Magyarország ipara

Közben eszembe jutott egy kérdés, a Dunaferrel most mi a helyzet?

A januári magazinukban arról értekeztek, hogy a covid után dinamikusan bővül az acélpiac, de a megnövekedett energiaárak miatt kormányzati támogatásért lobbiznak.

Sztem a szanciók fenyegetését kihasználva meg lehetne próbálni visszavenni.

Ennél jobb alkalom már nem lesz. Ajánlatot kell adni rá, amúgy meg belengetni, hogy “ellehetetlenül”.

De alapvetően úgy latom a kormány nagyon rázósnak találja a jogi helyzetet és nem számol vele. Azaz azzal számol, hogy becsődöl, nem lehet megmenteni és alternatív koreai munkahelymegmentő beruházásokat hoz a környékre.

Nagyon remélem, hogy nem. Legalább egy vas- és acélmű kell az országba; később újragründolni a nehézipart nagyon sokba fáj. A know-how gyorsan erodálódik (a piacokról nem is beszélve).
 
2014 júliusában és szeptemberében már több ágazat kapcsán vezettek be szankciókat az Oroszországgal való kereskedelem vonatkozásában. Abban az időszakban Magyarországon az import közel felére, míg az export mintegy 40 százalékkal esett vissza orosz viszonylatban.
  • több mint 700 orosz és 4000 ukrán tulajdoni érdekeltségű cég működik ma Magyarországon
  • a Magyarországon működő orosz és ukrán tulajdonú vállalatok révén 80 ezer ember állása kerülhet veszélybe
  • az importban és exportban pedig akár 1200 milliárd forint kiesés lehet
Noha az Oroszországba és Ukrajnába irányuló export a magyar exportvolumennek összesen „csupán” a 3,6%-át teszi ki és az import is alig közelíti meg a 4 százalékot.
 
egyébként a komondornak is várhatóan lessz megrendelése. a védett tűzóltó jármű iránnyal jól eltalálták az irányt.
a lőszer és robbanószergyárhoz minimum 3 db kelleni fog de a sok akumulátor gyár miatt az országba is szintén kell még legalább 3 jármű (plusz országosan a vegyiüzemek és hasonlók miatt szintén elférne még pár db...)
 

Mivel a Kamaz új járműveihez eddig szállított a Cummins, a ZF, a Bosch és a magyar Rába is, most az orosz gyáróriásnak az elsődleges célja az, hogy ezen cégek alkatrészeit kiváltsák orosz és kínai gyártásúakkal. Különösen nagy érvágás lehet mind a Kamaznak, mind a Rábának, hogy szinte az összes Kamaz teherautó alá Rába futóművet építettek - és ilyen korszerű haszonjármű-futóműveket Oroszországban nem gyártanak. Igaz, azt egyelőre nem tudni, hogy a Rába is felfüggesztette-e a szállításokat Oroszország felé, de mivel elvileg hazánk támogatja a szankciókat, így bizonyos, hogy a Rába egyik legnagyobb külföldi partnere felé már mi sem szállítjuk ezeket a fontos részegységeket. Így még az is kérdéses, hogy a Kamaz egyáltalán képes lesz-e a bő negyvenéves járműveit gyártani, vagy egy időre teljesen le kell állítaniuk. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a Rába futóműveit valamelyik kínai gyártó termékével fogják majd kiváltani, de ahhoz bizonyára át kell tervezni az összes gyártásban lévő konstrukciót, hogy azok fogadni tudjanak másfajta alkatrészeket.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Magyar földre magyar gépet
Ebből sem lesz -sajnos- semmi. Évek óta megy a kínlódás velük.
Nem lebecsülve de azért, annyira magyar, hogy a hajtáslánc Carraro, a motor Kubota. Persze, ma már minden gyártása nagyrészt így működik. De akkor meg már ugyan ott van az ember, ha vesz egy Antonio Carrarot, mert ugyan az a felépítése. És mitől tudna mondjuk olcsóbb lenni? Mert, a kis szériás gyártás nem erre predesztinálja.
(Mondjuk még csak homokban láttam dolgozni, megnézném egy rendes kötött talajon. )
 
Alkatrészhiány miatt Merci is lemondta az ellátó vonatok felét, egyelőre hónap végéig...

Dübörgünk a szakadék felé, de legalább zöldülünk.
Ez alapvetően még nem a szankciók, hanem az ukrán beszállítók kiesése. Már elkezdték leszerelni a gyárakat amit tudtak, ha Lengyelországban összedobják 2-3 "hónap múlva megoldódhat, vagy Mexikóból, Amerikáből kell új beszállítók után nézni.

Szal ez Putyin inditotta háború nem a szankciók eredménye.
 
Ez alapvetően még nem a szankciók, hanem az ukrán beszállítók kiesése. Már elkezdték leszerelni a gyárakat amit tudtak, ha Lengyelországban összedobják 2-3 "hónap múlva megoldódhat, vagy Mexikóból, Amerikáből kell új beszállítók után nézni.

Szal ez Putyin inditotta háború nem a szankciók eredménye.
2-3 hónap alatt fel akarsz dobni egy üzemet, aminek az engedélyeztetése több mint 2-3 hónap?