Már a vasúti közlekedésben is vannak gondok.
@phaidros
Eddig is voltak ellátási gondok az acél/alumínium meg spéci ötvözet vonalon, most erre tettek egy lapáttal.
Az AZOV-ból lemezek jöttek meg idomacélok. A németek leállítottak pár acélművet is a drága energia miatt, az ötvözők árának elszállása miatt meg képtelenség valami nagyobb projektet megtervezni.
Kértünk árajánlatot P91-es acélra, gőzvezeték 600fokon üzemelne, van 4 európai gyártó - nagyon komoly mennyiségű csőre kértünk árajánlatot:
- 2 válaszra sem méltatott, csak sírt a helyzet miatt
- 1 adott úgy ajánlatot, hogy a csövekhez használt buga kínai lenne és 9 hónapos szállítási idővel
- a negyedik úgy adott árajánlatot, hogy nem adott árajánlatot, 16 hónapra tud szállítani és garantálnunk kell, átvesszük a terméket, kerül amennyibe kerül DE, ha a 16 hónap alatt bármilyen vesztesége keletkezik a gyártónak, azt nekünk kell állni.
Az EU-s direktívák közel 60%-a az acéltermékekre vonatkozik, emiatt még nagyobb gixerek lesznek a jövőben. A kínai acélt nem engedik csak úgy be. A románoknál meg a lengyeleknél is már hónapok óta gondok voltak a csövekkel. Nagyjából háromszoros áron mennek manapság az acéltermékek, de valahol 7-8x drágulás is volt.
Hegesztőanyag ugyanez pepitában.