Magyarország ipara

Ezt a 30 db-os megrendelés állományt az ARC Ikarus teljesíti? Vagy valaki visszavásárolta a névhasználati jogot? Mert ez nekem nem tiszta.
 
2009-ben gyökeres fordulat következett be a cég életében: az Auto Rad Controlle és a Széles Gábor irányította Műszertechnika tulajdonát képező Ikarusbus Kft. együttműködésbe kezdett, létrehozva a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-t, melynek keretében a korábban ARC néven forgalmazott autóbuszok 2010 február óta a legendás Ikarus márkanéven kerülnek forgalomba. A típusnevek innentől kezdve V illetve E betűvel kezdődnek, előbbi városi, utóbbi elővárosi rendeltetésre utal; a számok változatlanok maradtak. A tervek között szerepel a buszokban a magyar értékhányad növelése. Az együttműködésnek a Rába Járműipari Holding Nyrt. is szerves része.

- See more at: http://magyarbusz.info/magyar_gyartok/arc-ikarus#sthash.R85TO6Qj.dpuf
 
http://www.origo.hu/gazdasag/20141223-otthagyta-szeles-gabort-az-atrendezodo-magyar-buszgyartasban-az-arc-es-a-mabi-val-meg-a-latraval-all.html
 
http://www.origo.hu/gazdasag/20141223-otthagyta-szeles-gabort-az-atrendezodo-magyar-buszgyartasban-az-arc-es-a-mabi-val-meg-a-latraval-all.html

Azért ez már egy komoly szappanopera. Ráadásul 'érdekes' időzítéssel. Úgy látszik sokan szeretik ezt a vékonyka embert. Részemről várom a következő epizódot.
 
Én örülök neki, hogy a Szélest kirakták. Meg van rá az okuk. Az Ikarus csődje nagyban neki volt köszönhető!
 
Meg annak hogy az oroszok csődbe mentek, így nem vették át az Ikarusokat amit már legyártottak. A volánok behordták kintről először a mindenféle Karosa meg MAN 30 éves ajándék buszokat, aztán meg az új MAN-buszokat meg a többit Setrákat, Merciket, használtat újat mindegy. De magyar gyártó labdába nem rúgott.
 
@ antigonosz légyszíves amennyiben az IKARUS csődbe menetlével nem vagy tisztában ne osztd meg a baromságot másokkal.

Az ikarus azért mert csődbe , mert már a legyártott IKARUS buszokat amit az oroszoknak csináltunk az akkori MNB vezetés megtiltotta a deviza kereskedelmet és ott voltak a legyártott Buszok csak nem lehetett devizába fizetni , nézd meg vannak videók fent Széles Gáborral. Olvass utána.
 
Befutott Budapestre az első, Székesfehérváron autóbuszból átépített troli.

http://iho.hu/hir/erkezik-a-720-as-150101

01.jpg
 
Én nem tudom, hogy az Ikarus-t, Ganz-t, Taurus-t, stb. és még nagyon sok más nagy céget miként tették padlóra, de valakik búsásan meggazdagodtak belőle. Ez az ország, több másikkal egyetemben a vad kapitalizmust kapta a nyakába, annak minden negatív következményével együtt.
Elég szomorú, hogy mindig csak azok a cégek kezdenek el "fejlődni", főleg állami pénzen, akik mögött olyan emberek állnak, akik az adott időszakban a politikai klientúrához közel állnak. Még ez nem is lenne annyira baj, csak a többieket pedig ellehetetlenítik és ez folyik már 25 éve.
Úgy tudom, hogy az USA-ban szerelnek össze Ikarus buszokat, több ottani városban forgalomban is vannak. Az Ikarus elsősorban összeszereléssel foglalkozott, a fő egységeket a Rába és Csepel adta.
 
Egy kis buszos cikk:
http://www.origo.hu/auto/20141230-reg-volt-ekkora-bajban-a-magyar-buszgyartas.html
 
http://kiszamolo.hu/ennyit-adozol-2015-ben/#more-99741

Az egyik alapja annak amiért sokkal mélyebbről jövők már elhuztak vagy majd elhúznak... az emberek/cégek agyon adóztatása, jó a Szlovák plda 2000ben még sokkal lejjebb voltak 2006ban voltunk ~egy szinten azóta már nagyon elhúztak.
 
http://www.babitskft.hu/index_h.html

A Babits Kft-t 1995-ben két magyar magánszemély alapította, akik a mai napig aktívan vezetik a céget egy szakképzett, elkötelezett csapat élén.
Fő tevékenységünk:
- alkatrészek sorozatgyártása
- külön igény szerint egyedi gyártás

Több multinacionális nagyvállalat beszállítója vagyunk (Svájc, Németország, Franciaország, Ausztria). Partnereink között szerepelnek autóalkatrész beszállítók is. Az általunk gyártott alkatrészeket termékekbe építve exportálják, használják fel a fent említett országokban. Gyártott alkatrészeink nagyon széles termékskálát ölelnek át, a nehézipari alkatrészektől a könnyűipari alkatrészekig. Külön kiemelendő a gyógyászati gépek és eszközök alkatrészeinek gyártása.
 
http://iho.hu/hir/meg-meg-meg-ennyi-nem-eleg-150107

"Tíz szóló- és öt midibuszra írt ki tendert a BKV, opcionálisan lehívható további negyven, illetve húsz jármű. Az Ikarus PKD szólóbuszok már közlekednek Budapesten, a saját műhelyben összeépített járműveket akár egyfajta sikertörténetnek is felfoghatjuk."
 
A buszos témához egy kis adalék.

Tudjátok, én is ki voltam akadva azon (és ki is vagyok), hogy a tavalyi év elején a volán társaságoknál feloldott vásárlási stop után alig érkezett megrendelés olyan magyar buszgyártóhoz mint pl. a Credo (akár 70-80 a hazai hozzáadott érték buszain). Kormányunk a Volvót részesítette előnyben. Írták /ami azért fenntartásokkal fogadtam/, hogy a Rába és az általa pályáztatott beszállítók 30%-ot szállíthatnak be a Volvónak, ha az állam ezt veszi. Feltettem a kérdést, hogy miért jobb ez mint a 70-80%? Állítólag azért, mert a Rába és a neki szállító kis magyar vállalkozások (30% / busz) így bekerülnek a Volvo globál rendszerébe, tehát, ha mondjuk Berlin Volvókat rendel, azokban is (Lengyelországban gyártják a buszokat) 30% magyar hozzáadott érték lesz. Fórumokon megy a vita, hogy mi a jobb, a hazai Credo, vagy annak beáldozása azért, hogy az említett 30% eljusson a határainkon túlra is. Elgondolkodtató számomra is (viszont a több száz berendelt Merciben semmi magyar érték, azok helyett igazán vehettek volna Credot,,, mondjuk akkor meg lehet, hogy Kecskeméten nem készülne B/CLA???).
Azért írtam a fentieket, mert ismerősömmel beszéltem aki a Rábánál dolgozik és Ő mondta, hogy le sem állnak, mert annyi Volvo busz alvázat hegesztenek.
 
A Rába részben állami érdekeltség lett, ez lehet talán a magyarázat. Gondolom a pályázatoknál megoldják okosan a Volvót. A korábbi beszerzések viszont tényleg felháborítóan hangzanak. Bár a részletek ismerete nélkül kijelenteni nem lehet semmit.