Magyar Néphadsereg

A Tiszán épített hadihid.
A Tranzit '86-nak voltak látványos (PR) elemei is. Okkal.
Ezek egyike volt a Tiszán, Lakitelektől északra épített tisztán szovjet katonai hídkészletből, szovjetek által épített vasúti híd.

Amíg a magyar TS uszályhidat a Dunán 1980-1984 között építették fel többször is, a szovjet (T-41 jelű) hadihidat pedig csak egyetlen egyszer építették fel 1986-ban a Tiszán pár napra.
Ilyen lehet a magyar hadseregnek vajon?
 
Ilyen lehet a magyar hadseregnek vajon?

Tudtommal nekünk csak a Dunán volt TS jelű (magyar fejlesztésű és gyártású) uszályhidunk, Dunaújvárosnál.
Békeidőben az uszályok a Csepeli kikötőben voltak.
Kb. 5-7 alkalommal építették fel, kb. 5 év alatt.
Az építés ideje közvetlenül úgy 3-5 óra, előkészítést is beleszámítva kb. 1-2 nap.
Készült az eseményről több TV Híradó felvétel és egy MN oktatófilm is.
Vittek át tiszta hk.ezredet M62 vontatta mozdonnyal és PSZH szerelvényt is 2 db M41-es vontatta vonattal.

p0057994.jpg

p0042301.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg
 
Tudtommal nekünk csak a Dunán volt TS jelű (magyar fejlesztésű és gyártású) uszályhidunk, Dunaújvárosnál.
Békeidőben az uszályok a Csepeli kikötőben voltak.
Kb. 5-7 alkalommal építették fel, kb. 5 év alatt.
Az építés ideje közvetlenül úgy 3-5 óra, előkészítést is beleszámítva kb. 1-2 nap.
Készült az eseményről több TV Híradó felvétel és egy MN oktatófilm is.
Vittek át tiszta hk.ezredet M62 vontatta mozdonnyal és PSZH szerelvényt is 2 db M41-es vontatta vonattal.

p0057994.jpg

p0042301.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg
Igen ezt én is ismerem, és jó hogy felhoztad. Ezt fel tudnánk építeni most is úgy vélem. A tervező mérnökök még díjat is kaptak érte ha jól emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Igen ezt én is ismerem, és jó hogy felhoztad. Ezt fel tudnánk építeni most is úgy vélem. A tervező mérnökök még díjat is kaptak érte ha jól emlékszem.

Nem tudom, hogy mi alapján gondolod, mivel az odavezető sinpályát már vagy negyed százada nem használták, és már több helyen fel is szedték (pl 51-es út keresztezésénél).
 
Nem tudom, hogy mi alapján gondolod, mivel az odavezető sinpályát már vagy negyed százada nem használták, és már több helyen fel is szedték (pl 51-es út keresztezésénél).
A szalkszentmártoni leágazásról van itt szó?
 
Nem tudom, hogy mi alapján gondolod, mivel az odavezető sinpályát már vagy negyed százada nem használták, és már több helyen fel is szedték (pl 51-es út keresztezésénél).
Nem tudom, de mintha erről ment volna egy vita már, hogy mi van meg és mi nincs. A vasúti sín fektetése, ha az alapjai megvannak nem olyan nagy dolog szerintem. A MÁV-nak vannak ilyen gépei. Nem értek hozzá csak laikusként gondolom. Lehet van itt olyan fó.társ akinek vannak ilyen irányú ismeretei. Galcom talán?
 
A szalkszentmártoni leágazásról van itt szó?

Igen, pontosan itt van némi folytonossági hiány a vasúti pályán...
:D

Magyar TS uszályhíd helye, és a hozzá tartozó vasúti vonal:
2018-11-15-20-01-33-Window.jpg


Szovjet T-41 vasúti hadihíd helye, és a hozzá tartozó vasúti vonal:
2018-11-15-20-51-00-Window.jpg
 
Én itt még látom halványan a síneket vagy ezek már csak az alapok?
A street view alapján csak az alapjának maradéka.
A Duna oldalán levő sínek 10+ éve fel vannak szedve.
A vaústi átjáró már a '90-se években is olyan pocsék volt, csigatempóban lehetett csak átmenni rajta.
 
A street view alapján csak az alapjának maradéka.
A Duna oldalán levő sínek 10+ éve fel vannak szedve.
A vaústi átjáró már a '90-se években is olyan pocsék volt, csigatempóban lehetett csak átmenni rajta.
Ha az alapjai megvannak az még jó, arra akkor tudnának gyorsan lerakni újra sínt. És ha jól látom ez nem egy nagy távolság amit újra kellene építeni. (ezt 30 évvel ezelőtt bátrabban tudtam volna kinyilvánítani akkor még tuti voltak rá szakemberek.) De megkérdem a keresztapám mint vasúti gépész mérnököt még biztosan emlékszik rá.
 
A szombathelyi Gld. 2. Zlj. 5. Szd. katonái és BMP-1 harcjárművei Rezi hegyii kiképző bázison, 1987 május. Forrás: Facebook.

272978133_463336362116542_5691118458515737727_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egyszer egy mozifilm előtt vetítették. Akkor lettem repülőbuzi. Pontosabban akkor tudtam meg, hogy az vagyok. Azóta is a Mig-21es a kedvencem.
 
Pécs, 1970. december 6. A Bolgár Néphadsereg hazánkban tartózkodó küldöttsége Velko Ivanov Palin (az első sorban b3) vezérezredes, nemzetvédelmi miniszterhelyettes, politikai főcsoportfőnök vezetésével megtekinti a pécsi Petőfi-laktanyában az egység harci járműveit. A harcjárművek az előtértől haladva: magyar PSZH és FÚG , utána egy PT-76 uhk., majd egy BTR-50 PU harcálláspont , végül egy T-55 harckocsi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


P-cs-PT-76.jpg
 
Budapest, 1965. augusztus 20. A Magyar Néphadsereg egyik kétéltű harckocsija halad a Duna folyóban a Margit híd és a Lánchíd közötti szakaszon, a Magyar Honvédelmi Sport Szövetség (MHSZ) Vízi- és Légi parádéján a Magyar Népköztársaság Alkotmányának ünnepén. MTI Fotó: Pálfai Gábor
magyar-PT-76-1965.jpg
 
Tudtommal nekünk csak a Dunán volt TS jelű (magyar fejlesztésű és gyártású) uszályhidunk, Dunaújvárosnál.
Békeidőben az uszályok a Csepeli kikötőben voltak.
Kb. 5-7 alkalommal építették fel, kb. 5 év alatt.
Az építés ideje közvetlenül úgy 3-5 óra, előkészítést is beleszámítva kb. 1-2 nap.
Készült az eseményről több TV Híradó felvétel és egy MN oktatófilm is.
Vittek át tiszta hk.ezredet M62 vontatta mozdonnyal és PSZH szerelvényt is 2 db M41-es vontatta vonattal.

p0057994.jpg

p0042301.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

Még egy kép...

AATrFqf.img
 
Dunaújváros, 1989. március 9. Ócskavasként megvásárolt BMP-1 típusú, úszóképes gyalogsági harcjárműveket szednek szét a szakemberek a Dunai Vasműben. A Magyar Néphadsereg fegyverzetcsökkentési programjának megfelelően 35 kiszolgált harcjárművet, illetve katonai szállítójárművet adott el ócskavasáron a honvédség a Dunai Vasműnek. Az obsitos járművek többségét beolvasztják. (MTVA Archívum)

MTI-FOTO-V1JCdExEdHVvTW9sVU5zRHFKUmk0UT09.jpg
 
Dunaújváros, 1989. március 9. Ócskavasként megvásárolt BMP-1 típusú, úszóképes gyalogsági harcjárműveket szednek szét a szakemberek a Dunai Vasműben. A Magyar Néphadsereg fegyverzetcsökkentési programjának megfelelően 35 kiszolgált harcjárművet, illetve katonai szállítójárművet adott el ócskavasáron a honvédség a Dunai Vasműnek. Az obsitos járművek többségét beolvasztják. (MTVA Archívum)

MTI-FOTO-V1JCdExEdHVvTW9sVU5zRHFKUmk0UT09.jpg
Ezek PT-76 kétéltű harckocsik a képen.