Ami pedig a harckocsik hibáit illeti: mindnek van és úgy néz ki, hog jelenleg a Leopard 2-nek van a levkevesebb. Majd ha rendszerbe áll a T-14 valóságban is akkor fordulni fog a kocka.
Én meg úgy látom, az Abrams-nek van a legkevesebb, pedig lenne azon is mit javítani / továbbfejleszteni. Számomra soha nem elfogadható, sőt feleslegesen túlbonyolítottság, hogy a "hidraulikát" és a műszerezettséget is a toronyhátulba rakják be, kiszorítva a lőszertároló helyét, nem pedig a teknőben ill. a személyzeti téren belül szétosztva vannak, ahogy másoknál is divat. A "karbantarthatóság" magyarázatot nem értem, különben mindenhol így lenne, ahogy az alapmodellű Leopárdoknál, de nem, a Leclerc is olyan szeretne lenni, mint az Abrams:
A Leclerc-nél is a toronyhátult a lőszerrekesznek szentélték, Blowoff panelekkel, és a toronyforgató és a műszerezettség ment máshova, pedig annál is foglalhatná a torony felét, nem ?
Ha sikerülne a 22-es autotöltőt 33-asra feltornászni, elégedett lennék, a 40 lőszer senkinek nem kell, ahogy Abrams is toronyhátulosan csak 32 / 34-es, és 6-ot hordoz a teknőben, legalább a motortérhez közel, nem frontálisan, de + / - 6 lőszertől nem változik a harcképesség, ellenben a Leó + / - 24 lőszerétől.
Mindenkinek lehetnek preferenciái, nincs értelme a saját szempontjainkat másra erőltetni, én Abrams-et választanám saját modellnek, de elismerem, vannak mások is, amik próbálnak felnőni mellé. A másik nagy kérdésre, a DU vs. HEAT-re is talán válaszol ez.
A DU az természetesen a HEAT ellen is jó, hisz a HEAT a mai tudásunk szerint úgy működik, hogy a robbanóanyag a réz bélésen robbanaskor hidegfolyást idéz elő és ez a hidegen megfolyt réz az ami szó szerint átüti a páncélt. A DU ugye elég sűrű így nagyobb ellenállást fejt ki a HEAT ellen is (nem csak az APFSDS ellen) mint az acél. De ettől természetesen az APFSDS ellen került be elsősorban.
Részlegesen igazad is van, meg nem is, ha nem zavar, bővebben leírom, hogy látom a páncélzat működését.
A HEAT lőszerek 4 eset miatt nem tudja kifejteni hatását / elműködését:
1 - ha sérül a béléskúp (ez a rácspáncél működési elve)
2 - ha valamilyen kemény és hőálló anyag kerül az útjába (kerámiák, szilikátok, de a köznapi üveg/gránit is tönkre teszi)
3 - ha a páncél mozog (ide értve a rugalmasan rögzített belső rétegeket, és a reaktív páncélok mozgó acél béléseit) (NERA)
4 - és az egymáshoz képest elhajló fémlemezek a kumulatív sugarat szétszórják. (ERA)
van még egy ötödik eset, a Merkava orrmotorja, de az kicsit hosszú
Az Abrams-nél a DU az a toronyfrontra / telnőfrontra van beépítve, a NERA részeként, oldalt már csak hagyományos fém - elasztomer NERA kompozit van, a sima RPG-7-es is súlyosan megrongálja oldalról az USA Abrams-eit, leharcolt Abrams-eket nézegetve merült fel bennem, hogyan van a nagyjavítása, meg egyáltalán hogyan néz ki a páncélzat, és fedeztem fel a Fél-Moduláris felépítést, amit FIP7 továbbított.
Oldalról történt a találat, majdnem teljesen átütötte, mind a külsőt, mind a NERA-t teljesen le kellett cserélni, túlságosan drága dobni a komplett tornyot a személyzeti térrel és műszerezettségével együtt, a Leó 2 / T-90 / T-84-féle javítás macerás, és ezért Fél-Moduláris, hogy legyártják a személyzeti teret, és hozzá csavarozzák a torony vázát a NERA-val együtt.
Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltés
www.kepfeltoltes.eu
Nem véletlenül ERA kazettázzák még a tornyot is, elsődlegesen oldalról, de a CEV-nél frontálisan is.
És köszönöm szépen, de tudom, hogy mi mire való egy harckocsiban.
Ha mindenki mindent tud, és ebben nagy egyetértésben vagyunk, mit vitatkozunk még 2035-ben is azon, hogy most Leopárd vagy Abrams vagy Chally vagy Leclerc legyen ?