Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...