Magyarország ipara

Helló, CUPRA!
Üdvözlünk Magyarországon, várunk Győrben!
Tovább bővül az Audi Hungaria termékportfóliója!
Büszkeséggel jelentjük be, hogy 2024-től a CUPRA márka egy jövőbeli SUV modelljét is fogjuk gyártani, amelyre már megkezdtük a felkészülést. Az új modellt különböző motorizáltsággal gyártjuk majd, köztük a következő generációs plug-in hibrid technológiával, amely 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.

A rebadge-engineering újabb terméke nem fog készülni acélhiány miatt Győrben?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
 

  • Nagyszabású ünnepséggel avatta fel pénteken mosonmagyaróvári autóbuszgyárának III. ütemét a Kravtex-Kühne Csoport. Az új, 4.000 négyzetméteres építménnyel több mint 20 ezer négyzetméteresre bővült a Kühne gépgyárban működő gyártócsarnok.
  • Krankovics István, a Kravtex-Kühne csoport igazgatóságának elnöke két, jövőbe mutató fontos bejelentést tett az ünnepi pillanatokban. A tervek szerint 2023-tól elektromos motorral is gyártani fogják mind a szóló, mind a csuklós Credobusokat. 2024-től pedig hidrogén hajtású busszal is piacra kíván lépni a győri és mosonmagyaróvári vállalatcsoport.
 
.

Az Eurpai Bizottság/Európai Unió --gondolom német biztatásra-- "ugri-bugrizik" a magyar gabona "kicsit" zárolása miatt, mert nekik --mint Hitlernek is-- a gabona stratégiai nyersanyag, de nekünk nem lehet az!!! :mad: :mad: :mad:


Az úgyis terveztünk élelmiszer-ipari újjá-építést, beruházás-sorozatot, most kellene felpörgetni, EU-s pénzből, amíg van (a gabona-) ütőkártya a kezünkben!!!

Varga Mihály nem örülne , ha "jóindulat-okok" miatt elkótyavetyélnénk a kiváló magyar búzát, miközben fizetjük az aranyáras nyugati mező-g-i gépeket, és az egekben lévő műtrágya-árakat!


A "lónak a távmásolóját": "dobjanak csak meg" bennünket a "csődbe-rendszerváltott"/-privatizált malom-iparunk és konzerv-iparunk árával!!! ...de gyorsan!!!

Meglepően jó helyzetben, meglepően jó alku-pozicióban vagyunk végre, például,: ...ha a jogos igényünk nem tetszik, lehet jönni a búzáért az "árverésre"/világpiacra Egyiptommal(Szaud-Arábia fizeti), az Afrikai államok sorával(Kína fizeti), és Törökországgal.
Hmmmmmm... Hajrá Németország, hajrá Európa,...:hadonaszos: :hadonaszos::hadonaszos:

A történelmei változás nem csak probléma lehet, merni kell élni vele!!!
ITT A LEHETŐSÉG, csak "Nem látjuk a(z "ukrán) fától" az erdőt!!!"
A berögzült évszázados alárendelt történelmi szereposztáson most lehet változtatni!!!

Csúnya lenne a (történelmi-)Horthy-balekot eljátszani megint, megfelelve a Nyugati elvárásoknak, a nyugati politika által soha be nem tartott "Úriember politikus"-i baromságnak!!!



Sajnos nem vagyunk felkészülve, de a régi FIDESZ meg tudná oldani!!!
...várom, hogy 3.-a után hogyan "hiba-javit" villámgyorsan és hatékonyan a FIDESZ!!!
...lehet és kell is, most "...kanyarban előzni!" Villants egy "történelmit" Viktor!!! Itt a lehetőség!!!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A nyugati szankciók bedöntötték az orosz acélgyártó óriás Severstal-t (Európa negyedik legnagyobb acélgyártó cége) miután készleteit lefoglalták a nyugati kormányok és számláit zárolták a számlavezető bankok. Ugyanezen módszerrel kellene lefoglalni a szintén orosz tulajdonban lévő Dunaferr-t is. Ettől jobb lehetőség nem lesz a magyar tulajdonba visszaszerzésre. A Dunaferr tulajdonosa az orosz VEB Bank a szankciók hatálya alatt áll, így a tulajdona nemhogy lefoglalható hanem a magyar állam mulasztást követ el ha nem foglalja le.
 
Minap beszélgettem egy régi ismerőssel, energiakereskedelemmel foglalkozik, most épp pont egy német alumíniumgyártó (vagy csak feldolgozó, fene se emlékszik) cégnél.
Az általános narratíva náluk (és ezt ő is komolyan gondolja), hogy most az EUnak össze kell húzni a nadrágszíjat, de a Szent Hoholvédő Háború miatt ez a "pár év" megéri.
Nem tudtam meggyőzni, hogy a most leállításra kerülő EU ipari kapacitásoknak kb örökre búcsút inthetünk akkor. Szerinte megéri.
Már a vasúti közlekedésben is vannak gondok.

@phaidros

Eddig is voltak ellátási gondok az acél/alumínium meg spéci ötvözet vonalon, most erre tettek egy lapáttal.

Az AZOV-ból lemezek jöttek meg idomacélok. A németek leállítottak pár acélművet is a drága energia miatt, az ötvözők árának elszállása miatt meg képtelenség valami nagyobb projektet megtervezni.

Kértünk árajánlatot P91-es acélra, gőzvezeték 600fokon üzemelne, van 4 európai gyártó - nagyon komoly mennyiségű csőre kértünk árajánlatot:

  • 2 válaszra sem méltatott, csak sírt a helyzet miatt
  • 1 adott úgy ajánlatot, hogy a csövekhez használt buga kínai lenne és 9 hónapos szállítási idővel
  • a negyedik úgy adott árajánlatot, hogy nem adott árajánlatot, 16 hónapra tud szállítani és garantálnunk kell, átvesszük a terméket, kerül amennyibe kerül DE, ha a 16 hónap alatt bármilyen vesztesége keletkezik a gyártónak, azt nekünk kell állni.

Az EU-s direktívák közel 60%-a az acéltermékekre vonatkozik, emiatt még nagyobb gixerek lesznek a jövőben. A kínai acélt nem engedik csak úgy be. A románoknál meg a lengyeleknél is már hónapok óta gondok voltak a csövekkel. Nagyjából háromszoros áron mennek manapság az acéltermékek, de valahol 7-8x drágulás is volt.

Hegesztőanyag ugyanez pepitában.
 
Minap beszélgettem egy régi ismerőssel, energiakereskedelemmel foglalkozik, most épp pont egy német alumíniumgyártó (vagy csak feldolgozó, fene se emlékszik) cégnél.
Az általános narratíva náluk (és ezt ő is komolyan gondolja), hogy most az EUnak össze kell húzni a nadrágszíjat, de a Szent Hoholvédő Háború miatt ez a "pár év" megéri.
Nem tudtam meggyőzni, hogy a most leállításra kerülő EU ipari kapacitásoknak kb örökre búcsút inthetünk akkor. Szerinte megéri.
Kretén egy ember lehet
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Fundin
Átadták a ZalaZONE tesztpályát

A debreceni BMW gyárral lesz kapcsolatos a már hónapok óta ígérgetett "Magyarország történetének legnagyobb beruházása".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A nyugati szankciók bedöntötték az orosz acélgyártó óriás Severstal-t (Európa negyedik legnagyobb acélgyártó cége) miután készleteit lefoglalták a nyugati kormányok és számláit zárolták a számlavezető bankok. Ugyanezen módszerrel kellene lefoglalni a szintén orosz tulajdonban lévő Dunaferr-t is. Ettől jobb lehetőség nem lesz a magyar tulajdonba visszaszerzésre. A Dunaferr tulajdonosa az orosz VEB Bank a szankciók hatálya alatt áll, így a tulajdona nemhogy lefoglalható hanem a magyar állam mulasztást követ el ha nem foglalja le.
na, azért ennek nem így kellene működnie.

A Severstal tudomásom szerint egy magáncég, amelyikkel szerződésben állnak európai magáncégek. Ha holnap teszem azt az India összerúgja valami miatt a port az amcsikkal, akkor lefoglaljuk az indiai vagyontárgyakat? Ezek után találj így egy külföldi befektetőt - háború ide vagy oda.

Tudom, elcsépelt, de amikor nagyban bombázták Irakot/Afganisztán/Líbiát/Szíriát/Malit, akkor a nyugati világ kussolt. Nem egy támadást akarok legitimálni, hanem a képmutatást és erkölcsi kettőskönyvelést kihangsúlyozni.

Már amit a Huawei-el műveltek nettó gusztustalanság volt - tekintve, hogy az amerikaiak már hányszor lebuktak kémkedés miatt, szóval. Talán nem adná át az apple/google a kritikus infót a mindenkori fejesnek, amit mondjuk egy készülő európai LNG tenderről megtud? Azért ennyire le együnk naívak.
 
na, azért ennek nem így kellene működnie.

A Severstal tudomásom szerint egy magáncég, amelyikkel szerződésben állnak európai magáncégek. Ha holnap teszem azt az India összerúgja valami miatt a port az amcsikkal, akkor lefoglaljuk az indiai vagyontárgyakat? Ezek után találj így egy külföldi befektetőt - háború ide vagy oda.

Tudom, elcsépelt, de amikor nagyban bombázták Irakot/Afganisztán/Líbiát/Szíriát/Malit, akkor a nyugati világ kussolt. Nem egy támadást akarok legitimálni, hanem a képmutatást és erkölcsi kettőskönyvelést kihangsúlyozni.

Már amit a Huawei-el műveltek nettó gusztustalanság volt - tekintve, hogy az amerikaiak már hányszor lebuktak kémkedés miatt, szóval. Talán nem adná át az apple/google a kritikus infót a mindenkori fejesnek, amit mondjuk egy készülő európai LNG tenderről megtud? Azért ennyire le együnk naívak.
Sikeresen összeírtál egy halom dolgot aminek a világon semmi köze az eredeti témához. Az EU szankciókat hozott orosz személyekkel és cégekkel szemben. Ez az intézkedés - mivel mi is EU tagok vagyunk - ránk is hatályos. Innentől kezdve csak végre kell hajtani. Ennyi a történet. Az már csak egy plusz hogyha sikerülne kirúgni az orosz tulajdonost akkor az állam tulajdonra tekintettel végre megszűnne az évek óta fennálló bizonytalan helyzet és végre a szükséges beruházásokat is meg lehetne kezdeni. Az orosz tulaj semmit nem fektetett be a cégbe.
 
Átadták a ZalaZONE tesztpályát

A debreceni BMW gyárral lesz kapcsolatos a már hónapok óta ígérgetett "Magyarország történetének legnagyobb beruházása".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kínai akkugyár lesz Debrecenben
 
Már a vasúti közlekedésben is vannak gondok.

@phaidros

Eddig is voltak ellátási gondok az acél/alumínium meg spéci ötvözet vonalon, most erre tettek egy lapáttal.

Az AZOV-ból lemezek jöttek meg idomacélok. A németek leállítottak pár acélművet is a drága energia miatt, az ötvözők árának elszállása miatt meg képtelenség valami nagyobb projektet megtervezni.

Kértünk árajánlatot P91-es acélra, gőzvezeték 600fokon üzemelne, van 4 európai gyártó - nagyon komoly mennyiségű csőre kértünk árajánlatot:

  • 2 válaszra sem méltatott, csak sírt a helyzet miatt
  • 1 adott úgy ajánlatot, hogy a csövekhez használt buga kínai lenne és 9 hónapos szállítási idővel
  • a negyedik úgy adott árajánlatot, hogy nem adott árajánlatot, 16 hónapra tud szállítani és garantálnunk kell, átvesszük a terméket, kerül amennyibe kerül DE, ha a 16 hónap alatt bármilyen vesztesége keletkezik a gyártónak, azt nekünk kell állni.

Az EU-s direktívák közel 60%-a az acéltermékekre vonatkozik, emiatt még nagyobb gixerek lesznek a jövőben. A kínai acélt nem engedik csak úgy be. A románoknál meg a lengyeleknél is már hónapok óta gondok voltak a csövekkel. Nagyjából háromszoros áron mennek manapság az acéltermékek, de valahol 7-8x drágulás is volt.

Hegesztőanyag ugyanez pepitában.
Köszönöm! Érdekes volt olvasni.
Pont most mondta egy rokon, hogy ő nem annyira borúlátó és viszonylag hamar visszaáll a rend és legalább megáll az árnövekedés, mert ha magasak az árak, akkor nem lesz aki fogyasszon, ha nincs fogyasztó, akkor kevesebb a profit, mert fogyasztói társadalomban élünk. (Más ismerős vállalkozó meg bevásárolt egy messzebről is szemmel látható összegért építőanyagból, hogy legalább az idei munkáit el tudja végezni.)
Mondjuk szerintem nem így lesz; pláne nem Európára nézve. Mert világszinten lehet, hogy visszarendeződik, de ennek -úgy látom- Európa és benne mi is vesztesei leszünk; hisz a világon Európán kívül is van élet, piac, meg fogyasztás.
 
Köszönöm! Érdekes volt olvasni.
Pont most mondta egy rokon, hogy ő nem annyira borúlátó és viszonylag hamar visszaáll a rend és legalább megáll az árnövekedés, mert ha magasak az árak, akkor nem lesz aki fogyasszon, ha nincs fogyasztó, akkor kevesebb a profit, mert fogyasztói társadalomban élünk. (Más ismerős vállalkozó meg bevásárolt egy messzebről is szemmel látható összegért építőanyagból, hogy legalább az idei munkáit el tudja végezni.)
Mondjuk szerintem nem így lesz; pláne nem Európára nézve. Mert világszinten lehet, hogy visszarendeződik, de ennek -úgy látom- Európa és benne mi is vesztesei leszünk; hisz a világon Európán kívül is van élet, piac, meg fogyasztás.
Ezzel azt akarod mondani. hogy a profit u.a lesz, csak kevesebb termék x magasabb ár hozza ki az azonosságot?
 
A rosszindulat beszél belőled. Én többször elmentem mellette, mert 25 km-re lakom tőle. Baromi nagy pálya és nem hinném hogy a szakma lelkesedése érte, valami kötelező optimizmus. Persze hogy több is van, illetve szinte minden teherautó és harcjármű gyártónak kötelező. De ez, az infóim szerint valami nagyon jó szakmailag és talán a legnagyobb Európában. Nagyon teszik mindenkinek, pláne a németeknek. Pedig persze, nekik is van otthon ilyesmi. De próbáljuk elhinni, hogy ez még jobb.
Hát,a Mercédes fejlesztő telepének pályáját azt láttam-kicsit nagyobb.Szóval azért láttak már ilyet.
Egyszerűen része az üzemnek.Kb olyan ez a dolog,hogy egy vendéglőben adnak a leves mellé kanalat.
Remélem is,hogy ennyi pénzért újonnan modernül felszerelt tesztpályát csináltak.