Magyar UAV fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
Erről tudunk valamit?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azt, hogy kamu.

A valóságban pár példa a hatótávolságra (őrjáratozási időt kell ez alatt érteni valójában, ahogy a légi-utántöltés is ezt jelenti az utántöltéssel járó bevetések kilencvenvalahány százalékában és nem valami mélységi csapást):

Hermes 900 - 36ó - 5000km
CH-4 - 40ó - 9000km
Heron - 50ó - 10000km
CH-5 - 60ó - 20000km
RQ-4 Global Hawk - 32ó - 22000km

A tizezer kilométert egy Heron tudja:
ShowImage.ashx


Csodák pedig nincsenek. Ez a cég véleg leírta magát, akkorát kamuzott. Ilyen szélhámosokat nem lehet komolyan venni és nem is szabad!

Hogy miért nincsenek csodák? Hát mert irányítani is kell a drónt. Rádiókommunikációval úgy kétszáz kilométert lehet összehozni egy rádiórelé körül:

60a608282fe84785597828.jpg


Ehhez kell a drónban egy vaskosabb mobiltelefon+powerbank méretű kommunikációs berendezés, ami nagyjából azonos méretű egy satcom terminállal:
PLANET-9770-UAV-L-UAV-SATCOM-terminal.jpg

Ennek ugyanazt kell tudnia, mintha a mobilodról folyamatosan jó minőségben élőznél. Meg kell legyen mondjuk huszonnégy órányi energiatartalék. Az térfogatra és súlyra egy mennyiség! Ha csak fél órát, egy órát kell működnie akkor oké, lehet a végtelenségig kicsinyíteni, de max pár száz kilométer per órás sebességgel zümmögő kis-közepes drónoknál félnapos üzemidők vannak. Kell is ennyi egy tisztességes felderítő bevetéshez! A cirkálódrónoknál van csak pár órás üzemidő, de nekik előre felderítették a célt a felderítődrónokkal, azokat már célirányosan indítják és a végfázisban kell csak megtalálni a célt konkrétan a susnyásban és el is találni velük!

A képen látható drón valós hatótávja kétszáz kilométer körül lehet a méretei alapján. Valaki forradalmasította az akkumulátortechnológiát? Mert láthatóan elektromos meghajtású! Tehát ne vicceljünk, már, nagyon óvatosan fogalmaztak a megkérdezettek ezekről a hazugságokról! Ez csak egy szélhámosság, egy átverés. Odaírták egy tízmillió dolláros, turboprop vagy sugárhajtású, de minimum komolyabb dugattyús motoros MALE UAV képességeit egy pár százezer Forintos kis drón mellé és a fogalmatlanok (politikusok például) közt lóvét próbálnak tarhálni lenyúlás céljából. Kábé ennyi van a sztoriban.

maxresdefault.jpg


Tessék, én vagyok a LÁTNOK és ez itt a magyar interkontinentális ballisztikus rakéta. Hasznos teher másfél tonna, hatótáv kilencezer kilométer és nem értem mit bénázik ezzel Észak-Korea! Szóval kérek pár milliárd Forintot a fejlesztés befejezésére és ígérvényt a rendszeresítésre, addig meg elküldöm a jó hírt a legfogalmatlanabbaknak (újságírók), hadd kürtöljék világgá! A megkérdezett szakértők úgyis óvatosan fognak fogalmazni, mert nem tudhatják ki áll mögöttem és nem akarnak beleszarni a saját jövőjükbe a kormányzati berkekben!

G-Force-Size.jpg
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 218
18 687
113
Inkább annak a zsebét tömném, aki letett már vmi az asztalra, kitalált, kifejlesztett, gyárt.
Ahelyett, hogy 'valahogy' eltűnjenek a Mo-i viszonyok között a pénzek és 'véletlenül' ez is félresikerüljön.

Na pont így gondolkodtak a rendszerváltás utáni libsik.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 083
5 121
113
Elolvastad a payload opciókat? Nem véletlenünk nincs odaírva tömeg. Önrepülő 82-es gránátnak kicsit drága, márpedig annál nagyobb harci fejet nem igen bír el.
Szia,

A payload opcio a jelenlegi kialakitasra vonatkozik, valoszinuleg picit kisebb sebesseg es hatotav eseten lehetne joval nagyobb hasznos teher - ha valaki megrendelne a fejlesztest.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 257
28 161
113
Na pont így gondolkodtak a rendszerváltás utáni libsik.
végülis az vagyok :D
De egyébként milyen jól is sikerült a haza fegyvergyártás (is).....
Meg egyébként miért kell kitalálni ugyan azt, amit más már megtett? Mitől lenne jobb?
Mindenbe belekapni kicsit nagy hírveréssel, aztán szokás szerint semmiből sem lesz semmi...
Ha már drónozás, akkor talán inkább az elhárításra kellene és lenne értelme ráfeküdni szvsz.
 

dzsoniboj

Well-Known Member
2011. július 14.
164
493
63
Ezzel a "világot verő hatótávolságú" drónnal mi a baj? Hogy ordas kamu, és megint rajtunk röhög a fél világ. Ha már fizettek nyugati oldalakon (armyrecognition) a cikkért, akkor legalább értelmes angol nyelvű szöveg legyen a honlapon (basszus, ha nincs angol tudás és fantázia legalább chatgpt / vagy deepl fordítás ha csak az angol tudás hiányzik) meg azért valami értelmes weblap sem ártana, mert a mostani az.. inkább nem is pazarlom rá a szavakat... Sajnos az egész bűzlik, mintha csak a hirtelen pénz szerzés lenne az Úr és kész. Kissé a Sólyom Airlines jut az egészről az eszembe. Pedig tényleg ez lenne az a stratégailag is fontos szegmens ahol minimál erőforrásból nagyot lehetne dobni, és nem függenénk külföldi cégektől - legalábbis kevésbé.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
3 131
13 794
113
és megint rajtunk röhög a fél világ.
De egyébként milyen jól is sikerült a haza fegyvergyártás (is).....

Ez egy magánvállalkozás. Ha valami Magyarországról ered, attól még sem pozitív, sem negatív értelemben nincs sok "közünk" hozzá, nem reprezentálja az országot.

Amúgy a laikusok által hörgött 10 ezer kilométer sem lehetetlen, csak a többi megadott adattal egybevetve az elérhető népszerűbb komponensek tulajdonságait nem valószínű, hogy minden helytálló. De nem lehetetlen. A kompromisszumokról (ahol valóban el lehet ásva a kutya) egy konstruktőr sem beszél, főleg nem 1/1-es prototípust megelőző fázisban. A makettel bemutatkozás is jellemző dolog az iparágban.

Amúgy az ismertebb MALE drónok nagy részének képességeiről keményen megy a dezinfó, hol felfelé hol lefelé hazudnak, nem kell készpénznek venni semmit a "nagy" gyártók esetében sem.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 218
18 687
113
Szia,

A payload opcio a jelenlegi kialakitasra vonatkozik, valoszinuleg picit kisebb sebesseg es hatotav eseten lehetne joval nagyobb hasznos teher - ha valaki megrendelne a fejlesztest.

Ezt vitatnám.

Egy régebbi képen ha rosszul is, de olvasható, hogy payload 5-10 kg 100km hatótávval, wiki szerint 65kg teljes tömeggel.



Egy nagyobb hatótávot lehetővé tevő propelleres/Rotax motoros megoldást ill. az ezzel együtt járó alacsony sebességet szerintem ez az aerodinamika nem bírna kezelni, de még ha bírna is, sokkal nem lehetne nagyobb a harci rész.

Ez a Protar egy 60-70kg-os célrepülő drón, a Shahed meg 200kg-os, és annak van kb. 152/155mm-es lőszernyi harci része. Még ha áttervezik is az aerodinamikát, akkor sem lenne egy liga.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B and bel

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 083
5 121
113
Ezt vitatnám.

Egy régebbi képen ha rosszul is, de olvasható, hogy payload 5-10 kg 100km hatótávval, wiki szerint 65kg teljes tömeggel.



Egy nagyobb hatótávot lehetővé tevő propelleres/Rotax motoros megoldást ill. az ezzel együtt járó alacsony sebességet szerintem ez az aerodinamika nem bírna kezelni, de még ha bírna is, sokkal nem lehetne nagyobb a harci rész.

Ez a Protar egy 60-70kg-os célrepülő drón, a Shahed meg 200kg-os, és annak van kb. 152/155mm-es lőszernyi harci része. Még ha áttervezik is az aerodinamikát, akkor sem lenne egy liga.
Szia,

Igen.

En arra gondoltam, hogy kicsit attervezve, megnovelve az or reszben talalhato hasznos teher meretet a jelenlegi 5 kg-rol 15 kg-ra konnyen emelheto, ezzel 82 mm helyett 120 mm aknavetogranat lehetne a teher, sokszoros hatekonysag mellett.

Nyilvan a 44 kg-os hasznos teherhez az egesz jarmuvet at kellene tervezni (pl. erosebb hajtomu, szelesebb sarkany, ...).

De az elsot se rendeltek meg. :-(
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 218
18 687
113
Szia,

Igen.

En arra gondoltam, hogy kicsit attervezve, megnovelve az or reszben talalhato hasznos teher meretet a jelenlegi 5 kg-rol 15 kg-ra konnyen emelheto, ezzel 82 mm helyett 120 mm aknavetogranat lehetne a teher, sokszoros hatekonysag mellett.

Nyilvan a 44 kg-os hasznos teherhez az egesz jarmuvet at kellene tervezni (pl. erosebb hajtomu, szelesebb sarkany, ...).

De az elsot se rendeltek meg. :-(

Nem tudom egy két hajtóműves verzió mit bírna ki, és azt sem, hogy egy ilyen Protar mibe kerülne, de korábban már szerintem írtam, hogy véleményem szerint egy ilyen statikus célpontot támadó eszköznek csak akkor van értelme, ha legalább egy 122-es lőszernek megfelelő harci feje van, ami 20kg-os.

Ennek a Protarnak jelenleg kicsit nagyobb hatótáv esetén csali drónként lehetne értelme.
 

embersarkany

Well-Known Member
2014. augusztus 22.
1 279
7 662
113
ha valaki nem tudott volna elmenni rá:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 006
86 630
113
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Merevszárnyú drón beszerzése és továbbfejlesztése - Légi járművek alkatrészei

Ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárás keretében „Merevszárnyú drón és kiértékelő szoftver fejlesztése határmegfigyelésekhez” projekt keretében multifunkcionális flotta (2 db) beszerzését, az eszközök projekthez illesztését és tesztelését, valamint a kapcsolódó képzési feladatokat kívánja megvalósítani.

Leírás:
Ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárás keretében multifunkcionális flotta keretein belül 2 db merevszárnyú drón (UAS) beszerzését, az eszközök projekthez illesztését és tesztelését, valamint a kapcsolódó képzési feladatokat kívánja megvalósítani a mellékelt specifikáció szerint. A folyamat az AK-vel folyamatos kapcsolattartás mellett, – különösen a szenzorok tekintetében – az AK által meghatározott paraméterek szerint történik . A rendszer fejlesztésének célja az illegális migrációval érintett határszakaszok megfigyelése, személyek, csoportok felkutatása, valamint környezetváltozás szempontjából érzékeny, katasztrófával sújtott régiók, vagy hulladéklerakással terhelt területek néhány óránkénti megfigyelését ellátni tudó légieszköz flotta előállítása.

A légijárműveken legyenek elhelyezhetők különböző szenzorok, mint lézeres letapogató, RGB kamera, infraszínes kamera és hőkamera, valamint a légijármű flotta képes legyen egy területet autonóm módon térképezni és élőképet is közvetíteni. A rendszer alkalmazási célja a felkutatás (emberek, nyomok, csapák, hulladék, illegális hulladék) és térképezés, környezet értékelés. Célunk egy olyan merevszárnyú pilóta nélküli légijármű flotta összeállítása, amelynek tagjai hosszú üzemidővel, nagy hatótávolsággal, önálló működéssel, nagy teherbíró kapacitással és alacsony repülési munkamagassággal rendelkeznek.

Főbb elvárások a leszállítandó drónokkal (UAS) kapcsolatban:
• Alapkonfiguráció repülési idő: legalább 60 perc
• Munka repülési magasság legalább 120-4000 m között legyen
• Cirkáló sebesség legalább 43-80 km/h tartományban, a tartomány nem tolható el, de bármelyik irányba bővíthető
• Payload-teherbíró kapacitás: legalább 2 kg
• Elektromos meghajtás
• Felügyelt fedélzeti elektronika
• Automatikus repülés megszakítás
• Autonóm működés, felszállás; útvonalrepülés, feladat végrehajtás, leszállás
• Integrált adatgyűjtő szenzorok: legalább RGB kamera és LIDAR és multispektrális kamera
• Földi irányitó állomás
• Az Európai Unióban az UAS-okkal kapcsolatos műveleteket szabályozó 2019/947-es rendelet, valamint a hozzá tartozó bizottsági és albizottsági rendeletek, továbbá a 2023 szeptemberében ehhez a rendelethez tartozóan kiadott kommüniké előírásainak való maradéktalan megfelelés.

A termékszállítás követően fennálló szolgáltatási feladatok:
• 2 db UAS projekt műveleti feladatok igényei szerinti végfejlesztés elvégzése
• 2 db UAS beüzemelő tesztelése • tesztterület kialakítása és biztosítása,
• repülési távpilóta szolgáltatás: tesztrepülések elvégzése az ajánlatkérővel együttműködve (eszközönként min. 50 tesztnap, tesztnaponként min. 1 drónpilóta napi min. 4 órás távrepülési idővel) = 200 óra
• repülési engedélyeztetési folyamatának menedzselése, kapcsolattartás a légügyi szakhatósággal
• repülési távpilóta oktatás: 2 db UAS típus oktatása az ajánlatkérő 6 munkatársa számára

Ajánlattevő köteles az eszközöket legkésőbb 2024. október 31-ig leszállítani. A beszerezni kívánt eszközök részletes specifikálását, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokkal kapcsolatos részletes leírást a Közbeszerzési Dokumentumok III. fejezete, a Műszaki leírás tartalmazza. A műszaki leírásban/specifikációban meghatározott követelmények, feltételek az Ajánlatkérő minimális előírásait tartalmazzák. Az ajánlatban ennél kedvezőbb jellemzőkkel bíró termékekre is tehető megajánlás. A közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (3) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével a jelen eljárást megindító felhívásban, vagy a közbeszerzési dokumentumokban meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú termékre való hivatkozás kizárólag a közbeszerzés tárgyának egyértelmű és közérthető meghatározása, a megnevezés megadása pedig csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt, és a megnevezés mellett „vagy azzal egyenértékű” kifejezést is érteni kell. Az egyenértékűséget ajánlattevőnek a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (6) bekezdésben foglaltak figyelembevételével kell alátámasztania, megfelelő eszközök lehetnek különösen a Kbt. 60. §-ban említett bizonyítási eszközök.


A beérkezett ajánlatok vagy részvételi jelentkezések száma: 3
Ajánlattevők:
Stork Systems Korlátolt felelősségű Társaság
Double Ring Wings Kft.
KU-ME Invest Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Eredmény: A győztes nem került kiválasztásra, a verseny lezárult.
Annak oka, hogy miért nem választották ki a nyertest: Valamennyi beérkezett ajánlatot, részvételi jelentkezést vagy projektet visszavonták vagy elfogadhatatlannak találták
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 006
86 630
113
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Merevszárnyú drón beszerzése és továbbfejlesztése - Légi járművek alkatrészei

Ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárás keretében „Merevszárnyú drón és kiértékelő szoftver fejlesztése határmegfigyelésekhez” projekt keretében multifunkcionális flotta (2 db) beszerzését, az eszközök projekthez illesztését és tesztelését, valamint a kapcsolódó képzési feladatokat kívánja megvalósítani.

Leírás:
Ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárás keretében multifunkcionális flotta keretein belül 2 db merevszárnyú drón (UAS) beszerzését, az eszközök projekthez illesztését és tesztelését, valamint a kapcsolódó képzési feladatokat kívánja megvalósítani a mellékelt specifikáció szerint. A folyamat az AK-vel folyamatos kapcsolattartás mellett, – különösen a szenzorok tekintetében – az AK által meghatározott paraméterek szerint történik . A rendszer fejlesztésének célja az illegális migrációval érintett határszakaszok megfigyelése, személyek, csoportok felkutatása, valamint környezetváltozás szempontjából érzékeny, katasztrófával sújtott régiók, vagy hulladéklerakással terhelt területek néhány óránkénti megfigyelését ellátni tudó légieszköz flotta előállítása.

A légijárműveken legyenek elhelyezhetők különböző szenzorok, mint lézeres letapogató, RGB kamera, infraszínes kamera és hőkamera, valamint a légijármű flotta képes legyen egy területet autonóm módon térképezni és élőképet is közvetíteni. A rendszer alkalmazási célja a felkutatás (emberek, nyomok, csapák, hulladék, illegális hulladék) és térképezés, környezet értékelés. Célunk egy olyan merevszárnyú pilóta nélküli légijármű flotta összeállítása, amelynek tagjai hosszú üzemidővel, nagy hatótávolsággal, önálló működéssel, nagy teherbíró kapacitással és alacsony repülési munkamagassággal rendelkeznek.

Főbb elvárások a leszállítandó drónokkal (UAS) kapcsolatban:
• Alapkonfiguráció repülési idő: legalább 60 perc
• Munka repülési magasság legalább 120-4000 m között legyen
• Cirkáló sebesség legalább 43-80 km/h tartományban, a tartomány nem tolható el, de bármelyik irányba bővíthető
• Payload-teherbíró kapacitás: legalább 2 kg
• Elektromos meghajtás
• Felügyelt fedélzeti elektronika
• Automatikus repülés megszakítás
• Autonóm működés, felszállás; útvonalrepülés, feladat végrehajtás, leszállás
• Integrált adatgyűjtő szenzorok: legalább RGB kamera és LIDAR és multispektrális kamera
• Földi irányitó állomás
• Az Európai Unióban az UAS-okkal kapcsolatos műveleteket szabályozó 2019/947-es rendelet, valamint a hozzá tartozó bizottsági és albizottsági rendeletek, továbbá a 2023 szeptemberében ehhez a rendelethez tartozóan kiadott kommüniké előírásainak való maradéktalan megfelelés.

A termékszállítás követően fennálló szolgáltatási feladatok:
• 2 db UAS projekt műveleti feladatok igényei szerinti végfejlesztés elvégzése
• 2 db UAS beüzemelő tesztelése • tesztterület kialakítása és biztosítása,
• repülési távpilóta szolgáltatás: tesztrepülések elvégzése az ajánlatkérővel együttműködve (eszközönként min. 50 tesztnap, tesztnaponként min. 1 drónpilóta napi min. 4 órás távrepülési idővel) = 200 óra
• repülési engedélyeztetési folyamatának menedzselése, kapcsolattartás a légügyi szakhatósággal
• repülési távpilóta oktatás: 2 db UAS típus oktatása az ajánlatkérő 6 munkatársa számára

Ajánlattevő köteles az eszközöket legkésőbb 2024. október 31-ig leszállítani. A beszerezni kívánt eszközök részletes specifikálását, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokkal kapcsolatos részletes leírást a Közbeszerzési Dokumentumok III. fejezete, a Műszaki leírás tartalmazza. A műszaki leírásban/specifikációban meghatározott követelmények, feltételek az Ajánlatkérő minimális előírásait tartalmazzák. Az ajánlatban ennél kedvezőbb jellemzőkkel bíró termékekre is tehető megajánlás. A közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (3) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével a jelen eljárást megindító felhívásban, vagy a közbeszerzési dokumentumokban meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú termékre való hivatkozás kizárólag a közbeszerzés tárgyának egyértelmű és közérthető meghatározása, a megnevezés megadása pedig csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt, és a megnevezés mellett „vagy azzal egyenértékű” kifejezést is érteni kell. Az egyenértékűséget ajánlattevőnek a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (6) bekezdésben foglaltak figyelembevételével kell alátámasztania, megfelelő eszközök lehetnek különösen a Kbt. 60. §-ban említett bizonyítási eszközök.


A beérkezett ajánlatok vagy részvételi jelentkezések száma: 3
Ajánlattevők:
Stork Systems Korlátolt felelősségű Társaság
Double Ring Wings Kft.
KU-ME Invest Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Eredmény: A győztes nem került kiválasztásra, a verseny lezárult.
Annak oka, hogy miért nem választották ki a nyertest: Valamennyi beérkezett ajánlatot, részvételi jelentkezést vagy projektet visszavonták vagy elfogadhatatlannak találták