Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 688
113
Helló, CUPRA!
Üdvözlünk Magyarországon, várunk Győrben!
Tovább bővül az Audi Hungaria termékportfóliója!
Büszkeséggel jelentjük be, hogy 2024-től a CUPRA márka egy jövőbeli SUV modelljét is fogjuk gyártani, amelyre már megkezdtük a felkészülést. Az új modellt különböző motorizáltsággal gyártjuk majd, köztük a következő generációs plug-in hibrid technológiával, amely 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.

A rebadge-engineering újabb terméke nem fog készülni acélhiány miatt Győrben?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 100
27 381
113
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 888
12 430
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 100
27 381
113

  • Nagyszabású ünnepséggel avatta fel pénteken mosonmagyaróvári autóbuszgyárának III. ütemét a Kravtex-Kühne Csoport. Az új, 4.000 négyzetméteres építménnyel több mint 20 ezer négyzetméteresre bővült a Kühne gépgyárban működő gyártócsarnok.
  • Krankovics István, a Kravtex-Kühne csoport igazgatóságának elnöke két, jövőbe mutató fontos bejelentést tett az ünnepi pillanatokban. A tervek szerint 2023-tól elektromos motorral is gyártani fogják mind a szóló, mind a csuklós Credobusokat. 2024-től pedig hidrogén hajtású busszal is piacra kíván lépni a győri és mosonmagyaróvári vállalatcsoport.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 038
113
.

Az Eurpai Bizottság/Európai Unió --gondolom német biztatásra-- "ugri-bugrizik" a magyar gabona "kicsit" zárolása miatt, mert nekik --mint Hitlernek is-- a gabona stratégiai nyersanyag, de nekünk nem lehet az!!! :mad: :mad: :mad:


Az úgyis terveztünk élelmiszer-ipari újjá-építést, beruházás-sorozatot, most kellene felpörgetni, EU-s pénzből, amíg van (a gabona-) ütőkártya a kezünkben!!!

Varga Mihály nem örülne , ha "jóindulat-okok" miatt elkótyavetyélnénk a kiváló magyar búzát, miközben fizetjük az aranyáras nyugati mező-g-i gépeket, és az egekben lévő műtrágya-árakat!


A "lónak a távmásolóját": "dobjanak csak meg" bennünket a "csődbe-rendszerváltott"/-privatizált malom-iparunk és konzerv-iparunk árával!!! ...de gyorsan!!!

Meglepően jó helyzetben, meglepően jó alku-pozicióban vagyunk végre, például,: ...ha a jogos igényünk nem tetszik, lehet jönni a búzáért az "árverésre"/világpiacra Egyiptommal(Szaud-Arábia fizeti), az Afrikai államok sorával(Kína fizeti), és Törökországgal.
Hmmmmmm... Hajrá Németország, hajrá Európa,...:hadonaszos: :hadonaszos::hadonaszos:

A történelmei változás nem csak probléma lehet, merni kell élni vele!!!
ITT A LEHETŐSÉG, csak "Nem látjuk a(z "ukrán) fától" az erdőt!!!"
A berögzült évszázados alárendelt történelmi szereposztáson most lehet változtatni!!!

Csúnya lenne a (történelmi-)Horthy-balekot eljátszani megint, megfelelve a Nyugati elvárásoknak, a nyugati politika által soha be nem tartott "Úriember politikus"-i baromságnak!!!



Sajnos nem vagyunk felkészülve, de a régi FIDESZ meg tudná oldani!!!
...várom, hogy 3.-a után hogyan "hiba-javit" villámgyorsan és hatékonyan a FIDESZ!!!
...lehet és kell is, most "...kanyarban előzni!" Villants egy "történelmit" Viktor!!! Itt a lehetőség!!!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
A nyugati szankciók bedöntötték az orosz acélgyártó óriás Severstal-t (Európa negyedik legnagyobb acélgyártó cége) miután készleteit lefoglalták a nyugati kormányok és számláit zárolták a számlavezető bankok. Ugyanezen módszerrel kellene lefoglalni a szintén orosz tulajdonban lévő Dunaferr-t is. Ettől jobb lehetőség nem lesz a magyar tulajdonba visszaszerzésre. A Dunaferr tulajdonosa az orosz VEB Bank a szankciók hatálya alatt áll, így a tulajdona nemhogy lefoglalható hanem a magyar állam mulasztást követ el ha nem foglalja le.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Minap beszélgettem egy régi ismerőssel, energiakereskedelemmel foglalkozik, most épp pont egy német alumíniumgyártó (vagy csak feldolgozó, fene se emlékszik) cégnél.
Az általános narratíva náluk (és ezt ő is komolyan gondolja), hogy most az EUnak össze kell húzni a nadrágszíjat, de a Szent Hoholvédő Háború miatt ez a "pár év" megéri.
Nem tudtam meggyőzni, hogy a most leállításra kerülő EU ipari kapacitásoknak kb örökre búcsút inthetünk akkor. Szerinte megéri.
Már a vasúti közlekedésben is vannak gondok.

@phaidros

Eddig is voltak ellátási gondok az acél/alumínium meg spéci ötvözet vonalon, most erre tettek egy lapáttal.

Az AZOV-ból lemezek jöttek meg idomacélok. A németek leállítottak pár acélművet is a drága energia miatt, az ötvözők árának elszállása miatt meg képtelenség valami nagyobb projektet megtervezni.

Kértünk árajánlatot P91-es acélra, gőzvezeték 600fokon üzemelne, van 4 európai gyártó - nagyon komoly mennyiségű csőre kértünk árajánlatot:

  • 2 válaszra sem méltatott, csak sírt a helyzet miatt
  • 1 adott úgy ajánlatot, hogy a csövekhez használt buga kínai lenne és 9 hónapos szállítási idővel
  • a negyedik úgy adott árajánlatot, hogy nem adott árajánlatot, 16 hónapra tud szállítani és garantálnunk kell, átvesszük a terméket, kerül amennyibe kerül DE, ha a 16 hónap alatt bármilyen vesztesége keletkezik a gyártónak, azt nekünk kell állni.

Az EU-s direktívák közel 60%-a az acéltermékekre vonatkozik, emiatt még nagyobb gixerek lesznek a jövőben. A kínai acélt nem engedik csak úgy be. A románoknál meg a lengyeleknél is már hónapok óta gondok voltak a csövekkel. Nagyjából háromszoros áron mennek manapság az acéltermékek, de valahol 7-8x drágulás is volt.

Hegesztőanyag ugyanez pepitában.
 
M

molnibalage

Guest
Minap beszélgettem egy régi ismerőssel, energiakereskedelemmel foglalkozik, most épp pont egy német alumíniumgyártó (vagy csak feldolgozó, fene se emlékszik) cégnél.
Az általános narratíva náluk (és ezt ő is komolyan gondolja), hogy most az EUnak össze kell húzni a nadrágszíjat, de a Szent Hoholvédő Háború miatt ez a "pár év" megéri.
Nem tudtam meggyőzni, hogy a most leállításra kerülő EU ipari kapacitásoknak kb örökre búcsút inthetünk akkor. Szerinte megéri.
Kretén egy ember lehet
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Fundin

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
A nyugati szankciók bedöntötték az orosz acélgyártó óriás Severstal-t (Európa negyedik legnagyobb acélgyártó cége) miután készleteit lefoglalták a nyugati kormányok és számláit zárolták a számlavezető bankok. Ugyanezen módszerrel kellene lefoglalni a szintén orosz tulajdonban lévő Dunaferr-t is. Ettől jobb lehetőség nem lesz a magyar tulajdonba visszaszerzésre. A Dunaferr tulajdonosa az orosz VEB Bank a szankciók hatálya alatt áll, így a tulajdona nemhogy lefoglalható hanem a magyar állam mulasztást követ el ha nem foglalja le.
na, azért ennek nem így kellene működnie.

A Severstal tudomásom szerint egy magáncég, amelyikkel szerződésben állnak európai magáncégek. Ha holnap teszem azt az India összerúgja valami miatt a port az amcsikkal, akkor lefoglaljuk az indiai vagyontárgyakat? Ezek után találj így egy külföldi befektetőt - háború ide vagy oda.

Tudom, elcsépelt, de amikor nagyban bombázták Irakot/Afganisztán/Líbiát/Szíriát/Malit, akkor a nyugati világ kussolt. Nem egy támadást akarok legitimálni, hanem a képmutatást és erkölcsi kettőskönyvelést kihangsúlyozni.

Már amit a Huawei-el műveltek nettó gusztustalanság volt - tekintve, hogy az amerikaiak már hányszor lebuktak kémkedés miatt, szóval. Talán nem adná át az apple/google a kritikus infót a mindenkori fejesnek, amit mondjuk egy készülő európai LNG tenderről megtud? Azért ennyire le együnk naívak.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 532
6 604
113
Én azt látom, hogy nyugaton hülyeségek mantrázásával is karriert lehet építeni.
Lásd a német zöld fordulatot. Hány ember él meg abból, hogy azt a fost összehozta.
Ha csak hangoztatnák nem is lenne akkora baj, de megcsinálják.
Most orosz függés helyett usa függés 3x áron.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
na, azért ennek nem így kellene működnie.

A Severstal tudomásom szerint egy magáncég, amelyikkel szerződésben állnak európai magáncégek. Ha holnap teszem azt az India összerúgja valami miatt a port az amcsikkal, akkor lefoglaljuk az indiai vagyontárgyakat? Ezek után találj így egy külföldi befektetőt - háború ide vagy oda.

Tudom, elcsépelt, de amikor nagyban bombázták Irakot/Afganisztán/Líbiát/Szíriát/Malit, akkor a nyugati világ kussolt. Nem egy támadást akarok legitimálni, hanem a képmutatást és erkölcsi kettőskönyvelést kihangsúlyozni.

Már amit a Huawei-el műveltek nettó gusztustalanság volt - tekintve, hogy az amerikaiak már hányszor lebuktak kémkedés miatt, szóval. Talán nem adná át az apple/google a kritikus infót a mindenkori fejesnek, amit mondjuk egy készülő európai LNG tenderről megtud? Azért ennyire le együnk naívak.
Sikeresen összeírtál egy halom dolgot aminek a világon semmi köze az eredeti témához. Az EU szankciókat hozott orosz személyekkel és cégekkel szemben. Ez az intézkedés - mivel mi is EU tagok vagyunk - ránk is hatályos. Innentől kezdve csak végre kell hajtani. Ennyi a történet. Az már csak egy plusz hogyha sikerülne kirúgni az orosz tulajdonost akkor az állam tulajdonra tekintettel végre megszűnne az évek óta fennálló bizonytalan helyzet és végre a szükséges beruházásokat is meg lehetne kezdeni. Az orosz tulaj semmit nem fektetett be a cégbe.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Már a vasúti közlekedésben is vannak gondok.

@phaidros

Eddig is voltak ellátási gondok az acél/alumínium meg spéci ötvözet vonalon, most erre tettek egy lapáttal.

Az AZOV-ból lemezek jöttek meg idomacélok. A németek leállítottak pár acélművet is a drága energia miatt, az ötvözők árának elszállása miatt meg képtelenség valami nagyobb projektet megtervezni.

Kértünk árajánlatot P91-es acélra, gőzvezeték 600fokon üzemelne, van 4 európai gyártó - nagyon komoly mennyiségű csőre kértünk árajánlatot:

  • 2 válaszra sem méltatott, csak sírt a helyzet miatt
  • 1 adott úgy ajánlatot, hogy a csövekhez használt buga kínai lenne és 9 hónapos szállítási idővel
  • a negyedik úgy adott árajánlatot, hogy nem adott árajánlatot, 16 hónapra tud szállítani és garantálnunk kell, átvesszük a terméket, kerül amennyibe kerül DE, ha a 16 hónap alatt bármilyen vesztesége keletkezik a gyártónak, azt nekünk kell állni.

Az EU-s direktívák közel 60%-a az acéltermékekre vonatkozik, emiatt még nagyobb gixerek lesznek a jövőben. A kínai acélt nem engedik csak úgy be. A románoknál meg a lengyeleknél is már hónapok óta gondok voltak a csövekkel. Nagyjából háromszoros áron mennek manapság az acéltermékek, de valahol 7-8x drágulás is volt.

Hegesztőanyag ugyanez pepitában.
Köszönöm! Érdekes volt olvasni.
Pont most mondta egy rokon, hogy ő nem annyira borúlátó és viszonylag hamar visszaáll a rend és legalább megáll az árnövekedés, mert ha magasak az árak, akkor nem lesz aki fogyasszon, ha nincs fogyasztó, akkor kevesebb a profit, mert fogyasztói társadalomban élünk. (Más ismerős vállalkozó meg bevásárolt egy messzebről is szemmel látható összegért építőanyagból, hogy legalább az idei munkáit el tudja végezni.)
Mondjuk szerintem nem így lesz; pláne nem Európára nézve. Mert világszinten lehet, hogy visszarendeződik, de ennek -úgy látom- Európa és benne mi is vesztesei leszünk; hisz a világon Európán kívül is van élet, piac, meg fogyasztás.
 
M

molnibalage

Guest
Köszönöm! Érdekes volt olvasni.
Pont most mondta egy rokon, hogy ő nem annyira borúlátó és viszonylag hamar visszaáll a rend és legalább megáll az árnövekedés, mert ha magasak az árak, akkor nem lesz aki fogyasszon, ha nincs fogyasztó, akkor kevesebb a profit, mert fogyasztói társadalomban élünk. (Más ismerős vállalkozó meg bevásárolt egy messzebről is szemmel látható összegért építőanyagból, hogy legalább az idei munkáit el tudja végezni.)
Mondjuk szerintem nem így lesz; pláne nem Európára nézve. Mert világszinten lehet, hogy visszarendeződik, de ennek -úgy látom- Európa és benne mi is vesztesei leszünk; hisz a világon Európán kívül is van élet, piac, meg fogyasztás.
Ezzel azt akarod mondani. hogy a profit u.a lesz, csak kevesebb termék x magasabb ár hozza ki az azonosságot?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 108
31 064
113
A rosszindulat beszél belőled. Én többször elmentem mellette, mert 25 km-re lakom tőle. Baromi nagy pálya és nem hinném hogy a szakma lelkesedése érte, valami kötelező optimizmus. Persze hogy több is van, illetve szinte minden teherautó és harcjármű gyártónak kötelező. De ez, az infóim szerint valami nagyon jó szakmailag és talán a legnagyobb Európában. Nagyon teszik mindenkinek, pláne a németeknek. Pedig persze, nekik is van otthon ilyesmi. De próbáljuk elhinni, hogy ez még jobb.
Hát,a Mercédes fejlesztő telepének pályáját azt láttam-kicsit nagyobb.Szóval azért láttak már ilyet.
Egyszerűen része az üzemnek.Kb olyan ez a dolog,hogy egy vendéglőben adnak a leves mellé kanalat.
Remélem is,hogy ennyi pénzért újonnan modernül felszerelt tesztpályát csináltak.