Lockheed Martin F-35 Lightning II

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 045
113
Hiába az egyre fejlődő gyártástechnológia, ember-gép kapcsolat és fejlesztői környezet, olyan repülőgép úgysem lesz, ami ne tudna lezuhanni.
De az látszik, hogy az F-35-ös az egyhajtóműves kialakítás ellenére is jól teljesít.
Az oroszoknál a Szu-34-es volt nagyon sokáig balesetmentes, majd volt egy szerencsés kimenetelű felborulás, utána meg két gép össze is ment a levegőben, a személyzetek halálát okozva.
Ezeknél az eseteknél is inkább a humán faktor játszott szerepet.

A mostani kettős Eglin-i gépveszteségben az a nagy szó, hogy rövid időközön belül két nagyon magas presztízsű, modern és emiatt drága típus semmisült meg. De csak ennyi.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Hiába az egyre fejlődő gyártástechnológia, ember-gép kapcsolat és fejlesztői környezet, olyan repülőgép úgysem lesz, ami ne tudna lezuhanni.
De az látszik, hogy az F-35-ös az egyhajtóműves kialakítás ellenére is jól teljesít.
Az oroszoknál a Szu-34-es volt nagyon sokáig balesetmentes, majd volt egy szerencsés kimenetelű felborulás, utána meg két gép össze is ment a levegőben, a személyzetek halálát okozva.
Ezeknél az eseteknél is inkább a humán faktor játszott szerepet.

A mostani kettős Eglin-i gépveszteségben az a nagy szó, hogy rövid időközön belül két nagyon magas presztízsű, modern és emiatt drága típus semmisült meg. De csak ennyi.
1997-ben is volt ilyen feltorlódás.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
1 646
2 392
113
[QUOTE ="gacsat, post: 32165, member: 197"]Az első sikeres SR71-es elfogást a Baltikumban (a ****-ek közül) Per-Olof Eldh abszolválta, aki most visszaemléxik az eseményre: ... ****-ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a ***-nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkciós kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi gép által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Hovatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem. Mikor az első svéd SR71-es elfogást csináltam, a célpont teljesítette az északi elhúzást a szovjet partok mellett, aztán délre fordult Gotland és Oland közé. A datalink az irányítással be volt kapcsolva, és én épp szembe támadtam a célt. 8000 méternél gyorsítottam, hogy elérjem a M 1.35öt. Aztán felhúztam, és nagyon óvatosan folytattam a gyorsítást 1,7 és 2.0M között Majd 18500 és 20 000 m között léptem ki a tetején. Az összes céladat ott volt a térképemen, beleértve a radarképet is a zóna szélén, amit azonnal be is fogott. rakéta indítást szimuláltam - a megközelítési sebesség 4.5 és 5.0 M között volt, az SR71 3M-mel repült 21 500 méteren. Megláttam.[/QUOTE]


Nem, ez nem egy norvég F-35 2020-ban, hanem egy svéd SAAB J-37 Viggen 1981-ben.

...csak érdekesség képpen. ;)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Jót röhögtem.

  • Milyen alapon feltételezi, hogy a felsorolt nemzetek menni is akarnak oda?
  • Milyen alapon feltételezi, hogy mind hadrafogható lesz? Különösen azon nemzeteknél, ahol 1 db van csak az osztályból? Az a 11 db az kb. 5-6 db. Ha mindenki menni akar. A jenki 10-11 CV-ből soha nem tud 6-nál több tengeren lenni egy időben. Max db, ha nagyon forszírozzák és adnának rá pénz. De akkor meg néha gép nincs rá, lásd 2 éve a 40% alatti US Navy hadrafoghatóságot.
  • Nem tűnik fel neki, hogy az F-35B belő keró kapacitása mennyivel az F-35C alatt van, hogy mennyivel közelebb kell menni bármihez?
NI = vicc.
Mindig jót mosolygok a belinkelt írásaikon...
 

waterloo

Member
2020. március 3.
71
36
18
Jót röhögtem.

  • Milyen alapon feltételezi, hogy a felsorolt nemzetek menni is akarnak oda?
  • Milyen alapon feltételezi, hogy mind hadrafogható lesz? Különösen azon nemzeteknél, ahol 1 db van csak az osztályból? Az a 11 db az kb. 5-6 db. Ha mindenki menni akar. A jenki 10-11 CV-ből soha nem tud 6-nál több tengeren lenni egy időben. Max db, ha nagyon forszírozzák és adnának rá pénz. De akkor meg néha gép nincs rá, lásd 2 éve a 40% alatti US Navy hadrafoghatóságot.
  • Nem tűnik fel neki, hogy az F-35B belő keró kapacitása mennyivel az F-35C alatt van, hogy mennyivel közelebb kell menni bármihez?
NI = vicc.
Mindig jót mosolygok a belinkelt írásaikon...

Igen tudom, hogy sok NI cikk egy vicc. De azért nem az összes.
Nem védeni akarom őket, de a cikkben is azzal számol az úriember, hogy csak a töredéke bevethető.
Mellesleg az európai "hordozócskákon" kívül mindegyik ázsiai és elég valószínű, hogy egy olyan konfliktusban, amiben Kína pl Japánnal szembe kerül, minimum az Ausztrál hordozók, de könnyen lehet, hogy a DK hordozók is elérhetővé válnak.
Ne értsd félre, szerintem sem indokolja plusz 2-3 hordozó a design kompromisszumokat, de ha már így alakult nem hátrány, hogy vannak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 446
3 267
113

Most ezt az értéket nem értem. Addig ok, hogy adott üzemanyag meg fegyverzet adta tömeg, de:
-Szembeszél hol van a képletben? Mert szelet ugye nem érdemes konstansként számolni (oldaszél gardiens, gust, stb...);
-ez nagyjából egyes-kettes hullámzás, de majdnem vizesek a lábai - mennyi az RA proximity távolság?;
-automatika visz ebben az esetben vagy pilóta?

Ezt így úgysem fogják használni, tesztelni meg géppel... fura.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 390
3 184
113
- Leo2A7 példa: az F35-nek Mission Data fileok nélkül nem tudom milyen olyan taktikát lehetne kidolgozni amivel lehetne továbbra is hozni a jelenleg gyakorlatokon igazolt 20:1-es kill/death arányt. A gép BVR képessége annyiban csökkenne hogy nem tudná megmondani hogy a radar által érzékelt célpont milyen ellenséges célpont (milyen taktikával harcoljon ellene), nem tudná megmondani hogy a földön érzékelt új aktív rádió forrás veszélyes vagy nem, mekkora távolságot kell tartania tőle hogy a STELTH még működjön, stb...Lehet hogy még így id tudna hozni egy 1:1-es arányt, de ezt a gépet nem erre találták ki,.

Lehet, hogy még így is tudna hozni egy 1:1-es arányt? A stealth, a DAS, a fejlett AESA-radar és a máshonnan (földi és légi radarok, hírszerzés, stb.) kapott adatok mellett? Ok, én ezt feladom.

- ALIS üzenetek: az ALIS egy karbantartó rendszer (volt - mert ugyebár már megvan az utódja) Megkockáztatom az ALIS a levegőben egyáltalán nem küld és fogad üzeneteket.

Te el sem olvastad sem a saját linkeden lévő írásokat, sem az én hozzászólásomat, amiben idéztem belőle?

"The Autonomic Logistics Information System (ALIS) transmits the F-35's health and maintenance action information to the appropriate users on a globally-distributed network to technicians worldwide. ALIS receives Health Reporting Codes via a radio frequency downlink while the F-35 is still in flight, which will enable the pre-positioning of parts and qualified maintainers so that when the aircraft lands, downtime is minimized and efficiency is increased."



A Mission Data filok letöltéséért nem az ALIS rendszer felelős. Ha visszaolvasol én is azt írtam hogy a Mission Data Filokat a felszállás előtt, közben tölti le a gép és a levegőben csak frissítéseket kap, vagyis igen...jó eséllyel a gép még a földön, indulásnál, emelkedés közben kapja meg az adatokat (ld.: F35-topicban volt linkelve egy riport egy Izraeli pilótával aki valami olyasmit nyilatkozott hogy mire eléri az X ezer ft. magasságot kitárul előtte a K.Kelet teljes légi, földi taktikai helyzetképe…)

Áruld már el, honnan veszed, hogy az RPL-től bármiféle frissítéseket kap a gép a levegőben?
Bemásolom akkor még egyszer:

"The volume of data that must travel to and from the United States is gigantic, and any disruption in Internet traffic could cripple air forces as the F-35 cannot operate unless it is logged into, and cleared by, ALIS. Updating and uploading mission data loads depends on a functioning Internet. That such a major weapon system would rely upon a separate and delicate system is the height of stupidity."

"All F-35 aircraft operating across the world will have to update their mission data files and their ALIS profiles before and after every sortie, to ensure that on-board systems are programmed with the latest available operational data and that ALIS is kept permanently informed of each aircraft's technical status and maintenance requirements."



És eddig tudomásom szerint az ausztrálok által leírt dolgok az egyetlen konkrétumok ezzel a témával kapcsolatban, szóval ameddig nincsenek hasonlóan hiteles forrásokból újabb és/vagy részletesebb infók erről, addig minden, ami ezeken túlmutat, vagy ellentétben áll ezekkel, nem több, mint hagymázos képzelgés.


Az a riport az izraeli pilcsivel az én értelmezéseben csupán annyit jelent, hogy ahogy a gép emelkedik és nő a horizont, ezzel együtt nő a gép érzékelőinek lefedettsége és folyamatosan kapja meg az újabb és újabb adatokat a SAJÁT érzékelőitől, illetve más felderítő platformoktól és ezáltal kezdi megjeleníteni az egyre tágabb helyzetképet. Természetesen az MDF is segíti megfelelő kontextusba tenni a beérkező adatokat.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 487
18 226
113
Kongsberg Defence & Aerospace AS has signed a 136 MNOK contract with Marvin Engineering to supply air-to-air pylons for the F-35 Joint Strike Fighter Program.
The agreement covers production lot 14 for all variants of the fighter...


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 446
3 267
113
Az a riport az izraeli pilcsivel az én értelmezéseben csupán annyit jelent, hogy ahogy a gép emelkedik és nő a horizont, ezzel együtt nő a gép érzékelőinek lefedettsége és folyamatosan kapja meg az újabb és újabb adatokat a SAJÁT érzékelőitől, illetve más felderítő platformoktól és ezáltal kezdi megjeleníteni az egyre tágabb helyzetképet. Természetesen az MDF is segíti megfelelő kontextusba tenni a beérkező adatokat.

Nagyjából 1000 feet magasság alatt radart sem kapcsolhatsz (Vx-et sem), illetve addig NAV módban egy csomó minden kijelzésre sem kerül.
Amúgy a gép adatforgalma harci körülmények között eléggé szabályozva van az emcon által, szóval értelmetlen lenne műszaki adatokat küldeni. Arra max saját légtérben kapcsol át. Felesleges minden bónusz sugárzással növelni az emissiont.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram