Úgy tudom, még mindig ez a hivatalos álláspont a Szent Koronával kapcsolatban. (Két részből áll stb.)A sztyeppei nomádság valóban különböző etnikumu törzsekből tevődött össze nevezhetjük ezeket törzsszövetségeknek is, amik általában vezetô, legerősebb törzsükről kapták a nevüket. Akár a mongolok annak idején mindenkit magukkal sodortak, aki útban volt és beépítették őket a hadiszervezetükbe. Így lehetséges az is, hogy a törzs vezetőrétege és a tőrzs maga, különböző etnikumok. Viszont egy közös kultúrkört alkottak, egy közös őstől származtatták magukat. Ha egy szövetség vereséget szenvedett, rövid időn belül át- és ujjáalakult, kiegészült, új név alatt nekilendült.
2. A pápától nem kaphattuk, hiszen a magyar király mindig is önálló, Rómától független államként létezett arciregnumként, önálló invesztitúra jogkörrel.
A korona zománcképei, illetve maga a rekeszzáncos készítési mód, illetve a filigrán díszítés, formai megfelelői mind-mind a kaukázusi keletkezés felé mutatnak. A Szent Korona személye maga, mint a Magyar Királyságban elfoglalt kiemelt szerepe és alkotmányos jogköre egy nagyon komoly eszmeiséggel rendelkező világképre utal, amit maga a korona szerkezete, felépítése, "mondanivalója", jelképnyelve is megjelenít és a királyságban betöltött középponti szerepe is bizonyít. A kettő egymással egybevágó. Nyugaton ennek nyoma sincs, keleten viszont annál több a párhuzam.
3. A pápától nem kaphattuk, a fentebb leírtak miatt, amúgy sem tudott volna beszerezni ilyet.
Szent Korona – Wikipédia
hu.wikipedia.org