Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 714
5 750
113
Közben eszembe jutott egy kérdés, a Dunaferrel most mi a helyzet?

A januári magazinukban arról értekeztek, hogy a covid után dinamikusan bővül az acélpiac, de a megnövekedett energiaárak miatt kormányzati támogatásért lobbiznak.

Sztem a szanciók fenyegetését kihasználva meg lehetne próbálni visszavenni.

Ennél jobb alkalom már nem lesz. Ajánlatot kell adni rá, amúgy meg belengetni, hogy “ellehetetlenül”.

De alapvetően úgy latom a kormány nagyon rázósnak találja a jogi helyzetet és nem számol vele. Azaz azzal számol, hogy becsődöl, nem lehet megmenteni és alternatív koreai munkahelymegmentő beruházásokat hoz a környékre.

Nagyon remélem, hogy nem. Legalább egy vas- és acélmű kell az országba; később újragründolni a nehézipart nagyon sokba fáj. A know-how gyorsan erodálódik (a piacokról nem is beszélve).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 296
113
2014 júliusában és szeptemberében már több ágazat kapcsán vezettek be szankciókat az Oroszországgal való kereskedelem vonatkozásában. Abban az időszakban Magyarországon az import közel felére, míg az export mintegy 40 százalékkal esett vissza orosz viszonylatban.
  • több mint 700 orosz és 4000 ukrán tulajdoni érdekeltségű cég működik ma Magyarországon
  • a Magyarországon működő orosz és ukrán tulajdonú vállalatok révén 80 ezer ember állása kerülhet veszélybe
  • az importban és exportban pedig akár 1200 milliárd forint kiesés lehet
Noha az Oroszországba és Ukrajnába irányuló export a magyar exportvolumennek összesen „csupán” a 3,6%-át teszi ki és az import is alig közelíti meg a 4 százalékot.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 954
26 947
113

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 072
33 324
113
egyébként a komondornak is várhatóan lessz megrendelése. a védett tűzóltó jármű iránnyal jól eltalálták az irányt.
a lőszer és robbanószergyárhoz minimum 3 db kelleni fog de a sok akumulátor gyár miatt az országba is szintén kell még legalább 3 jármű (plusz országosan a vegyiüzemek és hasonlók miatt szintén elférne még pár db...)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 954
26 947
113

Mivel a Kamaz új járműveihez eddig szállított a Cummins, a ZF, a Bosch és a magyar Rába is, most az orosz gyáróriásnak az elsődleges célja az, hogy ezen cégek alkatrészeit kiváltsák orosz és kínai gyártásúakkal. Különösen nagy érvágás lehet mind a Kamaznak, mind a Rábának, hogy szinte az összes Kamaz teherautó alá Rába futóművet építettek - és ilyen korszerű haszonjármű-futóműveket Oroszországban nem gyártanak. Igaz, azt egyelőre nem tudni, hogy a Rába is felfüggesztette-e a szállításokat Oroszország felé, de mivel elvileg hazánk támogatja a szankciókat, így bizonyos, hogy a Rába egyik legnagyobb külföldi partnere felé már mi sem szállítjuk ezeket a fontos részegységeket. Így még az is kérdéses, hogy a Kamaz egyáltalán képes lesz-e a bő negyvenéves járműveit gyártani, vagy egy időre teljesen le kell állítaniuk. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a Rába futóműveit valamelyik kínai gyártó termékével fogják majd kiváltani, de ahhoz bizonyára át kell tervezni az összes gyártásban lévő konstrukciót, hogy azok fogadni tudjanak másfajta alkatrészeket.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Magyar földre magyar gépet
Ebből sem lesz -sajnos- semmi. Évek óta megy a kínlódás velük.
Nem lebecsülve de azért, annyira magyar, hogy a hajtáslánc Carraro, a motor Kubota. Persze, ma már minden gyártása nagyrészt így működik. De akkor meg már ugyan ott van az ember, ha vesz egy Antonio Carrarot, mert ugyan az a felépítése. És mitől tudna mondjuk olcsóbb lenni? Mert, a kis szériás gyártás nem erre predesztinálja.
(Mondjuk még csak homokban láttam dolgozni, megnézném egy rendes kötött talajon. )
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 303
113
Alkatrészhiány miatt Merci is lemondta az ellátó vonatok felét, egyelőre hónap végéig...

Dübörgünk a szakadék felé, de legalább zöldülünk.
Ez alapvetően még nem a szankciók, hanem az ukrán beszállítók kiesése. Már elkezdték leszerelni a gyárakat amit tudtak, ha Lengyelországban összedobják 2-3 "hónap múlva megoldódhat, vagy Mexikóból, Amerikáből kell új beszállítók után nézni.

Szal ez Putyin inditotta háború nem a szankciók eredménye.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Ez alapvetően még nem a szankciók, hanem az ukrán beszállítók kiesése. Már elkezdték leszerelni a gyárakat amit tudtak, ha Lengyelországban összedobják 2-3 "hónap múlva megoldódhat, vagy Mexikóból, Amerikáből kell új beszállítók után nézni.

Szal ez Putyin inditotta háború nem a szankciók eredménye.
2-3 hónap alatt fel akarsz dobni egy üzemet, aminek az engedélyeztetése több mint 2-3 hónap?