1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Szerintem ez inkább azt jelenti, hogy máshol még kevésbbé használják.
     
  2. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ok, nem fogom használni többet. :)
     
  3. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Amióta az új hűtőnk elromlott
    Az elektromosak jobbak a városi araszolásban, mert fékezéskor állandóan visszatölt. De nem nagy dolog, hogy belerakjanak egy egyszerűen kivehető 10 kg-os pót aksit ilyen vészhelyzetre, amivel pár km-t még mehetsz.
     
  4. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Az elejével egyetértek.
    Bicilizés. Arra van a lámpád, hogy megvilágítsd az utat, ha nincs közvilágítás. :)
    Gondolom autóúton vagy mellett kell tekerj, ott nem hiszem, hogy nagyon járnak vaddisznók. Egyébként Buda külső területein szó szerint otthon érzik magukat a vaddisznók, mégsem olvastam, hogy megtámadott volna bárkit is.
     
  5. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ez igen érdekes kérdés, mert én is ölök érte (mármint a robbanómotor kifejezésért).

    Ugyanakkor... a hagyományos belsőégésű motorban valóban égés van, méghozzá frontszerűen terjedő, a gyújtógyertyá(k)tól kiinduló égés. Úgy is mondják, hogy frontgyújtásos égés. Ez nagyon kiismerhető tervezhető, de lassú (ráadásul magas hőmérsékletű, amitől sok a NOx). A front terjedési sebesség terheléstől függően kb. 10...50 m/s. Ezért kell komoly előgyújtási szög, különösen magas fordulaton és viszonylag kis terhelésnél. Emiatt az égésfolyamat beindul a felső holtpont előtt, a dugattyú ellennyomása nagy, a kinyerhető mechanikai munka csökken, az égés belenyúlik a kiterjedésbe, ezért a nyomáscsúcs alacsonyabb(újabb veszteség). Az égés felgyorsítására jelenleg két irány látszik. Az egyik, amit már alkalmaznak a Fprma-1-ben és perceken belül a civil autóiparban is, a Mahle által gyárrtott és szabadalmaztatott Turbulent Jet Ignition (TJI) rendszere, ahol az égést egy kis előkamrában indítják, ahonnan a túlnyomás miatt általában 6 nagy sebességű gyújtósugár lövell ki, ezek sebessége jóval nagyobb mint a hagyományos égésfronti sebesség,. Ezzel az égéstér nagy térfogatában lehet szinte azonnal begyújtani a keveréket, ami miatt a gyújtás közelebb vihető a felső holtponthoz és az égési idő is lerövidül. (Közelítünk az ideális, végtelen gyors égéshez). A másik sokszor felmerülő dolog a HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition= homogén keverékes kompresszió gyújtás) motor, amiben a keverék gyújtás nélkül, öngyulladással ég el, gyakorlatilag robban. A szakkifejezés erre a térfogati égés. Ennek "sebessége" kb. két nagyságrenddel nagyobb, valójában az égési idő két nagyságrenddel kisebb, mert itt nehéz égési sebességet definiálni. A probléma ezzel az, hogy baromi nehéz az égéstérben a hő-, és áramlástani viszonyokat úgy kialakítani, hogy a hengertöltet minden pontja egyszerre jusson el az öngyulladási állapotig és ez a pillanat pont a felső holtpontban legyen. Ez az égésforma sokat javítana (értsd pár százalék termikus hatásfok javulás) a motor fajlagos fogyasztásán, de nagyon nehéz kivitelezni. A legnagyobbaknak is beletört egyelőre a bicskájuk, a Mercedes évek óta nyomja a Diesotto néve a dolgot, de működő motort még nem produkáltak. Most a Mazda (aki mostanában nagyokat alkot a motortechnikában Skyactiv néven) 2018-ra ígér egy ilyen sorozatgyártású motort, a szakma már alig várja a megjelenését. Valószínűleg nem teljes értékű HCCI motor lesz, csak bizonyos üzemállapotokban működik majd így (praktikusan a leggyakoribb üzemmódban) a többiben szikragyújtással megy majd. Hát ezért írtam, hogy a dugattyús motor a pályaív végén jár....no és hogy a végén még tényleg robbanómotor lesz.
     
  6. torsen

    torsen Well-Known Member

    Hát igen, mindent lehet fordítva is nézni.:D Akkor a kerékpár nem használatban a világon hátulról a harmadikak vagyunk....:D:D:D
     
    blitzkrieg likes this.
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    Tudnának tartósabb autót gyártani de nem fognak. Egyrészt, amit leírtál teljesen igaz (bevétel, újautó mániások). Másrészt a járműveknél is van erkölcsi avulás elsősorban környezetvédelmi téren. Nyugaton, mire bejön egy következő EURO norma, gyakorlatilag a teljes géppark megfelel az előző normának Ha az élettartamot felviszed 30 évre, akkor ez nagyon nem lesz igaz.
     
    misinator likes this.
  8. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ezért van sok villanyautóban (alig reklámozva és eldugva) úgynevezett Range Extender modul, ami egy kisméretű belsőégésű motor és egy generátor. Lásd BMW i8, Opel Ampera stb.
     
    misinator and fishbed like this.
  9. zeal

    zeal Well-Known Member

    Off
    Az emberevo Rozi horgaszkalandja kimaradt? :D
    [​IMG]
    On
     
    blitzkrieg likes this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Akkor se a motor fog felrobbanni, hanem a bejuttatott tüzelőanyag-levegő keverék! :D
     
    torsen likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek a kivételek. A 30+ fős közeli ismertségi köröben 1 autó van max, de a társaság több, mint felének nincs is...
     
  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    Luthero, blitzkrieg and zeal like this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    misinator likes this.
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ezt a képet most találtam, sajnos a múltat ábrázolja nem a jelent:
    [​IMG]
     
    marton and Luthero like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért a kép alapján megjegyzem, hogy láthatólag nem a fejlett világba exportáltunk komoly mennyiségbe. A KGST országokba, meg a Szu-ba, ahol nevetséges cserearánnyal vette át a cuccokat. Ha ezeket levonjuk, akkor maradnak a szovjetbarát és el nem kötelezett országok, akiknek más lehetőségük nem volt, se pénzük nagyon.
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Valóban a KGST volt a fő piacunk, de azért jutott busz az USA-ba, UK-be, Kanadába, Kuvaitba és a Görögökhöz is.
    Ráadásul a NABI buszai nincsenek benne a számokban, hiszen azok az USA-ban gyártott Ikaruszok voltak.
     
    zeal likes this.
  17. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ezen kívül a legjobb pénzeket hozó EAG-os kocsik sincsenek feltüntetve, ezáltal hiányzik a térképről pl. Svédország, Norvégia meg Finnország is.
     
    Luthero, fip7 and zeal like this.
  18. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    http://iho.hu/hir/szerbbusz-modulo-171012
    Elképesztő .... ja ez a jó szó. ki van öntve a fürdővízzel a gyerek...
    Kár, hogy korábban már az evopro is a műanyag szemetet erőltette inkább, mert az M168d nagyon jó kocsinak ígérkezett.
    o_O
     
    fip7 likes this.
  19. LMzek

    LMzek Member

    Korábban írta vki, hogy Mo-n gyártanak páncéltörő rakétához vezérlést(komplett rakétát?). Érdeklődés szintén foglalkozók csak a területtel (nem vagyok szakmabeli, bennfentes), de én nem emlékszem, hogy valaha olvastam volna erről.
    Van/volt ilyen gyártás?
     
  20. marton

    marton Active Member

    Vicc amit művelnek ezekkel a szerencsétlen cégekkel. Ott van a Credo, rendelni kell tőle aztán meg is van a magyar busz,,,:mad:
     
    fip7 and antigonosz like this.

Ezen oldal megosztása