T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Persze, de pont ezt mondja o is meg a legiero is, hogy mint univerzalis tipus erre alkalmatlan.az f35 nem legi foleny biztositasara van/volt tervezve.
es nem is az a dolga.
arra ott volt regen a f15, most a f22, aztan meg jonn az NGAD (meg a neve is azt mutassa).
Leirtak mar 100x. Nem valaki, hanem igazi committee design, ahogy angolul hivjak, amikor mindenkinek - minden branchnek - meg akart felelni.az amcsi generalisok mar ugy elvannak szalva a totalis foleny/semmi veszteseg nem szabad hogy legyen kretensegbol (ami lehetetlen) hogy mar nem is tudjak mit is akarnak. ez a f35 is azert lett ilyen mert vki ott pentagonban akkor is ugy okoskodot mint most...igy kell, ugy kell, ez kell meg pluszba, meg azt is rakjatok bele...aztan meg lett egy tulonyolitott kvazimodo
lassan az a-10 is azert lesz kopkodve mert nem birja biztositani a legifolenytde lehet a t-x is kap majd kritikat hogy mint kikepzogep nem eleg air dimminance
![]()
Az F-22A sokkal régebbi gép és folyamatosan rosszabb hadrafoghatósága, de mégis az F-35A-t köpködi mindenki.Ennek az F-35-nek is csak annyi baja van, mint a legtöbb modern eszköznek.
Egyszerűen túl van bonyolítva. E miatt nehéz fenntartani és sok apró hibája van.
A gyártó pedig nem megoldani akarja a problémát hanem erre hivatkozva még jobban lehúzni pénzzel a vevőt.
A vevő meg úgy tűnik új termék után akar nézni, amivel pont ugyan úgy be fog fürödni, mint az F-35-el.
Más már leírta itt, én csak ismételni tudom. Egyszerűen ez egy gazdasági rendszer szintű probléma.
Ha valami mulatsagos, akkor az az, hogy meg mindig nem erted, hogy az F-22 reges-regen le van zarva, nem elo program, ezert fel sem merulhet a kerdesben.Az F-22A sokkal régebbi gép és folyamatosan rosszabb hadrafoghatósága, de mégis az F-35A-t köpködi mindenki.
Pedig az F-35A sokkal komplexebb.
Mulatságos.
Annyira "le van zárva", hogy éppen a flotta nem bevethető gépeinek átalakítását tervezik, hogy azok is harcra alkalmasak legyenek...Ha valami mulatsagos, akkor az az, hogy meg mindig nem erted, hogy az F-22 reges-regen le van zarva, nem elo program, ezert fel sem merulhet a kerdesben.
Talán nem kell komolyan venni mindenféle balfasz cikket. A gép éles harci bevetéseket repül....Amugy ezeket a hibakat amik vannak rajta..
Mikor gondolja a LM mar kijavitani? Hany eve menn ez a duma?
Lassan boing 2 lesz beloluk, mernoki cegbol lett egy lobista/penzehes/korupt gyar ami mindent megcsinal/vagy eppen nem, csak hogy tobb penzt zsebelhessen be.
Mi van a logisztikai szoftverrel? arra is ordibaltak a kulfoldi vevok hogy szar, meg volt is valami hir hogy tan kicserelik, azzal hogy haladnak?
Hogy akarnak az amcsik haboruzni? elmennek az isten hata moge, elromlik vmi es akor majd varnak fel evet hogy vagy lesz alkatresz vagy nem??? Vagy nem szabad szetszerelni vmit mert vmi kis biszbasz elromlot benne es kicserelni, hanem az egesz nagydarabot ki kell szerelni es elkuldeni az USA-ba hogy majd ott kijavitjak? Nagy az amcsi logosztika, de haboruban egy nagyobb ellenfellel birna ezt a macerat?
Vagy ha kiderul vmi uj hiba a gepen, akor majd megvarjak meg nem jelenek meg a LM mernokei es megbuzeraljak a gepet a fronton? vagy hogy a LM par evig szarakodjon meg kijavitja?
En a LM es a Boingot is beszantanam ugy ahogy van, a vezetesuket kitiltanam az orszagbol a gyarakbol es a munkasokbol meg csinalnak egy uj ceget.
Az uj vezetes meg gondolkodjon meg e eri enni a penzehseg amikor a ellodeiket vhol africaba lassak a homokot lapatolni.
a boing es a LM anyira maganceg mint ahogy en vagyok barbie baba. papiron lehet mindent leirni, de ha az allam nem segitene rajtuk, mar ki tudja mi lenne veluk. kulonosen a boingal.Annyira "le van zárva", hogy éppen a flotta nem bevethető gépeinek átalakítását tervezik, hogy azok is harcra alkalmasak legyenek...
Talán nem kell komolyan venni mindenféle balfasz cikket. A gép éles harci bevetéseket repül....
Magáncégeket hogyan kívánsz "beszántani"?
Amúgy olyan vicces, hogy egyesek memóriája mennyire rövid. Az F100 hajtóműnek is voltak hibái, amit részlegesen megoldott egy "hotfix", de a végleges megoldás az F-15-ön az -220-as hajtómű volt az A/B/C/D gépeken. 1995 táján is százas nagyságrendű gép várt még erre. Ott miért is nem ment az asztalverés? Egyeseknek igen rossz és szelektív emlékezete van...
Annyira "le van zárva", hogy éppen a flotta nem bevethető gépeinek átalakítását tervezik, hogy azok is harcra alkalmasak legyenek...
Nem is errol szolt a cikk, no meg ha neked a Bloomberg "balfasz", akkor szerintem maradj meg japan mangafilmeknel...Talán nem kell komolyan venni mindenféle balfasz cikket. A gép éles harci bevetéseket repül....
Mert kellenek. Amúgy abból a szempontból igaza van, hogy az nincs már a látómezőben. Senki nem vesz újat, a légierő se, így senki nem is alkudozik rá.Annyira "le van zárva", hogy éppen a flotta nem bevethető gépeinek átalakítását tervezik, hogy azok is harcra alkalmasak legyenek...
Amúgy ezeken a cikkeken mindig jókat mosolygok.Talán nem kell komolyan venni mindenféle balfasz cikket. A gép éles harci bevetéseket repül....
Az a baj, hogy személyeskedésen túl semmit nem tudsz.Meg1x: le van zarva = nem elo program, nincs mit rajta kopkodni, van az a 100-200 darab es kesz, azt hasznaljak, amig megeri.
Nem is errol szolt a cikk, no meg ha neked a Bloomberg "balfasz", akkor szerintem maradj meg japan mangafilmeknel...
Az a baj, hogy személyeskedésen túl semmit nem tudsz.
Hat ez nagyon jo.Ráadásul még annyit sem tudsz rólam, hogy utálom a mangát. Kb. semmi nagyon érdekel, ami japán kultúra amúgy.
De hát ennyit tudsz. Még személyeskedéshez is gyenge vagy.
Azért több féligazság van abban, amit írsz.Régen, az F-15 és F-16 kezdetekor ilyen egyszerűen nem volt. Akkoriban a gép a kifejlesztésétől a gyermekbetegségeken át a technológia stabil elterjedéséig kb tíz év telt el.
Az F-35-össel húsz év alatt se értek a gyermekbetegségek végére.
Az F-15-ös Nixontól Reaganig jutott el a prototípustól az F-15C-ig, sőt az E-ig.
Úgy, hogy Nixont idejekorán lemondatták, Ford csak két évet volt, Carter csak egy ciklusnyit és Reagan első négy éve alatt már a C-t gyártották.
A JSF Clinton első ciklusa alatt kezdődött, két ciklus után csak Bush alatt készült el a prototípus, ő szintén két ciklusnyit volt, Obama szintén, de ekkor már gyártani kezdték a gépet. Trump egy ciklusa után most Biden már az elnök, mikor még mindig ott tart a dolog, hogy komoly hibák ütik fel a fejüket.
De ezalatt akit lehetett, azt meg tudtak kenni. Ezalatt a világ is nagyot változott, így amire kitalálták, arra az új emberek már új megoldásokat eszelnek ki.
A Navy most már ott tart, hogy nem is kell neki a stealth. Ez korábban elképzelhetetlen volt.
Még egy kis idő és valahol, valaki majd elkezd arról írni, hogy ugyan már, de minek van F-35B, minek van CH-53K, minek van Marines?
minek van Marines?
Én igazság szerint azt nem értem hogy miért van az, hogy az amerikai hadiipari cégek megtehetik azt, hogy egy halom konstrukciós hibát ne saját költségen javítsanak ki, hanem ezen hibajavítasokra szépem újra és újra megfejik a Pentagont.A történetnek kb annyi a lényege, hogy az elmúlt két évtizedben a hadiipari komplexum okos könyveléssel és minden addigit meghaladó politikai beágyazódással fejte a nagy fejőstehenet, de soha nem volt rákényszerítve a költséghatékonyságra.
A különféle természeti törvényekkel összhangban ez mostanában bosszulja meg magát, ha máshogy nem, hát a húsosfazéktól idáig kiszorítottak hangja által. A kritikus hangú vélemények száma átlép egy kritikus mennyiséget és a problémáról már beszélni kell.
Mert van probléma? Van. Az F-35-ös program is idejekorán rálépett a “Too Big To Fail”, vagy másképp a Concorde-effektus útjára.
Az ilyen projektek jellegzetessége, bár távolról sem költséghatékonyak, méretükből és komplexitásukból adódóan természetesen rendelkeznek egy halom kiváló tulajdonsággal, képességgel, de aránytalanul költséges a finanszírozásuk.
Anno a Concorde képes volt száz utassal, 6000km-en át folyamatosan 18000 méteren Mach 2-vel repülni. Légiutántöltés nélkül.
Egyetlen egy-két személyes, az utasokkal azonos tömegű fegyverzetet hordozni képes harci repülőgép se volt erre képes! Igazából más se.
Iszonyatos pénzeket öltek bele, pedig önmagában a koncepcióra nem volt valós szükséglet. Viszont az elköltött pénztömeg miatt nem lőtték le idejében a programot. Már túl sok veszett volna oda. Az eredmény egy lenyűgöző technika lett, de kétséges szükségességgel.
Napjainkban az F-35-ös is hasonló jellegű dolog.
Kiválóan manőverezik, komoly fegyverzete van, alacsony az észlelhetősége, hatékony szenzorai vannak, a negyedik generációs gépekhez képest még a gyakorlati értelemben vett sebessége is előkelő.
Egyszerre van belőle hagyományos, hajófedélzeti és rövid fel/leszálló képes verzió. Nincs még egy hasonló a világon.
Csakhogy a program túl nagy költséggel fut, idáig a komplexitásával biztosította be kikezdhetetlen fontosságát, ígérve azt, hogy mindez egyszer majd pont az univerzalitás okán lesz kifizetődő.
Ugyanakkor eltelt két évtized és pont a megkerülhetetlenség (lényegében minden államban vannak beszállítók, minden szenátor érdekelt volt a projektben) és a beígért univerzális balhé miatt foghatott bátran jó vastagon a gyártók ceruzája.
Idáig.
Mert mostanra már nem sok új arcot tudnak bevonni a bizniszbe, miközben új ígéretekkel, koncepciókkal lehet kezdeni az egészet előlről.
Régen, az F-15 és F-16 kezdetekor ilyen egyszerűen nem volt. Akkoriban a gép a kifejlesztésétől a gyermekbetegségeken át a technológia stabil elterjedéséig kb tíz év telt el.
Az F-35-össel húsz év alatt se értek a gyermekbetegségek végére.
Az F-15-ös Nixontól Reaganig jutott el a prototípustól az F-15C-ig, sőt az E-ig.
Úgy, hogy Nixont idejekorán lemondatták, Ford csak két évet volt, Carter csak egy ciklusnyit és Reagan első négy éve alatt már a C-t gyártották.
A JSF Clinton első ciklusa alatt kezdődött, két ciklus után csak Bush alatt készült el a prototípus, ő szintén két ciklusnyit volt, Obama szintén, de ekkor már gyártani kezdték a gépet. Trump egy ciklusa után most Biden már az elnök, mikor még mindig ott tart a dolog, hogy komoly hibák ütik fel a fejüket.
De ezalatt akit lehetett, azt meg tudtak kenni. Ezalatt a világ is nagyot változott, így amire kitalálták, arra az új emberek már új megoldásokat eszelnek ki.
A Navy most már ott tart, hogy nem is kell neki a stealth. Ez korábban elképzelhetetlen volt.
Még egy kis idő és valahol, valaki majd elkezd arról írni, hogy ugyan már, de minek van F-35B, minek van CH-53K, minek van Marines?
A történetnek kb annyi a lényege, hogy az elmúlt két évtizedben a hadiipari komplexum okos könyveléssel és minden addigit meghaladó politikai beágyazódással fejte a nagy fejőstehenet, de soha nem volt rákényszerítve a költséghatékonyságra.
A különféle természeti törvényekkel összhangban ez mostanában bosszulja meg magát, ha máshogy nem, hát a húsosfazéktól idáig kiszorítottak hangja által. A kritikus hangú vélemények száma átlép egy kritikus mennyiséget és a problémáról már beszélni kell.
Mert van probléma? Van. Az F-35-ös program is idejekorán rálépett a “Too Big To Fail”, vagy másképp a Concorde-effektus útjára.
Az ilyen projektek jellegzetessége, bár távolról sem költséghatékonyak, méretükből és komplexitásukból adódóan természetesen rendelkeznek egy halom kiváló tulajdonsággal, képességgel, de aránytalanul költséges a finanszírozásuk.
Anno a Concorde képes volt száz utassal, 6000km-en át folyamatosan 18000 méteren Mach 2-vel repülni. Légiutántöltés nélkül.
Egyetlen egy-két személyes, az utasokkal azonos tömegű fegyverzetet hordozni képes harci repülőgép se volt erre képes! Igazából más se.
Iszonyatos pénzeket öltek bele, pedig önmagában a koncepcióra nem volt valós szükséglet. Viszont az elköltött pénztömeg miatt nem lőtték le idejében a programot. Már túl sok veszett volna oda. Az eredmény egy lenyűgöző technika lett, de kétséges szükségességgel.
Napjainkban az F-35-ös is hasonló jellegű dolog.
Kiválóan manőverezik, komoly fegyverzete van, alacsony az észlelhetősége, hatékony szenzorai vannak, a negyedik generációs gépekhez képest még a gyakorlati értelemben vett sebessége is előkelő.
Egyszerre van belőle hagyományos, hajófedélzeti és rövid fel/leszálló képes verzió. Nincs még egy hasonló a világon.
Csakhogy a program túl nagy költséggel fut, idáig a komplexitásával biztosította be kikezdhetetlen fontosságát, ígérve azt, hogy mindez egyszer majd pont az univerzalitás okán lesz kifizetődő.
Ugyanakkor eltelt két évtized és pont a megkerülhetetlenség (lényegében minden államban vannak beszállítók, minden szenátor érdekelt volt a projektben) és a beígért univerzális balhé miatt foghatott bátran jó vastagon a gyártók ceruzája.
Idáig.
Mert mostanra már nem sok új arcot tudnak bevonni a bizniszbe, miközben új ígéretekkel, koncepciókkal lehet kezdeni az egészet előlről.
Régen, az F-15 és F-16 kezdetekor ilyen egyszerűen nem volt. Akkoriban a gép a kifejlesztésétől a gyermekbetegségeken át a technológia stabil elterjedéséig kb tíz év telt el.
Az F-35-össel húsz év alatt se értek a gyermekbetegségek végére.
Az F-15-ös Nixontól Reaganig jutott el a prototípustól az F-15C-ig, sőt az E-ig.
Úgy, hogy Nixont idejekorán lemondatták, Ford csak két évet volt, Carter csak egy ciklusnyit és Reagan első négy éve alatt már a C-t gyártották.
A JSF Clinton első ciklusa alatt kezdődött, két ciklus után csak Bush alatt készült el a prototípus, ő szintén két ciklusnyit volt, Obama szintén, de ekkor már gyártani kezdték a gépet. Trump egy ciklusa után most Biden már az elnök, mikor még mindig ott tart a dolog, hogy komoly hibák ütik fel a fejüket.
De ezalatt akit lehetett, azt meg tudtak kenni. Ezalatt a világ is nagyot változott, így amire kitalálták, arra az új emberek már új megoldásokat eszelnek ki.
A Navy most már ott tart, hogy nem is kell neki a stealth. Ez korábban elképzelhetetlen volt.
Még egy kis idő és valahol, valaki majd elkezd arról írni, hogy ugyan már, de minek van F-35B, minek van CH-53K, minek van Marines?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..