárudvarra és vidd". Az USAF-nak. Ahol majd fogadja a rendszer, ami már üzemeltet 100+ F-35A-t.

    Ezt képesek vagytok olyannal összevetni, ami egy szolgáltatás, + hadrendbe állítás + szövetsésgesi haver díjjal, F-35BN-nél oda, ahol nincs és a 12 db gép fajlagosan kurva drágává teszi.

    Az eszemfaszom megáll.

    Csomagban adtak már el 200 millás Rafale-t is emlékeim szerint és 150-250 millás EF-et.
    Elnézést, de kb. nálam a hülyeség tolerálása most érte el azt a szintet, hogy lerepült a gépszíj...
    Meddig süllyed még HTKA? Hányszor kell még bazdmeg a 2x2-*őt elmagyarázni.
    A faszom teli van az egésszel. Minek írjon ide az ember bármit ide? Egy csapat idiótának?
     
    alfa74, Rotten878 and angelsoul like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Ha ki nem szárad a Balcsi mire ki tudjuk fizetni!! :):D
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szingapúrnak csak 2 repülőtere van, egy civil és egy katonai. Az F-35B meg elvileg bárhonnan fel tud szállni. De az is lehet, hogy vesznek alá egy hordozóeszközt is. (valamilyen komolyabb partra szállító hajó nagy fedélzettel) :cool:
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Attól nem lesz olcsóbb,hogy más is túláraz.
    Az A az olcsóbb ez egyértelmű de miért az A-val példálózol?
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem mind1?Ha nem szárad ki is megfeneklik.No de el sem lehet süllyeszteni.
     
    fishbed, Kurfürst and Nemerson like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én a támogatáson a "Veletek vagyunk"-ot is értettem... :D
     
  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Látom megjöttek a szokásos zsenik - műszakilag nulla, de nem kérdez, hogy miért ennyi, neeeem - harsogja, hogy hülye amerikai átbasz blablabla...
    Na, kollektíve, miért ennyi egy gép:
    - Ára X. Kopasz F-35A a 80 milla körüli, B az meg ugye 125. Ezt már írták sokan. B drága mert van benne egy bazinagy venti.
    - Na a baj azzal kezdődik, hogy a vevőnek ilyen nem volt. Stealth amúgy is, ahhoz kell egypás spec dolog. És egyrészt ki kell képezni a pilótákat, majd a műszakiakat.
    Aztán meg kell venni hozzá egy rakás szart, vontatóvillától a specszerszámokig. Fel kell halmozni készleteket. Új vegyszerek jönnek vele, azokhoz a tárolókat, a megfelelő biztonsági szint kiépítését (naná ők alakítják ki, hogy vigyázzanak az ipari titkokra), a karbantartó rendszer hálózatba integrálása a terminálokkal.... soroljam?
    (USAFnak ebből mennyi van meg eddig? - kb. minden, már csak bővítik. De övék a teljes képzőszervezet)

    Megdöbbentő egyeseknek mai napig nem esett le, hogy a gép alapára egy dolog, a KISEBBIK része az egésznek. A Ferrari vagy a Lamborghini sem az eladás áron kaszál, hanem utána a milliós szervízeken... a repülőgép egy beszerzése csak egy tétel az egészben. A kisebb tétel.
     
    alfa74 and Rotten878 like this.
  11. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Imádom a cizellált stílusod :).

    Azt mond már meg öcsém, ha mi vennénk ilyen jóságot, az Us flyaway cost lenne szerinted a nekünk szánt cetlin a mérvadó, vagy mondjuk az egy századunkhoz valami hasonló mint ez most? Na?
     
    SilvioD likes this.
  12. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Mert Mo. számára minden gépen pont ugyanilyen árcédula lenne, ami nem gripen - tekintve, hogy mindent az alapoktól kell felépíteni, mert nem honos típus. Vagyis ha te Szu-35-öt vagy Szu-57-et, J-31-et vagy akármit veszel ugyanilyen arányú cehhet kapsz - mert minden kell. Tudás, anyagok. Szóval igen, a Flyaway cost a mérvadó - és arra a majd' 70% egyéb költség - ami minden más gépnél megvan (vagy mondjuk egy Rafalera Ace Combatban tanul meg repülni a pilcsi)? Ha meg te valami olyat látsz valahol, hogy eladtak egy gépet mittomén 60 milláért - akkor vagy volt nekik kiképzett személyzettel/szerelőkkel/műszaki bázissal - vagy átvertek és hazudnak.

    A bibi onnan indul, hogy a gripen a múlt, 5.th gen mellett nem rúg labdába és abból már a környéken is tudjuk lesz - innentől nem erre a szintre költeni pénzkidobás.
    Vagyis mindenképpen új kell idővel, és mivel a legjobb ugyanannyiba kerül, mint a többi, így vagy az, vagy elbasztad a pénzed.
    (mert igen, te veszel például egy Szu-57-et az pont ugyanannyiba kerül a végén, ne áltasd magad. Minden repülőeszköz ugyanúgy repül. Műszakiak és szerszámok, vegyszerek és programkódok alapján).
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az egy gépre jutó átlagos beszerzési költségről beszélünk...
     
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én személy szerint mindezzel tisztában vagyok. Csak akkor van gond, amikor elkezdjük az F-35-ről álmodozni (a másik topikban, miközben sokalljuk pénzt egy 20%-kal többe kerülő IFV-re :rolleyes:), és gondolatban kidobjuk a már kifizetett Gripeneket.
    Mondjuk igazság szerint a Pentagon is kicsivel 100 felett kapja az "A"-kat. Meg persze a B-ket is!:p
     
    SilvioD and zsolti like this.
  15. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Erről van szó. Ez a lényeg.
     
    fip7 likes this.
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem értelek.Egyszerű tényt közöltem:drága.Nem azt mondtam,hogy bezzeg az A vagy akármi csak annyit,hogy drága.Meg azt,hogy jóval drágább mint a belső piaci ár.
     
    fip7, fishbed, Kurfürst and 3 others like this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Akkor most szépen gondold végig amit leírtál.
    A hozzánk legközelebbi F-35, az országos barinknál lesz - a lengyeleknél. Meg az olaszoknál. Mindenki most vesz 4. gen gépeket a környékünkön. Meg majd 5-10 év mire rendszerbe is állítja. Meg azt még üzemeltetni is kell. Ha románok ki is izzadják a 36 db F16-ot, akkor annyit fognak repülni velük, hogy épphogy ne járjon le a szakszolgálati a minimál mennyiségű pilótának. A fegyverekről nem is beszélve...
    Nem mellesleg az 2 századnyi F-35 árából (kb. 4,5-5 Mrd USD) a teljes szárazföldi haderőt úgy lehet kistafirungolni, hogy közben a 2 mellé létrehozunk egy harmadikat is, és még a tartalékosokat is felszereljük!
    ;)
     
    Kurfürst and zsolti like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem az lenne. Senki sem mondta. Anno mutattam az egyiptomi (?) Rafi csomagot. Valami 250 nilliós volt
     
  19. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Megjegyzem honvédelmi mi a lótúrónak nekünk F-35 meg stealth képesség, amikor nagyibb konflikutus esetén NATO tagként ezt amúgy is biztosítja a NATO (USAF) sokkal, sokkal nagyobb légiereje...? Nekünk tökéletesen elég egy saját, jól körül határolt védelmi képessé is, ami ezt szükség esetén kiegészíti. A légierő gerincét nem mi fogjuk adni..
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Singapore of up to twelve (12) F-35B Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) aircraft for an estimated cost of $2.750 billion. (2020 január)

    Poland of thirty-two (32) F-35 Joint Strike Fighter aircraft with support for an estimated cost of $6.5 billion.(2019 szeptember)

    Belgium of thirty-four (34) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing aircraft for an estimated cost of $6.53 billion. (2018 január)

    Korea for 60 F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft for an estimated cost of $10.8 billion. (2013 április)

    Japan for a possible sale of an initial four F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take-Off and Landing (CTOL) aircraft with an option to purchase an additional 38 F-35 CTOL aircraft. The estimated cost is $10 billion. (2012 május)



    Egyik sem fejlesztő ország.

    A gépek árát kb. ismerjük, az egyszerűség kedvéért legyen:
    F-35A: 90 millió USD
    F-35B: 110 millió USD

    Ha az F-35 üzemeltetéséhez ugyanazokra a dolgokra van mindenkinek szüksége (a jóváhagyásokban a szöveg mindig kb. ugyanaz), akkor a gépekhez adott "csomag" költsége:

    Szingapúr: 2,75 milliárd - 12*110millió= 2,75 - 1,32 = 1,43 milliárd USD
    Lengyelország: 6,53 milliárd - 32*90millió= 6,53 - 2,88 = 3,65 milliárd USD
    Belgium:6,53 milliárd - 34*90millió= 6,53 - 3,06 = 3,47 milliárd USD
    Korea: 10,8 milliárd - 60*90millió= 10,8 - 5,4 = 5,4 milliárd USD
    Japán: 10 milliárd - 42*90millió= 10 - 3,78 = 6,22 milliárd USD


    A koreai és a japán rendelés elég régi, lehet hogy ők még valamivel drágábban kapják a gépeket.
     
    arbalest likes this.

Ezen oldal megosztása