Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 811
113
igen az ruszkik praktikusan , és gyorsan megoldották a dolgokat, 5 perc alatt vezényszora leugrottak a tankokkal a vonat szerelvényről, amig a mienk 3 orán át lepakolták a harckocsikat, a Magyar ipar nem tud, tudna termelni annyit amennyit az oroszok megvennének, holott az europai unionak , csak piac vagyunk...

Hát ez egy tévedés.
Az Oroszok primitív megoldások hívei voltak.
Nem is igazán értettek máshoz, annyit is tudtak csak...
Ami a levagonírozást illeti.
Egy zászlóalj harcjárműveit pillanatok alatt lehoztuk anno, ha háborús körülményeket prezentáltunk.
Zászlóalj esetében...
Pld. 32 BMP-1 egyetlen balra át és előre vezényszóval leugrott a vagonokról a rámpára, vagy ha nem volt, a rámpán kívülre.
Ez kb, 1 perc volt. :)
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 687
2 388
113
Talán ide passzolnak ezek a témák. FeelFlux (játék), Masat 1 és SpacePuli -ról beszélnek

http://bss.sch.bme.hu/video/bstv-adas-2014-november-20
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Mi magyarok büszkék lehetünk, hogy, nálunk fejlesztették ki, a Magyar Tudományos Akadémia Wigner Kutatóközpontjában a leszálló egység vezérlő és adatkezelő alrendszerét (voltaképpen egy központi számítógépet). Ezenkívül a Budapesti Műegyetem egyik tanszékétől származik az energetikai alrendszer, amely az akkukból és a napelemekből jövő energiaellátás megfelelő működését garantálja.

atomenergiainfo.hu/blog/egi-dallamok
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Folytatjuk exkluzív interjúnkat Besenyei Péterrel, a Red Bull Air Race magyar „keresztapjával”, a legjobb tizenkét pilóta egyikével, akit ráadásul az egyetlen európai konstrució, a magyar Corvus Racer pilótafülkéjében láthatott a közönség, és lát majd 2015-ben is: de a gépen az első jövő évi futamig sokat kell dolgozni a sikeresebb szerepléshez.

iho.hu/hir/az-air-race-a-bot-mogul-2-br-besenyei-a-corvus-es-a-duna-141129
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
A matuzsálemi kort megért Árpád sínautóbusz ma reggel indult útjára az egykori Osztrák-Magyar Monarchia fővárosába, a Keleti Pályaudvarról. A bécsi Westbahnhof állomásra beérkező szerelvény szinte napra pontosan ugyanekkor állt forgalomba nyolcvan évvel ezelőtt. A motorkocsit üzemeltető MÁV a jeles évforduló alkalmából idén öt utazást szervezett a motorvonattal a szabadkai, a pozsonyi és a zólyomi állomásra.

77441_639286_784x523.jpg


vezess.hu/haszonjarmu/becsbe-gurult-magyar-sinautobusz/57196/
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Ha már vasut egy román céggel közösen 6 tengelyes mozdonygyártás ujra beindul Magyarországon 2015 be beindul d kisszériás gyártás majd 16 tol kezdve d nagyüzem havi 2 mozdony d tervezett kapacitás (a mozdony típusa egyenlőre ismeretlen)
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Ha már vasut egy román céggel közösen 6 tengelyes mozdonygyártás ujra beindul Magyarországon 2015 be beindul d kisszériás gyártás majd 16 tol kezdve d nagyüzem havi 2 mozdony d tervezett kapacitás (a mozdony típusa egyenlőre ismeretlen)

http://iho.hu/hir/mozdonyt-magyarorszagrol-meg-szep-141215
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Elsőnek tudjuk legyártani azokat a román s**rokat a nemzetközi piacra, utána meg erősödjünk. Lehet,hogy a román munkaerőt akarják így kiváltani, nálunk?

Én láttam Brassónál a vasútállomáson, meg is lepődtem,hogy mi a ???? Mellesleg a színezése elég hülyén nézett ki,mert amolyan román TGV... nem tudom a belsejéről,hogy tetszen-e vagy sem, de viszonylag modern,ha pedig ez lenne náluk a váltótípus (váltótípus szerintem 7 évig nem is lesz) sőt esetleg még Moldovában is.. úgy,hogy nálunk készülnek bizonyos részei... az is pénz.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Az Ikarus is elindúlt a talpra állás útján. A fehérvári gyárba ujraindul a gyártás. (elektromos meghajtás irányába indul a cég)
"Annyi kiegészítés az Ikarus trolik ügyében, hogy valóban az „öreg” Ikarus 400-as típus a vázuk, de ennek van egy viszonylag objektív oka. A troli csak majdnem új, egy egykori (természetesen felújított, átépített) dízel busz vázba (Ikarus 412) került bele a szintén egy már üzemelt troliból (Ikarus 280.94 GVM) az elektronika. A járművön teljes értékű klíma van, önjárásra, felsővezeték nélküli üzemre képes, alacsonypadlós, tehát egy mai korszerű troli standardjait tudja, de az ára mintegy 65-70%-a egy új kocsiénak, úgy ítéltük meg, hogy nem ez a hosszú távú jövő, de néhány évig segíthet a gyártásuk lecserélni a legöregebb, magas padlós, csuklós kocsikat."

Első körbe 30 db átépítésre kaptak megrendelést.

Az elégedetlenkedőknek.
-Már folyik az új elektromos meghajtású buszok prototípusainak gyártási előkészülete.
Várhatóan jövőre megkezdik a tesztelésüket Székesfehérvárot...

Ahogy számolom már 3 magyar gyártónaklessz tisztán elektromos meghajtású busza/busz családja.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
De ugye megvan,hogy nem sok gyár indult újra, úgy hogy 30 autóbuszt "hasznosítottak újra"?!

Hát, ha az Ikarusban képesek bármit is megcsinálni, ami utána autóbusznak nevezhető, akkor az igenis újraindulás. Méghozzá a nulláról. Kész csoda, hogy eddig nem szűnt meg létezni teljesen.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Csatlakozom @czulu- hoz ez igenis újra indulás , olyan mint a Svéd Gripen dolog elöször otthon kell rendszeresíteni és bizonyítania , aztán jöhetnek az előnyök és a lobizés , mert azért a mai gazdasági helyzetben egy tömegközlekedés cég sem engedheti meg hogy 30% drágább eszközöket vegyen. Mert ugye azt írták a vetéj társainál kb. 60-70% áron adják.
@pela3 semmi rossz indulat nélkül , te hogy képzelted az Ikarus gyár újraindulását ? Egyből Zsír új szerelősorok és 500-1000 megrendelés ? Bele a közepébe ? Mert kb. ez a reális ami történik.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Újra indul a gyártás, 30 autóbusz erejéig, az pedig nem fogja kihúzni őket a csávából. Én pedig inkább csak azt nevezném újraindulásnak,hogy versenyképes termékeket gyártanának, megrendelésekkel, de ez nem valószínű,hogy így lesz.


Hogy képzelném el? Úgy,hogy a tömegközlekedési cégek elkezdenék modernizáltatni a még életképes darabokat (amiket megér) esetleg leadnak, 100 db feletti rendelést új autóbuszokra.

De én nem is vagyok benne biztos,hogy az Ikarust megéri-e újraindítani. Szerintem inkább a Credo-t és az Evopro-t, teljesen magyar tulajdonba helyezni (nem csak leányvállalatok) és tőlük rendelni.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
De én nem is vagyok benne biztos,hogy az Ikarust megéri-e újraindítani.

Ez így ebben a formában teljesen jogos meglátás. Különösen, ha valaki találkozott esetleg mostanában konkrétan a céggel.

Viszont figyelembe véve a megrendelőt, feltételezhető, hogy megpróbálják életben tartani a céget ezzel a megrendeléssel. Az, hogy később sikerül-e tartósan legalább hazai piacot biztosítani a lényegi kérdés jelenleg.

Ne felejtsük azt sem, hogy nemkeskenygábor beletartozik a jelenlegi kormány érdekeltségi körébe.